H atoli »k cerkven lisi. \> Danica izhaja vsak petek na celi poli, in velj4 po poŠti za eelo leto 4 gld. 60 kr., za pol leta 2 gld. 40 kr , /.a <"et»rt leta 1 10 kzligj V tiskarnici sprejemana za leto 4 gold., za pol leta 2 gld., za ("etert leta l gl; ako zadene na ta dan praznik, izide Danica <«an poj rei ^Tečaj XXX V Ljubljani 23. listopada 1877. List 47. Čast ursulinskega reda, ali: Častitljiva Marija Jezusovega včlovečenja. V lepi Toreuski (Tauraine) okraiini na Francoskem je 18. vinotoka 1599 luč tega svera zagledala častitljiva Marija, imenovana „Jezusovega rojstva' . Njen oče, svi-lar Flore n ti n Gnyard, kakor tudi njena mati, 3ta bila sorodnika stare plemenite rodovine. Že v svojem sedmem letu, kakor tudi še pozneje, je imela prikazen o Kanadi v Ameriki, kjer je pozneje delala v misijonu za razširjenje sv. vere. Marija je imela nepremagljivo gnan je za kloštersko življenje; vender bilo ji je po Božji naklon;bi odmenjeno, da naj posnema ,,močno ženo v sv. pismu", in^ zavoljo svojih staršev je v 17. letu stopila v zakon. Se pred poroko je Bogu obljubila, ako ji podari sina, da ga bo darovala njegovi službi, in kadar sama prostost doseže, da se bo tudi darovala Bogu v službo. Njene prerokovanske besede so se spolnile, njen sin je bil benediktinar, sama pa je 25. pros. 1631 sto pila v novištvo pri gospčh uršulinaricah Tourskih. Vender ni ji bilo umreti v tem samostanu, odločena je bila od B'»ga za misijon v Kanadi. 22. sveč. 1639 je šla na pot iz Tatirs-a, v Dieppe-u je stopila v barko s gospo pl. Peltries, vstanovnico, in z dvema drugima redovnicama, MM. Jozefo in Cecilijo; njim so se pridružile še tri bolniške Sestre, da vstanove tudi v Kanadi hišo za bolnike. Srečno so dospeli 31. mal. eerp. 1639 v Quebek. Tam je Marija živela in med silnim natezanjem in terp-Ijenjem, pa v uboštvu neizrečeno veliko delala v prid divjakov, ki so jo častili kakor svojo mater. Ondi je tudi dokončala svoje junaško življenje 30. mal. travna 1672, stara 72 let in 6 mescev. Osterroeli so vsi, ki so bili pričujoči pri njeni smerti. Njeno obličje se je kar neutegoma zasvetilo v žareči lepoti. Znati je bilo, kakor da je njena duša med svojim vzletom k Bogu vtisnila odBvit svoje častit lj i vos ti na to obličje. Tako posebna je bila ta prikazen, da so gospč uršulinarice v Quebeku njen spomin odmenile obhajati vse čase, v spomin na to čudovito dogodbo se torej vsako leto v dan njene smerti „Te Deum" poje. Glas njene smerti se je razširil naglo kakor blisk. Vse je hitelo skupaj. Ni popisati, kako neutolažljivo žalostni so bili divjaki, ko so zsslišali, da umerla jim je mati; jokali in plakali so: „Naša mati )e umerla!" Veliko pobožnih duhovitih m6i je vgodno sodbo izreklo zastran njč. Med drugimi jo častitljivi gospod superior semeniša av. Sulpgci prestopnik blizo češke kraljice priti. Oh, kje pa je za dušo pribežališe, ako jc s hudim grehom Zveličarja umorila? Kje je pribežališč kristjanu, kadar g»» huda ve*t preganja? Kje s> srečne zavetja? Pri Mariji, o kristjanje! pri nji, ktero sv. Cerkev imenuje pribežališe grešnikov in tolažnico žalostnih. Go apoci je govoril svoje (lni Mozesu na planjavi Moabski ob Jordanu zraven Jerihe, rekoč: ,,Zapovej Izraelovim otioko.u, da naj odmenijo 6 mest nalaš za pribežališe, ter Laj tje pribeži, kdor je kri prelival. Ce je bilo pa t-> v otari zavezi, je Bog naš Zveličar v novi zavezi cerk~*e, kapele, podobe Marije Device odločil za pribe-žaiina tistim, ki so Njenega Sina umorili. Torej nam kliče Albert Veliki: Marija je mesto pribežališe; kdor tedaj hoče smdrti uiti, naj pribeži k Mariji!" — In sv. Ktrem pravi: Kdor k nji pribeži, je varen, ker iz ua-ročja te Matere g* nihče ne izterga. Bog je Marijo odmenil za pribežališe, ker ona je mati, ker serce materno ima zmeraj nekaj, kar na-se vleče, nekaj, kar strah zmanjšuje m grozo odjemlje; nekaj, kar serčnost dela iu budi zaupnost; nekaj, kar izmika kesanje v sercu in solze v očeh in naj bolj gino k odkritosrčnemu speznanju. Od tod izhaja, da otroci, kadar so kaj napčnega storili aii kadar njih serce kaka reč stiska, tolikanj radi k materi pribežč, z veliko manjšim strahom, kakor pa k očetu. Gospod, kteri je človeško serce vstvaril, ga tudi naj bolj pozna; io zato je odločil Marijo za našo Mater, in k nji nam je odkazal pot s avojo presveto besedo, kakor tudi skoz usta sv. Cerkve in svetnikov. — Ubogi bčgovci, pribežite kakor otroci v naročje materno! nas opominja toraj sv. Anton Pa-dovanski. Povejte pa, ali ni to za nas nezmčrno veselo in tolažljivo? O kolikrat ubogi Evini otroci vender potrebujejo pribežaiiša in tolažila v telesnih in dušnih potrebah! Kako aladek je zdihljej k Mariji v britkoati; kako tolaživen pogled na žaloatno Mater Božjo v nesreči! Kje najde mati vtčho po zgubi predrazega, morebiti edinega otroka, kakor pri Mariji sedem žalost? Io koliko obupanih grešnikov se je že spreobernilo, ko so se spomnili, da v svoji naj veči zaverženosti imajo še Mater, ktera jih rada se sprejema, jim se želi pomagati; ker ona je ^pribežališe grešnikov"! Začetnik bratovšine Marijnega presv. Serca pripoveduje med mnogimi drugimi ta le dogodek. Stirnajst-do petnajstletno hčer iz ene naj imenitnisih rodovin spodnje Normandije uam je bila njena mati in pobožna učenica v molitev priporočila. Že več let so se ji na eni nogi kite kerčile. Bolečine so bile strašne; skrajševanje noge jo je zaderževalo po konci stati; oboje to jo je primoralo, da je bila že več mescev v postelji. Prosili so nas, da naj za njo opravlj&mo devetdnevno počeševanje k Mariji Devici. Nismo smeli prošnje odbiti, ker milost, ktero je bil eden naših farmanov dosegel, nam je bila še preživo v spominu. (17. sušca 1840 je bd namreč ranjki gosp. Diifriš Deženet [Du-Irichc Desgenettesj v molitev vernikom priporočil der-žinskega očeta, ki so mu jc bila pamet tako huio zmešala, da so ga mogli v bolnišnico odpraviti, in deržina — žena z dvema otročičema — je bila v nezmerni žalosti in nesreči; in lejte! precej 18. »ušca zjutraj se je zbudil popolnoma miren in ozdravljen.) V dnevih opravil in češenja, pravi pisavec daije, so bolečine (une deklice) hujši prihajale; toda bolna se je tega veselila, ker to je razlagala za varno ZLamnje bližnjega ozdravljenja. V jutro devetega dneva je bila kar precej in popoiuoma zdrava. — Kavno tako, pravi začetnik bratovšine Marijnega Ssi za sv. milijon v osmini svetih K'slov Ijal svojega sina, ki ga je tako lepo, častitljivo odredil? Kdo popise tudi, koliko priserčno zveste molitve se je storilo v gozdnarjevi hiši, a ktero so »prosili tako neomahljivo značajnost, toliko stanovitnost svojim otrokom? Vref in nnti zrente nt ^t i tre Zahvale. St. 1. Kdorkoli je v kaki stiski, dušni ali telesni, naj kliče: Naša ljuba Gospa presv. Serca, prosi za nas Boga! Kdor le hoče. se bo lahko prepričal, da še nikdar se ni slišalo, da bi Marija koga zapustila, kdor se le z detinskim zaupanjem, pa vdan v voljo Božjo, zateče k ključarici vseh nebeških darov. Velikrat — le Bogu je znano, kolikokrat — je Marija že mene uslišala in mi s svojo mogočno priprošnjo večkrat prečudno pomagala. Tudi te dni me je zopet slišala, ko sem jo v hudem napadu velikih telesnih bolečin prosil, naj mi toliko po-lahčenja sprosi, da bom v nedeljo zamogel službo Božjo obhajati; in kar sem želel, sem dosegel. Zato še ponovim : Kdorkoli je v kaki stiski, dušni ali telesni, naj kliče: Naša ljuba Gospa presv. Serca, prosi za nas! Duhoven. St. 2. Češena in hvaljena bodi Naša ljuba Gospa presv. Serca za sproseno zdravje bolne noge. V. S., duhoven. Št. 3. Priaerčna zahvala Naši ljubi Goapej presv. Serca za pomoč, ktero sem dosegla po njeni priprošnji. M. P. St. 4. Prav priaerčna zahvala za zvesto priprošnjo Naše ljube Gospč presvetega Serca v neki potrebi! J. U. Št. 5. Danes zjutraj sem se bil prav nevarno ranil. Curkoma je kri lila iz rane in bal sem se, da mi bo utekla, ker je nisem mogel z nobeno stvarjo ustaviti. V tej sili se spomnim mogočne pomoči Naše ljube Gospe. Z vsem zaupanjem jo prosim, naj mi pomaga, da se kri ustavi do večera, ter ji obljubim njeno pomoč s hvaležn m sercem po ,,Danici" razglasiti. In glej! Ni še preteklo časa poldrugo uro, že se mi je kri popolnoma ustavila in rana je že na pol zdrava. Čast in hvala Naši ljubi Gospej za to pomoč! Z, duhovnik. Prošnje. Priporočeni so v bratovsko molitev: Se mlad, pa vsim strastim vdan mladeneč, da bi se ne pogubil. — Oseba v prav posebno hudih dušnih in telesnih britkostih se priporočuje za prav posebno pomoč. — Za eno posebno dušno milost prosi duhoven le za en zdihl^j: Naša ljuba Gospa presv. Serca, prosi za nas! — Z Gorenjskega mati priporoča svojo bolno hčer za zdravje, ko noben zdravnik ne more kaj; in svojega sina za stanovitnost v dobrem: uslišanje se po „Danici" razglasi, — Neki oče ženo in otroke priporočuje za zvesto spol-novanje dolžnoat svojega stanu. — Na duhu hudo bo-lana deklica se iskreno priporoča udom bratovskim in vsim drugim častilcem Naše ljube Gospe v molitev! Bratovske zadeve. Nameni in p r iporocevanja pri sv. masi in sploh v molitvi za mesec listopad. I. Glavni namen: Zrnaga sv. Cerkve. II. Posebni nameni (daije): 26. listopada. Sv. Konrad. Priporoč.: Ohranjenje sv. vere v deželi. Zanemarjeni otroci. Zanikarni starši. 27. Sv. Valerijan. Priporoč.: Ceduo obnašanje otrok in sploh mladine pri sv. maši. Pripravniška mladina za učiteljski stan. Hudo dušno in telesno terpljenje več priporočenih. 28. Sv. Štefan mlajši, pušavnik. Pnporoč.: Znamnja ob potih in ss. podobe ter spoštovanje do njih. Priporočeni v bratovsko molitev, ki še niso uslišani. Zoper hude prepire in pretepe, poboje, zlasti na Slovenskem. 29. Dva ss. Saturnina mučenca. Priporoč.: Preganjani in psovani zarad vere in čednosti. Spovedniki in pridigarji. Odpadniki in terdovratni grešniki. 30. Sv. Andrej apost. Začetek 9dnevnice k ne-omadežanemu Spočetju. Priporoč.: Poklic in pomoč. Ka-toličanski vojaki na vojaki in njih dušna pomoč. Popotniki in umirajoči. 1. Grudna. Sv. Eligij. Priporoč.: Rokodelski pod-mojatri, njih govorjenje in obnašanje v pričo rokodelskih učencev. Vdanost v voljo Božjo v nasprotljejih. Terpeči in stradajoči. 2. Sv. Bibijana. Priporoč.: Stanovitnost nedolžnih deviških. Dobro obračanje adventnega časa. Zapušeni otroci. 3. Sv. Frančišk Ksav. Priporoč.: Misijonarji in mladenči, ki se za misijon odmenjajo. Neverniki. Zoper ostudne pregrehe in pohujšanja. 4. Sv. Barbara. Priporoč.: Zoper grehe v mislih, željah pomoč. Zoper dvome v sv. veri. Ženski samostani. (Dalje nasl.) Življenje štirnajsterih pomočnikov v sili. VIII. Sv. Cirijak, dijakon in spričevavec. (Konec.) Ko je bil cesar Dioklecijan odšel iz Rima v Dalmacijo, je njegov sovladar cesar Maksiminijan dal povelje svetega Cirijaka in njegova tovarša v ječo zapreti, deželnemu poglavarju Karpaziju pa je zapovedal jih soditi. Karpaz.j jih berž pokliče pred svoj sodnji stol, ter jih s priliznjenimi besedami in obljubami pregovarja, naj bi darovali malikom. Ko pa s svojimi zapeljivimi zvijačami nič ne opravi, jim začne z mnozimi strahovitimi mukami pretiti. Pa tudi te zažugane muke svetih Kristusovih spričevavcev celo nič ne pretresejo. Karpazij ukaže več vjetih kristjanov v sodnjo hišo pripeljati, in vpričo njih zareži v Cirijaka, rekoč: Le malo počakaj, ti stara, si^a glava, te bom pomladil in te prignal, da ti-ie mladenči vidijo tvojo slabost in odstopijo od svoje vere." Nato ukaže častitljivo sivo glavo svetega dijakona z raztopljeno smolo polivati. Sveti starček pa se^v strahoviti muki ne premakne, in glasno zavpije: „Cast bodi tebi, o Jezus! ki nas spoznaš vredne, vzeti nas v svoje nebeško kraljestvo." Ravno tako so tudi drugi pričujoči kristjani hvalili Gospoda in od njega nebeško krono pričakovali. Karpazij ukaže izmed njih Krescencija na tezo razpeti, ga s šibami in železnimi kavel ni razmesarjati in na straneh z bakiami žgati. V teh neznanskih bolečinah Kres cencij izdihne svojo dušo Bogu v roke. Mašnik Janez ga po noči zunaj mestnega zida ob Salarijevi cesti pokoplje. Štiri dni potem pridejo drugi Kristusovi junaki na versto. Pervi je bil sv. dijakon Cirijak na tezo djan in z voiovskimi žilami bičan, pa ni bil premagan; molil je: „Gospod Jezus Kristus, usmili se me, in bodi mi milosiljiv in usmiljen!" Deželni poglavar sporoči ce sarju: „Kristjani so nepremagljivi; pri vsi svoji moči in mogočnosti jih ne moremo premagati, da bi naše bogove častili; slavna zmaga je tedaj na njih strani, mi pa suio pr<*d vsem svetom osramoteni. Kaj mi je početi? Proairo daljnega povelja." Cesar dul.': od jeze in uk&Ž3 vse ob glavo djati. Bili so na moriše peljani ss. dijakon Cirijak, Larg in Smaragd z drugimi dvajseterimi kristjani, kier so bili vsi z mečem pokončani 8. vel. serp. leta 303. Mašnik Janez jih je pokopal na pokopališu ob Salarijevi cesti. Pet mescev pozneje jih je papež Marcel dal prenesti na pristavo rimske gospč svete Lucine, ktera je bila svojo hišo z vsem posestvom vred podarila cerkvi. V teh hiši je papež Marcel službo Božjo opravljal in na grobu sv. Cirijaka maševal. Čudeži, ki so se godili po smerti sv. Cirijaka. Prav pobožen duhoven, po imenu Henrik, je bil s Saksonskega prišel v Rim na groba svetih aposteljnov Petra in Pavla molit, in je tudi šel pred altar svetega Cirijaka, ter je ves v solzah tega svetnika ponižno in goreče prosil, naj bi se mu njegova glava pokazala, ker je terdno upal, da bode iz nje tekla kri, kakor nekdaj, ko je bila odsekana. Prav nadležno je nune prosil, naj mu jo pokažejo. Nune so se dolgo časa branile, ker so se bale, da bi njegova pobožnost do tega svetnika ne omerznila, ko bi se ne zgodilo, kar tako željno pričakuje. Poslednjič se mu je bila vender le spolnila serČna žela. Odperli so vpričo znamenitih in učenih oseb sre-berno posodo, v kteri je bila sv^tnikova glava. Ko jo je bil imenovani Henrik pogledal, je zdajci jeia kri iz nje teči; in ta posoda, ki je bila okrog glave suha in prazna, je bila kmalo polna čiste kervi. Na to čudo je bila velika množica ljudi in duhov-šine privrela v cerkev, in je spremljala v procesiji duhovna, ki je nesel^ elavo. O tej priliki se je bilo muogo čudežev zgodilo. Čudovito pa je bilo to, da e imenovani Henrik naglo zginil, ko je jeU kri iz glave teči. Kdo je bil ta Henrik, se ne ve. Nekteri mislijo, da je bil sv. Cirijak sam ; drugi pa menijo, da je bil angelj. Poduk. Kersanaka ljubezen je postrežijiva. Taka postrežljiva ljubezen je s plamenom gorela v sercu sv. Cirijaka in njegovih tovaršev, ko so pri zidanji veli-kanskega poslopja — Dioklecijanovih topl.c — pomagali keršanakim tlačanom veiike teže vzdigovati in slabotnim memo svojih bremen tudi njih bremena nositi. Bog jim je bil dal toliko moč zavoljo njih postrežljive ljubezni, da so to premogli. - Ljubi kristjan' tudi ti mnogokrat vidiš svojega bližnjega pri težkem delu: po zgledu teh svetnikov skoči mu na pomoč in pomagaj mu po svoji moči, ter ne čakaj, da bi te milo prosil in dobro plačal; sej bo Bog tvoj plačnik, če ne že na tem, gotovo pa na unem svetu, če iz ljubezni do njega bližnjemu pomagaš in postrežeš. Spominjaj se. k«r Jezus KristUB govori: „Resnično, vam povem, kar ste storili kteremu teh mojih naj maniš h bratov, «te meni storili." (Mat. 25, 40) „Kdor koli vam da piti kozarec vode v mojem imenu, ker ste Kristnsovi. resnično, vam povem, ne bo zgubil svojega plačila.'4 (Mark. 4".) < e tedaj ne zgubi svojega plaeiU ti iti, ki pod:i kozarec vode svojemu bbžnjfmu v Kristu-ovem im#»nu: koliko inani ga bo zgub'1 on, ki pri težavnem d^lu svojemu bližnjemu pomaga iz ljubezni do Boga. , Gospod je vrače-vavec, in ti bo tedmerno povernil'*, go ori sv. Duh po mo modrem Sirahu. (35, 13.) Molitev. Vsegamogočni, večni Bog! ki »i sve temu Cirijaku in njegovem tovaršem dod*|:i usmiljeno serce; daj nam, te ponižno pros mo, po za.služen|i in priprošnji teh junaških spričevavcev del.vuo ljubezen do bližnjega, da mu bomo z veseljem prmbgali njegov križ nositi. Po Gospodu našem itd. Amen. Listek za raznoterosti. Miklavžev dan želi tudi Novo mesto napraviti šolskim otrokom s pomočjo dobrotnih darov. Nekaj ima dati čitalnična tombola, glavno reč pa blezo pobiranje gg. katehetov po mestu. Mnoge gospe pa so že obljubile, da bodo obleko izdelovale brez plače. Srečke za kapelo v Gorici, kteri eg. jih niso oddali, so prošeni nazaj poslati; zakai kdor jih pred 9. grudnom ne pošlje, mu ostanejo na njegov poštev. „Die Nachahmuog des hI. Herzen Jesa in 4 B., von P. P. Arnovdt S. J. nach Dosenbach ubers." Po teh bukvah namčrja eden naših pisateljev zložiti „Šmar- niče" in čez kaj časa jih tudi na svitlo dati. Torej želi, na) se to naznani, da se kje dva enega dela ne lotita. Iz Tersta, 21. listop. Zopet žalostno novico. Danes nam je smert ueela prav izverstnega, pobožnega, delavnega duhovnika Ferdinanda Quajati-ja, duh. pom. pri M. B. pomočnici v Terstu, se v naj boljših letih. R. I. P. — Bog se usmili naše škofije, ako ne, v malo letih bo treba ,,misijonariti<4. — V semenišče smo vendar še dva dobili. Rim je brez župana, in tolikanj ,,domoljubni mlado italijani" imajo zdaj na zbero: dobiti si tujca ali pa juda za župana! Sedan;i župan Venturi se je namreč odpovedal, ker ga odborniki čislajo za limono, ki se izžuli io odbacne. Zdaj imajo dva kandidata: Finali-a, ne-Kiml]ana, kar se ne nahaja nikjer na Laškem in bi bilo razžaijenje za Rimljane — škandal; — pa San-soui-a, juua, kar bi bilo še hujše: „Primus civis Ro manus" — jud! Kaj bi rekli Genuvezi. Milanci, Napo-litanci..ko bi jim minister dal juda za žup*na? Kako se med seboj bičajo! v Vratislavi ruaečkarski časuik „\Vabrheit" kliče pruskim liberalcem: „Vi ste ljudstvu uzeli nebesa, logika zahteva, da mu saj pustite zemljo.. . Vi z visoke čete meščanske, kaj imate dati tem milijonom oseb... Zanikarni farizeji ki ate poro-paii ljudstvu tolažbo stare vere, kje je vaša logika? Logika zgodovine bo resnejši kot je vaša; vi ste ljudstvu ugrabili nebesa. Bodi si! (Ali tako?!) Mi pa bomo od vas tirjali zemljo." — Strahotno žuganje. Bogatini, lahkoživci, vsakteri brezverci so ljudi zapeljevali v brez-verstvo in na to brezvero so zidali svojo srečo na zemlji, — krivično bogateli, poželenju stregli: zdaj jim pa še hujši brezverci — rudečkarji — žugajo s plenom, z grabljenjem tega, kar so s pregreho nagrabili. Iz Jeruzalema, 1. listopada, naznanuje oseben list: Sedaj tukaj vojaki^ noč in dan love tudi stare možč za černo vojsko. — Štiri dni je, kar dežuje. Včlika vročina je terpela do 2S. kimovca. Poslednje novice. Cernogorci, ki zdaj proti Albaniji na Turško tiše, so z naskokom uzeli mesto Bar (Anti-vari). Bar je obmorsko in^sto ob jadranskem morji, na jugu od Kotora, z zavetnikom, in ima kacih 5000 ka toliških prebivalcev z vikšim škofom. Avstrijski Loyd ima ondi postajo. Terguje mesto zlasti z oljem, soljo, olivami in drugim sadjem. Uzeli so Cernogorci Turkom tudi se drugi zavetnik, ki je nekoliko više od Bar-a, namreč Spico, in zdaj grejo boje že dalje proti Olgunu (Dulcigno), ki je globokeje na jugu od Bar a. Terdnjava sama ob Baru s Turki se še brani, terdnjavica pri Spici pa se je podala. — V Aziji je naj znamenitiši dogodba uzetje terdnjave Kars-a po Rusih 1^. t. m. Kako silovit je mogel biti napad, se vidi iz tega, da so Turki s 300 kanoni, pa s koliko tisoči pušk in druzega orožja branili terdnjavo, ki so jo vender Rusi premagali, dobili vsih 300 kanon v oblast in 10.000 voiakov vjeli, kacih MM) Turkov pa je ranjenih in pobitih. Tudi Ruaov je padlo do poltretji tisuč. 15.000 ruskih vojakov izmed tistih, ki so Kars poprej oblegali, gre že proti hrzerumu, glavnemu mestu Armenije, ki ga Rusi enako hočejo predobiti. Iskrice Mgnacifanske za tretji mesec. 16. Kolikor bolj brezupne se reči zdijo, toliko bolj se more v Boga upati; kjer človeške pomoči manjka, tu je Božja pomoč uaj bližej. (S. Ignat. vitae 1. IV. n. 2.) Kjer je akrinja in omara natlačena z zakladi, kjer so shrambe za pridelke premajhne: tamkaj ni upanja. Kjer je vsega v obilnosti, več kakor želje sežejo, tamkaj se ne zaupa na Boga, temuč na stvar. Gorje mu, kdor se opira na meseno roko! Kdo se bo zanašal na šibki terst, ker zamore staviti svoje upanje na nepremakljiv, steber? Ime in moč zgubi upanje, ako se zanašamo na reči, ki jih vidimo. Bog se veseli, kadar smo vznemirjani od nevarnost, in on terpi, da smo zapušeni od človeške pomoči; zakaj naše upanje ga razveseljuje in dopadljivo mu je, ako vemo, da vsa naša reč stoji v njegovi pomoči. Ako si zgubil premoženje, ako si prišel ob prijatle in dobrotnike; potem imej imenitno zaupanje. En varh in dobrotnik ti je zadosti, brez kterega vsi drugi nič ne premorejo. MMuhovske spremembe* • V Lavantinski Škofiji: Č. g. Jože Sorglechner je postal provizor pri Materi Božji v Puščavi. Prestavljena sta čč. gg. kaplana: Lovrenc Obran v Artiče in Fr. Pignar k Sv. Emi. C. g. Fr. Žajdela gre v začasni pokoj. C. g. Jože Vraz je resigniral na faro Matere Božje v Puščavi. C. g. Andrej Kraner je postal provizor na Ptuji. — Umeri je č. br. Martin Oblak 9. t. m. v kapucinskem samostanu v Celju, in vis. čast. g. dr. Janez Vošnjak, prošt, mestni nadžupnik in dekan na Ptuji — po kratki bolezni — za pljučnico, 58 let star 17. t. m. R. I. P. — Ptujska mestna fara je do 1. jan. 1878 razpisana. Dobrotni darovi. Za Kompoljske pogorelce v Dobrepoljski fari: O. Dolenec po g. K. Klunu 5 gl. Za sv. Očeta: Iz Mošenj po č. gosp. Novaku 8 gl. 60 kr. Darovavci prosijo sv. blagoslova. — G. Fr. J. 2 gld. — Ž—ska ljudska šola daruje po vpeljani navadi tudi letos o pričetku novega šolskega leta stiska-nemu sv. Očetu mali dar 2 gl. v namen, da bi na zdih-ljej Njih Svetosti mladina in njena učenika zadobili darove sv. Duha in Božjo pomoč za dušo in telo. — V namen, da bi vsa rajna L. rodbina vživala večni mir in pokoj, 1 gld. — V spomin rajne Marije Rant in za njen dušni mir, 2 gl. Za afrikanski misijon: Iz Križev pri Teržiču po gosp. fajm. 2 gl. 50 kr. — Zlatopolje 7 gl. 40 kr. — Češ-njica 1 gl. 20 kr. Za amerikanske misijone: Po g. Rozmanu 1 gl. Za misijon v Bosni: G. Fr. J. 1 gl. Za Božji grob v Jeruzalemu: G. Fr. J. 1 gl. Za sv. Detinstvo: G. Fr. J. 1 gl. — Po g. J. Dolencu 1 gl. 50 kr. — M. T. 1 gl. Za dragovoljen dober namen: Neimenovan 2 gl. Pogovori z gg• dopisovalci. G. Fr. R. v G.: Hvaležno prejeli, in bo dobro teknilo. — J. D.....c: Treba bi bilo ustmenega dogovora, da se kaj tacega naznani; brez vednosti osebe in imena ne gre. — G. V. S. v D.: Izročili smo onemu, da gre dosedanjo pot; je bolj prav. Zadevno kmalo pošljemo. — Odgovorni vrednik: Luka Jeran. — Tiakarji in založniki: Jožef Blazuikovi dediči v Ljubljani.