SAMOUPRAVNI SPORAZUM O USTANOVITVI KOMUNALNE SKUPNOSTI LJUBLJANA VIČ-RUDNIK 1. člen Delovni ljudje in občani ter delavci organizacij združenega dela in drugih samoupravnih organizacij in skupnosti kot uporabniki in delavci komnnalnih organizacij kot izvajalci komunalnih storitev (v nadaljnjem besedilu — udeleženci) ustanavljajo komunalno skup-nost za območje občine Ljubljana Vič-Rudnik (v nadaljnjem besedilu — komunalna skupnost), z namenom, da bodo v okviru te skupnosti samoupravno urejali družbenoekonomske in druge odnose pri opravljanju komunalnih storitev. 2. člen V skupnosti zadovoljujejo člani svoje osebne in skupne potrebe po komunalnih storitvah. Enakopravno in skupno oblikujejo politiko razvoja komunalnih dejavnosti in določajo program razvoja, zago-tavljajo dostopnost komunalnih storitev, združujejo sredstva in določajo namen njihove uporabe ter uresničujejo druge skupne inte-rese. 3. člen Glede na vrsto potreb po komunalnih storitvah in glede na način njihovega pokrivanja lahko člani: a) za neposredno uresničevanje samoupravnih pravic in interesov uporabnikov in izvajalcev komunalnih storitev ustanove v krajevnih skupnostih enote te skupnosti (krajevne enote), b) za uresničevanje širših skupnih interesov po komunalnih stori-tvah ustanove zvezo samoupravnih interesnih skupnosti za območje Ljubljane ali širše območje. 4. člen Pri odločitvah na kakšnem območju in na katerem področju člani skupnosti uresničujejo samoupravne pravice in interese je treba upoštevati, da vrsta potreb in način njihovega pokrivanja predstav-lja zaključeno celoto. 5. člen Interesno in funkcionalno zaključena celota za zagotavljanje zadovoljevanja interesov po komunalnih storitvah je na določenem območju organizacijska oblika samoupravne organiziranosti, kjer je mogoče, glede na interesno povezanost uporabnikov in izvajalcev ter funkcionalnega pokrivanja potreb uresničevati samoupravne pravice in interese uporabnikov in izvajalcev komunalnih storitev. 6. člen Skupnost je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovor-nostmi, ki jih ima na podlagi ustave, zakonov, tega sporazuma, sta-tuta in drugih splošnih aktov. Sedež skupnosti je v Ljubljani, Trg mladinskih delovnih brigad 14. II. ČLANSTVO V SKUPNOSTI 7. člen Člani skupnosti so: — delavci v združenem delu (temeljnih in drugih organizacij združenega dela, delovnih skupnostih ter drugih samoupravnih organizacij in skupnosti) ter občani krajevnih skupnosti kot uporab-niki, — delavci temeljnih in drugih organizacij združenega dela, ki opravljajo komunalne storitve na območju skupnosti, kot izvajalci. Delavci — uporabniki in izvajalci — postanejo člani skupnosti potem, ko sprejmejo ta sporazum iri ga podpiše pooblaščenec njihove samoupravne organizacije oziroma skupnosti. Občani in delovni ljudje v krajevni skupnosti postanejo člani skupnosti potem, ko sprejmejo ta sporazum v okviru krajevne skup-nosti in ga podpiše pooblaščenec te skupnosti. 8. člen Člani skupnosti po svojih delegatih: 1. odločajo o uresničevanju nalog, ki so kot skupni interesi dolo-čeni v tem sporazumu, 2. sprejemajo in skrbijo za izvajanje posebnih samoupravnih sporazumov zlasti o združevanju sredstev in temeljih samouprav-nega planiranja, 3. usklajujejo svoje interese na področju komunalne dejavnosti v svoji temeljni samoupravni organizaciji, oziroma skupnosti, občini in na območju skupnosti, 4. se dogovarjajo o dostopnosti komunalnih storitev in njihovi kvaliteti, 5. uresničujejo obveznosti sprejete s tem sporazumom, statutom skupnosti in drugimi sporazumi ter dogovori. 9. člen Clani skupnosti urejajo svoje medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti razen s tem sporazumom še s statutom skupnosti, z drugimi samoupravnimi sporazumi in akti v skladu z določili spora-zuma. 10. člen Skupnost uresničuje in izvaja naloge na podlagi ustave, zakonov, družbenih dogovorov, samoupravnih sporazumov, statuta in drugih splošnih aktov. 11. člen Skupnost zajema naslednje komunalne dejavnosti posebnega družbenega pomena: I. na področju individualne komunalne porabe: 1. oskrba naselij z vodo, 2. odprava odpadnih in atmosferskih voda (kanalizacija), 3. oskrba naselij z plinom, 4. oskrba naselij s toplotno energijo, II. na področju kolektivne komunalne porabe, 1. javna razsvetljava komunalne porabe, 2. vzdrževanje čistoče javnih površin v naseljih, odstranjevanje smeti iz zgradb ter javne sanitarije (javna snaga), 3. urejanje zelenih površin v naselju, 4. opremljanje naselij z javnimi otroškimi igrišči, 5. vzdrževanje varstvenih pasov in rezervatov, 6. opravljanje pokopališke in pogrebne dejavnosti, 7. opravljanje dimnikarske službe, 8. opremljanje naselij z javnimi tržnicami, 9. dejavnost komunalno storitvenih klavnic, 10. opremljanje naselij z javnimi sejmišči, 11. opremljanje naselij z javnimi parkirišči, 12. javna higienska kopališča, 13. mrliška — ogledna služba, III. — upravljanje in urejanje stavbnih zemljišč, IV. urejanje ulic, trgovin in lokalnih cest, V. opravljanje javnega mestnega prometa. III. PROGRAMIRANJE RAZVOJA KOMUNALNIH DEJAVNOSTIIN ZDRUŽEVANJA SREDSTEV 12. člen Temeljni cilj programiranja razvoja komunalnih dejavnosti v skupnosti je organiziranmo zadovoljevanje potreb članov skupnosti po komunalnih storitvah, to pa terja usklajen razvoj celotne druž-bene reprodukcije in v njegovem okviru tudi komunalne dejavnosti na njenem območju. 13. člen Člani v skupnosti planirajo, usklajujejo in uresničujejo razvoj komunalnih dejavnosti s samoupravnim sporazumevanjem in druž-benim dogovarjanjem tako, da bi z razvojem komunalnih dejavnosti omogočili sebi in združenemu delu boljši komunalni standard, večjo produktivnost svojega in celotnega družbenega dela in uresničili skupaj določeno razvojno politiko. 14. člen Člani skupnosti ugotavljajo svoje potrebe po komunalnih storitvah v okviru lastnih samoupravnih planov, jih usklajujejo v okviru te-meljnih organizacij združenega dela in drugih oblikah združenega dela ter v krajevnih skupnostih in družbenopolitičnih skupnostih kot sestavni del plana njenega družbenoekonomskega razvoja. V okviru skupnosti sprejemajo njeni člani temelje samoupravnih planov s sporazumi, na njihovi osnovi pa srednjeročne in dolgoročne programe razvoja komunalnih dejavnosti. 15. člen Plani skupnosti vsebujejo zlasti: 1. obseg, kakovosti in način zadovoljevanja občanov in delavcev s komunalnimi storitvami, 2. združevanje dela in sredstev, oziroma izmenjave dela za uresni-čevanje skupnih potreb in interesov na območju skupnosti, 3. združevanje sredstev za razvoj komunalnih dejavnosti, 4. pravice, obveznosti in medsebojne odgovornosti pri uresniče-vanju dogovorjenih planov. 16. člen Zaradi oblikovanja, usklajevanja in izvajanja programov in pla-nov ter skladnejšega izvajanja investicijskih programov, skupnost pri opravljanju svojih nalog sodeluje z organizacijami združenega dela in drugimi samoupravnimi organizacijami, skupnostmi in druš-tvi (na območju občine Ljubljana Vič-Rudnik) zlasti na področju stanovanjskega gospodarstva, cestnega gospodarstva, vodnega gospodarstva, energije, PTT storitev, urbanizma, varstva okolja; za uresničevanje sodelovanja lahko skupnost ustanovi ustrezna koor-dinacijska telesa. 17. člen Skupščina skupnosti sprejema dolgoročne, srednjeročne in letne plane, na osnovi usklajenih potreb in možnosti za njihovo realizacijo ter v skladu s temelji družbenih planov, Skupščina skupnosti spre-jema dolgoročne, srednjeročne in letne plane v soglasju s skupščino občine. 18. člen Sredstva skupnosti so: — prispevek uporabnikov komunalnih storitev in naprav, — del stanovanjskih sredstev, za katere se dogovori pristojna stanovanjska skupnost s komunalno skupnostjo, — sredstva, ki jih namensko zdmžujejo organizacije združenega dela, — samoprispevek, — sredstva, ki izvirajo iz zajemanja mestne zemljiške rente, — del prispevka za uporabo mestnega zemljišča, — prispevek investitorja za urejanje stavbnega zemljišča, — cestne pristojbine in komunalne takse, — krediti, — druga sredstva. 19. člen Združevanje sredstev uporabnikov se ureja z posebnimi samou-pravnimi sporazumi o združevanju sredstev, oziroma drugimi obli-kami samoupravnega sporazumevanja. 20. člen Podrobnejša določila o postopku samoupravnega planiranja, o sklepanju samoupravnih sporazumov o združevanju sredstev, meto-dologiji planiranja, o postopku in načinu združevanja sredstev ureja statut in drugi splošni akti skupnosti. IV. ORGANI KOMUNALNE SKUPNOSTI ^ 21. člen Orgam skupnosti so: — skupščina, — interesni odbori za posamezne skupine komunalnih dejavnosti, — izvršni odbor, — odbor za samoupravno kontrolo. a) skupščina 22. člen Skupščina skupnosti šteje... delegatov in jo sestavljata: — zbor uporabnikov komunalnih storitev, ki ga sestavljajo dele-gati delovnih ljudi in občani v krajevni skupnosti in delavci organi-zacij združenega dela, drugih samoupravnih organizacij in skupnosti kot uporabniki komunalnih storitev. Zbor uporabnikov ima... delegatskih mest. — zbor izvajalcev komunalnih storitev, ki ga sestavljajo delegati delavcev komunalnih organizacij, ki opravljajo komunalne storitve v občini. Zbor izvajalcev ima 26 delegatskih mest. 23. člen Delegate v zbor uporabnikov in zbor izvajalcev skupnosti delegi-rajo: — v zbor uporabnikov delegirajo krajevne skupnosti: Brdo, Kolezija, Kozarje, Krim-Rudnik, Lavrica, Malči Belič, Milan Česnik, Rožna dolina, Trnovo, Vič, Vrhovci, Brezovica, Črni vrh, Dobrova, Golo-Zapotok, Horjul, Ig, Notranje gorice, Podpeč-Preser-je, Polhov Gradec, Rakitna, Rob, Škofljica, Tomišelj, Turjak, Velike Lašče, Vnanje gorice, Želimlje... delegatov in delegacije, ki jo sestavljajo delegati občanov in delavcev organizacij združenega dela, drugih samoupravnih organizacij in skupnosti na njenem območju — v zbor izvajalcev delegirajo delavci izvajalcev — podpisnikov tega samoupravnega sporazuma po 2 delegata in to: Mestni vodovod, Kanalizacija, Plinama, KEL — komunalna energe-tika, Javna higiena, Rast, Žale, Živilski trgi, Dimnikarstvo, Komu-nalne gradnje, Javna razsvetljava, MPP Viator, Zavod za urejanje stavbnih zemljišč Vič 24. člen Delegate v skupščino skupnosti lahko člani skupnosti delegirajo iz delegacij, oblikovanih po zakonu o oblikovanju in volitvah delegacij ter delegiranju delegatov v skupščine skupnosti, ki enakovredno odločajo s samoupravnimi zbori skupščin družbenopolitičnih skup-nosti (Uradni list SRS, št. 34-74) — v nadaljnjem besedilu: zakon o volitvah SRS. Člani skupnosti lahko odločijo, da bo funkcijo delegacije za delegi-ranje v skupščino skupnosti opravljal delavski svet ali drugi njihov organ, lahko pa izvolijo posebno delegacijo za delegiranje v skupš-čino skupnosti. b) Interesni odbori 25. člen V okviru skupnosti se lahko kot organi skupščine ustanovijo inte-resni odbori za individualno komunalno porabo, za kolektivno komunalno porabo upravljanje in urejanje stavbnih zemljišč, ureja-nje ulic, trgov, in lokalnih cest ter opravljanje javnega mestnega prevoza, ki so vključene v skupnost, z nalogo, da na področju komu-nalne dejavnosti proučujejo zadeve, da predlagajo ustrezne ukrepe oziroma, da ukrepajo v primerih, kadar jih za to pooblasti skupščina skupnosti. 26. člen Interesni odbori so organi skupščine, ki jih sestavljajo delegati, ki jih izvoli skupščina za dobo 4 let. 27. člen Predsednika, podpredsednika in člane interesnega odbora voli skupščina skupnosti. V interesne odbore se volijo delegati iz vrst delegatov obeh zbofov. c) Izvršni odbor 28. čleri Izvršni odbor je izvršilni organ skupščine skupnosti in opravlja naloge, ki se določijo s statutom skupnosti. 29. člen Izvršni odbor ima predsednika in 8 članov, ki jih imenuje skupš-čina skupnosti izmed delegatov v zborih za dobo 4 let in to: iz zbora uporabnikov 5 delegatov in iz zbora izvajalcev 4 delegate. Predsednik izvršnega odbora je delegat zbora uporabnikov. 30. člen Izvršni odbor ima naslednje naloge: — pripravlja predloge in gradivo za delo skupščine in njenih teles, — izvršuje sklepe skupščine, — usmerja delo strokovnih služb, __ opravlja druge naloge, ki mu jih naloži skupščina skupnosti oziroma, ki izhajajo iz tega sporazuma, statuta skupnosti in drugih aktov, ki jih sprejme ali k njim pristopi skupnost. d) Odbor za samoupravno kontrolo 31. člen Odbor za samoupravno kontrolo bo imel predsednika in 4 člane, ki jih delegirajo člani skupnosti. Delo odbora in način delegiranja čla-nov bo določil statut skupnosti. 32. člen Organi skupnosti lahko za opravljanje svojih nalog ustanove de-lovna telesa. Člani delovnih teles so poleg delegatov lahko tudi stro-kovnjaki za posamezna področja dela. V. DELO SKUPŠČINE 33. člen V skupščini delegati razpravljajo in odločajo o naslednjih zadevah: — o politiki razvoja komunalnih dejavnosti na svojem območju v V. skladu z družbenoekonomsko in prostorsko politiko razvoja krajev-nih skupnosti in občine in mesta, — o dolgoročnih in srednjeročnih planih posameznih komunalnih dejavnosti, o letnih programih dela komunalnih organizacij in jih predlaga skupščini družbenopolitične skupnosti v soglasje — o posameznih investicijskih programih, — o razširitvi in nadaljnjem razvoju komunalnih zmogljivosti in načinu financiranja (razširjena reprodukcija), — o pogojih in načinu opravljanja posameznih komunalnih stori-tev, kakor tudi o pravicah in obveznostih ustrezne komunalne orga-nizacije v zvezi z opravljanjem takih storitev (splošni pogoji poslova-nja komunalnih organizacij) in o vprašanjih enostavne reprodukcije komunalnih objektov in naprav, — o spremembi predmeta poslovanja, o razširitvi oziroma zožitvi poslovanja, o razširitvi oziroma zožitvi območja, na katerem deluje komunalna organizacija ter o spremembi sedeža komunalne organi-zacije, — o spojitvi kofnunalne organizacije z drugo organizacijo, o pri-pojitvi k drugi organizaciji, o razdelitvi na več organizacij, o organi-ziranju temeljnih organizacij združenega dela v sestavi komunalne organizacije, kakor tudi o osamosvojitvi enote komunalne organi-zacije v samostojno organizacijo ali o pripojitvi take enote k drugi organizaciji (statusne spremembe), — o razpolaganju s komunalnimi objekti oziroma napravami, — o standardih za posamezne komunalne storitve, — o cenah za komunalne storitve, ki jih daje skupščini družbeno-politične skupnosti v soglasje, — o merilih za zadovoljevanje potreb po komunalnih storitvah v primerih, kadar zaradi objektivnih razlogov ni mogoče zadovoljiti vseh potreb (redukcije), — o imenovanju in razreševanju poslovodnih organov komunal-nih organizacij, — o statutih komunalnih organizacij, — o statutu spremembah in dopolnitvah statuta ter o statutarnih sklepih in drugih splošnih aktih skupnosti, — o ustanovitvi krajevnih enot interesnih odborov, — o finančnem načrtu in zaključnem računu komunalne skupno-sti, — predlaga družbenopolitični skupnosti obvezno uporabo in obvezno plačilo za posamezne komunalne storitve in proizvode, o obveznem prispevku uporabnikov za gradnjo komunalnih objektov in naprav ter drugih predpisov, ki se nanašajo na komunalne dejav-nosti, — o prenosu pristojnosti iz samoupravne občinske skupnosti na zvezo samoupravnih komunalnih interesnih skupnosti, — o drugih vprašanjih, za katera je tako določeno z odloki občin-ske ali mestne skupščine ali z ustreznimi družbenimi dogovori in samoupravnimi sporazumi. 34. člen Seje skupščine vodi predsednik skupščine, ki ga izvoli skupsčina na prvi seji za dobo 4 let. Predsednika nadomešča podpredsednik, ki ga izvoli skupščina. Seje zborov vodita predsednika zborov, ki ju izvolita zbora na svoji prvi seji. 35. člen Odločitev skupščine je sprejeta, če jo sprejmeta oba zbora v ena-kem besedilu. Če zbora sprejmeta različni besedili, se opravi usklajevalni posto-pek, ki se določi s statutom skupnosti. VI. KRAJEVNE ENOTE 37. člen Krajevne enote skupnosti se lahko organizirajo na pobudo članov skupnosti za območje krajevne skupnosti, lahko pa tudi za širše ali ožje območje, kadar je to v njihovem interesu. 38. člen Krajevna enota skupnosti ureja zadeve, ki jih pogojujejo skupni interesi uporabnikov in izvajalcev komunalnih storitev na ožjem območju in služijo potrebam teh območij. Naloge enote, ki izhajajo iz teh skupnih interesov so zlasti: 1. razvoj komunalnih dejavnosti in kapacitet s potrebami uporab-nikov na svojem območju v okviru razvojne politike skupnosti, zlasti na področju: — lokalnih vodovodov, — lokalnih fekalnih kanalizacij in kanalizacij za odvodnjavanje atmosferskih voda, — stanovanjskih cest, vaških cest, dostopov, peš poti in lokalnih parkirišč (vse javne ceste in ulice ter trgi, ki niso v pristojnosti občine oziroma cestnih skupnosti), — zimska služba na cestah v upravljanju krajevnih skupnosti, — lokalne zelene površine, lokalna otroška igrišča in druge zelene površine, ki niso v pristojnosti občine oziroma mesta, — javna snaga z lokalnimi odlagališči, — lokalna pokopališča in potrebna dejavnost na teh pokopališčih (z izjemo pokopališč, ki so z odlokom SML dana v upravljanje Komu-nalnemu podjetju »Ljubljana — TOZD »Žale«) — upravljanje in urejanje stavbnih zemljišč v okviru pooblastil skupščine občine. 2. povezava s komunalnimi dejavnostmi na svojem območju in usklajevanje izgradnje komunalnih kapacitet, 3. dajanje iniciativ skupščini skupnosti za sprejem odlokov, s katerimi se nalagajo porabnikom komunalnih storitev določene dolžnosti zaradi zagotovitve komunalnih storitev, 4. zagotavljanje sredstev za nresničevanje posebej dogovorjenih potreb in interesov članov na svojem območju, 5. opravljanje drugih nalog, ki zaradi uresničevanja skupnih inte-resov na svojem območju sodijo v njeno pristojnost. 39. člen Krajevne enote komunalne skupnosti so pri izvrševanju svojih nalog dolžne upoštevati sklepe in odločitve organov komunalne skupnosti. 40. člen Samoupravno organizacijo krajevne enote skupnosti, način dele-giranja in sprejemanja sklepov ter druga vprašanja, ki zadevajo njeno delovanje, ureja enota v skladu z načeli tega sporazuma in v skladu s statutom komunalne skupnosti. Vn. JAVNOST DELA 41. člen Delovni ljudje in občani imajo pravico vpogleda v delo komunalnih organizacij in komunalnih skupnosti. Organi komunalnih organizacij in komunalne skupnosti morajo obravnavati pripombe in predloge delovnih ljudi glede zadovoljeva-nja potreb po komunalnih storitvah ter jim na zahteve dajati odgo-vore na te pripombe oziroma predloge. VIII. ZDRUŽEVANJE 42. člen • Skupnost se lahko združuje z drugimi SIS v skladu z skupnimi interesi ter vzpostavlja druge oblike medsebojnega sodelovanja. Skupnost se združuje z ostalimi komunalnimi skupnostmi na območju mesta Ljubljane v Zvezo komunalnih skupnosti. V samou-pravnem sporazumu o ustanovitvi zveze komunalnih skupnosti bo določeno, katere od svojih pristojnosti skupnosti prenašajo na zvezo skupnosti v celoti oziroma kaj bodo reševale v soglasju z zvezo skup-nosti. K. STROKOVNE SLUŽBE 43. člen Za opravljanje strokovnega in administrativnega dela za potrebe komunalne skupnosti bo organizirala komunalna skupnost stro-kovno službo, katere organizacija in naloge se določijo s statutom skupnosti. Strokovne naloge skupnosti lahko opravlja tudi organizacija zdru-ženega dela, ki jo pooblasti skupščina skupnosti. X. ODGOVORNOST ZA IZVAJANJE SPORAZUMA 44. člen Za izvajanje tega sporazuma, statuta in odločitev organov skupno-sti so odgovorni organi skupnosti. 45. člen Člani skupnosti odgovarjajo za obveznosti skupnosti, sprejete s tem sporazumom ter sporazumom o združevanju sredstev in prevze-majo omejeno subsidiarno jamstvo do višine svojih deležev v zdru-ženih sredstvih. 46. člen Podrobnejša določila o odgovornosti članov in organov skupnosti ureja statut skupnosti. XI. KONČNA DOLOČBA 47. čleri Ta samoupravni sporazum začne veljati, ko ga podpiše večina udeležencev in potrdi skupščina občine. Sporazum se objavi v Urad-nem listu SRS. Ljubljana, .................... UDELEŽENCI: Krajevne skupnosti Organizacije zdmženega dela Komunalne organizacije PODPISI: Zaradi izenačevanja pogojev gospodarjenja, skladnega razvoja SR Slovenije ter zagotovitve enakopravnega položaja občana skupščine občin v SR Sloveniji, Skupščina mesta Ljubljana in skupščina skup-nosti obalnih občin sklenejo