Ilirska Bistrica, 24. december 2004 št. 6 Na podlagi 29.člena zakona o lokalni samoupravi ( Ur.list RS, št.72/93, 6/94, 45/94, 57/94, 14/95, 20/95, 63/95, 73/95, 9/96, 39/96, 44/96, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98, 74/98, 12/99, 16/99, 59/99, 70/00, 100/00, 16/02, 51/02 ), 29.člena Zakona o javnih financah (Ur.list RS št.79/99,124/00,79/01 in 30/02) in 16.člena statuta Občine II.Bistrica (Ur.objave PN št. 18/95, 18/97, 30/98 in Ur.list RS št.31/99 ) je občinski svet Občine Ilirska Bistrica na prvem nadaljevanju 19.seje, dne 13.12.2004 sprejel ODLOK O PRORAČUNU OBČINE ILIRSKA BISTRICA ZA LETO 2005 1.SPLOŠNA DOLOČBA 1. č I e n S tem odlokom se za proračun Občine Il.Bistrica za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: proračun ) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun). 2.VISINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA 2. č 1 e n Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih: A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV V SIT I.SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 2.207.515.315 TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1.465.207.744 70 DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) 1.018.056.000 700 DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK 764.857.000 703 DAVKI NA PREMOŽENJE 135.232.000 704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE 117.967.000 706 DRUGI DAVKI 71 NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) 447.151.744 710 UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREM. 97.802.724 URADNE OBJAVE 711 TAKSE IN PRISTOJBINE 8.838.000 712 DENARNEKAZNI 275.000 713 PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV 403.200 714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI 339.832.820 72 KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) 136.144.000 720 PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV 92.961.000 721 PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG 722 PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEMAT. PREMOŽ. 43.183.000 73 PREJETE DONACIJE (730+731) - 730 PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV 731 PREJETE DONACIJE IZ TUJINE 74 TRANSFERNI PRIHODKI 606.163.571 740 TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFIN. INST. 606.163.571 II.SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) 2.551.497.717 40 TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) 588.017.389 400 PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM 126.604.490 401 PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VAR. 20.560.184 402 IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE 425.802.715 403 PLAČILA DOMAČIH OBRESTI 2.050.000 409 SREDSTVA, IZLOČENA V REZERVE 13.000.000 41 TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413) 771.376.160 410 SUBVENCIJE 12.518.417 411 TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM 354.937.240 412 TRANSFERI NEPROFITNIM ORG.IN USTANOVAM 136.048.926 413 DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI 267.871.577 414 TEKOČI TRANSFERI V TUJINO 42 INVESTICIJSKI ODHODKI (420) 952.121.942 420 NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV 952.121.942 43 INVESTICIJSKI TRANSFERI (430) 239.982.226 431 INVEST.TR.PRAVNIM IN FIZIČNIM OSEBAM, KI NISO PR.UPOR. 159.945.611 432 INVEST.TR.PRORAČUNSK1M UPORABNIKOM 80.036.615 III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I. - II.) - 343.982.402 B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB 75 IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPIT. DELEŽEV (750+751+752 ) 1.615.000 750 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 1.615.000 751 PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV 752 KUPNINE IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE 44 V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPIT. DELEŽEV 440 DANA POSOJILA 441 POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV 442 PORABA SREDSTEV KUPNIN IZ NASLOVA PRIVATIZ. VI. PREJETA MINUS DANA POSOJ.IN SPR.KAP.DEL.(IV.-V) 1.615.000 C. RAČUN FINANCIRANJA 50 VII. ZADOLŽEVANJE (500) 500 DOMAČE ZADOLŽEVANJE 55 VIII. ODPLAČILA DOLGA (550) 5.800.000 550 ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA 5.800.000 IX. SPREMEMBA STANJA SRED.NA RAČ.(I+IV+VII-II-V-VIII) - 348.167.402 X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII-VIII) - 5.800.000 XI. NETO FINANCIRANJE (VI+VII-VIII-IX) 343.982.402 Zmanjšanje sredstev na računu (proračunski primanjkljaj) se krije iz prenesenih sredstev leta 2004. Splošni del občinskega proračuna, ki zajema bilanco prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb, račun financiranja in posebni del, ki zajema finančni načrt Občine Ilirska Bistrica ( odhodki so izkazani po področjih proračunske porabe od 01 do 10 in po ekonomski klasifikaciji - kontih) so priloga k temu odloku. Priloga k odloku so tudi načrti razvojnih programov za obdobje 2005- 2008. Vse priloge k odloku se objavijo na oglasni deski Občine II.Bistrica. 3.POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA 3. č 1 e n Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43.člena ZJF, tudi naslednji prihodki: 1. prihodki požarne takse po 59.členu Zakona o varstvu pred požarom ( UR.list RS, št. 71/93), 2. republiška taksa za obremenjevanje voda, 3. republiška taksa za obremenjevanje okolja, 4. pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest, 5. republiška sredstva in sredstva drugih sofinancerjev za investicije in tekoče zadeve. 4. č 1 e n Sredstva proračuna se delijo med letom praviloma enakomerno med vse uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od zapadlosti obveznosti, če med občino in uporabnikom ni drugače določeno z odlokom ali pogodbo. Uporabniki morajo sredstva, ki so jim bila zagotovljena v proračunu, uporabljati za namene, za katere so jim bila dana in v skladu s predpisi o njihovi uporabi oziroma razpolaganju z njimi. Za zakonito uporabo sredstev, ki so uporabniku dana iz proračuna, je odgovoren predstojnik uporabnika. Vsi uporabniki proračunskih sredstev so dolžni uporabo proračunskih sredstev načrtovati in o uporabi sredstev preteklega leta tudi poročati. Neposredni in posredni uporabniki občinskega proračuna morajo pripraviti zaključni račun svojega finančnega načrta in letno poročilo za preteklo leto skupaj z obrazložitvami ter ju poslati županu najkasneje do 28. februarja tekočega leta. Na zahtevo župana so dolžni posredovati poročila tudi med letom. . Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v skladu s tem členom odloka, lahko župan delno ali v celoti začasno zaustavi proračunsko financiranje, dokončno pa na predlog župana to stori Občinski svet. 5. č 1 e n Sredstva proračuna se uporabljajo le za namene, ki so določeni s proračunom. V imenu občine se prevzemajo obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene. Če se v teku proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna sredstva, kijih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti, so pa nujna za izvrševanje predpisov ali izvršitev storitev, se dodatni odhodki poravnavajo v breme drugih postavk posameznega podpodročja proračuna oz.proračunskih postavk. Prerazporejanje je možno le v okviru podpodročja oz.kjer ni podpodročja, pa v okviru posameznih postavk. Izjemoma se lahko v letu 2005 prerazporejajo sredstva tudi med področji proračunske porabe in sicer za sredstva za investicije v krajevne skupnosti ter sredstva za subvencioniranje obrestne mere za kredite na področju malega gospodarstva in kmetijstva. Na predlog predlagateljev finančnega načrta neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe. Prerazporejanje sredstev med bilanco prihodkov in odhodkov, računom finančnih terjatev in naložb in računom financiranja ni možno. Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun ali rebalans proračuna. V sprejetem proračunu lahko na predlog neposrednega proračunskega uporabnika finančna služba proračuna občine znotraj proračunske postavke odpre nov konto, če je to potrebno zaradi pravilnega knjiženja porabe. V primeru, da občina prejme namenska sredstva, ki niso bila predvidena s tem odlokom, se za ta namen odpre nova postavka proračuna na strani odhodkov za isti namen. 6. č 1 e n V skladu z 51.členom ZJF Občina Il.Bistrica lahko prevzema obveznosti s pogodbami, ki zahtevajo plačilo v prihodnjih letih, če so za ta namen planirana sredstva v proračunu tekočega leta. Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v naslednjih letih: - za investicijske odhodke, investicijske transfere ne sme v letu 2006 presegati 40 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu za leto 2005, v letu 2007 pa 10% pravic porabe, - za tekoče odhodke ne sme v letu 2006 in 2007 presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu za leto 2005. Specifikacija prevzetih obveznosti za leto 2006 in 2007 in obveznosti prevzetih s pogodbami, ki zahtevajo plačilo v prihodnjih letih, je priloga proračuna. Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjem letu, mora uporabnik vključiti v proračun leta, na katerega se nanašajo in v načrt razvojnih programov. Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnini pogodbami. 7. č 1 e n V skladu z 42.členom ZJF se s proračunom predvidi splošna proračunska rezervacija, ki sme znašati največ 2% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov. Splošna proračunska rezervacija za leto 2004 je opredeljena v višini 17.356.190 sit, kar znaša 0,786 % prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov. Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabijo: - za enkratne dotacije neprofitnim organizacijam, društvom , posameznikom......v višini 2.856.190 sit, s tem da župan lahko podeli za posamezni namen največ 100.000 sit, - za nove aktivnosti, programe, študije, ocene, analize, priprave dokumentacije za razpise ...., za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva- skupaj 3.000.000 sit; za te namene lahko župan uporabi največ 1.000.000 sit brez soglasja občinskega sveta; - za namene, za katere se med letom izkaže, da niso bila zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu - 11.500.000 sit. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan in o porabi obvešča občinski svet. 8. č 1 e n V sredstva proračunske rezerve se v skladu z 49.členom ZJF izloča del skupno doseženih prejemkov proračuna. Proračunska rezerva se v letu 2005 oblikuje v višini 1.500.000 sit. Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz,snežni plaz, visok sneg,močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni,druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče. Na predlog za finance pristojnega organa župan odloča o uporabi sredstev rezerv do celotne višine sredstev proračunske rezerve, ki znaša vključno z nerazdeljenimi sredstvi obvezne rezerve iz preteklega leta 5.000.000 sit. O uporabi sredstev obvešča občinski svet s pisnimi poročili. 9. č 1 e n Uporabniki proračuna so dolžni vsa dela in nabave ( tako investicijska kot tekoča ) oddajati skladno s predpisi o javnem naročanju. 10. č 1 e n Za plačevanje obveznosti iz občinskega proračuna veljajo enaki roki, ki so za posamezne namene določeni v zakonu o izvrševanju državnega proračuna 11. č 1 e n Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Županje pooblaščen, da: - začasno zmanjša porabo sredstev oz.zadrži izplačila, če prihodki med letom ne pritekajo v predvideni višini, - odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih sredstev zaradi ohranjanja njihove realne vrednosti, - odloča o uporabi sredstev rezerv do višine, določene v 8.členu, - odloča o uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije v skladu s predpisi in tem odlokom, - o sprejetih odločitvah obvešča občinski svet. 12. č 1 e n Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2005 in njegovi realizaciji. 4.POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE 13. č 1 e n V primeru, da so stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve ali če se zaradi nevnovčljivosti premoženja ugotovi, da terjatve ni mogoče izterjati ( 77.člen ZJF ), lahko župan dolžniku do višine 50.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga. S.OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA 14. Č 1 e n Glede na stanje zadolženosti Občine II.Bistrica se občina za proračun leta 2005 ne sme zadolževati, prav tako ne sme izdajati poroštev za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina II.Bistrica. 15. Č 1 e n Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine se v letu 2005 ne smejo zadolževati in izdajati poroštva drugim fizičnim in pravnim osebam. 6.PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 16. Č 1 e n V obdobju začasnega financiranja Občine Il.Bistrica v letu 2006, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja. 17. Č 1 e n Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnih objavah časopisa Snežnik, uporablja pa se od 1.1.2005 dalje. Številka: 40302-0003/2004 Il.Bistrica, 13.12.2004 ŽUPAN: Anton Šenkinc, univ.dipl.ekon., l.r.