Preiskava radi skrivnostne smrti. V Petešovclh je umrl posestnik Jurij šimon in so ga mislili pokopati. Ker so pa ljudje marsikaj govorili radi njegove nenadne smrti, so orožnlki Javill zadevo sodišču in to Jo odredilo raztelesenje. Izkazalo se jo, da je šimon umrl nasilne smrti in slcer na posledicah sunkov v trebuh. Slmon je spal dva dnl pred smrtjo v hlevu, kjer so ga naSU nezavestnega. Nekdo je moral v noči vdreti v hlev, kjer je smrtonosno osuval Šimona. Pod sumom krlvde so predali orožniki v preiskovalnl zapor pokojnikovega svaka ter njegovo ženo, kl pa odločno zanikata vsakorSno krivdo. To je starost! V Hotizi pri Lendavl je umrl ugleden posestnlk Jožef Nemec v izredni starosti 102 leti. Mož ni bil nikdar v življenju bolan. Ko je v omenjeni Izredni starosti čutil, da mu gre življenje h kraju, je zbral okrog sebe svojo družlno tn ja napovedal, da so njegovi dnevi šteti. Razdelil je svojo posest, podal svojcem še ved dobrih svetov ter se je poslovil od vseh. Drugi dan za tem je resnično umrl. V iatl vasl kakor Nemec živi 105 let stara ženska. JNS — kje pa si? Ta stranka jo imela pri naa skoraj v vsaki vasl svojo četo. Statistika Je vedno kazala napredek in mislili smo, da je že vse v strankl. Papir pač vse prenese. Prišel je pa razsul In danes v nobeni vasi ni več duha in ne sluha po tistih četah. Kaj ne, kako tnalo lahko verjamejo raznim statistikam ? Treba razlage?! Pod časopisjem mi razumemo n. pr.: »Slov. gospodar«, »Domoljub«, »Slovenec«, »Novine« itd. Glasnika, Bogoljuba, Nedeljo itd. ml ne štejemo pod časopisje, to so verski mesečni ali tedenski llstl. Tako se navadno razume. Slov, gospodar je bolj za lavantinsko škofijo, Domoljub pa za ljubljansko. Ve5 katoliških časopisov za preprosto kmečko ljudstvo, ki bi bili namenjeni celi škofiji ne poznamo. Drugl so ali za razumništvo ali za delavstvo ali za kako manjšo pokrajino. Gornja Lendava. Poglejmo danes, kaj še vse manjka naši občini in cell župniji, da ni še to, kar bi tx> svoji legi in obmejni občinl zaslužila. Versko življenje je ovirano po straSni obširnosti naše župnije. Po ve čur hoda do cerkve ljudje ne morejo blti versko goreči, posebno še, ker življo pomešanl med drugovercl. In tudi cerksv jo vsaj desetkrat premajhna za toliko vemikov. Zato je nujno potrebno, da bi se župnija razdelila v dve župniji. že leto dni se dela na tem, pa so ljudjo, ki jim gre za zaslužek in sato ljudstvo hujskajo in vznemirjajo. In tako ovirajo versko življenje v na§l fari. — Dalje rabimo nujno »Prosvetnl dom«, Domovina«, 1 »M. krajina« (vseh katoliških družin 29); Prosečka vaa 10 »Novin«, 21 »Marljlnih listov«, 8 *: lovensklh gospodarjev«, 1 »M. Krajina (katoliških družln 31); Ma8kovci 5 »Slovenskih gospodarjev«, 2 »Novine«, 3 »Marijini llstk, 1 »Domovina« (11 katolišklh družin); VaneCa: 2 >Novine«, 1 >Slovenskl gospodar«, 1 »Kraljestvo božje« (4 katoliške družine). Ostali seznam sledi.' Salamencl. Tudi mi bi se radi oglasili v Vašem cenjenem llstu, saj je v naši vasl 15 naročnikov, vseh katollSkih družln pa le 29. V naši vasi se je lansko leto ustanovila gasilska četa, ki seveda ne bi smela poznati razllke med verami in polltičnim prepričanjem. Pa se je neki luteran baj» takrat izjavil, če bodo v četi tudl katoličani, da on ne bo vstopil; in katoiičani nijso Sll v četo, se ni3o vsiljevali. Sedaj jlh pa vabljo, ker se pač tudi viSJi oblasti čudno zdi, da ima četa le člane ene vere. Katoličani pa sedaj nočejo v četo, nočejo pafi biti nikomur v napotje, pri požarih pa bodo bližnjemu vseeno v pomoč, četudi ne bodo imeli kroja. — Pogrebcem bi priporočali, da malo bolj pazljo, ko spuščajo mrliča v grob, ker je neokusno tam 8e enkrat gledati obllčj« mrtvega. »Borovo gostikvanje« v Moščanclh In Dankovcih je dobro lzpadlo. Ljudi se je zbralo zelo dosti, najvjč seveda radovednežev. Nekateri pad misHjo, da morajo bltl navzočt prl vsaki ne"4mnostl.