IZ RAZREDA 41 Matematika v šoli, št. 1., letnik 24, 2018 Protokol za (samo)vrednotenje elementov formativnega spremljanja pri pouku dr. Ada Holcar Brunauer 1 in Urška Margan 1 Zavod RS za šolstvo Obrazec nam je v pomoč pri samovrednotenju lastnega poučevanja in učenja učencev, pri medsebojnih hospitacijah. ELEMENTI FORMATIVNEGA SPREMLJANJA DA/NE/NI RELEVANTNO KAKO SE JE TO VIDELO? 1. Učenci so aktivno vključeni v učni proces: • glede na predznanje in interes, ob povratni informaciji učitelja, znotraj določenega okvira postavijo svoje cilje, • sodelujejo pri načrtovanju dejavnosti in učnih korakov za doseganje ciljev, • sodelujejo pri oblikovanju kriterijev uspešnosti, • lahko predstavljajo znanje na način, ki ga izberejo sami, • vrednotijo svoje dosežke po izdelanih kriterijih/dajejo povratno informacijo učitelju, • … 2. Spodbujam razmišljanje učencev: • dejavnosti zahtevajo različne miselne procese (razumevanje, sklepanje, argumentiranje ... vprašanja so odprta, problemska …), • moje povratne informacije izhajajo/temeljijo na opredeljenih kriterijih uspešnosti in učence vodijo k izboljševanju dela/doseganju ciljev, • dokazi učencev o procesu učenja in znanja so raznoliki • ... 3. Učenci so drug drugemu vir učenja/ poučevanja: • vključeni so v skupne razprave, • učitelj v različnih učnih oblikah in metodah dela (npr. delo v dvojicah, recipročno in sodelovalno učenje …) učencem omogoča učenje drug od drugega, • drug za drugega oblikujejo naloge in vprašanja, • presojajo dosežke drug drugega in si dajejo povratne informacije, • ... Vir: Gradivo razvojne naloge Formativno spremljanje v podporo učenju (A. Holcar Brunauer).