ni i/uiivv yiu) Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana glasilo območnih obrtno-podjetniških zbornic Cerknica Logatec Postojna leto IX, štev. 4, april 2019 Izobraževanja prek Sprejeta poročila projekta SPOT za leto 2018 m Stiki.............................................................................................2 Aktualno............................................................................3 OOZ Cerknica...........................................................4 OOZ Logatec...........................................................6 OOZ Postojna........................................................8 OOZ Vrhnika.......................................................10 Napotila in sekcije......................................12 Prispevki, dajatve...........................................14 Sporočila.......................................................................16 •''nflijfthl Javna razpisa v Občini Postojna PSP Barje: uspešno drugo srečanje Ji t j »■ 11 m ..ar L "•'."V .att* ....... ,m.ru MJS Stiki Območna obrtno-podjetniška zbornica Cerknica Tabor 5 b, 1380 Cerknica spletna stran: http://www.oozc.si/ e-naslov: silva.sivec@ozs.si tel.: (01) 709 62 90 gsm: (051) 642 540 Uradne ure: pon, pet 8.00 - 14.00, sre 8.00 - 16.00 Predsednik: Anton Cvetko Sekretarka: Silva Sivec Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec Tržaška c. 11, 1370 Logatec spletna stran: http://ooz-logatec.si/ e-naslov: info@ooz-logatec.si, dejan.sraml@ozs.si tel.: (01) 750 90 80 gsm: (051) 651 538 Uradne ure: pon, sre, pet 9.00 - 12.00, sre 14.00 - 16.00 Predsednik: Bogdan Oblak Direktor: mag. Dejan Sraml Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna Jenkova ul. 1, 6230 Postojna e-naslov: irena.dolgan@ozs.si tel.: (05) 726 17 20 Uradne ure: vsak delavnik 7.00 - 11.00, ter 13.00 - 15.00 Predsednik: Franci Semrl Sekretarka: Irena Dolgan Območna obrtno-podjetniška zbornica Vrhnika Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika e-naslov: adela.cankar@ozs.si spletna stran: www.ooz-vrhnika.si tel.: (01) 755 77 40 gsm: (051) 619 215 Uradne ure: pon, sre, pet 8.00 - 13.00, sre 15.00 - 19.00 Predsednik: Simon Hlebec Sekretarka: Adela Cankar predsednik Anton Cvetko i 'j.' HI sekretarka Silva Sivec h predsednik Bogdan Oblak direktor mag. Dejan Sraml predsednik Franci Semrl sekretarka Irena Dolgan t Hlebec mm sekretarka Adela Cankar Krpanov glas Izdajatelj: Uredniški odbor: Naklada: Prelom in tisk: Oblikovanje naslovnice: CIP številka: Fotografije na naslovnici. Obvestila OOZ Cerknica, Logatec, Postojna in Vrhnika OOZ Logatec Silva Sivec (OOZ Cerknica), Dejan Sraml (OOZ Logatec), Irena Dolgan (OOZ Postojna), Adela Cankar (OOZ Vrhnika, prispevki), Janez Gostiša (urednik) Izhaja enkrat mesečno. 2000 izvodov Grafika 2000 d.o.o. Igor Resnik, univ. dipl. inž. arh. ISSN 2232-3104 Središče Logatca na gregorjevo zajame semanji utrip. Brez suhe robe, tradicionalne domače obrti, seveda, ne gre. Foto: splet predsednik Cenik oglaševanja v Krpanovem glasu: velikost cena za člane 40 % popusta 1/1 stran (A4) 200 € 120 € % strani (A5) 150 € 90 € % strani (A6) 100 € 60 € manjše od % A4 (vizitke, pasice ipd.) 75 € 45 € Križanka 100 € 60 € Oglas na zadnji strani: + 40 % Oglas na predzadnji strani: + 20 % Naročilo 3 oglasov ali več: dodaten 10 % popust. Vse cene veljajo za vnaprej oblikovane oglase, sicer se oblikovanje zaračuna posebej. Obvestila prejemajo člani OOZ sodelujočih zbornic brezplačno. 2 Objavo naročite na svoji območni zbornici ali neposredno pri OOZ Logatec. Kontaktne številke so objavljene na tej strani Krpanovega glasu. april 2019 Aktualno Oddaja poročil in obračunov Letna poročila AJPES je treba letos oddati najkasneje 1. aprila, davčne obračune pa FURS do 8. aprila. Rok je FURS podaljšal zaradi nadgradnje sistema, ki je nekaj časa zavirala delovanje. Upokojitvena starost res 67 let za vse? Resorno ministrstvo za delo - MDDSZ je poslalo predlog sprememb Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju. Predlog vsebuje le opis sprememb in ne besedila novih členov. Mediji so poročali, da se bo upokojitvena starost dvignila na 67 let. Pa je to res? NE. MDDSZ predlaga zvišanje upokojitvene starosti le za tiste zavarovance, ki nimajo dopolnjenih 40 let pokojninske dobe in se lahko že sedaj upokojijo pri 65 letih (če imajo 15 let zavarovalne dobe). Dvig na 67 let bi bil postopen. Zviševanje starosti bi se tako postopno pričelo uvajati šele od leta 2023 dalje in bi se povečevalo le za 2 meseca letno. Za »klasične« upokojence pa ni predloga, da bi se starost za upokojitev povečala. Je pa predlog, da bi se povečal odmerni odstotek. Strokovnjaki recimo da razumemo, da je k branju člankov potrebno pritegniti z naslovi, kot so »Sedaj se boste upokojevali s 67 leti«, vendar pa je zavajanje splošne javnosti neprimerno. Mag. Nina Scortegagna Kavčnik Uskladitev podatkov v OR Obrtni zakon in Uredba o obrtnih dejavnosti sta že v letu 2013 spremenila tako obveznost vpisa kot dejavnosti, ki jih je treba vpisati v obrtni register in posledično na obrtno dovoljenje, če je potrebno. Pravilni vpis je podlaga za opravljanje dejavnosti skladno z zakonodajo in vpis v register vodij del po gradbenem zakonu. Podjetniki ste zagotovo zainteresirani, da imate stvari urejene. Če zaradi drugega ne, zaradi zagroženih glob in kazni. Zato se oglasite na svojih zbornicah in podatke uskladite, če jih še niste. S tem si zagotovite podlago za veljavno opravljanje dejavnosti. Ne zanašajte se na že opravljene vpise, kajti lahko se izkaže, da ni vpisano vse, kar bi moralo biti ali nasprotno, da je vpisano, kar ni nujno, kar pa je nujno, pa morda ni izrecno navedeno. Bralcem želimo vesele velikonočne pravnike Ne čakajmo na druge Pratika nam za letošnji marec ni obetala kaj prida toplih dni, pa jih je bilo kar nekaj. Celo zelo toplih. A je h koncu le prevladalo vreme, ki sušcu pritiče. Ptički so se poženili, logaški gregorjev semenj je izzvenel v soncu, ki ga je hladil veter. Davčni obračuni so pod streho in že se oziramo poletju naproti. Ob menjavah ministrov veselo pričakujemo imenovanje državnega sekretarja za malo gospodarstvo. Končno! bi lahko rekli. Upajoč, da bo sekretarjeva beseda kaj zalegla, malemu gospodarstvu v prid. Če drugega ne, bo zbornica vsaj imela človeka, državnega uradnika, na katerega se bo lahko neposredno obračala v svojih prizadevanjih za zboljšanje položaja svojih članov (in vseh drugih, ki jim zborničnega povezovanja ni mar, tudi). Zares pomemben, občuten korak v pravo smer bo storjen, ko se bo pogled na drobno gospodarstvo spremenil v birokratskih glavah. Ko tem glavam ne bo treba več dopovedovati, da (tudi na malem) gospodarstvu sloni celotna država. Ko jih n.pr. na opozorilo, da vnosni sistem za davčne obračune ne deluje in tako onemogoča pravočasno oddajo, ne boš dobil pod nos: »A je treba čakati na zadnji dan, zakaj jih niste oddali prej, ko je sistem še deloval!« Sistem SPOT in drugi projekti, ki se napajajo iz evropskih in državnih sredstev, po odzivih udeležencev sodeč, potekajo v zastavljeni smeri. Učinkovitosti sicer ni mogoče neposredno meriti, a če po-morejo udeležencem, so prav naravnani. Ker pa delavnice in seminarji od udeležencev terjajo njihov čas, ni vselej lahko zagotoviti izvedbe. Podjetniki se zvečine ne izobražujejo na zalogo — informacije iščejo, kadar jih nujno potrebujejo, ne kadar jih kdo ponuja. Zato je pri načrtovanju potrebne precej modrosti na organizatorski in trezne zvedavosti na uporabniški strani. Pa še malo sreče prav pride. Nov cikel vsakovrstnega izobraževanja se bo vrtel do poletja. S predlogi ga lahko sooblikujete tudi vi. Ne čakajte. Urednik april 2019 3 Obvestila OOZ Cerknica S P O SLOVENSKA POSLOVNA TOČKA © REPUBLIKA SLOVENIJA EVROPSKA UNIJA Priložnosti in izzivi v turizmu S 15. marcem 2018 je v veljavo stopil Zakon o spodbujanju razvoja turizma, ki ureja načrtovanje in spodbujanje razvoja turizma tako na državni ravni kot na ravni turističnega območja, turistično in na novo uvedeno promocijsko takso, pogoje za opravljanje dejavnosti organiziranja in prodaje turističnih paketov in povezanih potovalnih aranžmajev ter turistično vodenje. V letu 2016 smo v Slovenji prvič zabeležili preko 11 milijonov turističnih nočitev, v letu 2017 pa že 12,5. Največ nočitev še vedno naštejejo v gorenjski statistični regiji, ki z 22% vseh nočitev prednjači pred obalno kraško regijo z 20,5% nočitev. Primorsko-notranjska regije je z 1,8% nočitev na repu lestvice, vendar je število ponudnikov turističnih storitev in število nočitev v porastu. Turistom poleg turističnih kmetij odpirajo vrata tudi sobodajalci in drugi ponudniki. Poleg najbolj znanih turističnih destina-cij počitnikarji vse več iščejo prostor za pavi oddih in počitek tudi v manj znanih in odmaknjenih krajih. V Sloveniji največkrat prenočijo turisti iz Italije, Nemčije, Avstrije, sledijo turisti iz Nizozemske in Hrvaške. Za vse turistične ponudnike in vse, ki se nameravajo ukvarjati s turizmom, smo 28. februarja v Krpanovem domu v Pivki organizirali seminar na temo: Priložnosti in izzivi v turizmu. Predavateljica mag. Vesna Maver, tudi sama z izkušnjami na področju sobodajalstva, je predstavila turizem v Sloveniji kot uspešno in rastočo gospodarsko panogo. Predstavila je več pravnoorganizacijskih oblik pojavljanja ponudnikov na trgu, pogoje za opravljanje dejavnosti, oblike zaposlitev in višino prispevkov, načine obdavčitve, DDV v turizmu, davčne obveznosti pri poslovanju s tujino, DDV pri obračunu turističnih storitev. Spregovorila je še o naložbenem vlaganju v nepremičnine za oddajanje v turistične namene, vpisu nepremičnin v register nastanitvenih obratov ter poročanju o nočitvah preko aplikacije e-turizem. Predstavila je tudi novo, »promocijsko« takso in v odgovorih na številna vprašanja, ki so se porajala med predavanjem, podelila svoje izkušnje in po konstruktivni razpravi, povezani s konkretnimi problemi, s katerimi se turistični ponudniki srečujejo, sklenila seminar. Predavateljica je posebej opozorila na rok za novo kategorizacijo nastanitvenih objektov, ki se izteče 1. aprila letos. S P O SLOVENSKA POSLOVNA TOČKA © REPUBLIKA SLOVENIJA EVROPSKA UNIJA Blagovna znamka Mag. Vesna Maver je jala na vprašanja in odgovar- Blagovna znamka je znak za razlikovanje blaga ali storitev posameznika, podjetja od blaga ali storitev drugega posameznika oz. podjetja. Omogoča nam prepoznati izdelek določenega podjetja ali osebe, da ga kot potrošniki ne zamenjamo z drugim. Znamko prepoznamo po besedi, risbi, etiketi, embalaži, zvoku - pa še po čem. Običajno posamezniki storitev ali izdelek prepoznamo kot dobrega in po njem povprašujemo. Izdelki in storitve morajo zato pri kupcih najprej zbuditi zanimanje, kakovost in marketing pa zagotavljata dolgoživost in rast. Ko si ljudje »znamko« zapomnijo, le-ta postane bolj znana in več vredna in pripomore k dvigu ugleda izdelka. Vsaka »znamka« je izvirna in drugačna od že obstoječih znamk, saj je njen namen, da opozori na unikatnost, posebnost in omogoči razlikovanje med posameznimi ponudniki. Na to, da je ponarejanje hud prekršek, verjetno ni potrebno posebej opozarjati. Zato je smiselno razmisliti o zaščiti svoje blagovne znamke oziroma ustrezni registraciji. Postopek registracije znamke je skorajda enak v vseh državah, vendar moramo vedeti, da so z nacionalno zakonodajo držav različno urejeni roki, stroški in druge zadeve v postopku zaščite. Blagovna znamka se lahko tudi proda ali dovoli drugi osebi, da jo uporablja - za določeno ceno, seveda. Ceno pogojujeta vrednost znamke in njen ugled. Po definiciji Konvencije o ustanovitvi Svetovne organizacije za intelektualno lastnino, se delitev intelektualne lastnine nanaša na tri kategorije pravic: na industrijsko lastnino, avtorsko in sorodne pravice ter ostale pravice. Blagovne znamke - poleg modelov, licenc, geografskih označb, patentov s skrajšanim trajanjem in dodatnih varstvenih certifikatov - sodijo med intelektulano industrijsko lastnino. Registracija blagovne znamke se opravi na Uradu za intelektualno lastnino, Kotnikova 6, v Ljubljani. Več o blagovnih znamkah in intelektualni industrijski lastnini lahko izveste na seminarju, ki bo 9. aprila. 4 april 2019 Pripravlja Silva Šivec S P O SLOVENSKA POSLOVNA TOČKA © REPUBLIKA SLOVENIJA EVROPSKA UNIJA Komunikacija in čustvena agilnost Vsaka komunikacija ustvarja možnost za konfliktno situacijo. Najsi bo doma, najsi bo na delovnem mestu. Konflikt lahko preraste v napetost, verbalno izsiljevanje, neredko vodi celo v nasilje. Konflikti vedno negativno vplivajo na udeležene v konfliktni situaciji. Če do konfliktnih situacij prihaja v delovni sredini, to slabo vpliva na potek dela in celo škoduje ugledu podjetja. Zato je pomembno, da imamo dobro teoretično znanje s področja komunikacije in ustrezne komunikacijske veščine za reševanje konfliktnih situacij, kadar se srečamo z njimi. Prav na to temo je 7. marca v Krpanovem domu v Pivki potekal seminar, na katerem smo se udeleženci »učili« čustvene agilnosti, sposobnosti uravnavanja čustev, obvladovanja čustev, čustvenega prilaganja na različne situacije, s katerimi se dnevno srečujemo. Posebno pozornost smo namenili krepitvi komunikacijskih kompetenc zaposlenih in razvoju čustvene agilnosti pri reševanju konfliktnih situacij, do katerih prihaja v podjetjih. Celodnevno delavnico je vodil mag. Martin Lisec. Udeleženci delavnice z vodjem mag. Martinom Liscem Foto: arhiv spot Ravnanje z embalažo in odpadki Rok za oddajo podatkov za leto 2018 se izteka. Še vedno se pojavlja veliko vprašanj in imamo nekaj pobud, da ponovno organiziramo seminar na to temo. Prosimo, da vsi, ki bi se želeli seminarja udeležiti, to sporočite. Lahko predlagate tudi katero od drugih tem. Z veseljem jo bomo uvrstili na program. Ne pozabite! 1. april rok za novo kategorizacijo gostinskih obratov; 1. april rok za poročanje AJPES (za prepozno oddajo zagrožena kazen); 8. april rok za oddajo davčnih obračunov 2018; FURS je zaradi težav z delovanjem spletnega portala prestavil rok; 8. april ob 18.00 na OOZ Cerknica — delavnica: Blagovne znamke - marketinško orodje za uvajanje in upravljanje blagovnih znamk - mag. Dejan Šraml, KOTIZACIJE NI; 25. april delavnica Aktualno na področju avtoservisne in vulkanizerske dejavnosti, v Pivki; april v Slivniških razgledih bo objavljen Javni razpis za sofinanciranje ukrepov za pospeševanje razvoja malega gospodarstva — Občina Cerknica. S P EVROPSKA UNIJA O I SLOVENSKA J POSLOVNA REPUBLIKA SLOVENIJA I TOČKA ^ Vljudno vabljeni na delavnico — seminar na temo »Aktualno na področju avtoservisne in vulkanizerske dejavnosti« Seminar bo potekal v četrtek, 25. aprila od 18.00 do 20.00, v Krpanovem domu Pivka, Prečna ulica 1. Seminar bo vodil : Igor Pipan, sekretar sekcije avto--remontnih dejavnosti pri OZS. Avtoservisna in vulkanizerska dejavnost je bila deležna nekaterih pomembnih zakonskih novosti, ki jih je potrebno upoštevati pri opravljanju dela. Vse pogosteje se izpostavlja odnose med kupci in avtoserviserji, ter pravice in dolžnosti enih in drugih, ter odnose med zavarovalnicami in avtoserviserji. Na delavnici vam bo predavatelj poskušal čimbolj celovito predstaviti, novosti, pogoje, pravice in obveznosti vseh udeleženih strank, zato je seminar primeren tako za izvajalce avtoservisnih dejavnosti kot uporabnike tovrstnih storitev, kupce. Program delavnice: 1. Novosti v zakonodaji: 2. Odgovornosti in pravice avtoserviserja za ravnanje strank 3. Priporočen cenik vulkanizerskih storitev 4. Cena delovne ure v avtoservisni delavnici 5. Vprašanja in odgovori Vljudno vabljeni! PRIJAVA: janja.mihelcic@ozs.si; silva.sivec@ozs.si; 051-642-540, 01-7096-290. april 2019 5 Obvestila OOZ Logatec Iz dela organov zbornice 12. marca je zasedala skupščina OOZ Logatec. Med drugim se je seznanila s poročilom nadzornega odbora in sprejela poslovno in računovodsko poročilo za leto 2018. Minulo leto je bilo za zbornico programsko zelo aktivno in plodno. O realiziranih projektnih uspehih ste lahko brali v KG. Skupščina je potrdila program dela in finančni načrt zbornice za leto 2019. Med poglavitnimi aktivnostmi v letu 2019 so: nadaljnje uresničevanje projektnih aktivnosti, namenjenih podjetjem in podjetnikom, ki so financirane iz evropske kohezije politike; izvajanje svetovalnih storitev podjetniškega servisa članom, javna pooblastila - VEM/ SPOT točka, obrtna dovoljenja, licence za opravljanje prevozov ter postopki povezani z novo gradbeno zakonodajo; organizacija izobraževanj, seminarjev in delavnic; redno informiranje članov; izvedba družabnih dogodkov, ureditev zborničnega zelenega vrta; pridobivanje novih članov ... Predsednik Bogdan Oblak je nadrobneje o slovnega poročila Gregorjev semenj Tradicionalni dogodek se po ulicah Logatca odvija na marčevsko soboto, ki je najbližja prazniku sv. Gregorja; letos je to bil 9. marec. Znova je sodelovala tudi naša zbornica. Predstavljala je točko SPOT Svetovanje Osrednje-slovenska ter promovirala logaške obrtnike in podjetnike. Mnogo koristnega gradiva j poldnevu je pošlo ... zjutraj še na stojnici OOZ Logatec, proti Zbornična stojnica je bila na glavnem prireditvenem prostoru — na trgu pred cerkvijo sv. Nikolaja. Bogato in dobro obiskano sejemsko dogajanje so spremljale tudi kulturne prireditve, s katerimi so se predstavila domača kulturna in turistična društva. Znova je nastopil tudi OMePZ »Notranjska«. S P O SLOVENSKA POSLOVNA TOČKA REPUBLIKA SLOVENIJA EVROPSKA UNIJA Podjetniki so se učijo italijanščine Skupina dvajsetih podjetnikov z Logaškega, Vrhniškega in Cerkniškega je od januarja do marca na OOZ Logatec obiskovala intenzivni tečaj poslovne italijanščine. Odziv udeležencev je bil zelo dober. Tako nad pridobljenim znanjem jezika kot nad kakovostno izvedbo in energično predavateljico Nino Krička iz Učnega centra Nina. Znanje italijanščine je v poslovnem svetu, poleg angleščine in nemščine, ključnega pomena za tukajšnje malo gospodarstvo. Podjetniki bodo v maju svoje znanje lahko praktično preizkusili še na poslovni ekskurziji v Italijo (več v sosednjem prispevku). Podjetniško usposabljanje je bilo organizira no v okviru projekta SPOT Svetovanje Osrednjeslovenska, ki je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija. S P O SLOVENSKA POSLOVNA TOČKA 9 REPUBLIKA SLOVENIJA EVROPSKA UNIJA Krediti s subvencijo obrestne mere Gospodarske razmere zahtevajo, da je podjetje zgrajeno na zdravih temeljih in ima pred seboj jasno vizijo. Za rast podjetja je potreben razvoj, za razvoj pa prava kombinacija finančnih virov. Trenutno ima Slovenski podjetniški sklad odprt Produkt P1 plus 2019, v skupni višini 79,2 mio evrov razpisanih garancij s subvencijo obrestne mere, ki je namenjen hitrejšemu, lažjemu in cenejšemu pridobivanju bančnih kreditov, ki zagotavljajo rast in razvoj MSP preko novih naložb, posodabljanja tehnološke opreme in zagotavljanja obratnega kapitala v povezavi z investicijami in razvojnim projektom. Ugodnost kredita je izražena v nižji obrestni meri, ročnosti kredita in možnosti koriščenja moratorija pri vračilu kreditov. Znižana obrestna mera znaša 6-mesečni EURI-BOR + 0,65 % ali 0,90 % za zavarovanje klasičnih projektov; 6-mesečni EURIBOR + 0,65 % za zavarovanje tehnološko inovativnih projektov ter 6-mesečni EURIBOR + 1,15 % za zavarovanje dejavnosti iz šifre G. 6 I april 2019 Pripravlja Dejan Šraml coz, I LOGATEC V sodelovanju z Delavsko hranilnico d.d. Ljubljana bo v okviru projekta SPOT Svetovanje delavnica na področju svetovanja podjetjem s ponudbo bančnih produktov in predstavitev kreditov s subvencionirano obrestno mero Slovenskega podjetniškega sklada. Delavnica bo v četrtek, 4. aprila 2019, ob 17.00 na Območni obrtno-podje-tniški zbornici Logatec. Udeležencem bo predstavljen pogled na podjetje (MSP) z vidika poslovne banke skozi analizo finančnih podatkov ter katero dokumentacijo podjetja potrebujejo pri oddajanju vlog za financiranje. Tovrstno poznavanje je ključno tudi pri javnih razpisih za bančne kredite s subvencionirano obrestno mero. Postopek pridobitve garancije je enostaven, postopek odobritve pa hiter (povprečen čas od oddaje vloge do odobritve cca 1 mesec). Delavnica je za udeležence brezplačna. Rok za prijavo: 3. april 2019 na info@ooz-logatec.si ali na 051 417 778. S P O SLOVENSKA POSLOVNA TOČKA 9 REPUBLIKA SLOVENIJA EVROPSKA UNIJA Delavnica ABC podjetništva Vsi, ki razmišljajo o samostojni podjetniški poti, vabljeni na brezplačno delavnico v okviru projekta SPOT Svetovanje, na kateri bodo izvedeli osnovne informacije o podjetništvu: • Dejavniki odločanja za podjetniško pot. • Osnove statusa s.p. in d.o.o. (značilnosti, prednosti in slabosti). • »Popoldanski« s.p. • Postopki registracije — portal VEM/SPOT, praktični primer? • Kaj so prispevki? • Socialno zavarovanje oseb. • Ugotavljanje davčne osnove — po normiranih ali po dejanskih stroških. • Sistem DDV — kdaj postanem DDV zavezanec? • Davčne blagajne. • Pogoji za opravljanje dejavnosti. • Podpora na samostojni podjetniški poti. Delavnica bo v sredo, 25. aprila 2019, ob 17.00 na Območni obrtno-podjetniški zbornici Logatec (Tržaška cesta 11, Logatec). Obvezne predhodne prijave na info@ ooz-logatec.si ali na 051 417 778. »Aktivnosti so organizirane v okviru projekta SPOT Svetovanje Osrednjeslovenska, kije sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRITSlovenija, javna agencija.« Seminar: Delovna razmerja Delovno pravo in socialno pravo sta področji, s katerim se delodajalci srečujejo vsak dan, s pravnega, kadrovskega in finančnega vidika. Njegovo nepoznavanje ima lahko za delodajalca hude posledice, ki se lahko odražajo na poslovanje celotne družbe. Zato vabljeni na seminar o ureditvi delovnih razmerjih, ki bo v četrtek, 4. aprila 2019, ob 12.00 (zaključek do 15.30). Iz vsebine: kadrovske evidence, posebnosti pogodb o zaposlitvi, pogodbe za določen čas, zaposlitev s krajšim delovnim časom, posebnosti pogodb o zaposlitvi s tujci ter napotenimi delavci, katere kolektivne pogodbe upoštevati, pasti zaposlovanja, kako ukrepati v primeru kršitev pogodbe o zaposlitvi, prenehanje pogodbe o zaposlitvi — vrste in postopek, redna in izredna odpoved. Predavateljica: Nina Ličar, univ. dipl. prav., je pravnica pri Združenju delodajalcev obrti in podjetnikov Slovenije, z dolgoletnimi izkušnjami pri zastopanju delodajalcev v sodnih postopkih na področju delovnega prava, prava socialne varnosti in civilnega prava. Kotizacija: člani OOZ Logatec 39,90; člani drugih OOZ/OZS 49,90; nečlani OZS 79,90 evrov. Prijave: info@ooz-logatec.si, 051 651 538. S P O SLOVENSKA POSLOVNA TOČKA 9 REPUBLIKA SLOVENIJA Podjetniška ekskurzija v Italijo Največja izvoznica vina na svetu, prvi evropski trg po registraciji novih avtomobilov, evropska turistična destina-cija, svetovni proizvajalec obdelovalnih strojev ter vodilni v tekstilni in modni industriji, največji farmacevtski trg na svetu in uveljavljeni v kemični industriji. Italija se s 60 milijoni po številu prebivalcev uvršča na četrto mesto v Evropi — takoj za Nemčijo, Francijo in Veliko Britanijo. Podatki o blagovni menjavi naše države z zahodno sosedo pa kažejo, da se Italija stalno uvršča na drugo mesto po obsegu trgovinske menjave, takoj za Nemčijo. Zato Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec v okviru projekta SPOT — čezmejna izmenjava dobrih praks in odpiranje novih poslovnih priložnosti — vabi (tudi bodoče) podjetnike na enodnevno strokovno ekskurzijo v Italijo, ki bo v torek, 21. maja 2019. Obiskali bodo Slovensko deželno gospodarsko združenje v Trstu, ki bo predstavilo izzive in priložnosti poslovanja na italijanskem trgu ter čezmejnega opravljanja storitev. Sledil bo ogled obrtno-industrijske cone ter obisk tipične tržaške mikro pražarne kave. Priložnost bo spoznati še njihov turizem in okusiti kulinariko, med drugim tudi elitni italijanski vinski turizem. Podrobnejši program ekskurzije bo objavljen na ooz-loga-tec.si in v majskem Krpanovem glasu. Dejan Sraml april 2019 7 Obvestila OOZ Postojna Javni razpisi v Občini Postojna JR za subvencioniranje stroškov za delovanje mladih podjetij v letu 2019 Predmet razpisa: Predmet razpisa je dodelitev proračunskih sredstev v obliki subvencije upravičenih stroškov za delovanje mladih podjetij. Mlado podjetje je novoustanovljeno podjetje, ki je staro manj kot tri leta od datuma oddaje vloge prijavitelja. Namen razpisa: Namen pomoči je olajšati delovanje mladih podjetij in spodbujati nastanek novih, subvencionirati stroške njihovega poslovanja ter prispevati k ugodnejšemu okolju za razvoj podjetništva. Pogoji za sodelovanje: Upravičenci do pomoči so mikro podjetja in samostojni podjetniki posamezniki, ki: • imajo sedež in poslovne prostore na območju Občine Postojna, • nimajo neporavnanih zapadlih obveznosti do Republike Slovenije in • katerih dejavnosti niso izločene iz shem državnih pomoči v Evropski uniji. Vrednost razpisa: Okvirna višina sredstev znaša 5.000,00 EUR. Javni razpis za spodbujanje projektov inovacij v letu 2019 v občini Postojna Predmet razpisa: Predmet razpisa je sofinanciranje projektov inovacij. Sofinanciranje je namenjeno inovativnim podjetjem. Inovativno podjetje je podjetje, ki razvija nove proizvode, uvaja nove procese in storitve in se na inovati-ven način odziva na zahteve trgov. Namen razpisa: Namen javnega razpisa je razvoj podprtih podjetij in uspešen prenos razvojnih idej, projektov v tržno uspešne produkte in ustvarjanje novih inovativno naravnanih podjetij s potencialom rasti s poudarkom na razvoju in komercializaciji proizvodov, procesov in storitev. Cilji razpisa: Sredstva za projekte inovacij so namenjena sofinanciranju upravičenih stroškov za: • pridobitev patenta, zaščito blagovne znamke ali pridobitev patenta za krajšo dobo, • izdelavo prototipa, • raziskovalne projekte, ki so namenjeni razvoju novih produktov, storitev in postopkov za gospodarsko dejavnost. Vrednost razpisa: Okvirna višina sredstev znaša 10.000,00 EUR. JR za spodbujanje začetnih investicij in investicij v razširjenje dejavnosti in razvoj v letu 2019 Predmet razpisa: Predmet razpisa je sofinanciranje upravičenih stroškov za materialne in nematerialne investicije. Za začetno investicijo se šteje investicija v opredmetena osnovna sredstva za ustanovitev novega obrata na območju Občine Postojna. Za investicijo v razširjenje dejavnosti se šteje investicija v opredmetena sredstva za razširitev oziroma razvoj obstoječega obrata v smislu bistvenih sprememb proizvoda ali proizvodnega procesa obstoječega obrata v Občini Postojna v predelovalni, storitveni ali razvojno — raziskovalni dejavnosti. Kot začetna investicija oziroma investicija v razširjanje dejavnosti in razvoj se ne šteje povečanje obstoječe proizvodnje izdelkov, ki jih upravičenec že proizvaja in povečanje obsega storitev, ki jih upravičenec že opravlja. Namen razpisa: Namen javnega razpisa je vzpostavitev učinkovitega podpornega okolja za potencialne podjetnike in delujoča podjetja v vseh fazah njihovega razvoja, povečanje možnosti za ustanavljanje novih podjetij in spodbujanje njihove rasti ter spodbuditev povezovanja med raziskovalnimi in izobraževalnimi organizacijami ter gospodarstvom. Pogoji za sodelovanje: Na razpis se lahko prijavijo podjetja, ki se kot pravna ali fizična oseba, ukvarjajo z gospodarsko dejavnostjo in so organizirana, kot gospodarske družbe ali samostojni podjetniki ter imajo na dan oddaje vloge najmanj 1 zaposlenega ter največ 20 zaposlenih ter letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 2 milijona EUR. Vrednost razpisa: Okvirna višina sredstev znaša 30.000,00 EUR. Vsi zgoraj našteti javni razpisi bodo odprti do porabe sredstev, rezerviranih v proračunu Občine Postojna za leto 2019. Datumi odpiranja prijav so naslednji: • prvo odpiranje dne 25. 4. 2019 • drugo odpiranje dne 30. 5. 2019 • tretje odpiranje dne 27. 6. 2019 Dodatne informacije: Občina Postojna, Kontaktna oseba: Tatjana Rolih, Tel: (05) 728 07 89 (vsak dan med 9. in 12. uro), e-naslov: tatjana.rolih@postojna.si. Razpisna dokumentacija: Razpisna dokumentacija je dosegljiva na spletni strani Občine Postojna: www.postoj-na.si ali v sprejemni pisarni Občine Postojna, Ljubljanska cesta 4, Postojna. Lahko se pošlje tudi po elektronski pošti. po novem tudi plačilna mozaikpodjetnih.si W . april 2019 8 I Pripravlja Irena Dolgan Iz vsebine delavnice: • Razumevanje in pomembnost blagovnih znamk v podjetništvu • Njen vidni del - logotip, slogan, ime ... in nevidni del - vrednote, poslanstvo, vizija, osebnost, edinstvena zgodba ... • Dojemanje blagovne znamke vaših kupcev. Graditi identiteto, kakovost, zvestobo in premoženje v njihovih očeh - opazujmo in prisluhnimo jim! • Orodja za uspešno uvajanje, vzdrževanje in komuniciranje blagovne znamke • Razvoj blagovnih znamk z uporabo vitkega pristopa • Konkretne rešitve za vaše podjetje Vabljeni! Udeležba je brezplačna. Več o projektu na www.inno.si. Predavatelj mag. Dejan Šraml je direktor Območne obrtno-podjetniške zbornice Logatec in podjetniški svetovalec. Kot zunanji predavatelj sodeluje z IBS Mednarodno poslovno šolo Ljubljana. Pred zaposlitvijo v podpornem podjetniškem okolju je na Fakulteti za management Univerze na Primorskem vodil področje tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi. Bil je vodja primorske regije Slovenskega društva za odnose z javnostmi. Zaključil je magistrski študij s področja managementa in podjetništva ter bil izvoljen v visokošolski in raziskovalni naziv asistent z magisterijem za področje managementa. Lokacija: Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna, Jenkova ulica 1, Postojna Trajanje: četrtek, 18. april 2019, od 13.00 do 15.00 Prijave in dodatne informacije: irena.dolgan@ozs.si, 05 726 17 20, IEBPRHmVA CCe t y CARLQCKfy L. ri ve'Ç ta Cii'rc!£ an VüiWiia Usposabljanje voznikov za 2019 Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna organizira v soboto, 13. aprila 2019 ob 8. uri v sejni dvorani Šolskega centra Postojna, Cesta v Staro vas 2, Postojna redno usposabljanje voznikov za prevoz potnikov in blaga v cestnem prometu za leto 2019. Usposabljanje je namenjeno vsem voznikom, ki imajo v vozniškem dovoljenju že vpisano kodo 95 in morajo opraviti 7-urno usposabljanje za podaljšanje kode 95. Usposabljanje je namenjeno tako voznikom kategorij D1, D1+E, D ali D+E, kot voznikom kategorij C1, C1+E, C ali C+E. Obseg usposabljanja: 7 pedagoških ur. Cena usposabljanja: — člani OOZ Postojna s poravnano članarino (za eno osebo) plačajo kotizacijo v višini 9,00 €; — zaposleni pri članih OOZ Postojna plačajo kotizacijo v višini 15,00 €; — vsi ostali udeleženci plačajo kotizacijo 39,00 €. Znesek kotizacije nakažite na račun: SI56 1010 0002 9110 568, sklic: SI00 130419, namen: SUBS, Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna, Jenkova ulica 1, Postojna Prijava na usposabljanje je obvezna s prijavnico, ki jo dobite na zbornici. Prijave sprejemamo do zapolnitve mest. PRIREDITVE V OBČINI POSTOJNA -2019 KDAJ DOGODEK KJE/ ORGANIZATOR 8. 4. - 12. 4. 2019 ob 8:30 Priprave na izpit iz upravnega postopka - ZUP (30 ur) 80 % prisotnost na predavanjih omogoča brezplačno opravljanje izpita v prvem razpisanem roku ZUP. Prijave do 2. 4. 2019 (031 314 805). Brezplačno (prednost imajo starejši od 45 let z največ srednješolsko izobrazbo) OE Ljudska univerza Postojna gtl"! i LJUBKA -¿=7l UNIVtfiZft _ * ^ 1 POSTOJNA 16. 4. 2019 ob 17:00 Delavnica Velikonočni aranžma z Melito Jurca Naučili se bomo oblikovati unikaten aranžma, ki bo krasil naše velikonočne praznike. Predhodne prijave do zasedbe mest (05/7211280). Cena: 10 EUR OE Ljudska univerza Postojna gtl"! i LJUBKA -¿=7l UNIVtfiZft / ^ POSTOJNA april 2019 9 Obvestila OOZ Vrhnika f6f fcurjt Program spodbujanja podjetništvaja Barju Uspešno izvedeno drugo srečanje Projekt Spodbujanje podjetništva na Barju (PSP Barje) se uspešno odvija. Na OOZ Vrhnika smo v torek, 12. marca, v sklopu celotnega projekta uspešno izvedli 2. delavnico — podjetniško druženje z gostom. Vsebina je bila posvečena blagovni znamki. Mag. Dejan Šraml je prisotnim udeležencem pojasnil, zakaj je poznavanje in razumevanje pomena blagovne znamke v podjetništvu zelo pomembno. ; o blagovni znamki, ki so z velikim zanimanjem t mag. Dejanu Sramlu. Kaj je treba upoštevati, da bo blagovna znamka uspešna, da bo produkt na trgu uspešen? Danes so to obsežne zgodbe, vse dogajanje in celota vsega o čemer razmišljamo, ko govorimo o blagovni znamki. S sodobnimi orodji in digitalizacijo se blagovna znamka lahko hitro širi po svetu (primer vpliva digitalizacije: Coca Cola je za svetovno slavo potrebovala 10 let, Google in Facebook pa niti eno leto ne). Pri dojemanju in oblikovanju blagovne znamke je danes nujno treba upoštevati trende, ki so prisotni (migracije, staranje prebivalstva, avtomatizacija procesov, motorizaci-ja, potovanja, klimatske spremembe...), izkušnje zaposlenih, kaj se govori o podjetju. Graditi je treba identiteto, kakovost, zvestobo naših kupcev in posvetiti pozornost viziji, vnaprejšnjim analizam, razvoju same blagovne znamke, sistemu uvajanja blagovne znamke, preverjanju in ocenjevanju blagovne znamke. Udeleženci delavnice so lahko tudi preverili odziv prisotnih na konkretne lastne predloge in rešitve ter tako dobili prvi občutek, ali so na pravi poti. puaju nm3U EVROPSKA UNIJA IAS BARJE Frizerji uspešno izvedli delavnico Za sekcijo frizerjev je članica zbornice in poslanka v skupščini sekcije pri OZS, Olivera Slijepčevic skupaj z OOZ Vrhnika, organizirala delavnico LOOK & LEARN — striženje. Demonstrator je bil Tomaž Turk, Sojer d.o.o., član ekipe Mič styling, ki je prisotnim na treh modelih demonstriral tehnike sodobnega dvoplastnega striženja - korak po korak. Seminarja se je udeležilo 11 frizerk in frizerjev iz naše in postojnske zbornice. Če niste bili zraven, ste zamudili prijetno sobotno druženje. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Tomaž Turk v akciji, udeleženke so uživale v prikazu Embalaža Uspešno je bilo 4. marca izvedeno tudi izobraževanje o embalaži in odpadni embalaži. Delavnice, ki jo je vodila mag. Katarina Železnik Logar, se je udeležilo 12 članov. Prisotni so se prepričali, kdo se je dolžan registrirati na FURS, kdo na ARSO, kdo mora poročati o embalaži in kdo o odpadni embalaži. Nadvse koristno! Izterjava na podlagi verodostojne listine Plačilna disciplina se je nekoliko izboljšala, vendar imate nekateri med svojimi poslovnimi partnerji še vedno dolžnike in med poslovnimi listinami neplačane račune. Odločite se za izterjavo na podlagi izdanega računa. Zakaj bi na zaslužen denar čakali dlje, kot ste se s poslovnim partnerjem dogovorili ali pa na zasluženo plačilo čakali celo zaman. Tudi vi morate plačati prejete račune, davčne obveznosti. in jih težko, če vam dolžniki ne plačajo vaših. Pri izterjavi neplačanih računov vam lahko pomagamo. Za vas opravimo administrativni del priprave predloga za e-izvršbo na podlagi verodostojne listine. Predlog vložimo na sodišče, ki izda sklep za izvršbo oziroma vodi postopek do poplačila terjatve. Pokličite nas, splača se, gre za vaš denar. Stroške izvršbe in sodno takso vam bo ob uspešni izvršbi vaš dolžnik moral plačati skupaj z glavnico in obrestmi. 10 I april 2019 Pripravlja Adela Cankar 111 Celjski sejem i i AVTOSERVISERJI Sejem AVTO in VZDRŽEVANJE Celje, 6. - 9. maj 2019 Sekcija ASRD pri OOZ Vrhnika, ki jo vodi Peter Caser-man, bo članom naše zbornice omogočila ogled sejma AVTO in VZDRŽEVANJE, ki bo na sejmišču v Celju v času od 6. do 9. maja. Člani boste na zbornici lahko dvignili vstopnico za ogled sejma (ena brezplačna vstopnica na člana). V kolikor bi se za ogled sejma odločilo večje število članov in pri vas zaposlenih delavcev, lahko organiziramo tudi prevoz in sicer v torek, 7. maja. Sočasno s sejmom Avto in vzdrževanje (novosti s področja avto-servisne dejavnosti in avtomobilizma) bosta potekala tudi sejem Gospodarska vozila in logistika (predstavitev trendov gospodarskih in dostavnih vozil, opreme ter učinkovitih logističnih rešitev) in sejem Moto boom (poslastica za ljubitelje motociklizma). Več informacij boste lahko, predvidoma po 15. Aprilu, dobili na zbornici, ko bodo znane vsebine in dogodki posameznih dni sejma.. Pokličite 051 619 215 ali pišite na mail. Seveda na sejem vabljeni tudi drugi člani, ne le avtoservi-serji. Obvestilo FURS obvešča, da se zaradi tehničnih težav sistema eDavki, oddaja davčnih obračunov za leto 2018 podaljša do vključno 8. aprila 2019. Vračilo morebitnega preplačila bo FURS izvedla do 3. 5. 2019, prav tako morate do tega roka plačati tudi morebitno obveznost. Poziv k uskladitvi dejavnosti v OR Vse subjekte, ki v obrtnem registru nimate usklajenih dejavnosti z Uredbo o obrtnih dejavnosti in z Obrtnim zakonom — oba predpisa sta iz leta 2013! - vabimo, da na OOZ Vrhnika podate vlogo za spremembo podatkov. Uskladitev je pomembna zaradi vpisa v register vodij del (mojstri in nosilci obrtnih dejavnosti se morate namreč vpisati v imenik vodij del, ki ga vodi OZS). Za dodatne informacije in pojasnila me pokličite na 051 619 215 ali mi pišite na: adela.cankar@ozs.si Varstvo pri delu - 19. april 2019 Za člane in zaposlene delavce organiziramo usposabljanje in izpit iz varstva pri delu in požarnega varstva in sicer za delodajalce in delavce v petek, 19. aprila 2019, z začetkom ob 7.30. Usposabljanje s preizkusom znanja traja do cca 9.30. Cena usposabljanj in izpita je za člane in pri njih zaposlene delavce 25 €, za nečlane je cena 35 €. Prijavite se po tel. 01 755 77 40, 051 619 215 ali po e-pošti: adela.cankar@ozs.si Udeleženci usposabljanja, ki vplačujete prispevek v Sklad za izobraževanje pri OOZ Vrhnika, imate možnost, da z vlogo za povračilo stroškov izobraževanja, te dobite (za namen VPD in VPP) povrnjene v celoti. Usposabljanje in izpit bomo ponovno organizirali v maju 2019. GRADBINCI Seminar: Vpis v imenik vodij del - 17. april 2019 So vam nerazumljive določbe nove gradbene zakonodaje, ki jo sestavljajo Gradbeni zakon, Zakon o urejanju prostora in Zakon o arhitekturni in inženirski dejavnosti? Ne veste, kaj prinaša vpis v imenik vodij del? Ne bodite nevedni in pridite na seminar — delavnico za gradbince. Kdaj: sreda, 17. april 2019 ob 17. uri Kje: OOZ Vrhnika, Velika predavalnica Izvajalec: Janko Rozman, sekretar sekcije gradbincev pri OZS Vsebina: - novosti, ki jih prinašajo prej omenjeni predpisi; - obveznosti izvajalca del, glede na zahtevnost in vrsto del; - vpis v imenik vodij del (pogoji za vpis, kje vpisati); - pogoji za vodenj posameznih del in celotnih objektov; - pravilnik o gradbiščih; - druge obveznosti izvajalca del; - odgovori na vaša vprašanja Cena za udeležence: 15 € za člane zbornice in pri vas zaposlene; 30 € za člane drugih OOZ, 50 € za nečlane in druge udeležence. Dodatne informacije: 755 77 40 ali adela.cankar@ozs.si Prijave: obvezne na 755 77 40, 051 619 215 ali adela.cankar@ozs.si april 2019 411 Napotila in sekcije Podaljšan rok za oddajo davčnih obračunov - do 8. aprila Delovanje sistema eDavki je bilo zaradi tehničnih težav, ki jih že odpravljajo, upočasnjeno, kar je povzročalo težave zavezancem in pooblaščencem pri vnosu podatkov v davčni obračun DDPO in DohDej in v priloge, ki so sestavni del obračuna. Ker se bliža rok za oddajo davčnih obračunov DDPO in DohDej, ki se letos izteče v ponedeljek, 1. 4. 2019, predvsem računovodske servise, pa tudi ostale zavezance obveščamo, da Finančna uprava RS davčnih zavezancev, za katere bodo davčni obračuni DDPO in DohDej oddani z zamudo, vendar najkasneje do 8. 4. 2019, ne bo kaznovala zaradi prepozne oddaje. V teh primerih davčni obračun, kljub opozorilu o prekoračitvi zakonskega roka za oddajo in napotitvi na oddajo samoprijave ali oddajo davčnega obračuna po 52. členu ZDavP-2, oddajte kot O — original. V primeru, da boste imeli po davčnem obračunu, oddanem po zakonskem roku za oddajo, obveznost za doplačilo, je potrebno obveznost poravnati najkasneje do 3. 5. 2019, vračilo morebitnega preplačila po obračunu, pa bomo v primeru, da bo davčni obračun oddan do 8. 4. 2019, prav tako izvedli do 3. 5. 2019. Podaljšana oprostitev plačila prispevkov delodajalca Delodajalci lahko od 1.1.2018 še naprej uveljavljajo olajšavo za zaposlitev starejših od 55 let, ki so bili najmanj pol leta prijavljeni med brezposelnimi. Tako po novem oprostitev plačila prispevkov delodajalca velja za pogodbe o zaposlitvi, sklenjene do 31.12.2019. Doslej je bilo omenjeno spodbudo za zaposlovanje starejših možno uveljavljati za zaposlitve, sklenjene od 1.1.2016 do 31.12.2017. V skladu s spremembo Zakona o interventnem ukrepu na področju trga dela (ZIUPTD-A), ki je začela veljati 22.12.2017, je izvajanje ukrepa podaljšano. To pomeni, da delodajalci odslej lahko uveljavljajo oprostitev plačila prispevkov na podlagi pogodb o zaposlitvi, ki so sklenjene do 31.12.2019. Oprostitev plačila se nanaša na vse prispevke delodajalca za socialno varnost, ki vključujejo prispevke za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, zdravstveno zavarovanje, zavarovanje za starševsko varstvo in zavarovanje za brezposelnost. Olajšava velja za zaposlitev brezposelnih, starejših od 55 let, ki so bili pred sklenitvijo pogodbe o zaposlitvi najmanj 6 mesecev prijavljeni v evidenci brezposelnih. Delovno razmerje je lahko sklenjeno za določen ali nedoločen čas. Delodajalci lahko uveljavljajo oprostitev plačila prispevkov za največ prvi dve leti zaposlitve (24 mesecev). Pri tem lahko sklenejo več zaporednih pogodb o zaposlitvi za določen čas, vendar brez vmesnih prekinitev delovnega razmerja v celotnem obdobju. Ravno tako morajo izpolnjevati še nekatere druge pogoje za olajšavo, ki jo uveljavljajo pri Finančni upravi RS (FURS-u). Starejši, za katere velja oprostitev plačila prispevkov, imajo enak obseg pravic iz navedenih socialnih zavarovanj, kot če bi bili prispevki delodajalca za socialno varnost dejansko plačani. Potrdilo Al tudi za državljane tretjih držav Za državljane tretjih držav bo mogoče po novem pridobiti potrdilo A1, ko je delavec v delovnem razmerju s slovenskim delodajalcem in opravlja delo v dveh ali več državah članicah EU-ja izjema sta le državi Velika Britanija in Danska. Pridobitev potrdila bo možna tudi v primeru, ko delavci v Republiki Sloveniji nimajo prijavljenega prebivališča. Sodišče EU (C-477/17 z dne 24.1.2019) je odločilo, da se lahko državljani tretjih držav, ki imajo ustrezno dovoljenje za bivanje v državi članici EU, sklicujejo na določena pravila v Uredbi (ES) št. 883/2004 in Uredbi (ES) št. 987/2009. Zgoraj omenjena sodba je posledično omogočila spremembe pri razlagi evropskih predpisov, ki urejajo koordinacijo socialne varnosti. Posledica tega pa je v odločitvah, ko gre za postopke pridobivanja potrdila A1 za državljane tretjih držav. V nadaljevanju bo Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti pripravilo navodila za delo Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije. Kot je že zgoraj omenjeno bo lahko državljan tretjih držav, ki zakonito prebiva v Republiki Sloveniji in je vključen v obvezna socialna zavarovanja s slovenskim delodajalcem upravičen do socialne varnosti po zgoraj omenjenih evropskih uredbah. Posledično pa bo lahko pridobil potrdilo A1, kljub pogostosti dejanskega trajanja prebivanja ali ne glede na prijavljeno prebivališče. Spremenjene usmeritve se bodo zaradi informacijskih nadgradenj začele s 1.4.2019. Ministrstvo za notranje zadeve pa bo v prihodnjih mesecih pripravilo rešitve na področju prebivališč za slovenske delavce, ki v Republiki Sloveniji zaradi narave dela ne izpolnjujejo pogoja za prijavo prebivališča Zdenka Bedekovič Prihodnost gradnje OZS organizira sodelovanje slovenskih podjetij na mednarodni konferenci in poslovnem srečanju »Future of Building 2019 v torek, 4. 6. 2019 na Avstrijski gospodarski zbornici na Dunaju. Vabi k udeležbi. Več v majski številki KG. 412 I april 2019 Napotila in sekcije GRADBINCI Aktualno: vpis v imenik vodij del (nadaljevanje izprejšnje številke) Kako je z opravljanjem vseh teh izpitov mislim, da je vse vsem jasno. Če mogoče ni, si lahko preberejo na zgoraj omenjenih spletnih straneh, kjer so objavljeni tudi obrazci za prijavo. Pozor: naslednji prijavni rok na mojstrske izpite bo šele konec septembra 2019; podobno delovodski izpiti na GZS-CPU. Tudi strokovni izpiti potekajo samo nekajkrat na leto za vsako stroko, zato je potrebna pravočasna prijava (vse informacije in obrazci so na spletni strani IZS). Strokovni izpiti se opravljajo za tri strokovna področja gradenj (gradbeništvo, strojništvo (strojne inštalacije), elektro). Osnovni pogoj je dokončana V. ali višja stopnja izobrazbe na željenem področju in najmanj 3 leta delovnih izkušenj z vodenjem del na tem strokovnem področju (torej tehniki in inženirji, vsak na svojem strokovnem področju). Prehod med strokami ni možen (primer: gradbeni inženir ne more opraviti strokovnega izpita za vodenje strojnih inštalacij ipd). Po opravljenem izpitu, se vodja del vpiše v imenik na zbornici, kjer je opravljal izpit: - na OZS, mojstri (če je vodja del že vpisan kot nosilec dejavnosti, svojo vlogo samo dopolni, sicer se vpiše na novo) - na GZS gradbeni delovodje in delovodje s področja ele-ktro dejavnosti - na IZS, tehniki in inženirji POZOR: Mojstri, delovodje in tehniki s strokovnim izpitom so lahko samo vodje posameznih del (vsak s svojega strokovnega področja) in gradnjo celotnih nezahtevnih objektov. To ni novost tega zakona, tako je veljalo že po stari zakonodaji, več desetletij, za mojstre in delovodje pa od leta 2003 naprej. Inženirji pa so lahko vodje del za celotne objekte. Kot navedeno je skrajni rok za ureditev vpisa v imenik vodij del 31. 5. 2019, do tega datuma se vodenje del na gradbenih objektih ureja po dosedanji, stari zakonodaji (Zakon o graditvi objektov ZGO-1). To prehodno obdobje velja samo za izvajalce, ki so že poslovali pred 1.6. 2018, za tiste ki so poslovanje pričeli kasneje ni prehodnega obdobja in morajo pogoje izpolnjevati takoj. Prav tako morajo VSI izvajalci že sedaj, tudi v prehodnem obdobju, izpolnjevati zavarovanje odgovornosti iz soje dejavnosti, saj tudi to ni novo določilo, ki bi ga prinesel novi Gradbeni zakon, ampak velja po stari gradbeni zakonodaji že od leta 2003. V primeru, da bo izvajalec po 1.6.2020 prevzemal v izvedbo celotne objekte ali pretežni del teh objektov (poleg svojih osnovnih del še druge vrste del), pa mora takšen izvajalec zaposlovati (ali izpolnjevati sam): - pri manj zahtevnih objektih — inženir vsaj VI. stopnje z opravljenim strokovnim izpitom in vpisom v imenik vodij del na IZS - pri zahtevnih objektih — pooblaščeni inženir Enostanovansjke hiše so že manj zahtevni objekti. Če kdo potrebuje podatek o razvrščanju objektov glede na zahtevnost in vrsto objektov, ter tudi podatek kaj vse spada med vzdrževalna dela, si to lahko pogleda v Uredbi 0 razvrščanju objektov ter v prilogah k tej uredbi (priloga 1 je obširen seznam vseh vrst objektov) (priloga 2 pa je seznam vzdrževalnih del). Tudi ta uredba ni nič novega, samo nekoliko spremenjena in dopolnjena in je veljala že v prejšnjih obdobjih pri vseh zakonih s področja graditve objektov.« Morebitna vprašanja pošljite po elektronski pošti na naslov: janko.rozman@ozs.si Janko Rozman GOSTINCI Ste uskladili kategorijo nastanitvenega obrata? Vsi nastanitveni obrati morajo kategorijo nastanitvenega obrata uskladiti z določbami novega Pravilnika o kategorizaciji nastanitvenih obratov do 1. aprila 2019, razen nastanitveni obrati, ki jim je kategorijo dodelil ocenjevalec nastanitvenih obratov — le-tem velja kategorija do izteka veljavnosti. Kot smo že pisali v lanskoletnih informacijah je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo aprila 2018 v Uradnem listu RS (št. 22/2018) objavilo nov Pravilnik o kategorizaciji nastanitvenih obratov, ki je stopil v veljavo 1. oktobra 2018. Ključna novost pravilnika je uvedba standardov Hotelstars za hotele. Poleg uvedbe standardov Hotelstars za hotele pravilnik uvaja posodobitve standardov za vse ostale vrste nastanitvenih obratov ter ureja razmere na področju ocenjevanja nastanitvenih obratov. Namen kategorizacije je zagotoviti potrošnikom nepristransko informacij o kakovosti storitve oziroma nastanitve. Nastanitvenim obratom je na voljo brezplačno svetovanje, povezano z izvedbo kategorizacije. Izvaja ga Turistično gostinska zbornica Slovenije. Kontakt: 01 5898 230, kategorizacija@tgzs.si. Vir: OZS po novem tudi plačilna mozaikpodjetnih.si april 2019 13 Prispevki, dajatve PRISPEVKI ZA »POPOLDANCE« Vsi, ki opravljate dejavnost kot postranski poklic — »popoldanci«, ste obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti. Mesečno morate plačevati določene obveznosti: prispevke za PIZ, ZZ in članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem. Prispevke plačate najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec, obračun prispevkov vam na predizpolnjenem obrazcu (POPSV) do 10. v mesecu za pretekli mesec pripravi FURS in ga potrdite preko aplikacije e-davki najpozneje do 15. v mesecu za pretekli mesec. Višina članarina je po sklepu skupščine 10, 18 ali 27 €, odvisno od dejavnosti in tega ali zaposlujete delavce ali ne (podatek zbornici posreduje ZZZS). Plačuje se ena članarina. Članarino plačate po prejetem plačilnem nalogu na račun pri Deželni banki Slovenije št.: SI56 1910 0001 0141 210, referenca je sestavljena iz davčne številke, številke zbornice in kontrolne številke. Pri plačilu preko elektronskega bančnega poslovanja morate navesti model 12 in nato referenco. S 1. 1. 2019 velja nova višina prispevkov za ZZ za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in je vezana na višino povprečne bruto plače v RS za oktober predhodnega leta (za oktober 2018 znaša 1.676,38 €). Od januarja 2019 do vključno decembra 2019 znaša prispevek za ZZ 0,53 % od povprečne bruto plače za oktober 2018 oz. 0,53 % od 1.676,38 €, kar znaša 8,88 €. Poleg tega, plačate še 6,36 % od 25 % povprečne bruto plače za oktober 2018 oz. 6,36 % od 419,10 €, kar znaša 26,65 €. Plačilo do 20. v mesecu za pretekli mesec. Od 1. 4. 2019 je pavšalni prispevek za PIZ za zavarovanje invalidnosti in smrti, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni povišan na 35,05 € (Ur. list RS, št. 17/2019). Obračun obveznosti PIZ in ZZ za marec 2019: 1. položnica: prispevki za PIZ zavarovanje za osebe, ki so zavarovane za in- validnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni TRR: 0110 0888 2000 003, Sklic na št.: 19 DŠ - 44008 35,05 € 2. položnica: prispevki za ZZ za poškodbo pri delu in poklicno bolezen 0,53 % od PP oktober 2018 - 1.676,38 € 8,88 € 6,36 % od 25 % PP oktober 2018 - 405,37 € 26,65 € TRR: 0110 0888 3000 073, Sklic na št.: 19 DŠ - 45004 35,53 € 3. položnica: članarina OZS in OOZ Sklic na št.: 12 davčna številka + oznaka članarine Za uživalce pokojnine, ki ste ohranili status s.p. velja, da prejemate lahko največ % pokojnine in se obvezno zavarujete za najmanj % delovnega časa oz. za najmanj 2 uri/dan. Obvezno je plačilo prispevkov od najmanj % minimalne osnove za plačilo prispevkov. Za 2 uri - za marec 19 je izračun naslednji: 42 ur marec PIZ 61,42 €, ZZ 33,93 €, zaposlovanje in starševsko varstvo 1,01 €, skupaj torej 96,36 € prispevkov. Lestvica za polno zavarovanje s.p. - 8 ur, je objavljena na naslednji strani v tabeli. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE DELAVCE ŠT. DELOVNIH UR v marcu 2019: 21 dni: 168 ur; praznik: 0 dni: 0 ur; SKUPAJ: 21 dni, 168 ur. IZRAČUN DOHODNINE V LETU 2019 - lestvice veljajo od 1.1.2019 oz. za vsa izplačila v letu 2019!!! Olajšave pri izračunu dohodnine v letu 2019 so fiksni zneski in se med letom ne spreminjajo. Splošna olajšava (mesečni izračun): višina skupne splošne olajšave je odvisna od višine skupnega dohodka. Pri izračunu akontacije dohodnine od mesečnega dohodka iz delovnega razmerja se upošteva naslednja lestvica: Če delavec ne želi, da se mu pri izračunu upošteva povečana splošna olajšava, se upošteva le splošna olajšava v višini 275,22 €. Posebne olajšave za otroke letna olajšava mesečna olajšava 1 otrok 2.436,92 203,08 2 otroka 5.086,16 423,85 3 otroci 9.504,70 792,06 LESTVICA ZA DOHODNINO (mesečni izračun) - ZA IZPLAČILA V LETU 2019 V letu 2019 lestvica za obračun dohodnine ni spremenjena. Nad Do € + % nad € 668,44 16 % 668,44 1.700,00 106,95 + 27 % nad 668,44 1.700,00 4.000,00 385,47 + 34 % nad 1.700,00 4.000,00 5.908,93 1.167,47 + 39 % nad 4.000,00 5.908,93 1.911,95 + 50 % nad 5.908,93 MINIMALNA BRUTO PLAČA od 1. januarja 2019 znaša 886,63 € (Ur. list RS, št. 83/2018). Minimalna plača je mesečna plača za delo, opravljeno v polnem delovnem času. Zajema osnovno plačo, del plače za delovno uspešnost, del plače za poslovno uspešnost in dodatke. V minimalno plačo niso zajeta povračila stroškov v zvezi z delom (npr. povračilo za prehrano, prevoz na delo) in drugi osebni prejemki (npr. odpravnine, jubilejne nagrade). Delavec, ki dela krajši delovni čas, ima pravico do sorazmernega dela minimalne plače. Prispevke za socialno varnost za zaposlene delavce morate obračunati od zneska, ki v letu 2019 ne more biti manjši od 56% zadnje znane povprečne plače. Za izplačila od 1.1.2019 do 28.2.2019 se uporablja povprečna plača za leto 2017 (1.626,95 €; 56% znaša 911,09 €), za izplačila po 1.3.2019 se uporablja povprečna plača za leto 2018, ki znaša 1.681,55 €, oz. 56% povprečne plače, kar znaša 941,67 €. POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM: Prevoz na delo: najmanj 70% cene najcenejšega javnega prevoza, če se javni prevoz ne more uporabljati pa najmanj 0,18 € za vsak polni km razdalje med bivališčem, določenim v pogodbi o zaposlitvi do sedeža delodajalca oz. do mesta opravljanja dela (73. člen KP za obrt in podjetništvo); Prehrana: 4,90 €/dan prisotnosti, če delavec dela najmanj 4 ure na dan. Če dela 11 ur ali več na dan, mu pripada pravica do sorazmerno višjega (za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur v višini 0,76 €) povračila za prehrano. (72. člen KP za obrt in podjetništvo). Kilometrina na službenem potovanju: do 0,37 € za vsak prevoženi km ob uporabi lastnega vozila (75. člen KP za obrt in podjetništvo = zgornji znesek po Uredbi o višini povračil stroškov v zvezi z delom in drugih dohodkov, ki se ne vštevajo v davčno osnovo. Kilometrina v višini 30% cene bencina v EUR (sprememba ob spremembi cene bencina) je glede na ceno bencina višja, vendar je davčno priznan odhodek le znesek, ki ga določa Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov... Presežek se všteva v davčno osnovo. Regres za letni dopust: v letu 2019: najmanj v višini minimalne plače povečane za 1%, kar znaša 895,50 €. Izplačan mora biti do 1. julija tekočega koledarskega leta oz. v več obrokih, vendar najkasneje do 1. novembra, v primeru nelikvidnosti delodajalca. STOPNJE PRISPEVKOV: če znaša mesečni bruto dohodek iz delovnega razmerja v evrih znaša splošna olajšava v evrih nad do 930,53 543,32 930,53 1.109,74 275,22 + (1660,18 - 1,49601 x bruto dohodek) 1.109,74 275,22 14 I Vrsta prispevka Delavec Delodajalec Pokojninsko in invalidsko zavarovanje 15,50 8,85 Zav. za primer bolezni in pošk. pri delu 6,36 6,56 Zav. za pošk. pri delu in poklicne bolezni - 0,53 Za zaposlovanje 0,14 0,06 Za starševsko varstvo 0,10 0,10 SKUPAJ 22,10 16,10 Davek od osebnih prejemkov - dohodnina Po lestvici april 2019 Prispevki, dajatve PRISPEVKI ZA DRUŽBENIKE ZASEBNIH DRUŽB - POSLOVODNE OSEBE Zavarovanci z zavarovalno podlago 040 - družbeniki, obračunate do 28.2.2019 prispevke od najmanj 85% povprečne plače 2017 (1.626,95 €; 85% je 1.382,91 €), za obračun prispevkov od 1.3.2019 dalje uporabljate najmanj 85% povprečne plače za leto 2018, ki znaša 1.681,55 €; 85% je 1.429,32 €. V nadaljevanju je primer obračuna prispevkov od najnižje možne osnove za izplačila po 28.2.2019. Naziv prispevka Stopnja Za plačilo Skupaj prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 24,35 % 348,04 Skupaj prispevki za zdravstveno zavarovanje 13,45 % 192,24 Skupaj drugi prispevki: starševsko varstvo, zaposlovanje 0,40 % 5,72 PRISPEVKI SKUPAJ 38,20 % 546,00 PRISPEVKI SAMOSTOJNIH PODJETNIKOV Za samostojne podjetnike velja individualni obračun prispevkov (v letu 2019 je osnova dobiček za preteklo leto + obračunani prispevki za socialno varnost, zmanjšani za 25%, preračunano na mesec). Za obračun prispevkov za socialno varnost za januar 2019 je minimalna osnova 60% povprečne plače iz leta 2017 (1.626,95 €; 60% je 976,17 €), od februarja 2019 dalje je minimalna osnova 60% povprečne plače iz leta 2018 (1.681,55 €; 60% je 1.008,93 €). Davčni organ za vas sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in vam ga vroči elektronsko prek portala eDavki najkasneje do 10. v mesecu za pretekli mesec. Če podatki v POPSV, ki ga je pripravil davčni organ, niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV davčni organ v sistem eDavki ni odložil, morate sami predložiti OPSVZ obrazec najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Kot zavezanec morate sami v OPSVZ obrazcu posredovati tudi morebitne spremembe osnov, ki so posledica uveljavljanja določenih pravic (bolniški sta-lež, starševski dopust) ali če se odločite za spremembo (povišanje, znižanje) zavarovalne osnove. Za zavezance, za katere so predizpolnjeni podatki v POPSV pravilni in popolni, se dodatna aktivnost v zvezi z obračunom prispevkov ne zahteva. Po določbi šestega odstavka 353.a člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2 bo v tem primeru POPSV postal obračun prispevkov, ki bo tudi izvršilni naslov v skladu z drugim odstavkom 145. člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2. Prispevke pa je potrebno plačati do 20. v mesecu. VPLAČILNI RAČUNI: Za ZPIZ: 01100-8882000003; sklic 19 DŠ-44008 Za ZZZS: 01100-8883000073, sklic 19 DŠ-45004 Za PRORAČUN: 01100-8881000030 (akontacija dohodnine + starševsko varstvo + zaposlovanje) Prispevke lahko plačujete posamično ali zbirno. Od tega je odvisen tudi sklic na številko. Za zbirnik vedno velja: 19 dav. št. plačnika — 99996; za posamezne vrste davkov poglejte spletno stran DURS: www.durs.si DURS zaradi pravilnega knjiženja in prikazovanja stanja na karticah svetuje, da se pri plačilu na račun 011008881000030 ne uporablja sklic zbirnika 19 DŠ - 99996, temveč se plača vsak prispevek posebej: 19 DŠ - 40002 akontacija dohodnine 19 DŠ - 43001 za prispevke za starševsko varstvo 19 DŠ — 42005 za plačilo prispevkov za zaposlovanje. Če vplačujete obveznosti po upravnih aktih DURS (izvršba, odločba o odlogu, obročnem plačilu, plačilo globe.. .se uporablja model 21. Članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem plačate v enem znesku, ki ga OZS razdeli na članarino za OOZ in OZS. Članarino plačate na račun pri Deželni banki Slovenije št. SI56 1910 0001 0141 210. Plačilni nalog člani prejmete skupaj z revijo Obrtnik podjetnik po pošti. Na računu je naveden tudi morebitni dolg oz. znesek neplačane članarine, ki ga plačajte na isti račun, sklic pa je vaša davčna številka. Za morebitna pojasnila in uskladitve salda lahko pokličete svojo območno zbornico. Višino članarine je določila skupščina OZS in je za posamezno podjetje ali s.p. odvisna od dejavnosti (domača in umetnostna obrt) in tega ali zaposlujete delavce ali dejavnost opravljate brez zaposlenih. Če potrebujete v zvezi z obračunom članarine dodatne informacije pokličite svojo OOZ. Prispevki za socialno varnost samozaposlenih - MAREC 2019 60 % PP** 3,5 PP*** Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR 1.008,93 5.885,43 osnova za prispevke je PP za leto 2018 - 1.681,55 €* Prehodni davčni podračun Referenca 1.008,93 Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 156,38 912,24 Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 89,29 520,86 Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 245,67 1.433,10 Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 64,17 374,31 Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 66,19 386,08 Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 5,35 31,19 Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 135,71 791,58 Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 1,01 5,89 Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 1,01 5,89 Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 2,02 11,78 Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,41 8,24 Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,61 3,53 Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 2,02 11,77 Skupaj drugi prisp. 4,04 23,55 PRISPEVKI SKUPAJ 385,42 2.248,23 DŠ pomeni davčna številka zavezanca * Povprečna mesečnabrutoplačazaleto2018 (PP):1.681,55EUR ** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2019 znaša 60 % zadnje znane povprečne letne plače; *** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača največ od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2): 1.681,55 x 3,5 = 5.885,43 EUR Davčni organ bo sestavil predepolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajo biti plačani najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. af>r//20/9 15 center za družinsko podjetništvo "Vabimo vos na DAN DRUŽINSKEGA PODJETNIŠTVA OZS, ki bo v etrtek, 11. aprila 2019, ob 9.30, Dvor Jezerš , Zgornji Brnik 63, Cerklje na Gorenjskem. ram: 9.00 Dan se prične z dobro kavico 9.30 Uvodni pozdrav Branko Meh, predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije Aktivnosti Centra za družinsko podjetništvo 9.40 Danijel Lamperger, direktor Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije Inspiracijsko predavanje: Podjetniška pot je nenehno učenje 10.00 mag. Martin Lisec, logoterapevt, mediator, coach, urednik, predavatelj Mreženje z odmorom za kavo 11.00 11.30 Okrogla miza: Zakaj moj otrok ni ostal v družinskem podjetju? 13.00 Sodelujoči: mag. Tina Kociper, naslednica Uroš Kavs, naslednik Janez Kunaver, obrtnik Mreženje ob kosilu Udeležba na dogodku je brezplačna, obvezna pa je prijava preko spletne prijavnice na www.druzinskopodjetnistvo.si i OBRTNO-POPJETNISKA i ZBORNICA SLOVENIJE 8 REPUBLIKA SLOVENIJA MINISTRSTVO ZA GOSPODAR S K RAZVOJ INTEHNDLOGIIO