Upravičene zahteve potrošnikov iz Novih Jarš »Zakaj tako dolgo niste pripeljali," so vpili potniki na voznika mestnega avtobusa. Kupci pa so se jezUi, kadar so morali čakati v vrsti pred eno samo blagajno v samopostrežnici. Včasih je slišati jezo nad tem, ker niso odpeljali smeti, včasih pa nad tem, ker dolgo časa niso pripeljali naručene in plačane Inirjflvp Upravičene zahteve in pritožbe bo zbiral svet potrošnikov, ki je v Novih Jaršah začel delovati šele 5. novembra. Na pivem sestanku smo ugotovili, da nas čakajo zelo obsež-ne naloge v zvezi z različnimi doga-janji, ki prizadenejo interese potroš-nikov tako iz območja družbene prehrane kot socialno-zdravstvenega varstva, oskibe s prehrambenim bla-gom, kurjavo in drugim, s storitvami mestnega prometa ter komunalnih delovnih organizacij, z urbanistično ureditvijo, s servisnijni in obrtnimi storitvami, oskibo s časopisi, RTV progiamom itd. Za uspešnejfe delo-vanje smo si razdelili delo po pogla-vitnih področjih, ki zanimajo po-trošnike. Vsak ilan sveta bo pri-pravil program za bodoče delo. Ne-kateri so o tem razmišljali že pred sestankom in so prinesli zanimive predloge. Za proucevanje razmer v družbeni prehrani npr. namerava to-varišica Bambičeva zbrati podatke o obstoječem stanju na območju kra-jevne skupnosti Nove Jarše. Vklju-čila bo gostinstvo, samopostrežne restaviacije ter intenio prehrano po delovnih organizacijah in šolah. Glede razmer v trgovini bomo zbrali _podatke o vseh trgovinah na obmocju krajevne skupnosti. Na to bomo ugotovili, koliksna prodajna površina odpade na piebivalca in to primerjali z normami strokovniii služb občinske skupšdine. V enem od občinskih strokovnih poročil je navedeno, da je bila leta 1970 nor-ma za prodajno površino 0,122 kv. m na prebivalca in naj bi se ta leta 1975 povečala na 0,152 kv. m na piebivalca. Primerjava s temi nor-mami bo bržkone pokazala, kako pereč je problem prodajnih površin za vseh 6000 prebivalcev v Novih Jaršah. Na sestanku smo razpravljali tudi o zelo pomembnem vprašanju, kako naj potrošnik deluje prek sveta in kako naj se svet bojuje za utemelje-ne zahteve potrošnikov. Menili smo, da bo najbolje, če bodo potrošniki pošiljali svoje pisne in podpisane pritožbe na krajevno skupnost, ki bo skrbela, da bo svet o njih raz-pravljal in predlagal rešitve. Pritožbe potrošnikov nameravamo reševati na tri načine: neposredno, kadar se bodo pojavila manjša neskladja (npr. kadar pri velikem navalu kupcev dela samo ena blagajna v samo-postrežnici). Kadar bo šlo za slabo kakovost blaga in za nespoštovanje predpisov, bomo opozorili tržno in-špekcijo. Kadar pa bo šlo za pro-bleme, katerih rešitev je odvisna od odločitev na občinski, mestni ali republiški skupščini, bomo to pred-ložili naši delegaciji (npr. pri po-manjkanju prodajnih površin v trgo-vinah bomo opozorili na razliko med dejanskim stanjem in normami v mestu, nadalje bomo vplivali na ureditev ustreznih časovnih inter-valov pri odhodih mestnega avto-busa iz krajevnih postaj itd.). Za uspešno delovanje sveta po^ trošnikov je zelq pomembno, da bi mestni iniciativni odbor zbral pred-pise, ki ščitijo najnujnejše interese potrošnikov. Hkrati s tem pa bi želeli, da bi nam opisali poglavitne pristojnosti in naše naloge. Bržkone bi kazalo Simprej osnovati občinski in mestni svet potrošnikov ali pa vsaj kako tnformativno službo, ki bi nam pomagala s pojasnili, ie so naše zahteve upravičene ali ne in bi nanv svetovala, kam naj potrkamo, kadar so potrošniki prizadeti v zadevi mestnega pomena. Še na eno zanimivost bi radi opo-zoriJi. V torek 17. decembra, ob 18. uri bo razširjena seja sveta potrošni-kov iz Novih Jarš. Vabljeni so vsi občani, da bi z njimi obravnavali nekatere najbolj pereče potrošniške probleme Takrat bo na dnevnem redu tudi pogovor o tem, kako spo-znamo posamezne vrste mesa, kako jih uporabljamo in o njih ceni. inž. D. HONZAK