KRALJEVINA JUGOSLAVIJA UPRAVA ZA ZAŠTITU Razred 20 (2) INDUSTRISKE SVOJINE Izdan 1 oktobra 1933. PATENTNI SPIS ŠT. 10404 Огагег Waggon—und Maschinen—Fabriks-Actiengesellschaft vormals Joh. Weitzer, Graz, Avstrija. Priprava za samodelno reguliranje tlaka zavornih čeljusti z ozirom na obremenitev pri železniških vozovih. Prijava z dne 7. oktobra 1932. Velja od 1. aprila 193čs. Zahtevana prvenstvena pravica z dne 2. novembra 1931. (Avstrija). Izum se nanaša na pripravo z« samocel-no reguliranje tlaka zavornih čeljusti z ozirom na obremenitev pri železniških vozovih. Pri pripravah 'te vrste se v svrho spreminjanja tlaka zavornih čeljusti spreminja prenos v zavornem drogovju po organu, kateri se dejstvuje vsled spreminjanj tlaka v oporah peres ene izmed osi voza. Pri neenakomerni porazdelitvi bremena po dolžini voza se torej tlak zavornih čeljusti ne regulira točno z ozirom na celokupno o-bremenitev voza, kar more imeti neugodne posledice. Da se odstrani ta pomanjkljivost, se v smislu izuma oni organ, ki služi za spreminjanje prenosnega razmerja v zavornem drogovju, dejstvuje potom spreminjanj tlaka v oporah peres na dveh oseh dvo-ali ve-čosnega voza, torej z ozirom na celokupno obremenitev voza. Pri prednostni izvedbeni obliki izuma se med vsako izmed notranjih zaplat nosilnih peres obeh izvoljenih koles in pripadajoče opore peres vključijo na slednjih oporah vležajeni vzvodi, ki potom drogovja učinkujejo na vzvod z na-pram osem fiksiranim vrtiščem, kateri prenaša silo, delujočo 'od opore peres preko tega vzvoda, na povratno-tlačno (tlak ized-n;Tčujoče) pero in s svoje strani dejstvuje organ, ki služi za spreminjanje prenosnega razmerja zavornega drogovja. Na risbi je predočena kot primer izvedbena oblika priprave 'glasom izuma, in sicer shematično v stranskem pogledu. Notranje zaplate 42 nosilnih peres ne visijo neposredno na pripadajočih oporah 43 peres, temveč so nameščene ob posredovanju kotnega vzvoda 17, 19, ki je vležajen na opori nosilnih peres pri 18, pri čemer zunanji konec 17 enega kraka prijemlje na zaplati nosilnega peresa in drugi konec 19 drugega kraka na drogu 34, ki vodi k enemu koncu 40 vzvoda 39, 40, ki ima pri 35 svoje vrtišče, katero je na primer napram osem fiksirano. Drugi konec 39 vzvoda je potom droga 33 zvezan s koncem 19 kotnega vzvoda druge osi. Pri speminjanjih obremenitve voza se spreminjajo tudi iznosi, za katere se spreminjanje sile v oporah peres, vsled česar se vzvod 39, 40 zavrti okrog svojega vrtišča 35 za nek kot, ki vsaj približno odgovarja celokupni obremenitvi voza, tudi če bi se vsled neenakomerne porazdelitve bremena po dolžim voza en konec voza bolj povesil kakor drugi konec. Vzvod 39, 40 nosi krak 36, ki je pri 37 zvezan z organom 14, kateri na znan način regulira prenosno razmerje zavornega drogovja in s tem tlak zavornih čeljusti. Krak 36 stoji pod učinkom povratno-tlač-nega peresa 22, ki povzroča izenačenje sil, in pod učinkom zavorne posode 41, ki duši nihanje. Patentni zahtevi: 1. Priprava za samodelno reguliranje tlaka zavornih čeljusti v odvisnosti od obremenitve vozila, pri kateri se prenosno razmerje zavornega drogovja spreminja na Din. 10. najmanj dveh oseh vozila potom tlakov v oporah peres, spreminjajočih se pri menjajoči se obremenitvi, označena s tem, da se od obeh osi proizvajanj oporni tlaki sumi-rajo na skupni, napram vozilu fiksirani gredi, in se od tega sumiranega tlaka povzročeni, vsakokrat do vzpostavitve ravnotežja vršeči se gibalni postopek prenese na organ, ki spreminja prenosno razmerje. 2. Priprava po zahtevu 1, označena s tem, da se sumirani tlak drži potom spremenljivega izvora sile ' (peresa) v ravnotežju. 3. Priprava po zahtevu 1 ali 2, označena s tem, da je med vsako izmed notranjih,' zaplat nosilnih peres obeh izvoljenih koles in pripadajoče opore peres vključen na slednjih oporah vležajen vzvod, ki potom drogovja 'učinkuje na vzvod z vrtiščem, fiksiranim napram osem, kateri vzvod s svoje strani dejštvuje organ, ki služi za spreminjanje prenosnega razmerja zavornega drogovja. o Adpcttent broj 10404. o/