Splošne vesti. IZJAVA. Znanr slaboinformiTani in mnogo* besedni informator Slovenca skuša iz^ rabiti sebi v prid sedanji položaj in spušča potom svojih »zvez« v Slovenca svoje »race«, s katerimi skuša predv9©m omajevati položaj posameznih oseb iz vodstva organizacije ter jih slika, kakor bi izrabljali svoje položaje le sebi v prid. Dasi ni niti posamezniku niti ce= lotnemu vodstvu potreba nikake obram* be, ker ima dovolj zadoščenja v zaupa* nju, ki mu ga je izrekla delegacija na polcrajinski slcupščini, vendar pribijamo sledeče izmišljotine dopisnika: 1. Proti imenovanju učiteljice v Mo» stah je organizacija vložila svoj protest in smatra zadevo za osebno zadevo pro* tektorja, če se je izvršilo imenovanje drugače, kar je širši javnosti dovolj znano. 2. Lista za upraviteljska mesta v Ljubljani je netočna in gladko izmišljes na, najmanj pa je neosnovano sumnu čenje proti strokovnemu tajniku tov. R. Dostalu, ki je bil v času, ko se je o tem vprašanju govorilo, na dopustu, iz če* sar je razvidna tudi laž, da je kdo liste videl pri njem. 3. Mesto višjega šolskega nadzor* nika za Ijubljansko oblast še dolgo ne bo prosto po želji dopisnika in je podU tikanje osebnih ambicij uredniku »Učit. tov.« tov. Ivanu Dimniku podlost, ki se obsoja sama, kakor se je obsodilo pod« tikanje, da ima od min. Pribičeviča že podpisan dekret za upraviteljsko mesto v Ljubljani -- ko niti kompetiTal ni na nobeno mesto. Vsa podtikanja članom vodstva or« ganizacije imajo prozoren namen, ki pa se bo ubil sam. Vodstvo organizacije je že često izjavilo, da ne mara članov, ki pristopajo v organizacijo zgolj zaradi tega, da dobe kako dobro službo in je to načelo razvidno tudi iz poverjeniko« vega nagovora na letošnji pokrajinski skupščini — in to še pod prejšnjim re« žimom. Pozivamo članstvo, da trdno vztraja pri tem načelu in se ne da begati z imenovanji! Organizacija je smatrala za svojo dolžnost, sodelovati pri imeno« vanjih in sicer le zaradi tega, ker je bil višji šolski svet ukinjen in je prišlo uči* teljstvo s tem ob svoje zastopnike, dru* gače pa smatra to izven svoje kompe« tence. Uporabila je pri predlogih pra* vične mere in načela, kolikor se pač dajo upoštevati pri mnogih kompetentih na eno samo učno mesto, katero dobi lahko le en prosilec. Prepričani smo, da je zaman upa* nje vseh onih, ki menijo, da bodo rušili našo organizacijo s kompetencami in imenovanji! V Ljubljani, 16. avgusta 1924. Za Poverjeništvo UJU, Ljubljana. Luka Jelenc, poverjenik. — Prihodnja številka »Učiteljskega tovariša« izide zaradi Glavne skupščine UJU v Dubrovniku šele po 1. septembru, zato smo dali današnji številki prilogo. — Zahteve Osrednie Zveze glede izpremembe uradniškega zakona in razvrstilne uredbe, ki jih je predložila vladi: A. Obče zahteve. 1. Kuredbiodrag i n j s k i h d o k 1 a d a h. Načelo pri odločitvi teh doklad naj bi bilo v smislu resolucije z dne 17. decembra 1923. v Novem Sadu, kratko izraženo, takšno, da bo v polni meri ustrezalo zahtevam, izraženim pod točkama a)—d), odstavka II. te resolucije. Ugotavljamo, da vlada ni vodila računa o danih obetih in da je zlasti s popolno brezbrižnostjo šla preko zahteve 100% povečanja draginjskih doklad za drž. upokojence in da velja se danes docela neutemeljena in nesocijalna razlika med osnovnimi pokojninami, ki se izplačujejo deloma v dinarjih, a velikemu delu še vedno v kronah, ki že davno niso več plačilno sredstvo naše kraljevine. Ker draginja od 1. maja t. 1. kot dneva, ko je stopila v veljavo nova uredba o draginjskih dokladah, absolutno ni padla, je bilo treba, da ostanejo draginjske doklade tudi za tiste drž. nameščence, ki so se jim te doklade z novo uredbo zmanjšale, najmanj takšne, kakor so bile pred 1. majem t. 1. V tej konsekvenci moramo dalje glede 2. izplačila razlike med prejšnjimi in novimi temeljnimi ter položajnimi p 1 a č a m i zahtevati, da se ta razlika za čas od 1 oktobra 1923. do 30. aprila 1924 po odbitku prejetih avansov izplača v najkrajšem času, ker je nje izplačilo zafeotovljeno v čl. 249. zakona o civilnih uradnikih in ostalih drž. nameščencih z dne 31. junija 1923. Da vlada ne bi imela zadostnega budgetnega kritja za izplačilo te razlike, je docela izključeno. saj je znano, da se v to svrho z zakonom o proračunskih dvanajstinah za mesec oktober-december 1923 in januar-marec 1924. določena špecialna kredita (člen 3. obeh zakonov) v skupnem znosu 400.000 Din nista porabila. — 3. Uredbe o razvrstitvi drž. uslužbencev sploh ne moremo imenovati uredbo, ker ničesar ne ureja, ampak je nasprotno napravila prav v vseh resorih drž. nameščencev nedogleden kaos in s tem via facti z globoko zarezo v pridobljene pravice povzročila med drž. namesčenci burjo ogorčenja in nezadovoljstva. Za to predlagamo: za pokrajine, v katerih so biJi popreie normirani takozvani činovni razredi, prepuščajoč za ostale dele naše države tem načelom odgovarjajoči proporc, oziroma razmerje — brezpogojno revizijo na sledeči osnovi: I. kategor i j a. VI. činovni razred in višje 3. grupa; VII. činovni razred in višje 4. grupa; VIII. činovni razred in višje 5. grupa: IX. činovni razred in višje 6. grupa; X. činovni razred in višje 7. grupa; XI. činovni razred in višje 9. grupa. — II. k a t e g o r i j a. VII. čin. razred in višje ter VIII. čin. razred z nad 20 let službe 1. grupa; VIII. čin. razr. in IX. čin. razr. in z nad 15 letno službo 2. grupa; ostali uradniki IX. čin. razreda in X. činovnega razreda 3. grupa; XI. činovnega razreda 4. grupa; pripravniki 5 grupa. — III. kategorija. VIII. činovni razred in višja ter IX. čin. razr. z nad 15 letno službo 1. grupa; ostali uradniki IX. in X. činovnega razr. 2. grupa; X. činovnega razreda 3. grupa; pripravniki 4. grupa. Za uradnike, ki službujejo v višji kategoriji, kakor zanjo o