Kako si mislijo samostojni kancelparagrafl Od države plačani poiitičm mežeitr za Samostojno, po nepoštenosti in iiasilju vladnih strank po sia posla ;i''O Kirbiš se je na shodu v St, Jan> u odločno izrekel za kance'paragf af, .er so mu liberalni voditelji Samoslojne z dr. Vošnjakom na oelu to natrobentali v ušesa. Kirb.iš pa ie tu
rič slišalo,, samo grdo obrekovanje in laž, Stvar je bila tako. Dne 20. fe i>ruarja so impli, socijalisti političen shod pri Sv. Marjeti, Poslanec Ko' I>a5 je tam čisto jnalo -^ovoril o poli li&nih in gospodarskih zadevah, irar, id prav za prav edino spadalo na tak shod, pač je mnogo govoril o verskih rečeh, a grdo, bogoicletno, neolikano. Svetinje, rožnevence je nnenoval svin iarijo, ki jo naj proč zmefcojo, nago\arjai jc Tante in druge, naj ne hodiio v oerkev, hujskal zoper sv. spoved, obrekoval papeža itd, V nedeljo pred vefino molitvijo je g. župnik vabil ver. ilike naj pridejo Zveličarja obiskat \n i-očastil 6eš, med vas prihajajo ljudje '¦3 ožje, ocl sv, zakramentov. I\'e ona be seda o politikj ali 5em podobaern ni !»adla. Pa vendar je g. župnik prišel zaradi teh' besed v grozno nemilot.1 raogočnega g. Kirbiša, ki vedno trdi 0 sebi, kako je veren in dobcr kristjan. Pa je čudna ta vernost in kri stjanstvo KirbiŠevo! Kopa* sme hn[ skati grdo in podlo zoper vsakema ro :iiičncmu kristjanii svete reči, zopcr službo božjo in sv.. zakranisnte, sme 'agati in obrekovati papeža, ki ga ce]o Turld in protostanti spoStnjejo, kor se je veliko poteg-jval za rair in spravo med narodi, za jelnike in ravne otroke, Kopač sme tajiti Boga pred inladino in celo šolarji, zoper lo nirua KirbiS ni6, zoper tako zapeljevanio lju ilstva on ne najde besede graje, lor*ei nekako odobrava to, pa6 pa nasbpi /oper duhovnika, ki vabit kakor ie njegova sveta dolžnost, ljudi v c.or kev in svari pred krivimi preroki, ki prihajajo med Ijudi v ovčjih oblaiiliht, znotraj pa so zgrabljivi volkovi. Ta* ka je vernost samostojnih. Ssveda Kir. biš je prijatelj lažnjivega kljukca tainika Samostojne v Mariboru, Sclinaderla, ki je šentjanžke samostoiaež.8 lani na veliko krmil z debeiiuii Uižmi in napital s podlimi hujskanjanii, ki so jim prav dobro tPknile, ter proglar sil za samostojnež« — pa,sjo vero. Tft di zoper Schnuderlove laži in orezbožne hujskardjo zopor Mariiinc druž be itd. ni Kirbiš nti: protestiral, tudi ne zoper pasjo v^ro, pa^ pa rohni zo« oer duhovnika, ki ne bi smel ljudt vo diti k Bogu in vabiti v f^erksv, tor to kakemu rdečkarju ali samostojiie/ii ni prav. Ali sme kristjan zagovarjati ta ko bogokletno hujskarijo, kakor jo z» govarja Kirbiš in njegovj prista&i ?, Ako bi imeli ti ljudje kaj kršdanake ga fcuta, bi morali nastopiti zoper tako govorjenje, ne bi ga smeli postušati in trpeti, še manj pa odoh>-avaii in (jelo zagovarjati. Po točki sodcm programa Samostojne bi moraUi strankar varovati verski 6ut slov€nskCe;a Hudsiva in vedno nastopati proti cloiiientom in strankam, ki bi hoieli narod zavajati v brezverje. Lepo se 6iiajo ta besede v programu, a so sauio bes&iia, samo farizejska liinavžftina, samo . pesek v o6i lahkovernim Uudom, ^ dejanju dela samostojna raviio nas« protno. Njfini govorniki n, pr. Scb.nu^ derl s s^&^lmi lažmi o Maip. družbi ia s svojo T*m}o vero, Mermoijn z, aorJevanjem o nebesih. Dr. Vošiiakj ki imenuje oerkev največjo sovražnicot našega nars^ itdt žalijo vorski 5u| in ga ubij^f^liikdai' Š3 niso nasto* nili zoper liste, kii hočejo narod zava jati v brezverje, ampak jim pri tetm najbolj pomagajo, kar so dofcazali s svojim kanoelparagrafom m z glaso« vanj'em za brezversko vzgojo v Soli in s strastnim hujskanijem Kcper vse, kar je krščanskega. Vedno so na slra ;ii protiverskih strank, niihovi voditelji so strastni liberalci. Tudi nverni* Kirbiš dela tako po farizejtkem receft tu. Najlepši patron za te l.|ur?i, io sqt* ic kristjaiiov je Judež, V obraz so ja ilelal dobrega Krislusu, ž rjjiru je jm del, za hrbtom pa je irael zveze b sovražniki Kristusovimi in ii;n ga ja izdal. Kaj pomaga. fte se Kirbiž rad sklicuje na tofiko 7, progrania, če pa dejanja drugače govorijo 5e pa ravno nasprotno delatc. Kaj pomaga, če sa tat sklicuj« na 7. božjo zapovcd, čegj saj je tam .prepovedano kra&u, Cd pa se on te zapovedi no drži! Ako to no zadostuje, še laliko po&trežemo z drugimi podatki, ki kažejo staD&če samo* stoinih do vere in Orkve. Lepl Ca&i «e obtetajo: ko bodfc kanrelparagral pofrjen, bodo Kirbi§ iu tovariSi lahko tožlU;'1n iirali prefl sodniio (vi&m paBtinfe, ki bodo ljudi ufiili, kwr je njifeovft dolžnost in svarili prod zapeljivci, Poteai si boste oddahnUi, g.. Klrbifi in iovariSi, kaj ne? Zgotfoviaa kr HČanstva kaž«v da še nikdar ni kancel paragrala zahtcval kak prijateij vcre in c&rkve. ampak vselej le njeni nnivaCji sovražnikt