Inozemsko iolstvo in učiteljstvo POLJSKO ŠOLSTVO. Zakon o rcformi šolstva na Poljskem ima le okvirni značaj. V njem so le glavna načela in norme; podrobna izdelava šolske organizacije pa je poverjena zaenkrat še ministru prosvete in ostalim izvršilnim organom. V sedmem starostnem letu vstopi otrok v osnovno šolo, ki jih ima dandanes Poljska 23.000. V to šolo hodijo otroci sedem let. Šolska reforma je vpeljala v to osnovnošolsko življenje tri stopnje. Prva stopnja: štirje prvi razredi, katerih naloga je nuditi učencem začetno izobrazbo; druga stopnja: peti in šesti razred »pavšalne« šole ima namen razširiti temeljno izobrazbo in končno tretja stopnja: sedmi razred, ki naj pripravi učenca za življenje in mu da določene državljanske nazore, ako konča šolanje na tej stopnji. Posebnost tega šolstva je, da ima v svojem programu tudi pripravo za srednjo ali kako strokovno šolo. Tako pride lahko otrok po končanem šestem razredu »povšehne« šole v gimnazijo (ne kakor doslej po končanih 4 razredih osnovne šole) in po končanem sedmem razredu v strokovno šolo, ali pa se tu konča njegova šolska obveznost. Jasno je, da so se morali pri taki'h temeljnih izpremembah osnovnega šolstva izpremeniti tudi temelji srednjega šolstva. Tudi srednja šola ima tri stopnje. Prva stopnja odgovarja dosedanjemu prvemu in drugemu razredu gimnazije in jo predela mladina že v povšehni šoli; nato pa preide v lastno šestletno srednjo šolo in to v štiriletno gimnazijo in dvoletni licej. Najradikalnejše reforme izvaja novi zakon v zapuščenem strokovnem šolstvu. Tudi tu so vpeljane tri stopnje: strokovne šole, v katere more biti sprejeta vsa ona mladina, ki je dovršila sedem razredov »povšehne« šole, dalje strokovne šole, v katere vstopa mladina, ki je absolvirala štiri Ietnike gimnazije in končno strokovno šolstvo, ki sprejema le absolvente licejev. Pa ne samo to tristopno organizacijo strokovnih šol, marveč še druge izpremembe opazimo, posebno pa to, da imajo odlični učenci navedene šole pravico nadaljevati svoj študij na nekaterih akademskih šolah, ki učno snov dovršujejo in dijake ustvarijo za popolnejše in sposobnejše življenje. Končno pa uvaja novi zakon velike izpremembe v organizaciji učiteljske izobrazbe. Dosedaj je vsak, ki je hotel postati učitelj prešel takoj po končani sedemrazredni osnovni šoli na učiteljsko šolo. Sedaj mora imeti najprej šest razredov »povšehne« šole, dalje štiri razrede gimnazije in nato vstopi v triletni pedagoški licej. Tudi počitnice so po novem šolskem zakonu preurejene. Glavne počitnice trajajo od 16. junija do 19. avgusta. Velikonočne počitnice en teden, božične in novoletne počitnice pa od 25. decembra pa tja do 15. januarja. Tudi ta reforma je bila pozdravljena z velikim navdušenjem od učencev in učiteljev. K.