4i 8 Anton Medved: Vlahinji. — Velimir: Najmlajši mojster. Na steni le kapele grajske tam Izdolbene se zde mi črke znane. Pod križem in pod sidrom meč leži, Ki sekal več ne bo nikomur rane. Na vrbi tožne kite se majo; In listje šepeta na stari lipi. Kaj šepeta? „Dobil je zadnji mir." In šepeta: Bili, bili so hipi . . . Prepozno sem prišel — oh ne naprej! — Tu nekaj bom trenutkov zdaj še čakal, Naslonil se na sidro, križ in meč; Zastonj bom čakal, a zastonj ne plakal. Anton Medved. Vlahinji. V lahinja, temna reka! Solnce in luna sijeta vate; Ali kalno je tvoje vodovje, Slike ne kaže nazaj jima zlate. Vlahinja, tiha reka! V strugi vale- se polagoma vali, Kakor bi trudni od daljnega pota V Kolpe naročaju radi zaspali. Vlahinja, tožna reka! Tvoje bregove ločje pokriva, Ločje in trstje — ni je cvetlice, Da bi ti klila ob strani vonjiva. Vlahinja, tajna reka! Kaj li zakrivajo tvoje globine? Vate strmim. O kako si podobna Mnogemu srcu te solzne doline! Anton Medved. Najmlajši mojster. (Povest iz leta 1608. — (Dalje.) Spisal Velimir.) XI. Pod steno med oknoma je Čepela mala miza, i am po beli nedelji je bilo. Pomlad je na kateri je stala podoba križanega IzveliČarja. ogrnila zemljo z zeleno odejo in gori po Gradu je cvetlo že polno pomladanskih cvetlic. Pred hišo vdove Tramterice se je raztezal do Ljubljanice majhen kos ograjenega vrta, v katerem je zelenjad v gredicah že kazala svoje glavice. Pred hišnimi stopnicami sta stali dve palmi in z lesenega pomola je stegal zeleni bršljin svoje vejice navzdol. Čedno pobeljena hiša je kazala skrbno gospodinjo. Pri tleh je bila na jednem koncu pekarna, na drugem pa peči. V prostorni veži so stale vreče ob stenah, in v prvo nadstropje se je prišlo po širokih lesenih stopnicah. Na jedni strani sta bili dve navadni sobi s kuhinjo in shrambo. Na drugem koncu pa se je prišlo iz prednje sobe v veliko izbo, ki je bila za meščansko sobo nenavadno bogato opravljena. Stene so bile ogrnjene pri tleh s fino tkanimi italijanskimi preprogami. Leseni strop je bil barvan z modro barvo, tramovi pa žlebani, in zlate zvezdice so bile posejane po višnjevkastih deskah. Na sredi je visel s stropa bakrenast lešČenec, na katerem je bilo nataknjenih dvanajst voščenih sveč. Ob strani sta rastla v lončenih posodah dva tulipana in spodaj dve centifoliji podobni rastlinici. Pri vratih je stalo dvoje oleandrov, ki sta strazila s Čipkasto zaveso zagrnjeni vhod, in po oknih so se vrstile razne vrste rože, vijolice, klinčki, fuksije in pelargonije. Na levi steni je visela podoba poslednje sodbe v protestantovskem duhu. Posebno pozornost je obračal nase prizor, v katerem dva črna peklenščka z dolgima repovoma žagata vrat katoliškemu duhovniku. Takoj poleg pa krilat angel podaje v zlatem kelihu luteran-skemu predikantu nebeške ambrozije. Na drugi steni pa je slika svetopisemske Suzane, Tram-teričine patrone. Med palmami stoji Čista devica v srebrni vodici. Sramežljivo sklepa roei-na prsih in dolgi lasje se usipajo raz povešeno glavo po životu. Tam izza lotosovega grma pa gledata poželjivo dva starca zgubanih lic in osivele brade. Na sredi sobane je stala okrogla miza na vezeni preprogi. Nekaj lepo izrezanih stolov jo je ščitilo in več knjig je ležalo na stoleh in na mizi. Lepo vezano Dalmatinovo sv. pismo