URN_NBN_SI_doc-4YCELMZC

322 UDK 37.091.64:373.3(497.4Šalovci)«1955/1956« 1.03 Kratki znanstveni prispevek Prejeto: 15. 10. 2012 Maja Hakl* Šolski zvezek moje babice iz šolskega leta 1955-56 (OŠ Šalovci v Prekmurju) My grandmother's school exercise book from the 1955-56 school year (Primary school Šalovci in Prekmurje) A nagymamám iskolafüzete az 1955-56-os tanévből (a muravidéki Šalovci általános iskolája) Povzetek Prispevek predstavlja šolski zvezek za spisje z osnovne šole v Prekmurju. Vanj je avtoričina babica v šolskem letu leta 1955/56 pisala spi- se, ki razkrivajo tedanje razmere in življenje na vasi. S tem je šolski zvezek dobil za avto- rico povsem nov pomen. Zvezek in ustni vir dopolnjujeta vpogled v osnovnošolska leta na podeželju v 50. letih 20. stoletja. Skozi leta ljudje zorimo, naše razmišljanje in odnos do predmetov se spreminjata, prednosti dajemo drugim stvarem. Namen pričujočega članka je tako predstaviti vsebino zvezka ter poseb- nosti, ki jih skriva. Šolski zvezek, zanimiva reč. Danes zagotovo nepogrešljiva potrebščina vsakega šolarja – tako osnovnošolca, dijaka, ne nazadnje tudi študenta in odraslih, ki so na ka- kršenkoli način vključeni v sistem izobraževanja. Toda kaj pravzaprav je šolski zvezek? Zakaj je pomemben oziroma zanimiv? Kakšen pomen mu pripisujejo šolarji? Odgo- vore, še posebej na slednje vprašanje, sem skušala dobiti od obiskovalcev (predvsem osnovnošolcev) Slovenskega šolskega muzeja, ki so si med novembrom 2011 in okt- obrom 2012 ogledali razstavo Zgodbe šolskih zvezkov: pogledi na razvoj šolskih zvezkov na Slovenskem od srede 19. stoletja naprej. Vsakič znova je bilo zanimivo spoznanje, Abstract This article presents an exercise book for compositions at a primary school in Prekmurje. The exercise book was used by the author’s grandmother in the school year 1955/56 for essays about the life in the village at that time. In this way the exercise book acquired a whole new meaning for the author. Both the exercise book and the oral source enhance our image of rural primary schools in the 1950s. People mature through the years, our thinking and attitude to objects change and we give priority to different things. The aim of this article is to present both the content of the exercise books and what it reveals. * Maja Hakl, univ. dipl. zgod., zunanja sodelavka SŠM, Ljubljana, e pošta: haklmaja@gmail.com

RkJQdWJsaXNoZXIy