DEKLARACIJA 0 LJUBLJANI Ohdobju velikih revolucionarnih sprememb v zgodovini običajno sledi ob-dobje majhnih korakov in prilagajanja sveta človeškim željam in potrebam, ki navidez ni tako pomcmbna, vendar je še bolj odločilno za kvaliteto vsakda-njega življenja. Politika občinskega odbora Liberalno-demokratske stranke Lj. Moste-Polje bo v prihodnjem času posvečala posebno pozornost prav tovrstnim manj opaznim popravkom kvalitete življenja. V nadaljevanju vam predstav-ljamo zapis, ki ponuja konkretne predloge za izboljšavo življenjske ravni pri nas, in ki predstavlja konkretno osnovo za delovanje naše stranke. 1. DEKLARACIJA O LJUBUANI Ljubljana, takšna kot se nam kaže pod Demosovo upravo po prvih večstrankar-skih volitvah, ni mesto, za katerega se zavzemamo liberalni demokrati. To je Ljubljana, ki jo pretresajo velike in majhne afere, izpričana nekompotentnost pri upravljanju in nujnih administrativnih in političnih reorganizacijah mesta. Je Ljubljana, v kateri se povečuje brezposel-nost, upada gospodarska dejavnost, je Ljubljana brez razvojnih konceptov, brez lastnega pogleda v prihodnost. Ljubljana je pod Demosovo oblastjo predvsem neiniciativna. Čaka, da bodo o vrsti problemov, ki jo pestijo, odločili drugje - v republiki ali celo v Evropi. Pri tem pa njena oblast pozablja, da ji nobe-den ne bo ponudil razvojnega koncepta. ne reševal brezposelnosti, pa tudi ne eko-loških problemov in neustrezne komu-nalne organiziranosti, če tega najprej ne bodo skušali sami storiti. Mestna oblast mora znova postati iniciativna, mora reše-vati probleme na lokalni ravni ne glede na to, da vzroki za njih marsikdaj ne ležijo v Ljubljani. Od države naj ne pričakuje samo ukazov in napotil, temveč naj nanjo tudi vpliva. zavedajoč se, da so v tem mestu osredinjeni največji gospodarski in intelektualni potenciali Slovenije. Ljubljančani in njihovo mesto si zaslu-žijo. zmorejo in znajo več, kot jim uspe ponuditi sedanja mestna uprava. Vendar pa znanje in hotenje nista dovolj. Oporo morata najti v tisti in takšni politiki, ki jima je sposobna ponuditi priložnosti, da se tudi uveljavita kot vizija mestnega raz-voja in kot reševanje vsakodnevnih prak-tičnih problemov. Liberalni demokrati po-nujamo takšno politiko in tudi ljudi, ki so jo sposobni izvajati. V naši viziji Ljubljana lahko postane odprto, evropsko mesto, prežeto s kozmo-politizmom in bogato mednarodno dejav-nostjo in ne samo slovenska prestolnica. V novi arhitekturi Evrope ima Ljubljana izredno ugodno geografsko lego, ki se ji kaže kot možnost in priložnost. Lahko postane stičišče dveh velikih evropskih megaregij, osrednjeevropske, ki poteka od Baltika, preko srednjeevropskih držav do Jadrana in južnoevropske, ki poteka od Španije ob obalah Sredozemskega morja do Slovenije in se od Ljubljane naprej ozira proti vzhodu. Ljubljana lahko tako postane mesto menjave, mesto, v katerem bi se lahko naselile številne vladne in ne-vladne inštitucije novih evropskih prosto-rov. Referenčna mesta, s katerimi se tnora Ljubljana povezati niso Gradec, Celovec, Trst in Gorica, čeprav je tudi z njimi po-trebno tesno sodelovati, pač pa metropoli-tanska mesta in njihova omrežja - Dunaj, Miinchen, Milano. Čas je že, da se Ljub-ljana neha obnašati kot pokrajinsko sre-dišče in vendarle postane prestolnica evropske države. Prostorski in prebivalstveni razvoj Ljub-ljane mora biti po mnenju nas, liberalnih demokratov, tesno povezan s prostorskimi in ekološkimi omejitvami geografskega območja, na katerem živimo. Zato poslov-nih in drugih ekspanzij Ljubljane ne načr-tujemo na kvantitativnih kazalcih tasti, temveč na kvalitativnih premisah, ki jih omogočajo nove tehnologije. Mesta mo-ramo usmeriti navznoter, s skrbno preveri-tvijo in revitalizacijo zastarelih urbanih struktur, da bodo sposobne prevzeti nove funkcije (poslovne investicije, državo-tvorne funkcije, turizem, kultura). Prav zato se nam kot velika priložnost kažejo prostori in objekti. ki jih je v cen-tralnih mestnih območjih uporabljala voj-ska. O izrabi in namembnosti teh področij, kot tudi o dinamiki njihovega spreminja- bliške inštitucije. Vzporedno z urbano revitalizacijo mesta mora potekati ludi ekološka sanacija me-sta, kar naj bi bistveno dvignilo kvaliteto živijenja v njem. Z odločno akcijo. ki bo lahko uspešna samo, če bodo prebivalci v mestu lahko preračunali svoje stroške in koristi. se moramo lotiti sanacije individu-alnih odpadkov. Tu predvsera računamo na mednarodne kredite, ki se jim je seda-nja raestna oblast tako lahkomiselno od-povedala. Sedaj je že skrajni čas za družbeno teri-torialno in upravno reorganizacijo mesta. Pri tem pa ne moremo čakati, da se bodo stvari najprej zgodile drugje, da bo država sprejela vso nujno zakonodajo, ki bo omo-gočila tudi reorganizacijo Ljubljane. Če bomo čakali, bo Ljubljana politično in upravno blokirana - razprave o proračunu za leto 1991 so to jasno pokazale. V pre-hodnem obdobju liberalni demokrati po-nujamo dve opciji, in sicer: a) Referendum za združitev obstoječih občin v eno mestno občino, s tem. da se po sprejetju Zakona o občinah omogoči vsem obmestnim predelom, da se izločijo iz me-sta. b) Vpotegnitev izvršnih organov po ob-činah v delovanje mestnega IS in tesna koordinacija med mestno in občinskimi skupščinami. V obeh primerih pa predlagamo verti-kalno integracijo funkcionalnih upravnih služb, teritorialno decentralizacijo izpo-stav mestne uprave povsod tam, kjer uprava prihaja v stik z občanom. Danes imamo prav obrnjeno situacijo: uprava je decentralizirana po občinah, občani pa lahko pridejo v stik z njo samo na enem mestu v Ljubljani! V gospodarstvu na ravni mesta ne bomo kah poslovnih subjektov. Poskrbeli pa bomo. da se bodo poslovni krogi lažje in bolje odločali. Skrajšali in poenostavili bomo registracijske postopke. pridobiva-nja dovoljenj in sploh vso nepotrebno pi-sarniško delo. Postavili pa bomo razme-roma ostre kriterije. predvsem v ekolo-škem oziru, ki jih bodo morali poslovni krogi upoštevati. Skrbeli borao za enako-pravnost poslovnih subjektov pri pridobi-vanju javnih naročil in poslov v mestu. Ustanavljali, ali pa bomo pomagali pri ustanavljanju tistih inštitucij, ki so pogoj za uspešno poslovanje in inovativnost, kot na primer podjetniški inkubatorji, infor-macijski centri, posredovalniški posli... Na področju družbenih dejavnosti se bomo prizadevali za uvajanje sodobnih metod vodenja in organizacije, pri čemer bomo povsod tam. kjer je možno te dejav-nosti organizirati za prostovoljne dejavno-sti na tem podrodju. Kriterij za uveljavlja-nje profitnih in nesubvencioniranih dejav-nosti na tera področju bo. da s tem ne bo okrnjena usluga tistim, ki samoplačništva na tem področju niso zmožni. Tistim. ki so pripravljeni in sposobni plačati več na po-dročju družbenih dejavnosti, bomo to omogočili. vendar ne za ceno zmanjšanja kvalitete in obsega uslug za tiste. ki tega niso sposobni. Mesto vodijo ljudje. Zato se bomo pri-zadevali za to, da bodo na odgovorna me-sta v mestni upravi prišli kompetentni in ambiciozni manegerji. Za kadrovsko poli-tiko. ki bo slonela na preverjanju politične in etnične pripadnosti, kot se to danes dogaja v kadrovskih kuhinjah raestnega Demosa. pri nas ne bo prostora. Za OO LDS Lj. Moste-Polje Sekretar Ernest Mencigar