Vladavina države. ' Naarava človeštva je taka, da mora živeti med «abo ¦* aeki državai zvezi. Toda kakšaa aaj bo vla;i2avina iflržave, to določijo ljud> sami. Zsto pravi aveto pisioo, da »vsaka oblast je od Boga". Kakor sq Jafo&li liudje, da hočejo živeti, tako je božja volja. Vlsdavine države delimo pred vsem aa dvoje : jiatfnarbiia ali republika. Moaarhija je oaa vladavina, fcjer stoii jaa čelu države ea sam človek za celo živJfjenje, republika je ona oblika, kjer si ljudje izvolro gdavnega načelnika za neko število let* Moaarhija ie ^ftbsoJutna", ako ima vladar sam ali pa majhea krog .(Kseb, ki 88 nahajajo okoli ajega, v rokah vso oblast, <4a delajo, kar hočejo. Monarhija je ,,ustavu-a", ako •s-ejja t dršavi Mustava", namreč neke temeljne posta¦•»e, potora katerih si ljudstvo voli zastopaike ia po ttm ti sestavijo vlado ia delajo poatave. Vladar ima *' tem slufiaju isto oblast, kakor predgedaik republiIre, potrjuje vlado in postave, ki so bile pravilno silenjei-e, ie sploh najviš^ 6uvai ustavnosti ia di-žavnega reda. ^Parlamontaraa" moaarhija je ona, kjer «iržavni zbor ali pariament sestavlja vlado ia se mara vlada vedao ravaati po večiai parlamanta. Av *• atrija in Nemčija pred vojao S)ta bili ustavai, toda nista bili parlamenlarni vladavini, kajti vladar Je Sahko imenoval vlado, ki ni izšla iz parlamenta in sa ai opirala na večino v parlamentu. Republika (a tu«ii monarhija) je lahko «oligarhičaa" ali pa ,,clemo • Ijatična". DemokraUčna vladavina je ona, kjer ima glavno obla&t ljudstvo {z grško besedo ndemoš"), «oli)<>arhi6na;< je ona, kjer ima oblast malb" število osab, fo imajo poBebae predpravice (od grške besede ?,oliipj", to je ^naloštevilni"), * Vprašanje je, kakšaa oblika ^vladavine ie na] UJteijMa ih najprimeraejša ? Bsuao na sebi izgleda, da bibUa nalprimernei0* obfika vedno demokrati&na republika, kjer bi si 3>ostaa«i izvolili predsedaika države, kakor voli ob Šjiaski avet svojega župaaa. Toda temu ai tako. V aesnipi «i nobene državae oblike, v kateri bi mogli m&\, el«, je vedno ia povsod aajprimernefša. Odvisno i& od ijudstva in Qd raziner. Pred sto p^etdesetiiai leti |e živei ua Francoskem velik mislec, ki se je celo življenje peftai s tem vprašaajem ia napisal 0 aiem ze$m globokeumno kajigo. Slednji5 je prišel do zakljuft»fa, da j« predvsera odvisao od ljadi, kako razumejo