Natasa Zuge!]: MOJCA JARC: LE FRANÇAIS POUR LES SCIENCES SOCIALES 307 Nataša Žugelj DOI: 10.4312/vestnik.5.307-308 Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani natasa.zugelj@guest.ames.si MOJCA JARC: LE FRANÇAIS POUR LES SCIENCES SOCIALES Jarc, Mojca (2013): LE FRANÇAIS POUR LES SCIENCES SOCIALES I. Fakulteta za družbene vede Univerze v Ljubljani. ISBN: 978-961-235-644-6. Mehka vezava, 197 strani, 13 EUR. Učbenik Le français pour les sciences sociales avtorice mag. Mojce Jarc obsega 197 strani. Namenjen je študentom Fakultete za družbene vede, ki že imajo solidno predznanje francoskega jezika. Členjen je na sedem poglavij: • Observer la société, • Observer un pays, • Observer la langue, • Observer la population, • Entre l'identité nationale et la réalité supranationale, • Observer les réalités européennes, • Observer la culture. Teme so izbrane glede na potrebe ciljne publike in pokrivajo področja, na katera bodo študentje lahko naleteli v poklicnem življenju. Vsako od poglavij je smiselno členjeno na manjše enote. Večino le-teh uvaja citat neke znamenite osebnosti, ki vabi k prvem razmisleku o obravnavani tematiki. Na začetku vsakega od poglavij se uporabnik najprej seznani s cilji, ki jih bo dosegel in si prebere katera znanja in spretnosti bo usvojil, potem ko bo predelal posamezno poglavje. V vsaki od enot najdemo raznovrstne tipe nalog, ki se opirajo na avtentične dokumente. To so tako članki iz tiskanih in elektronskih medijev, kot odlomki iz priročnikov, slovarjev in uradnih francoskih spletnih strani, pa razno slikovno gradivo in grafi, najdemo pa tudi spletne povezave do videov in spletnih strani. Avtoričina izbira, da uporabnikom ponudi raznovrstna besedila, je vsekakor pohvalna, saj vemo, da taka besedila delujejo motivacijsko in jih odlično pripravijo na besedišče in situacije, s katerimi bodo v francosko govorečem okolju prišli v stik. V vsaki enoti najdemo tudi naloge namenjene osvežitvi nekaterih slovničnih poglavij. 308 VESTNIK ZA TUJE JEZIKE Učbenik pomaga razvijati vse štiri jezikovne zmožnosti. Na prvo mesto se uvrščajo besedila za bralno razumevanje, ki omogočajo izpeljevanje številnih dejavnosti vključno z bogatenjem besedišča in katerim avtorica namenja še posebej velik poudarek. Naloge bralnega razumevanja so zasnovane od anticipacije in tvorjenja hipotez, preko globalnega razumevanja, pa vse do podrobnega razumevanja besedila. Slušno razumevanje je v učbeniku podprto z nalogami, ki jih uporabnik rešuje med poslušanjem in po poslušanju posnetkov iz spleta. Tudi spodbud za pisno sporočanje je dovolj, največkrat se opirajo na odkrivanje raznega pisnega in ustnega gradiva na spletu. Gre tako za produkcije besedil pripovednega tipa kot je pisanje obnove in podobno. Govorno sporočanje in sporazumevanje temeljita tako na pisnih dokumentih kot video posnetkih, ki služijo za iztočnico za razprave in predstavitve. Od uporabnika zahtevajo sposobnosti analize in sinteze dokumentov. V učbeniku najdemo tudi nekaj navodil za izvedbo raznih opravil, kot je na primer izvedba ankete in ki temeljijo na sodobnem akcijskem pedagoškem pristopu. Nasploh se naloge produktivnega tipa nahajajo na koncu posameznih enot, tako da lahko uporabnik pri njih s pridom uporabi predhodno usvojeno besedišče in osveženo slovnično znanje. Učbenik Le français pour les sciences sociales je vsekakor dragocen učni pripomoček za poglabljanje znanja iz francoščine za študente družbenih ved. Ker so posamezna poglavja zasnovana dovolj široko, sovpadajo s podobnimi poglavji v drugih splošnih učbenikih za stopnji B2 in C1 po Evropskem skupnem okviru za jezike. Zahvaljujoč temu dejstvu, bodo marsikaj uporabnega v njem našli tudi drugi uporabniki, ki se francoščine učijo na omenjenih stopnjah.