ST7"itosla,TT I IDa,:aIceu- XXX. 1877. V pričujočem letniku so pesmi kolikor že njegove: Pomagaj nam Marija! poslovenjena str. 13 v 7 kiticah p. ,,V življenja teži, v hudi sili, — Če vsako upanje je preč, — Če se nobeden te ne usmili, — Ne ver'ješ že v molitev več; — 0 moli veruo, ti kristjan: Marija, ti pomagaj nam 1 itd.!" — Sv. Ciril i n Metod (str. 94); Ne boš, framason (str. 220); Hvala duhana (str. 23) v 9 razstavkih. Na primer bodi: 1. Duhanl duhan! predraga vseh rastlinl9. Če v škatlici, duhžin, je tebe dost', Koiumbu hraniš ti povsod spomin,Enaka vsaka mi je narodnost: Po tebi Pane, Hernandez slovi,Če si Tirolec, Oger al' Hervat, Nikotu ime nikdar se ne izgubi . .Si mi priljubljen, kot edini brat. Vrednikove so pa opazke gotove: Tabak, Herba Nicotiana; Italijani, Francozi, Angleži. Nemci tobak kadijo (fuinmare, fumer, to smoke, rauchen); Arabci in Slovenci ga pijejo (ešreb dohan, pijem tobak), Rusi, Cehi in dr. ga kurijo (kurit', koufiti), Hervati pušijo; Madjari kade, pipcajo ali pa tabakajo (fiistolni, pipazni, dohanyozni). — Kmali potem ko so tobak znali puhati, piti, jim to ni bilo dosti, temuč jeli so ga celo v nosnice, in nekteri še celo v usta tlačiti: nosljati, čikati; poslednji izmed teh so naj veči pujsi! — Pij IX katoliški mladini (str. 1). Beseda staršem za novo leto (2). Marijin poslavec. Maša brez duhovna ali npruski blagri" (str. 13). Pogovori. Ce je nauk luteranstva svet? Nekteri bogoskrunski nauki Lutra in druzih reformatorjev (XIX—XXII str. 25—305). Kje je omika in človekoljubje? Laški mladi blagri (38). Terpeča Cerkev na Laškem. Ali naj Matica slovenska Slovencem vero zatira (60)? Pirhi za veliko noč. Ali tudi ti kolneš (86)? Moževanje treh Amerikancev . . Časniki in njih sleparstvo. Čudeži in studenčuica v Lurdih. Jordanova voda. Heilbron. Kopel Betezda v Jeruzalemu in protestantje (New-York. Kirchztg. str. 122). Petdesetletnica Pija IX, Hervaško in Jutrovo (129). Mlad dijak je zmagal prazni strah (142). Possumus in Non possumus: Poštenost in postavnost malega dečka (150). Nekoliko o Pijevem godu za prijatle in sovražnike. Vošilo sv. Očetu Piju IX o preslavni škofovski petdesetletnici 3. rož. (poslovenj.). Pij Veliki vabi na veliko večerjo. Smert pobožne deklice spreoberne luteranskega očeta (222). Kam dervi liberalizem in framasonstvo. Dvogovor med Kavurjem in Ratacijem (235). Dvanajst aposteljčkov. Janezek in Jožek se nebeščata in pogovarjata (262). Gobovček ali branje o desnem razbojniku. Rozalija Homan (279). Kardinal Antonelli. Ta-le bo dobra za Božič itd. Vljudno vabilo k naglemu naročevanju na cerkveno-politiški časDik z imenom: Zgodnja Danica za 1. 187 8. Dvč reči ste znani vsakemu verlemu Slovencu in katoličanu. Ena je, da leto h koncu gre; in druga, da se mora na sZg. Danico" naročiti, ako hoče, da mu bo vsak petek skoz leto prisvetila v hišo s celo polo poštenega, podučnega, spodbudnega, vedrilnega blaga, pa ob enem tudi vsakterih novic, ki se gode po vesoljnem svetu. Čast Bogii; vojsko satanu; ljudem poštenost, srečo, blaženost! Tega se bo naš list deržal tudi v prihodnje. Toraj bodi Slovencem živa skerb: prav obilno naročevati se na MZg. Danico". Hvala blagim dopisnikom in naročnikom ter prošnja za stanovitnost, vsim pa Božja pomoč in veselo novo leto (416)! XXXI. 1878. Za novo leto v premislik Prijatlom — Neprijatlom Pija IX. Iz 36. psalma, s posebnim posnetkom v nevezani besedi, kjer se pravi na pr.: MZa sedanji čas zlasti je kar nalaš pripraven ta psalm, da naj bi ga posebno posvetni ljudje čitali in premišljevali. Sveta Cerkev s svojimi zvestimi verniki je tako rekoč v ognjeni peči mučenstva. Temni oblaki terpljenja so razpeti nad življenjem vernikov, kakor so viseli nad življenjem njih božjega Začetnika . . . Koliko krivic, stiskanj, preganjanj, sleparstev, obrekovanj in vsakterih napak bodo pošteni verniki najberže tudi v letu 1878 iraeli terpeti od brezbožnih, nevernib, odpadnih in sploh hudodelnih ljudi! Dobro orožje, hladilno zdravilo zoper vse to in tako je 36. psalm". Na primer bodi: 1. Nad brezbožnim se nikar ne serdi,35—36. Vidil sem, mogočno na višavo Le pravico delaj in jo terdi;Grešnik stegal je ošabno glavo ; Zlobnim ne zavidaj begle sreče,Drugič pelje spet ondod me cesta: Zoper nje ne vnemaj se goreče . . Ni b'lo več ga, ne stopnje, ne mesta. Pozdrav svetemu Očetu Leonu XIII (str. 74). Za zlato sv. mašo preč. P. Benvpnuta 29. sept. 1878 (str. 315). Umetno vošilo sv. Očetu Leonu XIII za god (str. 142). Naslednje učeno kabalistično-kronografiško vošilo g. A. Kovačiča, duhovna djakovske škofije smo prelepo bronsirano s hvaležnostjo prejeli, in naj ga s piidjano slovensko prestavo podamo tudi našim rojakom, zlasti učenim gospodom v vertanje in študiranje". Tako-le je pa Poslovenjeno. Kralj zvišeni vesoljnega sveta Preblago luč nam prosi z neba on, In svete Cerkve blaženi Vodnik, Ki v ukih, spisih, pesnih je sloveč, Ki zdliša te krona trojnata, Zato duhovstvo, človek vsak goreč Zveličarja na zemlji zastopnik! Z veseljem srečo mirno naznanuje, Zdej godujoč na Stolu papeškem stojiš,Ob enem dviga glas se Aleluje. Nezmotni — vero Kristusovo učiš !Leona Bog naj mnogo let živi! Lej, srečni svet: trinajsti je Leon,Duboven vernikom molit' veli. Ki svoji Cerkvi, družbi ter človeški Dal mir na zemlji bo, je Kralj nebeški. Spisal je Jeran tudi na pr.: Posvetno razveseljevanje (str. 3). Škofovska petindvajsetletnica v Siuirni (26). Papež Pij IX so umerli. nLjudje Pija IX niso hotli rešiti iz ječe, jih je pa Bog rešil . . . Pij IX. so mertvi! Vesoljni katoliški svet žaluje. Jokalo je tudi ljubljansko ljudstvo preteklo nedeljo, ko so pridigarji v stolni cerkvi omenili, da predobrotni Papež so umerli. Žalujte Slovenci, in Kranjci posebej Poznali so vas dobro Pij IX in še pred malo tedni, ko je bil neki Ljubljančan pred njimi, so z veseljem ponavljali besedo ,,Ljubljana". Žaluj tudi »Danica", ki si bila večkrat od Njih posebej in osebno počislana s prelepimi pismi v čast in pohvalo našega naroda, kteri je med drugitn tudi po katoliškem društvu za Kranjsko ravno pod Pijem IX postal znan in čislan v Vatikanu in v očeh najvišega duhovnega Pastirja na zemlji itd. (str. 49). Posebnosti o Pijevi stnerti. Zadnji trenutki sv. Očeta. Duhovni testament Pija IX do vsih vernikov in njegovo pojasnilo. Zmaga Pija IX nad naspiotniki. Pij IX po smerti. nBog je o smerti Pija IX nasprotnikom in sovražnikom sv. Cerkve roke vklenil in jezike zmešal. Pokazal je prav očitno, da Ou je tisti, ki ima kermilo in vajeti sveta v rokah; ne pa liberalni sovražniki Cerkve Božje (str. 65)". — Papeža iiuamo! Papež LeonXIII. Kronanje novega papeža Leona XIII (74). Dva bivša kralja — Viktor Emanvel Poštenovič (Galantuomo) in Pij IX (75). Kakošni galantuomini so tagblattmožje (85)! Olika, omika, civilizacija, poštenjaki, divjaki (109). Kaj smo podedovali mi katoličani po Piju IX? Šmarnice: ,,Že šmarnice nežne cveto, — Se v venec vertnice pleto, — Da krasnega maja — Se slava obhaja — Cvetlici Mariji lepo (129)". Rira, Anglija in Rusija (147). Ljubezen do sovražnikov. če Bizrnark pojde v Kanoso (163)? Recirao ktero o preklinovanji I—IV. Prusko-nemški verski in politiški razpor, pa čudna svoboda. Gada ne v hišo ali Kužljivi časniki (194)! Leon XIII (s podobo) in njegova načela (212). Nunske šole in žolčni Tagblatt (219). Čegav je otok Ciper? In še kaj druzega. nDanašnjemu listu (30.) je pridjana priloga . . Einige "VVorte gegen den Artikel: Der naturwissenschaftliche Materialismus von Dr. H. M. Gartenauer (Jahresb. d. Laibach. k. k. Obergymnasiums 1878)". Po tej izvrstni razpravi so vravnani sestavki: Grudomoljstvo ali raaterijalizem I — III. — Poblaževanje Pija IX. Današnji obrekovalci enega papežev in učenost. ZaČetek in konec nekega lažnjivega preroka (275). Strašna šiba Božja — lakota v Kini. — 0 pretepib in pobojih. To je gerdo, gnjusno, nepošteno, vsemu narodu škodljivo, strahovito pregrešno: ,,Slovenec ni, slovenska je le spaka, — Ki zdraži v ravs in kavs jo kozja dlaka!" — Zakaj hočejo liberalci odpraviti praznike (302)? Prikazni in znamnja v 19. stoletji (318). Dva groba in njun razloček (330). Ubi Index — ubi olika? Certice iz nagovorov Pija IX do romarjev (357). Pogovorček. Janko. Kaj meniš, Jurko, v kterem oddelku je uajveč judov v v Ljubljani? Jurko. Mislim, da po starem tergu. Janko. Zakaj to meniš? Jurko. Zato, ker tam je največ štacun odpertih ob nedeljah in praznikih (359). Bleiweisovanje: Kaj tacega, kakor je bilo 18. in 19. tega mesca (nov.), Ljubljana še ni vidila. To je splošna misel. Slovenski narod je pokazal, da je hvaležen, iz polnega serca hvaležen svojemu dobrotniku in buditelju dr. Janezu Bleiweisu . . . Bog živi še mnogo let verlega gospoda jubilanta! Bog daj, da bi mu to neslišano veliko preslavljanje na zemlji teknilo tudi v boljši — neminljivo slavo (371)! — Pij IX Blaženi (385). Ali so to ne mara zgolj primerljeji (399)? BDva in trideseti letnik prične naš katoliški cerkveni tednik z novim letom 1879 in ima do Vas, spoštovani Slovenci, tri prošnje: Perva prošnja: Naročite se! — Druga prošnja: Naročite se urno! — Tretja prošnja: Naročite se mnogi na Zgodnjo Danico! Poznate jo dobro, ker hodi k Vam že toliko let. Pa hvaliti se ne sme, grajati se neče; torej pristavi le še tri zahvale: 1. Hvala naročnikom! 2. Hvala pisateljem! 3. Hvala čitateljem in spolnovalcem njenih nasvetov; vsim pa obilna plača od Boga in prav veselo, blago, srečno novo leto! Pomoč Božja, Naše ljube Gospe presvetega Jezusovega Serca, in dobrih pisateljev Danici in vsim ljubim Slovencem za novo leto (416)!" Tone pod lipo, ali: Zmota in spoznanje je spis, ki ga je sestavil Svitoslav v Glasih katoliške družbe za Kranjsko (III. in IV.) 1. 1878 str. 5—26 v razdelkih: I. Študentovska maša v Šenklavžu. II. Kaj zadene preklinjavca, ponočnjaka, bogoskruneža? III. Povračuj dobro za hudo! IV. Šola pod lipo. V. Pokop. VI. Pojasnila. 32. Šmarnice Marije Device. Šesti (t. j. sedmi) letnik. Spisal in na svitlo dal L. Jeran, duhoven Ijubljanske škofije. V Ljubljani 1878. 12. 255. Zal. Gerber. Tisk. Blaznik. — V letošnjih Šmarnicah bote vsak dan slišali: 1. eno lastnost Marije Device na naše življenje obernjeno (p. Marija zgled nedolžnosti, tolažilo spokornikov, naša luč, naša Zgodnja danica, naša vinska roža, naše sidro, naš biser, naš studenec, naša Kraljica, varbinja, posebej ljubljanskega mesta; prim. Emminger); 2. tri vprašanja; 3. sklep; 4. kratko molitvico; 5. bote dobili Šmarnico za dom.