Preveč obljub! Zaselek Dobrava pri Črnučah seka na dva dela magistralna štajerska vpadnica. Prebivalci dvaj-setih hiš smo v vsakodnevni nevarnosti, da nas povozi avlo, ko prečkamo izredno prometno ce-sto. Pred leti so nam komunalci na pobudo KS Črnuče zatrtali zebro. Eni kot drugi pa so nam naredili več škode kot koristi, ker nobeno vozilo ne zmanjša hitrosti. Prometni znak, ki opozarja, da je v blitini prehod za pešce. vozniki avtomo-bilov sploh ne upoštevajo. Že drugi šolar je te dni za las ušel smrti na zebh. če bo ozdravel, je pa še vprašanje časa. Življenje dvoh sosed, ki sta šli po mleko k sose-du preko ceste je za vedno ugasnilo sredi cesti-šča. Mlada žena je ostala invalid za vse življenje. Maienalne škode na avtomobilih ne bi opisova-la, ker je ni hiše ha Dobravi. ki ne bi plačevala tega cestnega davka. Trčenja so pri izvozu na cesto ali pa pri dovozu na dvorišča. Skoraj veči-na hiš ima svoj priključek poti naravnost na ma-gistralno cesto. kar vsekakor ni pravilno Pred.30. leti ko smo si zidali dom. nam je bilo izdano gradbeno dovoljenje le z dovoljenjem (Odločba štev. II-43,258 z dne 8. VI. 1955) Upra-ve za ceste LRS Tehnične sekcije Ljubljana. ki je izdala dovoljenje za dostop na cesto 1/10. Ome-njena odločba vsebuje sedem točk. katerim smo se morali podrediti Prvi pogoj: Dostop na cesto 1/10 iz parcele št. 790/7 k-.^o^ črnuče se mora izvršiti s*u/(jno z obstoječo poljskcpotjo na po-sestvu IgsJŽSJš, LO Črnuče (pri JpgTarL^iinr^Hil' nega rtevja, zapadno odstavbišča). Drugi pogoj: zunanji rob dovozne poti vzpo-redno s cesto 1/10 do izstopa na njo sme segati največ do obcestnih mejnikov, preko mejnikov ni dopustno uporabljati obcestnega sveta. Širina vzporedne poti z glavno cesto naj bo široka cca 3 m. Sledi še pet pogojev. vključno s tem, da vse stroške izgradnje te poti nosimo sami. Vse po-goje cit. odločbe smo izpolnili. a če bi vedeli. da bo po tridesetih letih ta pot postala javno parki-rišče bi poti nikdar ne naredili, temveč bi pustili jarek kot je bil doslej. Ta pot bi morala biti vsaj zasilni pločnik za pešce in kolesarje. Postala pa je odstavni pas za vsa molorna vozila. Pot je bila pred leti z zelenim pasom in prometnimi znaki odmaknjena od magistralne ceste. Večkratni na-voz debelega gramoza in ukinitev prometnih smernikov je po1-pločnik izravnal z asfaltorn cestišia. Tako je pri izvozu iz avtoceste nastalo idealno postajališče za vse vrste motornih vozil, Pešci in kolesarjl pa se Izogibajo parkiranim vo-zilom na vozni pas ceste in s tem izpostavljajo svoja življenja in to zaradi neodgovornih Ijudi, ki tega nočejo ne videti ne slišati te veliko let na-zaj. Žatostno pa je tudi dejstvo, da iz poti ni nastalo le črno postajališče temveč tudi javno smetišče in stranišče. Vse odgovorne osebe, ki so vedoma dopusti-te, da je postala edina varna pot za krajane Do-brave odstavni pas magistralne ceste, bi pozva-la, da se le za nekaj ur v konicah prometa vsede-jo kraj ceste. pred naio hišo št 384 in poslušajo ves ta strašni hrup avtomobilov, poleg pa še vdihavajo s plini nasičen zrak. Za spremembo jim bo v nos šel še smrad po fekalijah. Le nekaj ur bo zadostovalo, da vsak normalen človek uvi-di, da je bivanje ob tako prometni cesti trpljenje. Slab zrak in hrup sta že načela zdravje večini stareiših Ijudi iz Dobrave. S strahom uživamo sadje z dreves, ki rastejo le nekaj metrov stran od ceste. Nezdravo je tudi uživanje povrtnin, saj je uradna meritev pokazala. da je 50 m od ceste vsa zelenjava zastrupl/ena s svlncem Vprašujem Komunalno skupnost, zaka) ne na-meni nekaj sredstev za zboljfanje življenjskih razmer krajanov oz. občanov mejnega območja občine z domtalsko občiho? Nimamo telefona, ne avtobusnega postajališča in ne varnega ploč-nika. Črnuče, kjer so naredili v preteklih letih pločnike. so sedaj razbremenjene tranzitnega prometa. Dobrava pa je z lijakasto zožitvijo ob-voznice v staro ozko cestišče najbolj na udaru. S semaforiziranima knžiščema na Črnučah in v Trzinu nastajajo zastoji vozil. Koncentracija pli-nov in hrupa je ob tem tolikšna, da se ne more-mo žadrževati zunaj hiš. Krajani Dobrave plaču-jemo vse obveznosti v enaki višini kot v centru Bežigrada. Prikrajšani pa smo za večino komu-nalnih in drugih dobrin in ugodnosti Od pošte, trgovine in zdravstvenega doma smo oddaljeni 3/4 ure, od avtobusnega postajališča 1/2 ure, upoštevajoč vmes semaforizirano križišče. Govori se, da se bo z izgradnjo novega naselja v Podborštu marsikaj spremenilo na bolje. Osebno tega ne verjamem, ker gledam že tretji rod otrok, ki ga spremljajo v šolo in iz šole matere ali svojci. V 30. letnih odkar sem prišla na Dobravo. se ni nič spremenilo na bolje. Edino vodovod smo dobili. po zaslugi tov Lešnjaka, ki se je zavzel za Dobravo. Pred letom dni pa smo dobili transformator ter s tem močnejšo električ-no napetost. Po Ljubljani in predmestju so se zgradile kole-sarske steze, nekatere pa so še v načrtu. Predla-gala bi zgraditev kolesarske steze od križišča v Trzinu do križišča z obvoznico na Črnučah. Pre-pričana sem, da bi se veliko Trzincev in Domžal-čanov vozilo s kolesi tudi v službo. Obstoječo magistralno cesto pa bi morali bolje vzdrževati. Preteklo zimo je več kot 20 vozil zdrsnilo s ce-stišča v obojestranska jarka. V večini primerov milica ni bila obveščena, ker so vozniki s po-močjo ostalih udeležencev prometa in bližnjih krajanov, sami zvlekli svoje avtomobile iz jarkov na cesti in nadaljevali vožnjo. Dogajali so s''np skuonost prosimo n* n^JD Hh . prei zagotovi -arne,šo hojo od 'ako prometni cesti. Krajevna skupnost -Franc Ravbar- Črnu-ie nam je zagotovila že pred leti ograjo y podalj-šku od priključka ria pbvoznico do kraja vasi. Izgleda, da so sredstva namenili za druge name-ne. na nas pa pozabili. Na večkratne prošnje ze postavitev prometnega znaka. da je parkiranje prepovedano. ni bilo odziva. Do sedaj nam KS še nobene prošnje ni izpolnila, deli nam le oblju-be. Leta tečejo, promet je vedno gostejši in hrupnejši. Nesreče so vedno pogpstejše. Zelimo odgovor na ta sestavek! Samo prosim ne obljub, ker teh smo slišali že veliko prevečl Obljube nam krajanom Dobrave ne zagotavljajo. da bomo varnejši na cesti in bolj zdravi. EMA BIZJAK Črnuče. Titova 384