Priprave na gradnjo avtoceste Magistralna cesta je bila skozi občino Grosuplje v celoti zgrajena leta 1959, ker pa naraščajoči promet zmanjšuje potovalne hitrosti, se je povečalo tudi število prometnih nezgod. K neugodnim voznim ra2meram je močno prispe-\alo veliko število tovornjakov in seveda tudi vzponi, ki se ponavljajo do No-vega mesta. Zaradi tega je predvideno, da bi k obstoječim voznim pasovom do-gradili nova vozna pasova, tako da bi sedanja dvopasovnica postala štiri pa-sovna avtocesta kot npr. Ljubljana—Razdrto. Po dosedanjih predvidevanjih je bo že v letošnjem letu pričelo preurejevanje obstoječe magistraJne ceste med Ljubljano in Zagrebom. Delo bo potekalo postopno, najprej bo preure-jen odsek med Šmarjem in Višnjo goro. Odsek med Šmarjem Sap in Višnjogoro je dolg 12.200 m, začne se približno 500 m za prikl jučkom v Šmarju Sap, konča se pa približno 800 m za železniško postajo v Višnji gori. Nove vozne pasove bodo zgradili levo od obstoječe ceste, če gledamo proti Zagrebu. Na začetku, na dolžini 4.750 m, so novi vozni pasovi potisnjeni k obstoječim voznim pasovom, tako da bo cestišče tu široko 28 m. Tak potek voznih pasov je predviden tudi na koncu odseka pri Višnji gori. V srednjem delu odseka, na dolžini 6400 m, pa so novi vozni pasovi vodeni neod-v isno od obstoječe dvopasovnice in potekajo južno od vasi Polica, vendar v njeni neposredni bližini. Izdelava načrtov, ki naj bi nakazali najugodnejše tehnične in prostorske reši-t\e,jebilapričetaleta 1968, vletih 1974— 1978sobiližeorganiziranirazgo-\ori po krajevnih skupnostih. Prehodi preko avtoceste Na obeh odsekih, kjer so novi vozni pasovi predvideni neposredno ob obsto-ječi cesti, bodo prehodi preko avtoceste ostali praktično na istih mestih kot so sedaj. Obstoječi podvozi bodo podaljšani, obstoječi nadvozi pa porušeni šele potem, ko bodo poleg njih zgrajeni novi. Manjša sprememba bo le na območju priključka za Grosuplje, ko bosta dva obstoječa nadvoza nadomeščena z novim nadvozom in novim mostom preko Velikega potoka. Na trasi, ki poteka mimo Police, bodo zgrajeni 4 podvozi, 1 nadhod in 1 podhod. Zgrajenih oz. obnovljenih bo tudi približno 10 km lokalnih poljskih in gozdnih cest. Vse obnovljene lokalne ceste bodo asfaltirane. Priključki na avtocesto Na obravnavanem odseku bosta dva priključka na avtocesto: Grosuplje in Višnja gora. Priključek za Grosuplje bo na mestu sedanjega, vendar veliko večji. Priključek v Višnji gori bo v območju sedanjega priključka. Predvideno je, da se zgradita le kraka za smeri iz Ljubljane in za Ljubljano, za smer proti Zagrebu pa bi se ustrezno uredila obstoječa regionalna cesta R 331. Za upo-rabo avtoceste med Ljubljano in Ivančno gorico ne bo potrebno plačati cest-nine, zato bosta priključka necestninska. Prestavitev pokopališča v Višnji gori V Višnji gori bo zaradi zgraditve novih voznih pasov potrebno opustiti del pokopališča. Predvidena je prestavitev pokopališča neposredno ob starem. V tem sklopu bo zgiajen tudi nov poslovilni objekt. Podiobnosti trenutno še niso urejene in noben prekop ali kakršenkoli gradbeni poseg ne bo opravljen pred dokoneno rešitvijo te problematike. V dosedanjih razpravah je bilo večkrat postavljeno vprašanje, zakaj se no\i vozni pasovi razdvajajo in vodijo mimo Police. Pri tem je prevladovalo mne-nje.dasestakorešitvijopovzročavečjaškodapredvsemzaradivečjihposegov na kmetijska zemljišča. V prid trasi mimo vasi Police, poleg boljših vozno teh-ničnih pogojev, govori tudi možnost gradnje, ki ne moti obstoječega prometa. Na obstoječi magistralni cesti so ukopi v kamnitem materialu globoki tudi 18 m. Zemeljska dela v takem materialu je možno izvesti le z razstreljevanjem. Da bi pa bilo to mogoče izvesti, bi bilo potrebno preusmeriti obstoječi pro-met, ki dosega poleti tudi 18.000 vozil na dan na neko drugo cesto. Ceste, ki bi bila sposobna prevajati tak promet, tu ni. Zato bi bilo potrebno najprej rekon-struirati obstoječo regionalno cesto in v to investirati znatna sredstva. Rešite\ se je pokazala kot negospodarna, zato ni bila osvojena. V ekološkem pogledu bo tudi vrsto zaščitnih ukrepov, predvsera proti hrupu. Zgrajeno bo več sto metrov protihrupnih ogiaj različne višme. Z no\o cesto niso prizadeta področja pitne vode. V teh mesecih se dokončujejo projekti za izvedbo in v postopku je pridobi-tev lokacijskega dovoljenja, potekajo še zadnji informativni razgovori z last-niki zemljišr. Konkretni sporazumi bodo z lastniki zemljišč glede odškodnin sklenjeni pred pridobitvijo gradbenega dovoljenja. S tem prispevkom smo želeli informirati tudi tiste občane, ki z dosedanjim potekom razprav niso bili seznanjeni. Ker pa v tako kratkem prispevku ni moč po\edati in pojasniti vsega, lahko zveste pcxirobnosti na Oddelku za urbani-zetn in gradbene zadeve občine Grosuplje. Oddelek za urbanizem in gradbene zadeve