• LETO 1983IN OCENA ZA NAŠO OBČINO GLEDE Možnosti zaposlovanja (Nadaljevanje in konec) 4 Z upoštevanjem objavljenih izho-dišč bo skupnost za zaprolovanje do-ločila podrobnejše kriterije letoš-njega zaposlovanja v občini. Občin-sko zaposlitveno bilanco bomo us-klajevali z drugimi občinami na ravni mesta. Plan zaposlovanja za leto 1983 sprejme samoupravna skupnost za zapojilovanje in je spremljajori do-kument resolucije. Na osnovi prvih ocen o potrebah po kadrih v ozdih ugotavljamo, da morajo delovne organizacije letos zaposliti skupno s pripravniki 935 delavcev za nedoločen čas, pri čemer so upoštevane tako dodatne kot na-domestne zaposlitve. Okvirji, ki jih postavlja gradivo za resolucijo, pa so hislveno nižji. Ob upoštevanju stop-nje rasti 0,5 % bi se zaposlenost po-večala za okoli 144 delavcev oziroma bi se skupno z nadomestnimi zaposli-tvami zaposlilo okoli 721 delavcev. Ocena domicilnega priliva šolske populacije v zaposlitev, upoštevajoč pri tem zaposlitcv vračajočih delav-cev z začasnega dela v tujini, invalid-nosl in presežka delavcev, je 780°. Ob primerjavi obsega priliva v zapo-slitev s potrebami po kadrih v letu • Priliv za mesto Ljubljana (4200) je razdeljen po Ijubljanskih občinah glede na predviden obseg nadomest-nega in dodatnega zaposlovanja v letu 1983. 1983, ki jih po prvih ocenah napove-dujejo ozdi, vidimo, da bo za kritje potreb (935 delavcev) še vedno pri-manjkovalo kadra (okoli 155 delav-cev) in ga bo potrebno dobiti tudi iz zunajljubljanskih občin. Če bodo ozdi zaposlovali v skladu z resolucij-sko stopnjo 0,5 %, so kadrovske po-trebe nekoliko manjše (okoli 60 de-lavcev) od priliva in bi se ti morali za-posliti zunaj občine. V šolskem letu 1982-83 obiskuje 8. razred 734 učencev. 388 učencev (59,5 %) namerava v proizvodne, 264 učencev (40,5 %) pa v neproi-zvodne poklice. Pri lanskih vpisih je bilo to razmerje slabše. 80 učencev (9,6 %) se še ni odločilo za vpis. Zato bomo z načrtnim usmerjanjem v proizvodne poklice to razmerje še izboljšali. Najpomembnejši del kadrovskega planiranja je usklajevanje prvih ka-drovskih načrtov, sicer tako med ozdi, programi in občinami. Cilj us-klajevanja je, da postanejo kadrov-ski plani realnejši in da se uskladijo i okviri zaposlovanja, ki jih določa ob-činska resolucija za leto 1983. Pred-met usklajevanja je predviden obseg dodatnega zaposlovanja, upošteva-joč pfi tem merila, ki jih vsebuje sa-moupravni sporazum o usklajevanju letnih načrtov zaposiovanja. Vsi ozdi so prejeli poleg samoupravnega spo-razuma o usklajevanju letnih .»ačrtov zaposlovanja tudi obrazec MK-LP/2-83, v katerega so vpisali svoj dokončen in usklajen kadrovski načrt za leto 1983. Usklajevanje je potekalo po sku-pinah in individualno. Vabljenih je bilo 196 subjektov, odzvalo se jih je le 51. V Emoni, Saturnusu, Žitu in Julonu smo se usklajevali na skup-nem sestanku. Zajeti so bili vsi elementi politike zaposlovanja, posebno stopnja rasti zaposlovanja, rast dohodka, pogod-beno in nadurno delo ter plan ka-drovskih štipcndij Ocenjeno je bilo, da je precej kadrovskih služb po-manjkljivo ali napačno posredovalo podatke, ki tudi niso bili usklajeni med posameznimi tozdi. Še vedno je prisotno planiranjc delovnesile »nazalogo«,čepravozdi nimajo zagotovljenih možnosti za zaposlitev. Menimo, da še ni dovolj izkoriščen inštitut prerazporejanja delavcev in delovnega časa. Ocenju-jemo, da dogovorjena stopnja rasli zaposlovanja v občini ni realna glede na aktiviranje novih kapacitet takov gospodarstvu kot v družbenih dejav-nostih. Do letošnjega 15. januarja je skupnost za zaposlovanje prejcla 77,3% usklajenih načrtov zaposio-vanja ozdov, kar predstavlja 84,4 vseh zaposlenih v občini. Na osnovi usklajenih kadrov.skih načrtov bo vsak čas pripravljen pred-log načrta zapoMuvanja kot sprem-Ijajoči dokument občinskt rcsolucije za leto 1983. PETER VODEB