DELEGATSKI ZAROMET Delo šišenskih delegatov se nadaljuje V Draveljski gmajni nič novega DELEGATI SO TUDI PODPRLI STALlSCA SlSENSKEGA IZVRSNEGA SVETA V ZVEZI S POLOZAJEM VIATOR TOZD MESTNI POTNI-SKI PROMET Šišenski delegati v zboru združenega dela in zboru krajevnih skupnosti so se že prvi dan po prazničnih dneh spopadli z nekaterimi perečimi vprašanji, ki težijo občane Šiške. Pregledali so osnutek zazidalnega načrta za sosesko ŠS 218/3 — Vodice in ga dali v javno razpravo, sprejeli so odlok o zazidalnem načrtu za območje zazi-dalnega otoka SS 6 — soseska šest, sprejeli so nove odstotke prometnega davka za alkoholne in brezalkoholne pijače, pregledali so delo in poslovanje Viatorja, TOZD Mestni promet, spregovorili so o Draveljski gmajni, saj je Stan-dard invest (tako, kot so sklenili delegati na zadnji seji), pripravil poročilo o poteku sana-cije napak v tej stanovanjski soseski, Po pojdimo lepo po vrsti. V 9,44 ha veliki soseski v Vodicah, ki je del-no že pozidana, naj bi v prihodnjih letih zraslo 198 novih stanovanj v blokih, verižnih in vrst-nih hišah in individualnih hišah, v njih pa bo prostora za okrog 800 stanovalcev. Razen nove soseske so urbanisti predvideli tudi prostor za novi otroški vrtec, delegati pa so pohvalili tudi zelo dobro razporeditev pešče-vih površin in površin za motorna vozila. Po sredi soseske naj bi vodila peš pot v center Vodic, z motornimi vozili pa bi se dalo priti v sosesko po že obstoječih cestah. Bivalne razmere v novi soseski bodo zelo dobre, pa čeprav bo prebivalce delno motil hrup letal, ki pristajajo in vzletajo na brniškem letališču. S posebnimi meritvarai pa so strokov-njaki ugotovili, da ta hrup še ni prevelik in ne bo preveč motil prebivalcev v novi soseski. Precej večji problem bo v tej soseski zgraditi vse potrebne komunalne naprave, saj je zein-ljišče, predvideno za novo sosesko, z njimi zelo slabo opremljeno, zato bo ta ureditev precej draga. To pa bo seveda podražilo tudi ceno kvadratnega metra stanovanjske površine. Delegati so obravnavali tudi predlog odlo-ka o zazidalnem načrtu za območje zazidalnega otoka SS 6 — soseska šest in menili, da tržni-ca, ki naj bi bila v krajevni skupnosti Koman-danta Staneta, ni na najboljšem mestu. Zato so sklenili, da bodo prostor, kjer naj bi stala trž-nica, rezervirali kot rezervat površin v javne namene. O tem, kaj bo v resnici na tem pro-storu, pa bodo morali delegati še enkrat skle-pati. Tudi šišenski delegati so se pridružili tova-rišem v ostalih ljubljanskih občinah in sprejeli odlok o novih stopnjah prometnega davka na prodajno ceno alkoholnih pijač. Tako bomo od-slej plačevali od vina in vinsko sadnih pijač 2 dinarja prometnega davka, od penečega vina 4 dinarje, od alkoholnih pijač, ki so proizvedene z več kot polovico domačih surovin, pa na-slednje odstotke od prodajne cene: od medice 15%, od piva 30%, od naravnega žganja in vinjaka 40 %, od drugih alkoholnih pijač pa 45 odstotkov. Od alkoholnih pijač, v katerih je manj kot polovica domačih surovin, bodo po-trošniki plačevali 50 % prometnega davka od prodajne cene, od umetnih brezalkoholnih pijač in sodavice pa 3 °/0 od prodajne cene. Delegati zbora združenega dela so razprav-Ijali tudi o siluaciji v Viatorju TOZD Mestni potniški promet. Ugotovili so, da so v tej te-meljni organizaciji Viatorja v letošnjem prvem polletju dobro gospodarili in da je vsa preliva-nja med posameznimi temeljnimi organizacijami treba jemati kot začetek dohodkovnih odnosov, ne pa kot prelivanje sredstev z namenom, pri-kazati slabši finančni uspeh, kot pa dejansko je. Delegati so podprli stališča šišenskega izvr-šnega sveta, ki so podobna stališčem izvršnega sveta mesta Ljubljane in hkrati poudaiili, da je treba čimprej pregledati dejansko ceno vozov-nice v mestnem prometu in potem tako ceno tudi sprejeti. Nelogično je, da skušajo delegati mestne skupščine zadrževati cene na neki rav-ni, ko pa se potem ubadajo s problemom, kako pokriti primanjkljaj te temeljne organizacije. Menili so, da je treba čimprej opraviti razde-litev virov sredstev znotraj Viatorja in usta-noviti delovno organizacijo Mestni potniški promet, ki bo sestavijena v SOZD Viator — SAP, delovna organizacija pa bo imela posebni družbeni pomen. Hkrati bo treba poiskati tu'Ji vire sredstev za nakup 24 novih avtobusov, s kateriini naj bi posodobili ljubljanski mestni promet. Predstavnik Standard investa je prebral tu-di poročilo o sanaciji nesolidnih gradenj v so-seski ŠS 10 — Draveljska gmajna. Poročilo pa-drobno navaja vse sprejete ukrepe in akcije za odpravo napak pri gradnji, vendar pa so bili da-legati mnenja, da sanacija poteka prepočasi. Toda to dejstvo bi morali delegati upoštevati že takrat, ko so sprejemali sklep o poskusni sana-ciji in ustreznih meritvah, ne pa se ponovno pritoževati nad izvajalci.