Raznoterosti. X Not krah za vojsko. Kakor javljajo z Duaaja, se vojno-oskrbovalni oddelek vojnega rainistrstva že dolgo fasa bavi z uačrtom, da na nov način mešanja moke izgotovi novo vrsto kruba za vojsko. Namesto iz čisto rž^ne moke — kakor doslej — bi vbodoče pekli kruh iz inešanice ržene in pšenične raoke z 20 odstotkov dodatka otrobov. Na kvintal zmesi pride poldrugi kilograra soli ia četrt kilograma kumiDa. Ta nova vrsta kruha bo dražja nt^go sedanja, pa ho tudi mnogo tečnoji. Namesto 840 grainov bo dobival vsak mož vbodoče sarao 700 gramov kruha ua dan. Ako ti poizkusi U9pejo, tedaj bo nov kruh uveden v vso armado. X Bllskornl Tlak od Atlantskega do Tihega Oceana. Iz Londona poročajo, da je na kanadski pacifiški železnici pričel dne 3. t. m. voziti nov bliskovni vlak, ki bo prevozil vso Kanado od Atlantskega do Tihega Oceana v 90 urah ter bo s tem zmanjšal pot okolo zemlje za^ en dan. X Mednarodnl donar. Ženevski učenjak Beve de Sausure je prišel na -misel. da se stavi v promet rnedoarodni denar, ki bi bil v vseh državah ists vrednosti in jako primeren zapotnike. Po njegovi misli bi se imel ta deriar zvati ^Speso" v težini 8 gramov v zlatu, a veljal bi okolo 25 kron. X Rieger o katoliški cerkyi. Oče češkega naroda, njegov dolgoleten prvoborilec in voditelj v bojih proti nemški nadvladi, obenem pa eden največjih politikov, kar jih je kdaj sedelo v našem parlamentu, je izgovoril dne 27. februarja 1849. leta v parlamentu te-le krasne besede, ki jib priporočamo veem svojim bralcem v premišljevanje: BDovolite mi, da vam povetn preprosto povest. Slikar, eden izmed Boga navdahnjenih mojstrov umetuosti, j^ napravil sveto sliko, sliko matere božje; bil je izdelek čudezne krasote, ožarjen z najsijajaejšo milino, s čarom nebeškim. Ia prihajali so ljudje od vseh koneev sveta, njegovi velmožje nič manj kakor preprosti in ubogi, modrijani njegovega časa in učenjaki ravnotako kakor preprosti kmetje — in oni vsi so našli tolažbo, gledajoč sliko, in so bili blaženi pri pogledu na njo. In nazvali so to sliko — sliko milosti božje. Toda pozneje so prišli drugi inti že niso razumeli duha b o ž j e g a m o j s t r a , ki je vel iz dela, in so iskali čar v barvah in na deski, na katero je bilo slikano, in so si obetali večjega učinka, ako bi bile barve bolj žive, in p r e s 1 i k a 1 i so podobo z ostrimi, kričečimi barvarai. Iu pozneje so prišli še drugi, ki so mislili, da se s tem izkažejo hvaležne materi božji, da naredijo v njeuo roko t e ž k o ž e z 1 o ia ji pribijejo na glavo bogato z 1 a t o k r o n o ter ji ogrnejo telo s hermelinom in bagrom. In tako se je zgodilo, da učenjaki ia poznavalci umetnosti že niso mogli več najti v sliki dopadajenja zaradi obteževalne preobloženosti poznejših pridatko?, in tako je ostal le še preprosti siromak, ki se je ponašal z njo. A učenjaki in poznavalci niso hoteli več verjeti, da bi bilo to delo božjega mojstva. In ta slika, gospodje, ta slika matere božje je — naša eerkev. Bogata krona, ki so jo postavili na njeno glavo, je mitra, znak njenega bogatstva, njene moči, njenih privilegijev; in to težko žezlo je znak njene prisiljujofe posvetne moči; in ta hermelin je oblačilo njenega posvetnega gospostva. S n a m i t e j i , gospodje, te-le privezke poznejših časov: odvzemite jih ji, te darove neizobraženosti in absolutizma, inslika se vampojavi zopet, kakor je bila prvotno, prava slika milosti, ideal božje krasote, iz katerega žari sreča ter blagoslov vsemu č 1 o v e š t v u !" Krasne besede! Veljajo pa v letu 1907. tako, kakor so veljale v letu 1849. X Eako se na Nizozemskem ubranijo beračer po poklicu. Nizozemsko je najnaprednejša poljedelska država v Evropi, in zato tudi ljudi, ki so prebivalcem nadležni, kot berači po poklicu in potepuhi, uporablja v prvi vrsti za obdelovanje zemlje Kakor hitro oblasti zapazijo koga, da hoče prosjačiti, četudi bi lahko delal, ga oddajo na eno izmed številnih vzornih kmetij, da se seznani z gospodarstvom, potem pa dobi v najem malo kmetijo, ki jo obdeluje. Za potepuhe so ustanovljena posebna gospodarstva, na katerih morajo delati kot kaznjenci.