PISMA BRALCEV Šola ogledalo časa Sistem šolanja je končno začel dokazovati, da je resnično zasta-rel. Spremenil se je le v nekaterih podrobnostih, ki so jih prispevali odlični učitelji, prizadeveoe si ga spremeniti, a seveda ni šlo. Po-stav^jen je na majavih nogah, morda se je začel sesedati sčaso-ma, kajti ugotovitve, da je mehan-ski in nečloveški, se potrjnjejo. Je neka umetna združba, ki so jo po-stavili pred ne malo leti, tvor^jo pa jo nezadovoljni učenci, mrki učitelji in srditi starši. Marsikdaj ni bilo opaziti Ijudi, ki so ob napa-kah grajali in s tem Ie prispevali k strožji zapletenosti in zamota-nosti stanja v šoli in ga s tem te' poslabševali. Šolski sistem se je razmajal; ocenjevanje je daleč nezadovolji-vo in veliko je mneiy zakaj in ka-že jih upoštevati. Enako velja za metode učnega dela, ki so verjet-no še najsvetlejša točka med dru-gimi pojmi. Hvala gre učiteljem, ki so si sistem prizadevali izobli-kovati v drugačnega in sodobnej-šega. Saj so ga, z delom v skupi-nah in podobnim, a keg, ko je od-visnost med temi in drugimi po-membnostmi tako očitna. Oprem-Ijenost prostora, delovni prostori in celo prehrana vplivsuo na po-čuije učenca poleg strogosti ne-katerih učiteljev, vki neusmUjeno vsUjujejo sistem. Že res, da je člo- vek ogledalo okolja, v katerem ži-vi, a gotovo bi z drugačno šolo po izgledu in dobrim počutjem uči-teljev ter njihovimi vedrimi obra-zi dosegli novo kvaliteto. $ola je pomembna stvar, goto-vo. Križišče v življenju nakaže pot v zanimanje; pa se tega očitno ne zaveda. Naravnost ignorantsko se obnaša do njega, ne upoštev^je mnogih razlik v sposobnostih in starostnih razlikah. Predvsem pa je vprašljiv način izpraševarija, kateri nsg bi s le malo razlikoval od začetka vstopa v šolo pa do konca. Okno v svet se včasih sploh ne odpre, ostane zaprto - do takrat, ko bi se moralo na stežaj odpreti, se razbije. Neizoblikova-na ali nemarno izoblikovana osebnost stopi na kriva pota in ostane izoblikovana le na papirju, kot bi bila to želja šole! Nikoli ni vse črno. A statye je na žalost zelo slabo. Bogsigavedi, kdaj se bo šo-la korenito spremenila. Ponujene rešitve gotovo niso popolne, a le veliko število le-teh bo pripeljalo do sprememb. Šola se ne bo niko-li spremenila v zadovoljstvo vseh, saj je nazadnje le odvisna od raz-ličnih dejavrikov, ki ji dajejo obliko. Čas, ki zahteva spremem-be, je tisti, ki zahteva spremembe, da se odzovemo nanje. Matej Goršič, 7. b OŠ MAJDA VRHOVNIK, Lj.