URN_NBN_SI_doc-4BN1V5RO

109 DOSTOPNOST KNJIŽNIČNIH STORITEV NA OBALNO-KRAŠKEM OBMOČJU Accessibility Of Library Services In The Coastal-Karst Region Luana Malec Oddano: 10. 5. 2012 – Sprejeto: 13. 1. 2013 1.01 Izvirni znanstveni clanek 1.01 Original Scientific Article UDK 027.022:024(497.472) Izvleček Namen: Avtorica prikazuje geografsko dostopnost knjižničnih storitev na Obalno-kraškem obmo- čju in identificira t. i. sive lise, ki še niso pokrite ali niso primerno pokrite s knjižnično dejavnostjo. Metodologija/pristop: Raziskava je bila izvedena s primerjavo prostorskih podatkov o lokacijah krajevnih knjižnic, postajališč potujoče knjižnice in premičnih zbirk z atributnimi podatki o števi- lu prebivalcev po naseljih Obalno-kraškega območja na dan 1. januarja 2011. Rezultati: Analiza pokaže, da je knjižnična dejavnost zagotovljena v vseh občinah Obalno-kra- škega območja, vendar ostaja knjižnično nepokritih ali neustrezno pokritih še 229 oz. 53,5 od- stotka vseh obalno-kraških naselij; največ na območju Kosovelove knjižnice Sežana (105), ki mu sledita območji Knjižnice Koper z 72 naselji in Knjižnice Makse Samsa v Ilirski Bistrici s 45 nepokritimi naselji. Neugodne prikaze olajšuje podatek, da prebiva v naseljih brez knjižničnih storitev le 21,5 odstotka vseh prebivalcev Obalno-kraškega območja. Z vzpostavitvijo krajevnih knjižnic v naseljih Dekani, Sv. Anton in Ankaran ter vpeljavo dodatnega bibliobusa bi oskrbo prebivalstva s knjižnično dejavnostjo dvignili za 18 odstotnih točk (z zdajšnjih 78 odstotkov na 96 odstotkov). V naseljih brez organizirane knjižnične dejavnosti bi po uvedenih spremembah ostali le še 4 odstotki prebivalcev Obalno-kraškega območja. Omejitve raziskave: Analiza se osredotoča na geografsko pokritost Obalno-kraškega območja s knjižnično dejavnostjo. Dostopnost storitev uporabnikom s posebnimi potrebami, ki sami ne morejo do knjižnice, bo predmet ločene obravnave. Raziskava ne upošteva kriterijev razvitosti oz. kakovosti posameznih izposojevališč, zanemarjen je tudi vidik virtualne dostopnosti knji- žničnih storitev.

RkJQdWJsaXNoZXIy