NAPOVED SEJ ZA MESEC MAJ SKUPŠČINE OBČINE LJUBLJANA-ŠIŠKA 38. seja zbora združenega dela ki bovponedeljek 3. junija 1985 ob 15.30 36. seja zbora krajevnih skupnosti ki bovponedeljek 3. junija 1985 ob 15.30 ' 34. seja družbenopolitičnega zbora ki bo v torek 28. maja 1985 ob 15.30 VSEBINA Poročilo o uresničevanju resolucije občine Ljubljana-Šiška o politiki izvajanja družbenega plana za obdobje 1981—1985 v letu 1984............14 Ocena akcije pri obravnavi zaključnih računov v OZD občine Ljubljana-Siška za leto 1984.............................24 Ugotovitve in predlogi družbenega pravobranilca samoupravljanja Ljubljana k iz-vajanju zakona o razširjeni reprodukciji in minulem delu.........31 Poročilo izvršnega sveta o delu v letu 1984...............33 Poročila o delu upravnih organov in skupne strokovne službe za leto 1984 ... 39 Informacija o uresničevanju sklepov stališč in priporočil, sprejetih na sejah zbo-rov skupščine v letu 1984......................48 Osnutek odloka o razglasitvi Šmarne gore in Grmade z delom Skaručenske ravni ter grebenom med Starim gradom in Repenjskim hribom za naravno znamenitost 52 Osnutek odloka o spremembi odloka o občinskih upravnih taksah na območju občine Ljubljana-Šiška.......................55 Sklep o potrditvi zaključnega računa davkov in prispevkov občanov za leto 1984 56 Sklep o soglasju k statutu občinske skupnosti otroškega varstva Ljubljana-Šiška 57 Kadrovske zadeve......................... 58 Delegatska vprašanja in odgovori................... 58 SKUPŠCINA OBCINE , ' LJUBLJANA-SIŠKA Zbor združenega dela . St.: 1-06-3/82-145/85 . ... Datum: 24. 4. 1985 Na podlagi 209. člena statuta občine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS, št. 2/78, 31/82 in 8/82) SKLICUJEM 38. sejo zbora združenega'dela skupščine obSine Ljublja-na-Šiška, ki bo v ponedeljek, 3. junija 1985 ob 15.30 v desni sejni dvorani skupščine občine Ljubljana-Siška, Trg prekomorskih brigad 1, Ljubljana Dnevni red: 1. Izvolitev komisije za verifikacijo pooblastil in ugoto-vitev sklepčnosti zbora združenega dela 2. Potrditev zapisnika izredne seje zbora združenega dela in 36. seje zbora združenega dela 3. Predlogi in vprašanja delegatov 4. Poročilo o uresničevanju resolucije o politiki izvaja-nja družbenega plana občine Ljubljana-Šiška za obdobje 1981—1985 v letu 1984 5. Ocena akcije pri obravnavi zaključnih računov v OZD občine Ljubljana-šiška za leto 1984 6. Ugotovitve in predlogi družbenega pravobranilca sa-moupravljanja Ljubljana k izvajanju zakona o razširjeni reprodukciji in minulem delu 7. Razvoj družbenoekonomskih odnosov v samouprav-nih interesnih skupnostih materialne proizvodnje 8. Uresničevanje sklepov, stališč in priporočil, sprejetih na sejah zborov skupščine v letu 1984 — Poročilo izvršnega sveta o delu v letu 1984 — Poročila o delu upravnih organov in skupne strokov-ne službe za leto 1984 9. Osnutek odloka o razglasitvi Šmarne gore in Grma-de z delom Skaručenske ravni ter grebenom med Starim gradom in Repenjskim hribom za naravno znamenitost 10. Osnutek odloka o spremembi odloka o občinskih upravnih taksah 11. Sklep o potrditvi zaključnega računa davkov in pri-spevkov občanov za leto 1984 12. Sklep o soglasju k statutu občinske skupnosti otro-škega varstva Ljubljana-Šiška 13. Obravnava gradiva za sejo ZO SML in določitev de-legata 14. Kadrovske zadeve ' , ' Gradivo: ' . • — 13. točka — gradivo SML — vse ostale točke so objavljene v delegatski prilogi Javnc tribune — 7. točka bo objavljena v Poročevalcu SR Slovenije in bo na razpolago pri direktorjih TOZD Predsednik zbora ' • .• ¦ združenega dela :' . , Andrej Cimerman, I. r. SKUPŠCINA OBČINE LJUBLJANA-ŠIŠKA Zbor krajevnih skupnosli f . ¦ St.: 1-06-4/82-146/85 Datum: 24. 4. 1985 Na podlagi 209. člena statuta občine Ljubljana-šiška (Uradni list SRS, št. 2/78, 31/81 in 8/82) SKLICUJEM 36. sejo zbora krajevnih skupnosti skupščine občine Ljub-Ijana-Siška, ki bo v . .- . ponedeljek, 3. junija 1985 ob 15.30 v levi sejni dvorani skupščine občine Ljubljana-šiška, Trg prekomorskih brigad 1, Ljubljana. Dnevni red: 1. Izvolitev kofnisije za verifikacijo pooblastil In ugoto-vitev sklepčnosti zbora krajevnih skupnosti 2. Potrditev zapisnika 34. seje zbora krajevnih skupno-sti 3. Poročilo o uresničevanju resolucije o politiki izvaja-nja družbenega plana občine Ljubljana-šiška za obdobje 1981—1985 v letu 1984 4. Ocena akcije pri obravnavi zaključnih računov vOZD občine Ljubljana-šiška za leto 1984 5. Razvoj družbenoekonomskih odnosov v samouprav-nih interesnih skupnostih materialne proizvodnje 6. Uresničevanje sklepov, stališč in priporočil, sprejetih na sejah zborov skupščine v letu 1984 — Poročilo izvršnega sveta o delu v letu 1984 — Poročila o delu upravnih organov in skupne strokov-ne službe za leto 1984 7. Osnutek odloka o razglasitvi Šmarne gore in Grma-de z delom Skaručenske ravni ter grebenom med Starim gradom in Repenjskim hribom za naravno znamenitost 8. Osnutek odloka o spremembi odloka o občinskih upravnih taksah 9. Sklep o potrditvi zaključnega računa davkov in pri-spevkov občanov za leto 1984 10. Sklep o soglasju k statutu občinske skupnosti otro-škega varstva Ljubljana-Šiška 11. Obravnava gradiva za sejo ZO SML in določitev de-legatov 12. Kadrovske zadeve 13. Predlogi in vprašanja delegatov Gradivo: — H.točka — gradivo SML — vse ostale točke so objavljene v delegatski prilogi Javne tribune — 5. točka bo objavljena v Poročevalcu SR Slovenije in bo na razpolago pri tajnikih krajevnih skupnosti. Predsednik zbora krajevnih skupnosti Miloš Mikolič, I. r. SKUPŠCINA OBCINE , ' » . " LJUBLJANA-ŠIŠKA , Družbenopolitični zbor ' Št.: 1-06-5/82-147/85 Datum: 24.4. 1985 Na podlagi 209. člena statuta občine. Ljubljana-Siška (Uradni list SRS, št. 2/78, 31/81 in 8/82) SKLICUJEM 34. sejo družbenopolitčnega zbora skupščine občine Ljub-Ijana-Siška, ki bo v . torek, dne 28. maja 1985 ob 15.30 v srednji sejni dvorani skupščine občine Ljubljana-Siška, Trg prekomorskih brigad 1, Ljubljana Dnevni red: 1. Izvolitev komisije za verifikacijo pooblastil in imuni-tetna vprašanja družbenopolitičnega zbora 2. Potrditev zapisnika 32. seje družbenopolitičnega zbo-ra 3. Pobude, predlogi in vprašanja delegatov 4. Poročilo o uresničevanju resolucije o politiki izvaja-nja družbenega plana občine Ljubljana-Šiška za obdobje 1981—1985 v letu 1984 5. Ocena akcije pri obravnavi zaključnih računov OZD občine Ljubljana-šiška za leto 1984 6. Ugotovitve in predlogi družbenega pravobranilca sa-moupravljanja Ljubljana .7. Razvoj družbenoekonomskih odnosov v samouprav-nih interesnih skupnostih materialne proizvodnje 8. Stališča in sklepi skupščine SR Slovenije k analizi o uresničevanju svobodne menjave dela v samoupravnih interesnih skupnostih družbenih dejavnosti v SR Sloveniji 9. Uresničevanje sklepov, stališč in priporočil, sprejetih na sejah zborov skupščine v letu 1984 — Poročilo izvršnega sveta o delu v letu 1984 — Poročila o delu upravnih organov in skupne strokov-ne službe za leto 1984 10. Obravnav a gradiva za sejo zbora občin skupščine mesta Ljubljane in določitev delegatov 11. Kadrovske zadeve Gradivo: — 7. in 8. točka — gradivo bo objavljeno v Poročevalcu SR Slovenije — 10. točka — gradivo SML — vse ostale točke so objavljene v delegatski prilogi Javne tribune Predsednlk družbenopolitičnega zbora Anton Gerbec, I. r. SKUPSCINA OBClNE LJUBLJANA-SISKA Zbor združenega dela St.: 1-06-3/82-140/85 Datum: 18. 4. 1985 SKRAJŠANI ZAPISNIK izredne seje zbora združenega dela skupščine občine Ljubljana-Siška, ki je bila v sredo, dne 20. marca 1985 ob 13.00 uri v desni sejni dvorani skupščine občine Ljubljana-Siška, Trg prekomorskih brigad 1, Ljub-ljana. Sejo je vodil predsednik zbora združenega dela to-variš Andrej Cimerman. Na seji je bila prisotna tudi tovarišica Anka Tomin-šek, predsednica skupščine. Predlagan in sprejet je bil naslednji dncvni red: 1. Izvolitev komisije za verifikacijo pooblastil in ugotovitev sklepenosti zbora združenega dela 2. Uvedba začasnega ukrepa družbenega varstva v delovni organizaciji SGP Stavbenik Koper, TOZD Gradbena operativa Ljubljana K 1. točki dnevnega reda: V komisijo za verifikacijo pooblastil in ugotovitev sklepčnosti je predsednik zbora predlagal na.slednje delegate: — Pipan Andreja, kot predsednika, — Kump Rudija, kot člana in — Arh Franca, kot člana. Predlagana verifikacijska komisija je bila soglasno rprejeta. Nato je tov. Pipan Andrej podal poročilo o navzoč-nosti delegatov na seji zbora, in sicer: Zbor združenega dela šteje 61 delegatskih mest, Na seji zbora je bilo prisotnih 39 delegatov, odsotnih 22, od tega so 3 konference delegacij opravičile odsotncot. Odsotni so bili delegati naslednjih konferenc dele-gacij: — št. 2 — SOZD IMP — DO IKO — št. 7 — Avtotehna, TOZD Zastopstva — št. 11 — Iskra, Industrija za avtomatiko, TOZD Trženje — št. 13 — Iskra — Elektromehanika — št. 14 — Donit — št. 15 — Color — TOZD Premazi — št. 16 — Aero Celje — opr. — št. 22 — LEK, TOZD Razvoj in raziskave — opr. , — št. 26 — Kot Tacen — št. 27 — IMP, DO IKO, TOZD SKIP — št. 32 — Standard invest DSSS — št. 33 — PAP, TOZD Proizvodnja — št. 36 — SOZD Integral, DO LPP, TOZD Delav- — št. 37 — SOZD Integral, DO LPP, TOZD MPP — št. 44 — Emona Merkur, TOZD Maloprodaja — št. 50 — KIT Kmetijska zadruga Medvode — opr. — št. 51 — Delovni ljudje — obrtniki — št, 54 — OS Milan Mravlje — št. 56 — OS Franca Bukovca — št. 57 — Klinični center v Ljubljani — št. 58 — Zdravstveni dom Ljubljana — št. 61 — Delovni ljudje — svobodni umetniki S tem je bil zbor skjepčen in je lahko nadaljeval z de-lom. K 2. točki dnevnega reda: Tov. Cimerman je pozval tov. Petra Hočevarja, čla-na IS, da je podal dodatno mnenje IS k predlaganemu ukrepu. Dodatno mnenje IS je sestavni del zapisnika in je shranjen v arhivu skupne strokovne službe. Tov. Cimerman je pozval tov. Nado Kumer, družbe-nega pravobranilca samoupravljanja, da poda svoje mnenje k predlaganemu ukrepu. Tov. Nada Kumer je pojasnila, da je bil prikaz fi-nančnega stanja in poslovanja neresničen in delavci na podlagi takega prikaza niso mogli odločati. To so ugotovitve, ki jih je služba družbenega knjigovodstva podala po pregledu dokumentacije v svojem poročilu. Na podlagi vseh dejstev in ugotovitev ter glede na za-konske določbe zakona o združenem delu ter zakona o uvedbi začasnega ukrepa družbenega varstva je predlog utemeljen. Hkrati je predlagala, da se predlog izvršnega sveta skupščine občine Ljubljana-Šiška gle-de višine nadomestila OD oziroma nagrad članorn za-časnega kolegijskega poslovodnega organa spremeni tako, da se črta fiksni znesek neto OD ter določi na-domestilo OD, oziroma nagrad za polni delovni čas v skladu z zahtevnostjo del in nalog, potrebnimi delov-nimi izkušnjami tako, da se njihovi sedanji OD pove-čajo za 20 %. Nato je tov. Cimerman prebral stališča družbeno-političnega zbora. Stališča so delegati prejeli na mizo. Delegati so prejeli na mizo tudi stališča OS ZSS Ljub-ljana-Siška, katera je na kratko povzel tov. Maks Ce-bek, predsednik OS ZSS Ljubljana-Siška. Nato je tov. Cimerman pozval predsednika delav-skega sveta DO SGP Stavbenik Koper, TOZD Grad-bena opei"ativa tov. Vladimira Badaž, ki je pojasnil, da delavski svet TOZD soglaša z uvedbo začasnega ukrepa družbenega varstva v TOZD Gradbena opera-tiva. Nato je predsednik osnovne organizacije sindikata DO Stavbenik Koper, TOZD Gradbena operativa, ki pa je hkrati tudi predsednik komisije za delovna razmer-ja TOZD dejal, da osnovna organizacija sindikata soglaša z uvedbo ukrepa družbenega varstva. Tov. Cimerman je nato pozval predsednika samo-upravne delavske kontrole TOZD Gradbena operativa, ki je pojasnil, da samoupravna delavska kontrola ravnotako soglaša z uvedbo začasnega ukrepa družbe-nega varstva. Direktor TOZD Gradbena operativa je tudi soglašal z uvedbo ukrepa družbenega varstva. Na seji so bili prisotni tudi predstavniki DO SGP Stavbenik Koper, in sicer: pomočnik direktorja za splošne zadeve tov. Oskar Jogan, pomočnik direktorja za ekonomsko-finančni sektor, tov. Vili Sale in pred-sednik centralnega delavskega sveta tov. Ermin Pavle-lič. Predstavniki DO SGP Stavbenik Koper so pojasnili, da je bila najprej podana zahteva za likvidacijo TOZD, vendar sta se pristojni družbenopolitični skupnosti do-govorili za uvedbo ukrepa družbenega varstva. Pisne pripombe so posredovale konference delegacij št. 24 in 25 — Dekorativna. in št. 19 — TZ Litostroj. Pisne pripombe konference delegacij št. 24 in 25 — Dekorativna: Delegati soglašajo z uvedbo začasnega ukrepa druž-benega varstva, predlagajo pa, da bi se TOZD Grad-bena operativa z reorganizacijo osamosvojila in regi-strirala v enovito DO v Ljubljani in bi lahko kot samostojna organizacija združenega dela opravljala servisna dela za krajane kvalitetneje in tudi ceneje. Predlagali so, da naj začasni kolegijski poslovodni organ v TOZD podani predlog prouči, saj delegati me-nijo, da bo ob dobri organizaciji manjšega kolektiva tudi poslovanje uspešnejše. Pisne pripombe konference delegacij št. 19 — TZ Li-tostroj: Litostrojski delegati soglašajo z uvedbo začasnega ukrepa družbenega varstva, ugotavljajo pa, da iz po-sredovanega gradiva ni razvidna vloga DO pri reše-vanju problematike v TOZD, še zlasti zaradi tega, ker je bil tudi na nivoju DO uveden začasni ukrep druž-benega varstva v ]etu 1984. Kljub dejstvu, da so na sedanji položaj gradbeništva vplivala splošna gospo-darska gibanja menijo, da je večina vzrokov objektiv-ne narave, ki bi jih bilo mogoče sanirati z bolj ener-gičnimi ukrepi. Menili so, da je potrebno delegate se-znaniti s sanacijskim programom in podati oceno (vsaj globalno) ob končnem rezultatu sanacijskih ukrepov. Predlagali so, da je potrebno uvesti disciplinsko in kazensko odgovornost za odgovorne delavce, ki so pri-krivali dejansko situacijo TOZD. V razpravi, ki je sledila so sodelovali tov. Anka To-minšek, predsednica skupščine, tov. Borut Eržen, Iskra Center za elektrooptiko št. 12, tov. Stanko Pavčič, Iskra Isez št. 10, delegat SGP Stavbenik Koper, TOZD Grad-bena operativa št. 30, predstavniki DO Stavbenik Ko-per, tov. Rudi Kump, Iskra TTS št. 48, tov. Andrej Ci-merman, predsednik zbora združenega dela, tov. Dušan Brekič, predsednik IS, delegat DO Slovin št. 29. Tov. Anka Tominšek je obrazložila stališča družbeno-političnega zbora do predlaganega ukrepa in pojasnila delegatom, da je problematika gradbeništva izredno pereča, in bo obravnavana na skupščini mesta Ljub-ljane kot celota, saj je vključena v program dela skupščine mesta Ljubljane za leto 1985. Menila je, da so družbenopolitične organizacije in samoupravni organi pokazali premajhno zavzetost za reševanje pro-blemov v TOZD. Poudarila je, da bi morali delegati seznanjati zbor združenega dela s problemi svojih OZD, vendar ne šele takrat, ko z ukrepi družbenega varstva rešujemo probleme posameznih organizacij združenega dela. Menila je, da je v gradbeništvu po-trebno izvesti prerazporeditev delovnega časa kadar je gradbena sezona, pa bo tudi cena m2 manjša. V razpravi je delegat SGP Stavbenik Koper, TOZD Gradbena operativa pojasnil, da delavci vidijo edino rešitev v uvedbi ukrepa družbenega varstva, ter na-kazal s kakšnimi problemi se delavci soočajo v TOZD. Delegati so menili, da pristojni samoupravni organi in družbenopolitične organizacije niso opravili svojih funkcij kot bi morali, zato zahtevajo, da je potrebno ugotoviti odgovornost vodstva OZD in na podlagi ugo-tovilev tudi primemo ukrepati. Po razpravi so delegati zbora soglasno sprejeli na-flednja sklepa: 1. Zbor združenega dela sprejema sklep o uvedbi začasnega ukrepa družbenega varstva v delovni orga-nizaciji SGP Stavbenik Koper, TOZD Gradbena ope-raliva Ljubljana, ker so nastale bistvene motnje v camoupravnih odnosih. 2. Zbor združenega dela skupščine občine Ljubljana-Siška določa predsedniku in članoma začasnega kole-gijskega poslovodnega organa nadomestilo osebnih do-hodkov, oziroma nagrad za polni delovni čas v skladu z zahtevnostjo del in nalog, potrebnimi delovnimi iz-kušnjami tako, da se njihovi sedanji osebni dohodki povečajo za 20 %. Seja zbora je bila zaključena ob 14.30 uri. Tajnik zbora združenega dela Ziva Isajlovič, 1. r. Predsednik zbora združenega dela Andrej Cimcrman, I. r. SKUPŠCINA OBCINE LJUBLJANA-SlSKA Zbor združenega dela St: 1-06-3/82-142/85 Datum: 19. 4. 1985 SKRAJŠANI ZAPISNIK 36. seje zbora združenega dela skupščine občine Ljub-ljana-Šiška, ki je bila dne 26. marca 1985 ob 15.30 uri v desni sejni dvorani skupščine občine Ljubljana-Ši-ška, Trg prekomorskih brigad 1, Ljubljana. Sejo je vodil predsednik zbora združenega dela to-variš Andrej Cimerman. V sprejem je predlagal naslednji dnevni red: 1. Izvolitev komisije za verifikacijo pooblastil in ugotovitev sklepčnosti zbona združenega dela 2. Potrditev zapisnika 34. seje zbora 3. Predlogi in vprašanja delegatov 4. Problematika dimnikarskih storitev v občini 5. Osnutek samoupravnega sporazuma o sodelova-nju in izvajanju skupnih nalog pri načrtovanju, vzpo-stavljanju in delovanju informacijskih sistemov za podporo odločanja v SR Sloveniji 6. Predlog sklepa o ustanovitvi in imenovanju osnovne šole v krajevni skupnosti Bratov Babnik z ela-boratom 7. Periodični program dela zborov skupščine občine Ljubljana-Siška za II. tromesečje 1985 8. Predlog dmžbenega dogovora o usklajevanju davčne politike v SR Sloveniji v letu 1985 0. Predlog odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o davkih občanov 10. Predlog odloka o spremembi odloka o posebnem občinskem davku od prometa proizvodov in od plačil za storitve 11. Predlog dogovora o splošni porabi občin in me-sta v letu 1985 12. Predlog odloka o proračunu občine Ljubljana-Siška za Ieto 1985 13. Predlog odloka o priznavalninah in drugih obli-kah druge pomoči udeležencem NOV 14. Osnutek odloka o spremembi odloka o določitvi stopnje prispevka za izvajanje sistema obrambe pred točo 15. Obravnava gradiva za sejo zbora občin skupščine mesta Ljubljane in določitev delegata Predlagani dnevni red je bil soglasno sprejet. K 1. točki dncvnega reda: V komisijo za verifikacijo pooblastil in ugotovitev rklepčnosti zbora je predsednik zbora predlagal na-rlcdnje delegate, in sicer: — Zupanič Iztoka, kot predsednika, — Cuder Danila, knt člana, — Simonišek Petra, kot člana. Predlagano verifikacijsko komisijo so delegati so-glasno notrdili. Nato je predsednik verifikacijske komisije tov. Iztok Zupanič podal poročilo o navzočnosti delegatov. Na seji zbora je bilo od 61 delegatov prisotnih 42, odsotnih 19, od tega so svojo odsotnost opravičile 3 konference delegacij. Odsotni so bili delegati naslednjih konferenc dele-gacij: — št. 1 — Agrostroj DSSS — št. 2 — SOZD IMP, DO IKO — št. 5 — ŽG Mostovna — št. 14 — Donit • — št. 15 — Color, TOZD Premazi — opr. — št. 27 — IMP, DO IKO, TOZD SKIP — št. 30 — SGP Stavbenik Koper — št, 32 — Standard invest DSSS — št. 33 — PAP, TOZD Proizvodnja — št 40 — DO Hoteli in gostinstvo Ilirija — št. 44 — Emona Merkur, TOZD Maloprodaja — št. 45 — Gorenje TIKI — št. 46 — Avtomontaža, TOZD Tovarna vozil, opr. — št 47 — Iskra Industrija za avtomatiko, TOZD To-varna avtom. in var. naprav — opr. — št. 49 — Iskra, TOZD Tovarna žarnic — št. 57 — Klinični center v Ljubljani — št. S9 — SOB Ljubljana-Siška — št. 61 — Delovni ljudje — svobodni umetniki S tem je bil zbor sklepčen in je lahko nadaljeval z de-lom. K 2. točki dnevnega reda: Zapisnik 34. seje zbora so delegati sprejeli brez pri-pomb. K 3. točki dnevnega reda: Pisno delegatsko vprašanje je posredovala konferen-ca delegacij št. 50 — KIT Kmetijska zadruga Medvode, in sicer: 19. 7. 1984 je skupščina občine Ljubljana-Siška spre-jela odlok o spremembi in dopolnitvi odloka o davkih občanov, ki se uporablja od 1. januarja 1984. Odgovor je podal tov. Miroslav Brečko, član izvršnega sveta. Pojasnil je, da uprava za družbene prihodke odmere za leto 1984 ni mogla izvršiti iz tehničnih razlogov, ker je bil šele v aprilu sprejet odlok o odmeri katastrskega dohodka. Pri razpisu akontacij niso še upoštevali olaj-šav za razširjeno reprodukcijo, šele po odmeri bodo upoštevali te olajšave. Delegatom bo posredovan od-govor v pisni obliki. Poročilo o poslovaViju je posredovala konferenca de-legacij št. 42 Unitas, in sicer: Delovna organizacija, tovarna armatur Unitas kljub prizadevanju za zboljšanje materialnih osnov poslova-nja ne more doseči rezultatov, ki bi Unitasu pomagali, da se reši iz težkega finančnega stanja. Stabilizacijski ukrepi so DO Unitas zatekli nepripravljeno, brez po-trebnih finančnih sredstev za nemoteno poslovanje. Drage surovine, kar 26-krat dražje od svetovnih — (iz-važamo namreč na konvertibilno področje) — sovla-ganje v deviznih in dinarskih sredstvih v rudnike za pridobivanje surovin ter zakasnelo izplačevanje izvoza so osiromašila že tako šibko finančno osnovo DO Uni-tas. Zaradi nižjih osebnih dohodkov, kot jih imajo v drugih kovinsko-predelovalnih organizacijah in v in-dustriji barvnih kovin, smo zašli v težave na področju kadrov, saj so po dohodku vodilnih, vodstvenih, stro-kovnih in drugih kadrov prihajali skoraj vedno manj sposobni od prejšnjih. Zaradi pomanjkanja poslovnega sklada smo bili in smo prisiljeni najemati drage kre-dite za izplačevanje osebnih dohodkov. V takih raz-merah ni bilo mogoče z boljšim poslovanjem kompen-zirati večjih finančnih obremenitev zaradi novih eko-nomskih odnosov v gospodarstvu. Vsa našteta dejstva in še nekatera druga, kot npr. romanjkanje dobrih kadrov, pomanjkanje deficitarne-ga izdelovalnega materiala, nizki osebni dohodki, za-radi tega tudi slabi medsebojni odnosi, so vzrok tudi nedcceganja plana v letu 1985. V januarju smo dosegli 73 % plana, v marcu 85 % plana. Vse to nas je privedlo v situacijo, da moramo glede na pravice in dolžnosti, ki izhajajo iz zakona o zdru-ženem delu člena 153., 154. zaprositi za pomoč druž-benopolitične skupnosti in za soglasje drugih DO za oprostitev obveznosti do DPO in SIS, da ne bi nastala še večja gospodarska in družbena škoda. Tov. Cimerman je predlagal, da poročilo o proble-matiki v DO Unitas posredujemo komiteju za druž-beno planiranje in gospodarstvo, da skupaj z izvršnim svetom pripravi analizo stanja in poslovanja v DO in na naslednji seji zbora poda poročilo. Delegati so s predlaganim soglašali. Tov. Cimerman je delegatom pojasnil, da še nismo prejeli poročilo družbenega pravobranilca samouprav-ljanja glede zahteve DO Vektor, zato je nismo uvrstili na sejo zbora. Uvrščena bo, čim bo družbeni pravo-branilec samoupravljanja poročilo predložil zboru. Hkrati bo DO predložila tudi gradivo, s katerim bodo podali celotno predstavitev DO Vektor. K 4. točki dnevnega reda: Uvodno obrazložitev k tej točki dnevnega reda ,je podal tov. Peter Rovšek, direktor Komunalnega pod-jetja Ljubljana, TOZD Dimnikarstvo. Pisno pripombo sta posredovali konferenci delegacij št. 18 in 19 ZPS Titovi zavodi Litostroj. Litostrojski delegati so menili, da bi morali popula-rizirati med mladimi šolanje za dimnikarski poklic in organizirati to usmeritev tudi v Ljubljani. Opozorili so na problem individualnih kurišč. Predlagali so, da bi v primeru, ko si občani sami čistijo dimnike in ku-rilne naprave, morala biti zagotovljena večkratna kon-trola inšpektorja ter predlagana kazen za kršitelje. Denarna kazen pa bi morala veljati enako tudi, v ko-likor je kršitelj dimnikarsko podjetje, Cenik vseh dim-nikarskih storitev pa bi moral biti objavljen v Javni tribuni, kakor tudi vsakokratna sprememba. Izpostav-ljen je bil problem teh storitev na območju Medvod, saj ne gre samo za kršitev obstoječe ureditve s pod-ročja dimnikarstva, ko občani dimnikarje zavračajo, temveč takšno razmerje pomeni tudi kršitev predpisov s področja varstva pred požari in varovanja okolja oziroma varstva zraka. Izvajalci naj proučijo predlog za spremembo zakonodaje na tem področju in le-to predlagajo skupščini mesta Ljubljane. Povsem enaka stališča in pripombe sta predlagala odbor za družbenoekonomske odnose in odbor za druž-benoekonomski razvoj. Ker ni bilo razprave je predsednik zbora predlagal v sprejem naslednje sklcpc: 1. Zbor združenega dela sprejema poročilo DO Ko-munalno podjetje Ljubljana, TOZD Dimnikarstvo in ugotavlja, da so razmere in stanje na področju dimni-karskih storitev nezadovoljive. Zato je nujno potrebno nadaljevati s pričetimi ukrepi in aktivnostmi, podvze-timi konec lanskega leta za izboljšanje stanja na tem področju. 2. Vztrajati je potrebno na zakonsko določenih rokih za čiščenje, pregledovanje in merjenje dimnih emisij, tako z vidika varstva pred požarom in varstva okolja, kot tudi zmanjševanja porabe goriv. 3. Glede na to, da je eden temeljnih vzrokov za ob-stoječe razmere na tem področju pomanjkanje kadrov in da gre za enega najbolj deficitamih poklicev, je po-trebno iskati rešitve v skladu s sistemsko ureditvijo in pridobivati kadre s stimulativnejšim nagrajevanjem po delu, ter zagotavljanjem humanejših in zdravih ter varnih delovnih razmer z večjim poudarkom na upo-rabi vseh možnih preventivnih ukrepov za zdravstveno in delovno zmožnost delavcev. 4. Ker občani zavračajo opravljanje dimnikarskih Etoritev tudi iz razloga, ker niso ustrezno seznanjeni s pomenom te dejavnosti, je čimprej potrebno speljati ustrezne osveščevalne akcije. V obveščanje naj se ustrezno vključi tudi občinsko glasilo OK SZDL — Javna tribuna. 5. Komunalno podjetje, TOZD Dimnikarstvo naj za-gotovi in posreduje vsem krajevnim skupnostim urnik obiskov dimnikarjev na njihovem področju ter po-fkrbi, da bo cenik storitev objavljen tudi v občinskem glasilu OK SZDL — Javni tribuni. 6. V primeru, da tudi osveščevalne akcije ne bodo dosegle svojega namena je nujno potrebno, da vsi pri-stojni in odgovorni dejavniki z namenom izboljšanja stanja na tem področju pričnejo uporabljati v zakonih in drugih predpisih predvidene sankcije. 7. Zbor združenega dela daje pobudo za širšo pro-učitev možnosti čiščenja individualnih kurišč s strani samih občanov ter na tej podlagi ocenitev ustreznosti veljavne pravne ureditve, ki opravljanje te dejavnosti v celoti dopušča le delovnim organizacijam. 8. Zbor združenega dela daje pobudo, da o proble-matiki dimnikarske dejavnosti v Ljubljani razpravlja tudi skupščina komunalne skupnosti ljubljanskih ob-čin. Predlagani sklepi so bili soglasno sprejeti. K 5. točki dnevnega reda: Pisno pripombo je posredovala konferenca delegacij št. 19 — ZPS Titovi zavodi Litostroj. Litostrojski delegati so menili, da v samoupravnem sporazumu niso opredeljene materialne posledice za posamezne udeležence, tudi finančno ni kadrovsko ovrodnoten. Delegati pogrešajo tudi konkretizacijo sta-lišč glede modernizacije državne uprave s pomočjo računalniškega zajemanja podatkov. Glede same raču- nalniške opreme pa so menili, da bo potrebno odgo-vorno pristopiti k nabavi nove opreme. , V razpravi so sodelovali tov. Andrej Cimerman, tov. Peter Simonišek, DO Lek št. 22 in 23 in tov. Boško Vugrinec, podpredsednik skupščine. V razpravi je bilo poudarjeno, da so obveznosti nosilcev družbenega si-stema informiranja jasneje in popolneje opredeljene v že sprejeti sistemski zakonodaji s tega področja. De-legati niso podprli sprejem predlaganega osnutka sa-moupravnega sporazuma glede na podane pisne pri-pombe in iz razprave. O tej točki dnevnega reda je razpravljalo tudi predsedstvo OK SZDL Ljubljana-Si-ška ter podalo naslednja stališča: — predsedstvo ugotavlja, da je osnutek samouprav-nega sporazuma koncipiran zelo na splošno, da ga je glede večine določil težko oceniti, kaj naj bi udele-žence še obvezovalo, ker so njihove obveznosti že jas-ne in temeljijo na zakonu o temeljih družbenega si-stema informiranja in informacijskem sistemu, ki smo ga sprejeli v SFRJ, ter zakonu o družbenem sistemu informiranja, ki smo ga sprejeli v SR Sloveniji. Dovolj natančno in jasno ni, kaj se hoče s samoupravnim spo-razumom doseči. Glede na subjekte, ki so podpisniki, in načelnosti samega sporazuma ni jasno, ali naj bo to samoupravni sporazum ali družbeni dogovor; bo dodatni akt, kakrš-nih imamo že dovolj, bistveno pa ne bo spremenil ni-česar, v kolikor ne bodo vsi subjekti prevzeli odgo-vornosti. — predsedstvo meni, da iz osnutka samoupravnega sporazuma oziroma obrazložitve ni razvidno, kolikšna bodo sredstva, potrebna za delovanje novega organa — odbora udeležencev samoupravnega sporazuma ozi-roma njegovega izvršnega telesa, zato bi morale biti vidne tudi materialne obveznosti udeležencev. — predsedstvo predlaga, da pripravi skupščina ob-čine in izvršni svet skupščine občine Ljubljana-Siška oceno uresničevanja družbenega sistema infoi-miranja v občini (glede na operativni program, ki je bil spre-jet konec leta 1983). Nato so delegati zbora soglasno sprejeli naslednje sklepe: 1. Zbor združenega dela ugotavlja, da je besedilo osnutka samoupravnega sporazuma o sodelovanju in izvajanju, vzpostavljanju in delovanju informacijskih sistemov za podporo odločanju v SR Sloveniji pre-splošno in da iz njega ne izhajajo konkretne obvezno-sti posameznih udeležencev. Obveznosti nosilcev druž-benega sistema informiranja so namreč jasneje in po-polneje opredeljene v zakonu o temeljih družbenega ELstema informiranja, ter informacijskem sistemu in republiškem zakonu o družbenem sistemu informira-nja. Zato ostaja odprto vprašanje, ali in na kakšen način bi lahko predloženi akt izboljšal stanje na tem pcdročju. 2. Glede na navedene ugotovitve zbor združenega c'ela ni sprejel osnutka samoupravnega sporazuma. 3. Predlaga, da predlagatelj ponovno prouči določbe predlaganega gradiva, konkretneje opredeli naloge po-r.ameznih udeležencev ter ovrednoti njihove finančne' obveznosti ter kadrovske potrebe. Tako dopolnjen osnutek samoupravnega sporazuma bo skupščina po-novno obravnavala in o njem odločala. Delegati terjajo, da se bolj učinkovito uresničuje za-konodaja s tega področja. K 6. točki dnevnega reda: ; V razpravi je sodeloval tov. Peter Simonišek, delegat konference delegacij št. 22 — LEK, TOZD Razvoj in raziskave in tov. Vladimir Košir, predsednik komiteja za družbene dejavnosti. V razpravi so delegati zahtevali, da se na skupščino mesta Ljubljane poda naslednja pripomba: V zvezi z izvajanjem programa gradenj objektov družbenega standarda, ki se financirajo iz III. samo-prispevka in iz sredstev SIS, so bili delegati zbora združenega dela mnenja, da bi bilo potrebno- ponovno preveriti upravičenost nadaljnjih gradenj. To iz raz-loga, ker so že sedaj na posameznih območjih nekateri vrtci nezasedeni, prav tako so evidentirani prostorski viški v nekaterih osnovnih šolah. Delegati so poudarili, da bi bilo potrebno dosledneje izvajati načrt dolgo- ročnega programa stabilizacije tudi z optimalnim iz-koriščanjem obstoječih prostorskih kapacitet. Nato je tov. Cimerman predlagal v sprejem nasled-nji sklep: Zbor združenega dela sprejema predlog sklepa o ustanovitvi in imenovanju osnovne šole v krajevni skupnosti Bratov Babnik z elaboratom o družbeni in ekonomski upravičenosti ustanovitve OS v KS Bratov Babnik. Predlagani sklep je bil soglasno sprejet. K 7. točki dnevnega reda: O tej točki dnevnega reda je razpravljalo predsed-stvo OK SZDL in zavzelo naslednja stališča: — predsedstvo podpira periodični program dela zbo-rov skupščine občine Ljubljana-Siška za II. tromesečje 1985 z utemeljitvijo, da se iz aprilske seje umakne 5., 6., 10. in 11. točka; le-te se bodo obravnavale na maj-ski seji. Predsedstvo predlaga tudi, da se na majsko sejo zbora združenega dela vključi tudi samoupravni spo-razum o razvijanju prostovoljnega dela v občini Ljub-ljana-Siška. Odbor za družbenoekonomske odnose in odbor za družbenoekonomski razvoj sta podala pobudo, da se v program dela vključi problematika izvajanja zakona o vlaganju tujih oseb v naše OZD v občini Ljubljana-Šiška. Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo pa naj pripravi to problematiko. Delegati so zadolžili IS, da redno mesečno obvešča zbor o tekočih gospodarskih gibanjih in o aktualni problematiki, s katero se srečujejo OZD s področja občine Ljubljana-Siška. Izvršni svet in komite za družbeno planiranje in go-f.podarstvo naj na vsaki seji zbora redno mesečno obveščata o problemih v občinskem gospodarstvu, zla-sti o tistih OZD, ki so na meji rentabilnosti, da ne rešuje te problematike z ukrepom družbenega varstva. Delegati konference delegacij št. 19 — Litostroj so predlagali, da se v program dela uvrsti obravnava OZD, ki imajo motnje v poslovanju, ki poslujejo na meji rentabilnosti oziroma z izgubo. Nato so delegati soglasno sprejeli naslednje sklepe: 1. Zbor združenega dela sprejema periodični pro-gram dela zborov za II. trimesečje 1985 s tem, da se: a) z dnevnega reda sej zborov, 25. 4. 1985 umaknejo točke: 4., 5., 6., 9., 10. in 11. in se obravnavajo na se-jah zborov 30. maja 1985; b) na dnevne rede sej zborov, dne 30. maja 1985 se uvrsti: samoupravni sporazum o razvijanju prosto-voljnega dela v občini Ljubljana-Šiška. 2. Izvršni svet naj pripravi za obravnavo na zboru združenega dela poročilo o izvajanju zakona o vlaga-nju tujih oseb v organizacije združenega dela na ob-močju občine Ljubljana-Šiška. 3. Izvršni svet naj v bodoče mesečno poroča zboru združenega dela o tekočih gospodarskih gibanjih in o aktualni problematiki, s katero se srečujejo organiza-cije združenega dela s področja občine Ljubljana-Siška. 4. Zbor združenega dela zahteva, da predlagatelji gradiv za obravnavo na sejah zborov dosledno upošte-vajo roke za oddajo. V primeru, da gradiva ne uspejo pripraviti v roku po periodičnem programu, morajo vzrok pisno obrazložiti. 5. V obrazložitvi periodičnega programa dela je po-trebno v bodoče navesti vzroke za umik posameznih točk z dnevnih redov sej zborov. K 8. točki dnevnega reda: Tov. Miroslav Brečko, član IS je pojasnil delegatom, da IS soglaša z družbenim dogovorom. Delegat konference delegacij št. 51 pa je pojasnil, da je imelo vodstvo> skupščine občine Ljubljana-Siška in vodstvo uprave za družbene prihodke veliko posluha in razumevanja ža uveljavljanje nekaterih olajšav za obrtnike na območju občine Ljubljana-Šiška, zato se jim je zahvalil v imenu konference delegacij in obrt-nega združenja. Ker ni bilo razprave, so delegati soglasno sprejeli naslednji sklep: Zbor združenega dela sprejema predlog družben^ga dogpvora o usklajevanju davčne pohtike v SR Slove-niji. K 9. točki dnevnega reda: O tej točki dnevnega • reda je razpravljala norma-tivno-pravna komisija in predlagala amandmaje. Delegati so amandmaje normativno-pravne komisije prejeli na mizo. Amandma je posredovala ludi konferenca delegacij št. 50 — KIT Kmetijska zadruga Medvode in konfe-renca delegacij št. 51 — Delovni ljudje — obrtniki. Konferenca delegacij št. 51 — Delovni ljudje — obrt-niki so posredovali naslednja amandmaja: Amandma št. 1: V 21. členu sprememb in dopolnitev odloka o dav-kih občanov se v tekstu prve alinee za tekstom »hla-dilne naprave« doda tekst »izolaterstvo« in tekst »hra-na in prenočevanje« se zamenja z »hrana oziroma prenočevanje«. Na koncu navedenega člena se doda tekst: »Zavezancem za davek od dohodka iz gospodarskih dejavnosti, ki so obdavčeni po dejanskem dohodku in opravljajo delovno intenzivno dejavnost, razen zave-zancem, ki opravljajo gospodarske dejavnosti kot po-slranski poklic, se priznava davčna olajšava v višini od 20—70 % od odmerjenega davka. Merilo za oprede-litev delovno intenzivne dejavnosti in odstotno1 zniža-nje odmerjenega davka za vrste teh dejavnosti določi skupščina občine Ljubljana-Siška. Utemeljitev: obrtna dejavnost »izolaterstvo« je po-sebnega družbenega pomena, zaradi prihranka energije je ročna, in tudi material za to dejavnost ne zajema zakon o prometnem davku. Vsebuje jo tudi seznam deficitarnih obrtnih dejavnosti občine Ljubljana-Siška in katere so tudi zajele v davčnih olajšavah tega člena. Dopolnitev tega člena — davčnih olajšav za delovno intenzivne dejavnosti je predlagana v skladu z dopol-nitvijo predloga Dogovora (katere izvlečki Dogovora v gradivu JT za 36. sejo ZZD ne vsebuje). 21. člen spre-memb in dopolnitev odloka določa davčne olajšave za deficitame storitvene dejavnosti občine Ljubljana-Si-ška, kar pa delovno intenzivne dejavnosti niso. (Eno od meril za opredelitev delovno intenzivne dejavnosti je naslednje: pri razmejitvi celotnih stroškov obratD-valnice je npr. 35 % stroškov za osebne dohodke že kriterij za tako določitev.) Zaradi zelo kratkega roka od oblikovanja navedenih dopolnitev predloga Dogo-vora do sprejemanja tega odloka na občinskih skup-ščinah, ne morejo strokovne službe občin in zveze obrtnih združenj Slovenije pripraviti predloga kon-kretno določenih »-delovno intenzivnih dejavnosti«. Predlaga se sprejem navedenega amandmaja z določit-vijo roka za pripravo predloga o opredelitvi delovno intenzivnih dejavnosti •— skupščini občine Ljubljana-Siška. Amandma št. 2: V odlok o davkih občanov se določi člen v nasled-njem besedilu (v odloku ni ustrezne navezave): »Zavezancem za davek od dohodka iz gospodarske dejavnosli, ki so obdavčeni po dejanskem dohodku se priznavajo izdatki za humanitarne, kulturne in telesno-kulturne namene v višini do 20 % enoletnega popreč-nega čistega dohodka zaposlenih delavcev v gospodar-stvu v SR Sloveniji v letu, za katero se davek odmer-ja.« Utemeljitev: 21. člen pi-edloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o davkih občanov določa, da občinske skupščine v skladu z dogovorom o usklajeva-nju davčne politike določijo višino priznavanja izdat-kov za navedene namene. Glede amandmaja KZ Medvode št. 50, pa je bilo po-jasnjeno, da so amandma posredovali malo pozno, da bo IS in uprava za družbene prihodke upoštevala te pri odloku o davkih občanov za leto 1985. Delegat je bil z odgovorom zadovoljen. Izvršni svet je podal naslednje amandmaje: 1. Amandma k 20. členu predloga odloka o spremem-, bah in dopolnitvah odloka o davkih občanov. V prvi alinei prvega odstavka se za besedami »in hladilne naprave« doda »izolaterstvo« in nadaljuje z besedilom. Utemeljitev: Obrtno združenje občine nas je ustno seznanilo s predlaganimi amandmaji. V tem odstavku so naštete vse gradbeniške dejavnosti, izpuščeno pa je izolater-stvo, ki je v tem času pomanjkanja energije zelo po-membno. Uprava se z amandmajem strinja. , 2. Amandma k 41. členu odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o davkih občanov. V 53. členu se besedilo spremeni: »Žavezanci, ki so lastniki plovnih objektov, so dolž-ni vložiti davčno napoved pri občinski upravi za druž-bene prihodke, kjer imajo stalno bivališče. Napoved je treba vložiti v 30 dneh po uveljavitvi tega odloka«. Novi zavezanci so dolžni vložiti napoved v 15 dneh po vpisu v evidenco o registraciji. Lastnik plovnega objekta je zavezanec za davek od premoženja, če ga ne uporablja za opravljanje dejav-nosti. Vsebino in obliko davčne napovedi za plovne objek-te predpiše občinska uprava za družbene prihodke. Sprememba je potrebna zaradi usklajenosti z zako-nom o davkih občanov, po katerem nastane davčna obveznost z vpisom v register plovnih objektov — evi-denca o registraciji v luških kapitanijah. 3. Doda se nov 42. člen z besedilom: Za prvim odstavkom 61. člena se doda novi drugi odstavek: »Zavezancem za davek iz gospodarskih in poklicnih dejavnosti, avtorskih pravic, patentov in tehničnih iz-boljšav, ki se jim odmerja davek po dejanskem do-hodku, se priznajo med materialne stroške izdatki za kulturne in telesnokulturne namene, če gre za organi-zirane oblike zbiranja sredstev v višini 20 % popreč-nega čistega osebnega dohodka zaposlenih v gospodar-stvu SR Slovenije za leto, v katerem se odmerja da-vek. Utemeljitev: Dopolnitev je potrebna zaradi uskladitve z zakonom o davkih občanov in dogovorom o usklajevanju davč-ne politike v letu 1985. Druge spremembe odloka o spremembi in dopolnitvi odloka o davkih občanov so redakcijskega značaja. Delegati so predlagane amandmaje IS soglasno spre-jeli. Načelne pripombe je posredovala tudi konferenca dclegacij št. 19, TZ Litostroj. Obrtno združenje je predlagalo še naslednje amand-maje: 1. Za delovne intenzivne dejavnosti naj se dodatno zniža odmerjeni davek. To predvideva dogovor o usklajevanju davčne politike za leto 1985, v 17. členu, in sicer tako, da se poleg dejavnosti, ki jih občina želi pospeševati (deficitarne dejavnosti) dodajo delovna in-lenzivne dejavnosti. Merila za opredelitev delovno in-tenzivnih dejavnosti določijo občinske skupščine. Ker ta merila niso izdelana, niti jih ni mogoče. uskladiti v Ljubljani, predlagam, da izvršni svet ne sprejme amandma. Spremembe dogovora smo prejeli šele 12. 3. 1985, zato ni bilo mogoče izdelati kriterijev. Po razgovoru z ostalimi upravami za družbene pri-hodke, pa je stališče, da so storitvene dejavnosti tudi delovno intenzivne. 2. V odloku naj se ustrezno opredeli odlog plačila. Po dogovoru o usklajevanju davčne politike naj bi ob-čine poenotile določbe glede odloga plačila davčnih obveznosti. Menimo. da imamo odlog plačila ustrezno urejen, saj je v 58. členu odloka urejeno, da se upoštevajo krite-riji za odlog plačila. Tako imajo ustrezno rešitev tudi druge občine v Ljubljani. Nato so delegati soglasno sprejeli naslednji sklep: Zbor združenega dela sprejema predlog odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o davkih občanov s predhodno sprejetimi amandmaji izvršnega sveta in normativno-pravne komisije. K 10. točki dncvnega reda: Uvodno obrazložitev k tej točki dnevnega reda je podal tov. Miroslav Brečko. O tej točki dnevnega reda je razpravljala normativ-no-pravna komisija, katera predlaga, da se v 1. členu odloka črta Uradni list 14/81 in nadomesti z nasled-njimi Uradnimi listi 11/82, 6/83, 41/83. Amandma je posredovala tudi konferenca delegacij št. 51 — Delovni ljudje — obrtniki. Amandma št. 1 Novi 2. člen Za 1. členom se doda nov 3. člen, ki se glasi: (Opomba: Imamo samo Uradne liste od leta 1978 da-lje, zato ni navezave na spremembo tega odloka). »Zavezanci za davek od dohodka iz gospodarskih de-javnosti, ki imajo evidentirana kot osnovna sredstva motorna vozila, z delovno prostornino motorja nad 125 cm v primem odtujitve ter osnovnih sredstev prej kot v dveh letih zaradi zmanjšanja ali povečanja ob-sega svoje dejavnosti. Sedanji 2. in 3. člen postaneta nova 3. in 4. člen. Utemeljitev: Navedena dopolnitev sprememb in dopolnitev tega odloka pomeni uskladitev s 27. členom Dogovora, ki določa, da bodo merila za oprostitev tega davka ude-leženke uskladile v regionalnih okvirih. Obrazložitev vsebuje že predlog amandmaja. Tov. Brečko je pojasnil, da amandma obrtnega zdru-ženja ni sprejemljiv, ker zakon o posebnem davku od prometa proizvodov in od plačil za storitve ne dopu-šča nakupa teh vozil brez prometnega davka. Hkrati pa bi morali to novo določbo uskladiti na nivoju občin v Ljubljani, ker te določbe ni vnesla v odlok nobena občina v Ljubljani. Tudi ostale občine v Sloveniji ni-majo te določbe v svojih odlokih. Delegat je z odgovorom soglašal, hkrati pa dejal, naj uprava za družbene prihodke posreduje pisni odgovor konferenci delegacij. Nat» je zbor soglasno sprejel naslednji sklcp: Zbor združenega dela sprejema predlog odloka o spremembi odloka o posebnem občinskem davku od prometa proizvodov in od plačil za storitve s pred-hodno sprejetimi amandmaji normativno-pravne komi-fije. K 11. točki dnevnega reda: Pisnih pripomb s strani konferenc delegacij nismo prejeli. Ker ni bilo razprave je predsednik zbora predlagal v sprejem naslednji sklep: Zbor združenega dela sprejema predlog dogovora o splošni porabi občin in mesta v letu 1985. Predlagani sklep je bil soglasno sprejet K 12. točki dncvnega reda: Uvodno obrazložitev k tej točki dnevnega reda je podal tov. Aleksander Vavpotič, član IS. Podal je tudi obrazložitev k amandmajem izvršnega sveta, katere so delegati prejeli na mizo. Amandmaji izvršnega sveta so bili soglasno sprejeti. Ker ni bilo razprave je predsednik zbora predlagal v sprejem naslednji sklep: Zbor združenega dela sprejema predlog odloka o proračunu občine Ljubljana-Siška za leto 1985 s pred-hodno sprejetimi amandmaji izvršnega sveta. Predlagani sklep je bil soglasno sprejet. K 13. točki dnevnega reda: Na odlok o priznavalninah je podala amandmaje komisija za zadeve borcev in invalidov NOV občine Ljubljana-Siška, Diametralno nasprotno stališče pa je posredoval ob-cinski odbor ZZB NOV, ki na predlog odloka ni imel nikakršnih pripomb in v celoti podpira predlagano besedilo. Pri tem poudarja, da so predlagane rešitve podprla vsa združenja borcev NOV v Siški. Amandmaje komisije so delegati prejeli na mizo. Amandmaje so delegati soglasno sprejeli. Ker ni bilo razprave je predsednik zbora predlagal v sprejem naslednji sklep: Zbor združenega dela sprejema predlog odloka o priznavalninah in drugih oblikah druge pomoči ude-ležencem NOV s predhodno sprejetimi amandmaji ko-misije za zadeve borcev in invalidov NOV skupščine občine Ljubljana-Siška. Predlagani sklep je bil soglasno sprejet. K 14. točki dnevnega reda: Na to točko dnevnega reda nismo dobili pripomb s strani konferenc delegacij. Ker ni bilo razprave je predsednik zbora predlagal v sprejem naslednji sklep: Zbor združenega dela sprejema osnutek odloka o spremembi odloka o določitvi stopnje prispevka za iz-vajanje sistema obrambe pred točo. Predlagani sklep je bil soglasno sprejet. K 15. točki dnevncga rcda: Pisnih pripomb s strani konferenc delegacij nismo prejeli. Odbor za urbanizem, stanovanjsko in komunalno gospodarstvo pa je podal naslednji amandma k pred-logu odloka o urejanju vrtičkarstva na območju ljub-Ijanskih občin, in sicer: K 15. členu — v 4. točki se za besedo »ter« doda besedilo «rejo in«. Obrazložitcv: Amandma je redakcijskega značaja in pomeni le uskladitev določb z določilom 13. člena predloga od-loka. Predlagani amandma so delegati sprejeli. Izvršni svet je podal stališča k poročilu o uresniče-vanju varstva naravne in kulturne dediščine v Ljub-ljani. 1. IS ugotavlja, da so bili na področju razreševanja problematike naravne in kulturne dediščine v Ljub-ljani realizirani določeni pozitivni premiki, pri čemer pa se to področje še vedno sooča s številnimi nereše-nimi problemi, ki se nanašajo na že prisotni kadrovski in prostorski deficit ter na vprašanje zagotavljanja sredstev v investicijske naložbe. 2. IS predlaga, da se ponovno proučijo načrtovane investicije, glede na to, da vseh ne bo možno realizi-rati v obdobju 1986—1990. 3. Glede na to, da je v Ljubljani več republiških muzejev in galerij je nujno, da se v razreševanje pro-blematike nadaljnjega delovanja navedenih ustanov bolj intenzivno in pospešeno vključi tudi kulturna skupnost Slovenije. da bi se v sodelovanju z Ljubljano čimprej izoblikoval program aktivnosti za razrešitev kritičnega stanja na tem področju. 4. IS podpira stališča IS SML k citiranemu poročilu. Delegat za sejo zbora občin skupščine mesta Ljub- ljane je tov. Ludvik Gorjanc. Ker ni bilo več razprave je predsednik zbora za-ključil sejo ob 17.30 uri. Tajnik zbora združenega dela Živa Isajlovič, 1. r. Predsednik zbora združenega dela Andrej Cimerman, 1. r. SKUPŠCINA OBCINE LJUBLJANA-SlSKA Zbor krajevnih skupnostl St: 1-06-4/82-129/85 - ' Datum: 11. 4. 1985 SKRAJŠANI ZAPISNIK 34. seje zbora krajevnih skupnosti skupščine občine Ljubljana-Siška, ki je bila v četrtek, dne 26. marca 1985 ob 15.30 uri v prostorih SO Ljubljana-Šiška, Trg prekomorskih brigad 1. Sejo je pričel in vodil predsednik zbora KS, tov. Miloš Mikolič. Predlagal je spremembo dnevnega reda oziroma umik »Predloga odloka o priznanjih občine Ljubljana-Šiška« in »Predloga odloka o spremembah odloka o odškodnini zaradi spremembe namembnosti kmetijskega zemljišča«, in sicer iz razloga, ker so zbo-ri skupščine že na sejah 7. marca osnutka obeh pred-logov prekvalificirali in sprejeli predloga odloka. Soglasno je bil sprejet naslednji dnevni red: 1. Izvolitev komisije za verifikacijo pooblastil in ugotovitev sklepčnosti zbora krajevnih skupnosti 2. Potrditev * zapisnika 32. seje zbora krajevnih skupnosti 3. Predlogi in vprašanja delegatov 4. Problematika dimnikarskih storitev v občini 5. Osnutek samoupravnega sporazuma o sodelova-nju in izvajanju skupnih nalog pri načrtovanju, vzpo-stavljanju in delovanju informacijskih sistemov za podporo odločanja v SR Sloveniji 6. Predlog sklepa o ustanovitvi in imenovanju OS v KS Bratov Babnik z elaboratom 7. Periodični program dela zborov skupščine občine Ljubljana-Siška za II. tromesečje 1985 8. Predlog odloka o priznavalninah in dragih obli-kah družbene pomoči udeležencem NOV 9. Osnutek odloka o spremembi odloka o določitvi stopnje prispevka za izvajanje sistema obrambe precl točo 10. Predlog dogovora o splošni porabi občin in me-sta Ljubljane v letu 1985 11. Predlog odloka o proračunu občine Ljubljana-Siška za leto 1985 12. Predlog družbenega dogovora o usklajevanju davčne politike v SRS v letu 1985 13. Predlog odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o davkih občanov 14. Predlog odloka o spremembi odloka o posebnem občinskem davku od prometa proizvodov in od plačil za storitve 15. Obravnava gradiva za sejo zbora občin SML K 1. točki dnevnega reda: Predsednik zbora je v komisijo za verifikacijo po-oblastil in ugotovitev sklepčnosti zbora predlagal na-slednje delegate: — Francko Gortnar, kot predsednico, — Alojza Zupančiča, kot člana in — Florjana Dolenca, kot člana. Delegati so predlagano komisijo soglasno izvolili. Predsednica komisije je poročala, da je na seji pri-sotnih 27 delegatov. Med potekom seje je prišla še de-legatka KS Gameljne-Rašica. Odsotni so bili delegati KS Stanežiče-Medno, Gunclje-Male Vižmarje in Buko-vica-Sinkov turn. K 2. točki dncvnega reda: Temeljna delegacija KS Dravlje je posredovala pri-pambo, ker zapisnik ni bil Objavljen v delegatski pri-logi JT. Zapisnik pomotoma ni bil natiskan, je pojasnil tov. Mikolič, pač pa je bil naknad.no poslan vodjem temeli-nih delegacij. Ker so nekatere delegacije že zasedale preden so prejele zapisnik, je bil sprejet sklep, da se zapisnik 32. seje objavi v delegatski prilogi JT in obravnava ozi-roma sprejme na naslednji seji zbora. K 3. točki dnevnega reda: Pisna delegatska vprašanja so posredovale delega-cije krajevnih skupnosti: PODUTIK — vprašanje se nanaša na izgradnjo ozi-roma nadaljevanje del Ul. Marije Hvaličeve. Deiegacija zahteva, da se makadamske ceste na območju krajev-ne skupnosti redno vzdržujejo. Vprašanje oziroma zahteva se posreduje Komunal-nemu podjetju Ljubljana, da poda pisni odgovor. EDVARD KARDELJ — delegacija sprašuje, kako je v občini z usklajevanjem urbanističnega plana in urba-nističnega načrta s srednjeročnim družbenim planom. Vprašanje se posreduje komiteju za urejanje prpstora, da poda pisni odgovor. SENICA 1. Delegacija sprašuje kakšna je zakonska oziroma ustavna podlaga za oddajo družbenih zemljišč? 2. Zakaj IS skupščini vse do danes ni predložil v sprejem odloka o upravljanju in urejanju stavbnih zemljišč? Vprašanji se posredujeta IS, da poda pisna odgo-vora. K 4. točki dnevnega reda: Pri obravnavi te točke je bil na seji zbora prisoten tudi direktor TOZD Dimnikarstvo, tov. Rovšek. O problematiki dimnikarstva je razpravljal IS ter sprejel naslednja stališča: 1. IS podpira usmeritve, ki jih. je predlagatelj, Ko-munalno podjetje, TOZD Dimnikarstvo, navedel v predloženem gradivu. 2. IS zahteva od vseh koristnikov dimnikarskih sto-ritev, lastnikov in uporabnikov zgradb odgovornejši odnos do opravljanja tovrstnih storitev in da s tem vplivajo na izboljšanje požarne varnosti. Pripombe so posredovale delegacije KS Komandanta Staneta II, Smlednik, Vaše-Goričane, Ljubo Sercer, Podutik, Dravlje, Na jami, Milan Majcen, Edvard Kar-delj in Sentvid. Delegacije menijo, da je stanje na področju dimni-karstva pereče. Potrebno je izboljšati in zagotoviti po-goje, da bo dimnikarska služba delovala v skladu z ob-stoječo zakonodajo. Vzroke za tako slabo stanje je iskati tudi v obstoječi organiziranosti izvajalcev ko-munalnih dejavnosti v Ljubljani. Odbor za družbenoekonomske odnose in družbeno-ekonomski razvoj sta mnenja, da je na tem področju nujno izboljšati obstoječe razmere. Ne gre samo za kršitev obstoječe ureditve s področja dimnikarstva, ko občani dimnikarje zavračajo, temveč ocenjujeta, da takšno ravnanje pomeni tudi kršitev predpisov s pod-ročja varstva pred požari in varovanja okolja oziroma zraka. Odbora predlagata, da se problematika enotno rcšuje na območju mesta Ljubljane in da bi bilo ob-veznost, da so občani dolžni omogočiti opravljanje to-vrstnih storitev, potrebno vnesti v odlok o hišnih re-dih. V obširni razpravi so sodelovali delegati KS Koman-danta Staneta II, Vižmarje-Brod, Sora, Vaše-Goričane, Dravlje, Gameljne-Rašica, Hinko Smrekar, tov. Tomin-škova, tov. Mikolič in tov. Rovšek, ki je podal tudi poja-snila na posredovane pripombe in delegate seznanil s kadrovskimi in drugimi težavami TOZD Dimnikar-stvo. Po razpravi je zbor soglasno sprejel naslednje sklcpe: 1. Zbor krajevnih skupnosti sprejema poročilo1 DO Komunalno podjetje Ljubljana, TOZD Dimnikarstvo in ugotavlja, da so razmere in stanje na področju dimni-karskih storitev nezadovoljive. Zato je nujno potrebno nadaljevati s pričetimi ukrepi in aktivnostmi, podvze-timi konec lanskega leta za izboljšanje stanja na tem področju. 2. Vztrajati je potrebno na zakonsko določenih rokih za čiščenje, pregledovanje in merjenje dimnih emisij tako z vidika varstva pred požari in varstva okolja, kot tudi zmanjševanja porabe goriv. 3. Glede na to, da je eden temeljnih vzrokov za ob-stoječe razmere na tem področju pomanjkanje kadrov in da gre za enega najbolj deficitarnih poklicev, je po-trebno iskati rešitve v skladu s sistemsko ureditvijo in pridobivati kadre s stimulativnejšim nagrajevanjem po delu ter zagotavljanjem humanejših in zdravih ter varnih delovnih razmer z večjim poudarkom na upo-rabi vseh možnih preventivnih ukrepov za zdravstveno in delovno zmožnost delavcev. 4. Ker občani zavračajo opravljanje dimnikarskih storitev tudi iz razloga, ker niso ustrezno seznanjeni s pomenom te dejavnosti, je čimprej potrebno speljati ustrezne osveščevalne akcije. V obveščanje naj se ustrezno vključi tudi občinsko glasilo OK SZDL — JT. 5. Komunalno podjetje, TOZD Dimnikarstvo naj za-gotovi in posreduje vsem krajevnim skupnostim urnik obiskov dimnikarjev na njihovem področju ter po-skrbi, da bo cenik storitev objavljen tudi v občinskem glasilu. 6. V primeru, da tudi osveščevalne akcije ne bodo dosegle svojega namena je nujno potrebno, da vsi pri-stojni in odgovorni dejavniki z namenom izboljšanja stanja na tem področju pričnejo uporabljati v zakonih in drugih predpisih predvidene sankcije. 7. Zbor daje pobudo za širšo proučitev možnosti či-ščenja individualnih kurišč s strani samih občanov ter na tej podlagi ocenitev ustreznosti veljavno-pravne ureditve, ki opravljanje te dejavnosti v celoti dopušča le delovnim organizacijam. 8. Zbor daje pobudo, da o problematiki dimnikarske dejavnosti ^v Ljubljani razpravlja tudi skupščina ko-munalne skupnosti ljubljanskih občin. K 5. točki dncvnega rcda: O tej točki dnevnega reda je razpravljal IS, ki pod-pira sprejem osnutka samoupravnega sporazuma. Stališča je posredovalo tudi POK SZDL, in sicer: Predsedstvo ugotavlja, da je osnutek samoupravnega sporazuma konceptiran zelo na splošno, da je glede večine določil težko oceniti, kaj naj bi udeležence še obvezovalo, ker so njihove obveznosli že jasne in te-meljijo na zakonu o temeljih družbenega sistema in-formiranja in informacijskem sistemu, ki smo ga spre-jeli v SFRJ, ter zakonu o družbenem sistemu informi-ranja, ki smo ga sprejeli v SRS. Ni dovolj natančno in jasno, kaj se hoče s samoupravnim sporazumom doseči. Glede na subjekte, ki so podpisniki in načelnosti sa-mega sporazuma ni jasno, ali naj bo to samoupravni sporazum ali družbeni dogovor; bo dodatni akt, kakrš-nih imamo že dovolj, bistveno pa ne bo spremenil ni-česar, v kolikor ne bodo vsi subjekti prevzeli odgovor-nost. Predsedstvo meni, da iz osnutka samoupravnega spo-razuma oziroma obrazložitve ni razvidno, kolikšna bodo sredstva, potrebna za delovanje novega organa — odbora udeležencev samoupravnega sporazuma oziro-ma njegovega izvršnega telesa. zato bi morale biti vidno tudi materialne obveznosti udeležencev. Predsedstvo predlaga, da pripravi skupščina občine in IS oceno uresničevanja družbenega sistema informi-ranja v občini (glede na operativni program, ki je bil sprejet konec leta 1983). Pisni pripombi sta posredovali delegaciji KS Dolo-mitski odred in Komandanta Staneta III. Pripombe se nanašajo na 8. člen samoupravnega sporazuma, ki po mnenju delegacij ne opredeljuje do-volj kaj je to javnost in dostopnost pod enakimi po-goji. Druga pripomba se nanaša na potrebna dodatna sredstva s strani OZD. V razpravi so sodelovali delegati KS Komandanta Staneta III, Ljubo Sercer, Sora, Komandanta Staneta I in tov. Mikolič. Delegati so kritično ocenili osnutek samoupravnega sporazuma oziroma sploh njegovo potrebnost. Predsednik zbora je delegate obvestil, da poteka raz-prava istočasno tudi na DPZ, ki je SS kritično ocenil in predlagal, da naj predlagatelj ponovno preveri do-ločbe samoupravnega sporazuma ter pripravi ustrez-nejše rešitve. Po razpravi so delegati soglasno sprejeli naslednje sklcpc: 1. Zbor krajevnih skupnosti ugotavlja, da je bese-dilo osnutka samoupravnega sporazuma presplošno in da iz njega ne izhajajo konkretne obveznosti posamez-nih udeležencev. Obveznosti nosilcev družbenega si-stema informiranja so namreč jasneje in popolneje opredeljene v zakonu o temeljih družbenega sistema informiranja ter informacijskem sistemu in republi-škem zakonu o družbenem sistemu informiranja. Zato ostaja odprto vprašanje ali in na kakšen način bi lah-ko predloženi akt izboljšal stanje na tem področju. 2. Glede na navedene ugotovitve zbor ne sprejema osnutka samoupravnega sporazuma. 3. Predlagatelj naj glede na predhodne ugotovitve ponovno prouči določbe osnutka samoupravnega spo-razuma, konkretneje opredeli naloge posarrteznih ude-ležencev ter ovrednoti njihove finančne obveznosti in kadrovske potrebe. Tako dopolnjen osnutek samo-upravnega sporazuma bo zbor ponovno obravnaval in o njem odločal. K 6. točki dnevnega rcda: Pisni pripombi sta posredovali delegaciji KS Podu-tik, ki meni, da učencev med šolskim letom ne bi sme-li seliti v drugo šolo ter Milan Majcen, ki sprašuje, zakaj se osnovna šola v KS Bratov Babnik ne p&ime-nuje po kakšni šišenski znameniti osebnosti. KS Bratov Babnik podpira sklep o ustanovitvi in poimenovanju OS z elaboratom in se zahvaljuje vsem, ki sp se za izgradnjo posebej trudili. Pojasnila je podal tov. Košir, predsednik komiteja za družbene dejavnosti. Ze v začetku šolskega leta se bodo oblikovali razredi kot celota tako, da ob pričetku delovanja šole ne bo prihajalo do kadrovskih spre-memb ali problemov in bodo razredi kot celote z isti-mi učitelji preseljeni v novo šolo. Ker ni bilo razprave, so delegati soglasno sprejeli naslednji sklcp: Zbor krajevnih skupnosti sprejema predlog sklepa o ustanovitvi in poimenovanju OS v KS Bratov Babnik z elaboratom. K 7. točki dncvnega rcda: Stališča je posredovalo predsedstvo OK SZDL, in sicer: Predsedstvo podpira periodični program dela zborov skupščine občihe Ljubljana-Šiška za II. trimesečje 1085 z utemeljitvijo, da se iz aprilske seje umakne 5., 6., 10. in 11. točka; le-te se bodo obravnavale na maj- . ski seji. Predsedstvo predlaga skupščini, da se na majsko sejo zbora združenega dela vključi tudi samoupravni pporazum o razvijanju prostovoljnega dela v občini Ljubljana-Siška. Pisne pripombe so posredovale delegacije KS Ko-mandanta Staneta II, III, Pirniče in Edvarda Kardelja tei" Sentvid. Delegacije menijo, da so dnevni redi še vedno pre-obširni. Predlagajo, da se zaradi večine skupnih točk rkličejo skupne seje vseh zborov z ločenim glasova-njem, s čimer bi bile razprave bogatejše in delo bolj racionalno. KS Komandanta Staneta II predlaga, da se perio-cUčni program dela dopolni z novo točko: »Razprava o drobnem gospcdarstvu, predvsem o uslužnostnih de-javnostih v občini, zlasti v novih soseskah in KS Ko-mandanta Staneta II«. Točka naj se uvrsti na dnevni red majske seje. Delegacije tudi predlagajo, da se v bodoče pisno obrazloži spremembe v periodičnih pro-gramih dela zborov. Tov. Mikolič je podal obrazložitve in nekatere spre-membe periodičnega programa dela • zborov, ki jih predlagajo pripravljalci gradiv. Ker ni bilo razprave. so delegati soglasno sprejeli naslednji sklcp: Zbor sprejema periodični program dela zborov za II. trimesečje 1985 s tem, da se: z dnevnega reda sej zbo-rov, 25. 4. 1985 umaknejo točke: 4., 5., 6., 9., 10. in 11. in se obravnavajo na sejah zborov 30. maja 1985; zbor zahteva, da predlagatelji gradiv za obravnavo na se-jah zborov dosledno upoštevajo roke za oddajo. V pri-meru, da gradiva ne uspejo pripraviti v roku po perio-dičnem programu, morajo vzrok pisno obrazložiti; v obrazložitvi periodičnega programa dela je potrebno v bodoče navesti tudi vzroke za umik posameznih točk z dnevnih redov sej zborov. K 8. točki dnevnega reda: IS je na predlog komisije za zadeve borcev NOV oblikoval amandmaje, ki so jih delegati prejeli na mizo. O odloku je razpravljal tudi občinski odbor ZZB NOV Ljubljana-Siška, ki podpira njegov sprejem v predloženem besedilu. Pisne pripombe so posredovale delegacije KS Ko-mandanta Staneta II, Dravlje in Na jami, ki je tudi oblikovala amandmaje k predlogu odloka. Delegacije menijo, da je potrebno opredeliti posto-pek za pridobitev pomoči pod točko 4., 5. in 6. KS Komandanta Staneta III se ne strinja z odgovo-rom v zvezi z 9. členom. V razpravi so sodelovali delegati KS Hinko Smrekar, Ljubo Sercer, Na jami, tov. Ludvik Vrhovc, član IS, tov. Mikolič in tov. Košir, ki je podal tudi obrazložitev odloka. Delegati so v razpravi obravnavali amandmaje, be-sedilo 3. člena in poudarili, da mora biti občinska ko-misija bolje povezana s komisijami v krajevnih skup-nostih. Glede amandmajev KS Na jami pa je bilo ugo-tovljeno, da so že zajeti v amandmajih izvršnega sveta. Po razpravi sta bila soglasno sprejeta naslednja sklepa: 1. Zbor krajevnih skupnosti sprejema amandmaje k predlogu odloka, in sicer: 1. Amandma k 3. členu: — v 3. členu se črta besedilo 6. točke: pomoč za zdravljenje v zdraviliščih. II. Amandma k 15. členu: — črta se 15. člen, ki opredeljuje pomoč za delno pokrivanje stroškov zdravljenja v naravnih zdravili-ščih. III. Amandma k 18. členu: — v 18. členu se v prvi vrsti za besedo »do prizna-valnine« doda besedilo: »in drugih oblik družbene po-moči«. IV. Amandma k 19. členu: — v 19. členu se v prvi vrsti za besedo »do prizna-valnine-« doda besedilo: »in drugih oblik družbene po-moči«. 2. Zbor krajevnih skupnosti sprejema predlog odloka o priznavalninah in drugih oblikah družbene pomoči udeležencem NOV s predhodno sprejetimi amandmaji. Pred objavo v Uradnem listu SRS je potrebno odlok redakcijsko popraviti. K 9. točki dncvnega rcda: Pisnih pripomb na to točko nismo prejeli. Ker ni bilo razprave, so delegati soglasno sprejeli naslednji sklcp: Zbor sprejema osnutek odloka o spremembi odloka o določitvi stopnje prispevka za izvajanje sistema ¦ obrambe pred točo v SR Sloveniji. K 10. točki dnevnega reda: Pisno pripombo je posredovala delegacija krajevne skupnosti Dolomitski odred, ki meni, da predlog ni sta-bilizacijsko naravnan. Pojasnilo je podal tov. Vavpo-tič, sekretar sekretariata za finance in proračun. Ker ni bilo razprave, je zbor soglasno sprejel na-slednja sklepa: 1. Zbor sprejema predlog dogovora o splošni porabi občin in mesta Ljubljane za leto 1985. 2. Zbor pooblašča delegate za ZO SML, da glasujejo za sprejem predloga dogovora o splošni porabi občin in mesta Ljubljane v letu 1985. K 11. točki dnevnega reda: Uvodno obrazložitev je podal tov. Vavpotič, sekretar sekretariata za finance in proračun. Na mizo so delegati prejeli amandma IS z obrazlo-žitvijo. Pisne pripombe so posredovale delegacije KS Ko-mandanta Staneta II, III, Ljubo Šercer, Dravlje, Se-nica, Bratov Babnik, Na jami in Sentvid. Delegacije so želele pojasnilo o sofinanciranju RTC Krvavec in Velika Planina ter pojasnilo na čigav pred-log je bilo sofinanciranje vključeno v proračun ob-čine. Predlagali so, da se ta sredstva namenijo skup-nosti za pospeševanje kmetijstva. 2eleli so tudi pojasnilo glede sredstev, namenjenih za gradnjo doma milice Siška, ki v osnutku odloka niso bila predvidena. Vprašanja so se nanašala tudi na sredstva za financiranje računovodstva delovne skupnosti KS. V razpravi so sndelovali delegati KS Senica, Bratov Babnik, Na iarr.i. H.r.kn Smrekar, Komandant Stane II, Sentvid, t<¦-.-. Mikulič in tov. Vavpotič. Delegati so zahtevali pojasnila posameznih postavk proračuna, ki jih je podal tov. Vavpotič. Razpravljali so tudi o problematiki prostorov in de-lovanju mladine ter sklepih odbora podpisnikov samo-upravnega sporazuma o osnovah in merilih za ude-ležbo posamezne krajevne skupnosti na dohodku iz sredstev proračuna občine glede financiranja KS in delovne skupnosti KS. Po razpravi so delegati sprejeli naslednja sklcpa: ' 1. Zbor sprejema amandmaje, in sicer: I. amandma. K 7. členu odloka se v drugi vrstici za besedo »po 3. členu« doda še: «in 4. členu«. II. amandma. K 13. členu se za odstavkom »Sredstva, navedena v 3., 5., 6., 7., 8. in 11. členu tega odloka na-kazujejo neposredno iz proračuna« konča člen in vse vpiše: »14. člen«. III. amandma. K tabela III »Skupni prihodki za raz-poreditev v posebnem delu proračuna« se za pozicijo 69 vstavi nova pozicija, ki glasi: Znesek Podoblika odhodka Oblika odhodka 70 483-001 Odhodki za mrliško ogledno službo za 182.000 preteklo leto 483______Odhodki za obveznosti iz preteklega Ieta____________________182.000_______________________182.000 Znesek pod poz. 71 »Tekoča proračunska rezerva«, ki postane pozicija 73, se spremeni na: 3,000.000 din. 2. Zbor KS sprejema predlog odloka o proračunu občine Ljubljana-Siška za leto 1985 s predhodno spre-jetimi amandmaji IS. K 12. točki dnevnega rcda: Pisne pripombe so posredovale delegacije KS Dolo-mitski odred, Vižmarje-Brod, Sentvid in Edvard Kar-delj. Delegacije menijo, da predlog družbenega dogovora ni bil v zadostni meri proučen z vidika pozitivnih ali negativnih učinkov. Nesprejemljivo je, da se odstopa od načel družbenega razvoja in s takšno davčno politiko naravnost spodbu-jamo inflacijo in povzročamo vznemirjenje. Delegacija KS Edvarda Kardelja je postavila tudi konkretna vprašanja, na katera je želela odgovore. V razpravi so sodelovali delegati KS Sora, Sentvid, Edvarda Kardelja, Gameljne-Rašica, Podutik, tov. Mi-količ in tov. Brečko, ki je podal obrazložitve pripomb in vprašanj iz razprave. Delegatka KS Gameljne-Rašica je povedala, da so na delegaciji sprejeli sklep, da ne bodo glasovali za predlog družbenega dogovora. Po obširni razpravi in pojasnjevanju so delegati z enim glasom proti in 2 vzdržanima sprejeli naslednji sklep: Zbor krajevnih skupnosti sprejema predlog družbe-nega dogovora o usklajevanju davčno politike v SR Sloveniji. K 13. točki dnevncga reda: IS je k predlogu odloka o spremembah in dopolnit-vah odloka o davkih občanov sprejel naslednje Amandmaje: 1. Amandma k 20. členu predloga odloka o spremem-bah in dopolnitvah odloka o davkih občanov V prvi alinei prvega odstavka se za besedami »in hladilne naprave« doda »izolaterstvo« in nadaljuje z besedilom. 2. Amandma k 41. členu odloka o spremembah in dopolpitvah odloka o davkih občanov V 53. b členu se besedilo spremeni: »Zavezanci, ki so lastniki plovnih objektov, so dolž-ni vložiti davčno napoved pri občinski upravi za druž-bene prihodke, kjer imajo stalno prebivališče. Napoved je treba vložiti v 30 dneh po uveljavitvi tega odloka«. 3. amandma. Doda se nov 42. člen z besedilom: Za prvim odstavkom 61. člena se doda novi drugi odstavek: »Zavezancem za davek iz gospodarskih in poklicnih dejavnosti, avtorskih pravic, patentov in tehničnih iz-boljšav, ki se jim odmerja davek po dejanskem do-hodku se priznajo med materialne stroške izdatki za kulturne in telesnokulturne namene, če gre za organi-zirane oblike zbiranja sredstev, v višini 20 % popreč-nega čistega osebnega dohodka zaposlenih v gospodar-stvu SR Slovenije za leto, v katerem se odmerja da-vek. Amandmaje normativno-pravne komisije so delegati prejeli na mizo. Pisne pripombe so posredovale delegacije KS Se-nica, Komandanta Staneta II, Vaše-Goričane, Podutik, Edvard Kardelj, Sentvid in Preska. Delegacije so imele vrsto konkretnih vprašanj, na katere odgovore je podal tov. Brečko. V razpravi so sodelovali delegati KS Komandanta Staneta II, Bratov Babnik, tov. Mikolič in tov. Brečko. Po razpravi so delegati z enim vzdržanim in enim glasom proti sprejeli naslednja sklepa: 1. Zbor krajevnih skupnosti sprejema predlagane amandmaje IS in normativno-pravne komisije. 2. Zbor sprejema predlog odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o davkih občanov s predhodno sprejetimi amandmaji. K 14. točki dncvnega rcda: Ker nismo prejeli pisnih pripomb in ker na seji zbora ni bilo razprave, so delegati soglasno sprejeli naslednji sklcp: Zbor sprejema predlog odloka o spremembi odloka o posebnem občinskem davku od prometa proizvodov in od plačil za storitve. K 15. točki dncvncga rctla: Pisne pripombe, stališča in priporočila so k posa-meznim točkam posredovali: IS skupščine, KS Bratov Babnik, Milan Majcen, Edvard Kardelj in odbor za urbanizem, stanovanjsko in komunalno gospodarstvo. Brez razprave so delegati soglasno sprejeli naslednja sklcpa: 1. Zbor krajevnih skupnosti pooblašča delcgate za sejo zbora občin SML, da glasujejo za sprejem pred-laganih gradiv s tem, da prenesejo pripombe in stali-šča IS, odbora za urbanizem, stanovanjsko in komu-nalno gospodarstvo ter temeljnih delegacij. 2. Delegati za sejo ZO SML, ki bo 11. 4. 1985 so: — Frank Aldo — KS Trnovec-Topol, — Hafner Alojz — KS Ljubo Šercer, — Šeme Vlado — KS Milan Majcen. Seja je bila končana ob 19.30 uri. Tajnik zbora KS Tatjana Komac, I. r. Predsednik zbora KS Miloš Mikolič, 1. r. SKUPSCINA OBČINE LJUBLJANA-SlSKA > Družbenopolitični zbor Št: 1-06-5/82-126/85 ¦ Datum: 11. 4. 1985 SKRAJŠANI ZAPISNIK 32. seje družbenopolitičnega zbora skupščine občine Ljubljana-Šiška, ki je bila v torek, dne 26. marca 1985 ob 15.30 uri v srednji sejni dvorani SO Ljubljana-Siška, Trg prekomorskih brigad 1. Sejo je vodil predsednik zbora tov. Anton Gerbec. Pred začetkom seje je predlagal umik 3. in 7. točke dnevnega reda, in sicer: »Predlog odloka o priznanjih občine Ljubljana-Siška« in »Kadrovske zadeve«. Predlagan in sprejet je bil naslednji dncvni rcd: 1. Poročilo komisije za verifikacijo pooblastil in imu-nitetna vprašanja družbenopolitičnega zbora 2. Pobude, predlogi in vprašanja delegatov 3. Osnutek samoupravnega sporazuma o sodelovanju in izvajanju skupnih nalog pri načrtovanju, vzpostav-ljanju in delovanju informacijskih sistemov za pod-poro odločanja v SR Sloveniji 4. Periodični program dela zborov skupščine občine Ljubljana-Šiška za II. trimesečje 1985 5. Obravnava gradiva za zbor občin skupščine me-sta Ljubljane in določitev delegatov K 1. tsčki dncvnega reda: Poročilo komisije za verifikacijo pooblastil in imu-nitetna vprašanja družbenopolitičnega zbora je podal tov. Zoran Kos. Delegate je seznanil, da je na seji prisotnih 17 de-legatov od 25 delegatskih mest družbenopolitičnega zbora. Opravičeno odsotni: Karel Gornik, Gojan Košmrlj, Jožica Pantar, Branka Predikaka, Srečko Vrhovnik, Vlasta Zlebnik in Tone Skušek. Odsotnosti ni opravičil Tone Krušič. Ostali prisotni: Tone Simončič, član IS, Jože Predi-kaka, član IS in Lučka Tomšič, sekretar IS. K 2. točki dncvncga rcda: Predsednik zbora je seznanil delegate s stališči pred-sedstva OK SZDL k predloženemu poročilu o poteku sprejemanja osnutka GUP in UP za območje mesta Ljubljane, in predlagal, naj IS občine in mesta v roku enega meseca skupno povedeta razgovor in ocenita po-stopek usklajevanja tako, kot je bil sprejet prvotni sklep na 23. seji družbenopolitičnega zbora, dne 14. 6. 1985. Družbenopolitični zbor daje pobudo OK ZSMS za ugotovitev odgovornosti delegata DPZ tov. Toneta Kru-šiča, ki se ni udeležil seje skupščine mesta Ljubljane, dne 14. 3. 1985. K 3. točki dncvncga rcda: O tej točki dnevnega reda sta razpravljala: OK SZDL in IS občinske skupščine. Stališča predsedstva OK SZDL in IS je delegatom prezentiral predsednik zbora. V razpravi, v kateri so sodelovali tov. Domitrovič, Tominšek, Gerbec, Cebek in Rugelj je bilo ugotovljeno, da je osnutek samoupravnega sporazuma presplošen in da iz njega ne izhajajo konkretne obveznosti posamez- nih udeležencev. Obveznosti nosilcev družbenega si-stema informiranja so po mnenju delegatov jasneje in popolneje opredeljene v zakonu o temeljih družbenega sistema infornpiranja in republiškem zakonu o družbe-nem infortniranju. Delegati menijo, da ne moremo več pristajati na for-malno zadoščanje sprejemanja takih samoupravnih sporazumov, kateri ne zagotavljajo izboljšanje stanja na 'določenem področju. Zato je bilo izpostavljeno od-prto vprašanje ali in na kakšen način bi lahko pred-loženi akt izboljšal stanje na področju informacijskega sistema. V predloženem osnutku samoupravnega sporazuma niso opredeljene konkretne naloge posameznih udele-žencev ter ovrednotene njihove finančne obveznosti in kadrovske potrebe. Delegati so opozorili na izvajanje operativnega pro-grama, sprejetega na skupščini konec leta 1983 ter predlagali, da skupščina občine in izvršni svet pripra-vita oceno uresničevanja družbenega sistema informi-ranja v občini. Po razpravi so bili sprejeti naslednji sklepi: 1. Družbenopolitični zbor ugotavlja, da je besedilo osnutka samoupravnega sporazuma o sodelovanju, iz-vajanju, vzpostavljanju in delovanju informacijskih sistemov za podporo odločanja v SR Sloveniji pre-splošno in da iz njega ne izhajajo konkretne obvezno-sti posameznih udeležencev. Obveznosti nosilcev druž-benega sistema intormiranja so namreč jasneje in po-polneje opredeljene v zakonu o temeljih družbenega sistema informiranja ter informacijskem sistemu in republiškem zakonu o družbenem sistemu informiranja. Zato ostaja odprto vprašanje, ali in na kakšen način bi lahko predloženi akt izboljšal stanje na tem pod-ročju. 2. Glede na navedene ugotovitve družbenopolitični zbor ni sprejel osnutka samoupravnega sporazuma. 3. Predlagatelj naj na predhodne ugotovitve ponovno prouči določbe osnutka samoupravnega sporazuma, konkretneje opredeli naloge posameznih udeležencev ter ovrednoti njihove finančne obveznosti in kadrovske potrebe. Tako dopolnjen osnutek samoupravnega spo-razuma bo skupščina ponovno obravnavala in o njem odločala. 4. Delegati terjajo, da se bolj učinkovito uresničuje zakonodajo s tega področja. 5. Skupščina in izvršni svet naj pripravita oceno uresničevanja družbenega sistema informiranja v ob-čini, glede na sprejet operativni program v letu 1983. K i. točki dncvnega rcda: O tej točki dnevnega reda so razpravljali odbor za družbenoekonomske odnose in odbor za družbenoeko-nomski razvoj, odbor za urbanizem ter predsedstvo OK SZDL. Tov. Tominškova je seznanila zbor z dopolnitvami periodičnega programa dela za aprilsko sejo, v katero bomo vključili obravnavo zakonov s kmetijskega pod-ročja. Predsedstvo OK SZDL je predlagalo, da se v perio-dični program dela zborov skupščine za II. trimesečje 1985 vključi obravnavo samoupravnega sporazuma o razvijanju mladinskega prostovoljnega dela v občini Ljubljana-Siška ter da se iz aprilske seje umakne 5., 6., 10. in 11. točka. Navedene točke naj se obravnavajo v mesecu maju 1985. Po razpravi so bili sprejeti naslednji sklepi: 1. Družbenopolitični zbor sprejema periodični pro-gram dela zborov skupščine občine Ljubljana-Siška za drugo trimesečje 1985. 2. Predlagatelji gradiv za obravnavo na sejah zbo-rov občinske skupščine naj dosledno upoštevajo pred-lagane roke za oddajo gradiv, katere so dolžni oddati skupni strokovni službi. Če gradiva ne morejo oddati v predlaganem roku, morajo vzrok za to pisno obra-zložiti. 3. Predlagatelj programa dela naj pri pripravi pe-riodičnih programov dela poda obrazložitev oziroma poročilo o vzrokih umikov posameznih točk dnevnega reda. 4. Izvršni svet občinske skupščine naj mesečno ob-vešča zbor združenega dela o tekočih gospodarskih gi-banjih in o problematiki, s katero se srečujejo OZD s področja gospodarstva in družbenih dejavnosti. K 5. točki dnevnega reda: K varnostno-politični oceni UNZ Ljubljana-mesto za leto 1984: V razpravi, v kateri so sodelovali tov. Gerbec, Ivan-čič, Kos in Cebek je bilo poudarjeno, da bi se morali organi odkrivanja gospodarskega kriminala bolje pove-zovati med seboj ter učinkoviteje odkrivati storilce to-vrstnih kaznivih dejanj. Delegati ugotavljajo, da odnos do družbene lastnine še vedno ni zadovoljivo 'cenjen in varovan. Zato je potrebno v vseh temeljnih sredinah odnosu do družbene lastnine posvečati več pozornosti kot doslej. K ostalim točkam dnevnega reda za sejo ZOSML delegati DPZ niso imeli pripomb in pooblaščajo dele-gate, da glasujejo za sprejem predlaganih gradiv. Skupna stališča in ugotovitve z zasedanja zborov občinske skupščine z dne 26. marca 1985 pripravi skup-na strokovna služba občine. Za delegata za 33. sejo ZO SML, dne 11. 4. 1985 sta bila izvoljena: — Alojz Ivančič in — Eva Košuljandič. Seja je bila končana ob 17.45 uri. Tajnik zbora Katja Krivic, 1. r. Predscdnik zbora Anton Gerbcc, 1. r.