Poskrbimo za varno vožnjo Varnostne kabine in loki za traktorje Veliko število kmetijskih slrojev in druge mehani-zacije. ki pomagajo pri delu na kmetijah, je poleg na-predka prineslo tudi izredno veliko število nesreč, tudi tistih z naihuišimi oosledicami. V primerjavi s sosednjimi državami je pri nas od tri do desetkrat več nesreč, v katerih izgube življenje vozniki traktorjev in njihovi sopotniki. 80.000 evidentiranih in registri-ranih traktorjev v Sloveniji pomeni torej stalno grož-njo za nove žrtve. Število prometnih nezgod in de-lovnih nesreč, v katerih so udeleženi vozniki traktor-jev in njihovi sopotniki. se že nekaj let zmanjšuje, vendar mnog.o premalo. V prometnih nezgodah je tako v tem obdobju umrlo 131 Ijudi, v delovnih ne-srečah pa po neuradnih ocenah 150 Ijudi, v večini primerov traktoristi. Koliko družinskih tragedij in vzrokov za propada-nje kmetij se skriva v teh statističnih podatkih, ni po-trebno naštevati, dovolj je že podatek, da je velika večina žrtev starih od 15 do 45 let in da je med njimi vse več otrok. Vzroki so še vedno v premajhni izkušenosti pri uporabi kmetijske mehanizacije. nepazljivosti. ve-liko nesrečam pa je vzrok tudi psihično stanje vozni-ka, predvsem vinjenost. Veliko prometnih nezgod s traktorjem zlasli pa nesreč pri delu pa povzroči ne-popolna oprema traktorja, večina traktorjev je še. vedno brez varnostnih kabin ali lokov in slabo vzdr-ževanje traktorjev. Po podatkih akcije »Brezhibno vozilo je varno vozilo« v letu 1984 je stanje med trak-torji. ki so bili pregledani. izredno slabo. Nad 30 od-stotkov jih je imelo napake na zavorah. krmilnem mehanizmu ali pa so vozili z izrabljenimi gumami. Lahko pa predvidevamo, da je stanje še slabše pri traktorjih, ki jih uporabljajo izključno za delo na po-Ijih. Poseben poudarek pa je potrebno posvetiti vgra-jevanju varnostnih kabin ali lokov. V skladu z Zako-nom o varnosli cestnega prometa morajo biti vsi traktorji opremljeni z varnostno kabino ali lokom do 1. januarja 1986. leta. Ker je veliko oviro za množič-nejše vgrajevanje varnostnih kabin predstavljal te-meljni prometni davek. ki so ga morali ob nakupu plačevati lastniki traktorjev. smo v sodelovanju z drugimi subjekti, kl delajo na področju kmetijstva,dali pobudo. da se traktorske kabine ali loke oprosti vseh obveznosti. Predlog je bil sprejet in od 27. julija 1985 ni več potrebno ob nakupu kabine ali loka plačati tudi 28,9% temeljnega in republiškega prometnega davka. V Sloveniji izdelujejo vamostne kabine ali loke na-slednje organizacije: 1. CENTTROVOD v Slovenskih Goricah, Kraigherjeva 19a, za traktorje (tel. 062 74-254, 74-291) STEYR 86. 188, 8 in T 84 ZETOR 2511, 3511, 4718, 4712 in 4911 PASOUALI TV 730, 402 in 404 IMT 533, 539, 540, 560 DEUTZ D 4006 UNIVERZAL 445 URSUS C 335 in C 355 Centrovod daje pri neposrednemu naročilu v tovarni kup-cem 10% POPUST NA TOVARNIŠKO CENO. 2. INTEGRAL AVTORADGONA — Gornja Radgona — za traktorje IMT 539 533. 542, 560, 558 FIAT-ŠTORE za vse tipe ZETOR 2511, 4911, 5011. 6011, 6945 in 7011 URSUS 335, 355. 360 TORPEDO 4006, 4606 3. MERCATOR. AGROKOMBINAT Krško — varnostne kabine za vse tipe traktorjev TOMO VINKOVIČ TV — BJELOVAR po naročilu pa tudi za druge tipe pregibnih traktorjev 4. SSjG TOLMIN. TOZD Gozdne gradnje in mehaniza-cija — specialne varnostne kabine za delo v gozdarstvu za IMT 560, 568. 577, 578 — varnostne loke z vetrobranom in streho za traktorje IMT, ZETOR, FIAT-ŠTORE, UNIVERZAL. URSUS, SAME, DEUTZ-TORPEDO 5. KOMUNALNO OBRTNO PODJETJE Šentjur pri Celju — varnostne loke za traktorje FIAT-ŠTORE Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu