| RAZREDNI POUK | 2018 | 1 | 30 virtualni kotiČek Pedagoška praksa nam na področju vzgoje in izobraževanja nenehno postavlja izzive, ki jih premagujemo s strokovnim izpopolnjevanjem na različnih seminarjih in konferencah. n ajvečji izobraževalni dogodek v Sloveniji je konferenca Sirikt. Glavni namen je pokazati nova spoznanja in učinkovite pristope na poti k sodobnemu vodenju vzgojno-izobraževalnega procesa. Programi konferenc so široko zastavljeni z namenom, da udeleženci spoznajo različne poglede na izzive sodobnega časa. n amenjene so tudi strokovnemu mreženju učiteljev, da se srečajo, slišijo, pogovorijo, izmenjajo znanje in izkušnje. verjamemo, da udeleženci domov vsakič odnesejo vsaj eno novo idejo, ki jo lahko uporabijo v svoji praksi že naslednji dan. n a konferenci Sirikt delijo svoje znanje in izkušnje o uporabi sodobne tehnologije vzgojitelji, učitelji, univerzitetni profesorji, raziskovalci, študenti, učenci in najrazličnejši strokovnjaki s področja izobraževanja ter drugih znanosti. Začetki segajo v desetletje konferenc MiRk v Piranu. n a njihovi osnovi je nastala današnja konferenca Sirikt, ki je prvo desetletje potekala v kranjski Gori, 11. konferenco pa smo organizirali v Podčetrtku. Razvoj digitalne pismenosti nam postavlja različne izzive, s katerimi smo se poglobljeno ukvarjali na tokratni konferenci. Programski sklopi so bili združeni v glas učitelja, v katerem smo predstavljali pedagoško prakso, skupinsko razpravo, v kateri smo iskali odgovore na vprašanja programskih sklopov, in plenarna predavanja, ki so osvetlila različne vidike obravnavane tematike. vse slope smo zaokrožili v celoto z uvodnimi predavanji in panelno razpravo ob koncu konference. v večernem dogodku smo se poklonili evropskemu letu kulturne dediščine. Igrifikacija »Pridi, zaigraj, zmagaj« Programski sklop je poskušal pojasniti razliko med igrifikacijo in učenjem z igro z razmislekom o učinkovitosti takih didaktičnih pristopov. Predstavlja enega izmed pedagoških pristopov, ki povečujejo aktivno udeležbo učencev pri učenju skozi dejavnosti. igrifikacija ne pomeni spreminjanje pouka v igro. Ob učenju različnih učnih vsebin učenci razvijajo veščine in poglabljajo znanja v učnih situacijah z elementi igre, kot so štetje točk, tekmovanje z drugimi in igra vlog, ki vplivajo na motivacijo za učenje, na ohranjanje pozornosti, vztrajnost in radoživost. Raziskovalci lastne prakse »Znami.com« Programski sklop je izpostavljal vlogo vseh vključenih v vzgojno-izobraževalni proces pri usposabljanju, poučevanju in učenju v sodobnem svetu. v ospredje postavlja razmišljanje o lastni vlogi pri strokovnem razvoju in usvajanju novih veščin in znanj s področja digitalne kompetence, ki prežema vsa področja našega strokovnega delovanja in samovrednotenja pedagoških digitalnih kompetenc. Predstavlja »Skupaj v izzive« 11. mednarodna konferenca Sirikt Splet izobraževanja in raziskovanja z informacijsko in komunikacijsko tehnologijo Rubriko ureja Mojca Dolinar | 1 | 2018 | RAZREDNI POUK | 31 virtualni kotiČek tudi formativno spremljanje in vrednotenje napredka učečih se z uporabo digitalne tehnologije. Dotika se tudi vloge ravnatelja oz. vodje pri razvijanju digitalnih kompetenc in vloge izobraževalcev kot raziskovalcev lastne prakse za izboljšanje dosežkov učečih se kot digitalnih državljanov. Digitalni razkorak »Skoči k meni« Programski sklop se je dotikal razmišljanja in iskanja rešitev na področju načrtnega premoščanja razlik med digitalno pismenimi in nepismenimi svetovljani. t ema je vedno bolj aktualna in je simbolno vabila k sodelovanju obeh skupin digitalnega razkoraka. iskali smo rešitve v pristopih k načrtnemu premoščanju razlik v digitalnih znanjih in spretnostih med izobraževalci in med učenci. Osvetlili smo področja digitalnih znanj in spretnosti, različnih digitalnih učnih okolij, zmožnost digitalnega podajanja in sprejemanja vsebin in razvijanje kulturne zavesti digitalnega državljana. n a konferenci so sodelovali vidni tuji in domači predavatelji s področja obravnavanih tem: lawrence lilley, Jurij krpan, Jef Staes, Rutger van den Sande, kristiina erkkilä, Davide azzolini, n ives kreuh in t anja Rupnik vec. Predavanja si lahko ponovno pogledate na spletni strani konference ali si preberete povzetke v Zborniku povzetkov konference Sirikt. večerni dogodek so kulturno obarvali instrumentalisti in plesalci akademske folklorne skupine študent. v panelni razpravi ob zaključku konference, so na okrogli mizi kristiina erkkilä, Filip Dobranić, aleš Žitnik, Rutger van den Sande, Dom Graveson, Barbara lesničar in n ives kreuh povzeli dogodke, dosežke na Siriktu in iskali možne odgovore na izzive sodobnega časa. Spletna stran ht tps://www .sirikt.si/ Zbornik povzetkov konference Sirikt https://www.zrss. si/digitalnaknjiznica/ SiriktZbornik2018/ Foto: Žiga Koritnik.