DO KONCA LETA Tržaška v novi suknji Tržaška cesta ni pomembna le kot ena glavnih prometnih žil v naši občine, tem-več tudi kot mestna vpadnica. Kot taka je sedaj izredno obremenjena in že dolgolet-na želja vseh Ljubljančanov, posebej pa še Vičanov je njena prenova v štiripasovnico. Del Tržaške od trga MDB do viške cerkve je že sedaj poluradna štiripasovnica, med-tem ko je potem do Dolgega mostu Trža-ška običajna cesta. To povzroča stalne prometne zastoje in težave. Ta kritični od-sek pa bo, kot načrtujejo, še letos razre-šen. Spomladi, čim bo to dopuščalo vreme, bodo začeli graditi odsek od viške cerkve do priključka na zahodno obvoznico, to je za bencinsko črpalko v izvedbi štiripasov-ne ceste. Gradnjo bodo predvidoma zak-ljučili v pol leta - če ne bo zastojev in zapletov - in nova cesta bi začela služiti svojemu namenu sočasno z zahodno ob-voznico. ._ Tržaška cesta je po GUP mestna. vpa-dnica, ki povezuje jugozahodni del mesta s središčem, ima pa tudi pomembno vlogo kot prometna žila skozi samo mesto. V 10 letnem programu izgradnje cest v Ljublja-ni je predvidena za rekonstrukcijo od Trga MDB do Dolgega mostu. Zaradi promet-nih in finančnih razmer pa so se morali odločiti za delitev prenove v dva dela, in sicer, prvi del predstavlja odsek od viške cerkve do Dolgega mostu, drugega pa od Trga MDB do višfke cerkve oziroma Viške ceste. - Ker je odsek od Trga MDB do Viške ceste praktično že sedaj štiripasoven (pa čeprav v slabem stanju) je bolj kritičen tudi del ceste od Viške ceste do Dolgega mostu. Zato bo ta del prvi na vrsti. Pri tej fazi bodo prenovili Tržaško v dolžini 1640 m. Del navedene dolžine (680 m) bo zgra-dila Republiška skupnost za ceste po po-sebnem dogovoru v sklopu zahodne ob-voznice in hkrati ta del predala prometu. SIS za gradnjo cest Ljubljane pa bo istoča- sno zgradil preostali del prve faze, to je malo manj kot kilometer ceste. Tudi ta odsek ne bo grajen enotno, temveč bo del ob viški cerkvi (dolžina 150 metrov) le začasno narejen, medtem ko bo ostali fik-sen. Zato to so se odločili zaradi potrebnih kasnejših gradbenih posegov. Nova Tržaška bo štiripasovnica, ki pa ne bo imela v sredini zelenice, vozni pasovi pa bodo široki 3,25 metra. Uredili bodo seve-da steze za kolesarje in pločnike, kjer bo to mogoče pa bodo to celo »odrezali« od ceste z zelenico. Cesto načrtujejo za hi-trost 60 km/h. Na tem odseku bo eno samo nivojsko križišče in sicer na mestu, kjer je že sedaj, to je ob priključku Tbilisijske na Tržaško. TbilisijSka cesta se bo navezovala naprej na servisno cesto ob železnici. Servisna cesta ob železnici bo predvsem namenjena za obrtno servisno cono VM-1 Vič med Tržaško cesto in železnico, torej v predelu, kjer je že nekaj obrtne dejavno-sti. V času prenavljanja Tržaške in za čas, ko bodo potrebne razbremenitve Tržaške pa bo servisna cesta služila kot obvoznica oziroma razbremenilna cesta. Ta servisna cesta je že skoraj zgrajena in je vključena v stroške obnove Tržaške, precej denarja pa je zanjo dala tudi prav naša občina. V zvezi s prenavljanjem Tržaške ceste pa bodo mbrali začasno preurediti tudi nivojsko križanje železnice z Viške cesto in povezavo te s servisno cesto pred progo. Sočasno bo treba obnoviti seveda komu- nalno omrežje in sicer: kanalizacijo, vodo-vod, PTT, eklektrovode, plinovod, setna^ forizacijo in javno razsvetljavo. Ob vsem-tem kaže seveda opozoriti, da je nujno usklajeno delo tako zaradi čim hitrejše gradnje kot tudi zaradi čim manjših stro-škov, saj je nevzdržna praksa, ki se je pojavljala v minulih obdobjih, da so naj-prej cesto razkopali poštarji, potem elek-tričarji, pofem kanalizacija itd., vsak pa jo je sproti popravljal za seboj, namesto da bi vsi vse opravili naenkrat. Istočasno z modernizacijo Tržaške bodo uredili pri križišču s Tbilisijsko novo avto-busno postajo. Sedaj morajo prebivalci iz okolice na postajo pri viški cerkvi ali pa na končno postajo šestice, obe pa sta oddalje-ni. Tako bo prenova pomenila tudi prido-bitev po tej plati. Kasneje pa bo možno, ko bosta prenovljeni Cesta dveh cesarjev in pa Cesta v mestni log, uvesti tudi krožno progo. S takšno modernizacijo Tržaške bi mo-rali začeti že lani, vendar se je vse zavle-klo. Zato letos res ne stne priti do novih zastojev in zamud, pa čeprav financiranje celotne gradnje še ni povsem razčiščeno. Prenavljanje Tržaške bodo plačali republi-ška skupnost za ceste, SIS za ceste mesta Ljubljane in občina Ljubljana Vič-Ru-dnik. Prenovljena Tržaška pa bo pomenila, da ne bo prihajalo več do ozkega grla in za-stojev kot doslej, ko je bil del ceste štiripa-soven, del tripasoven in vmes dvopasoven »čep«, ki ga bodo sedaj odpravili. MILOVAN DIMITRIČ