Današnjimu listu je perdjana i2. d o ki a d a. 96 DOKLADA 12, h 24. listu krajnskih kmetijskih in rokodelskih Novic. 1846. Kdor želi, kako oznanilo v Doklado natisniti in Novicam perdjati, plača za vsako verstico z navadnimi srednjimi čerkami 3 kr., če oznanilo le enkrat natisniti da $ dvakrat 4 kr. in trikrat pa 5 kr. Povabilo. Z začetkam prihodnjima mesca se začne druga polovica tekočiga leta. Naj torej tisti častiti prejemniki Novic, ki so le za pretečeniga pol leta plačilo odrajtali, še ta mesec naročilo po navadni poti ponovijo, de bodo brez zaderžkasledeče liste dobivali. Kdor hoče vnovič perstopiti, zamore Novice tudi od začetka tekočiga leta dobiti, ker imamo nekaj iztisov odveč za nove pristopnike pripravljenih. Žal nam je, de smo pervo in drugo leto le ravno toliko iztisov napraviti dali, kolikor je tačas prejemnikov bilo in de nam jih zdej popolnama manjka. — Denarje in pisma pa prosimo, naj nam brez potroškov (frankirane) pošiljajo, sicer se nam prevelika škoda godi. Vredništvo. (28) Oznanilo novih bukev. (2) Pri Janezu Leonu, bukvarji v Celovcu so ravno zdej na svetlo prišle in se tudi v Ljubljani pri J. Lerherji in pl. J. Kleinmajerjiy bukvarjama dobijo: ZDRAVO TELO NAR BOLJŠI BLAGO, ali nauk zdravje ohraniti. Spisal 1». M. Robida. benediktinar in c. k. učitelj matematike. V majhni osmerki na lepo belim papirji natisnjene, 144 strani debele, v lepim zavitku veljajo 24 kraje. , terdo vezane pa 30 kraje, srebra. PESMARICA CERKEVNA, SVETE PESME, ki jih pojo Slovenci na Štajarskim, Krajnskim, Koroškim, Goriškim in Benatskim in nektere molitvice., litanije in svet križoven pot, zbral in na svet izdal Matija Jtlajer*, kaplan pri stolni cerkvi v Celovcu. V šestnajštirki na lepo belim papirji natisnjena, 248 strani debela, v zavitku velja 24 kraje, terdo vezana pa 30 kraje, srebra. Napevi za orgle k pesmarici cerkevnej. Na treh polah lepiga papirja natisnjeni veljajo 36 kraje, srebra. Imenovani napevi ali pevske vi že se prav lahko pojo in orglajo, in sicer ravno tako, kakor se po deželi v raznih cerkvah pri božji službi že od starih časov pojo. (30.) (1) Pri Janezu Giontinitu, bukvarji v Ljubljani je na prodaj : Cesar, kralj, pooblast. Klej ali kit za votle zobe od Wilhelma zlahtniga Wiirtha, lekarja na Dunaji. Ta zamaža za votle zobe, ktero je slavna zdraviljska učilnica na Dunaji pregledala in poter-dila, preseže vse druge pomočke. Vpotrebuje se lahko za vsak votel zob, zapre tako zobovo votlino zraku, pijači in jedi, vstavi bolečino in stori, de zob ne gnjije dalje; odvzame nemarni in gnjusobni smrad iz ust in naredi, de se z zobam, ki je s tem kitam zamašen, tako lahko žveči, kakor z zdravim. Flašica tega kleja, s potrebno tinkturo in z navodam kako se porabiti mora, velja 1 goldinar 15 krajcarjev srebra. (18.) (3) Znižan kup travniga semena. V Ljubljani nad cesarskim grabnam poleg zida-niga mosta Nr. 10 je travno seme mačji ga repa lanjskiga perdelka naprodaj funt po 25 kraje. Kdor ga 10 funtov vzame, dobi en funt namečka. Dr, Orel. 28 (270 (3) V bukvotiskarnici gosp. Blaznika je na prodaj: Napeljevanje k pobožnimu življenju in lepimu zaderžanju. Iz nemškiga prestavljeno in natisnjeno po povelji inilostljiviga in prečastitiga firšta gospoda gospoda Antona Alojza, Ljubljanskiga škofa. Imenovane bukve je rajnki gosp. Klancnik, C. k. profesor bogoslovstva v Ljubljani, po modrim povelji inilostljiviga gospoda Antona Alojza, na-šiga prečastitljiviga škofa is nemških bukev Brik-senskiga knezoškofa Bernarda Galura v slovenski jezik prestavil in Slovencam v teh bukvieah podu-čenje podelil , kakoršniga v svojim jeziku poprej še niso imeli. Lete bukvice so v sedmere poglavja razdeljene: I. Od ljubezni in časti, ki smo jih Bogu dolini. II. Od človeka in cloveškiga rodu. III. Perpravljanje k zaderkanju do ljudi. IV. Od zaderkanja ljudi, ki morajo skupej kiveti. V. Od saderkanja zunej hiše. VI. Od zaderkanja v mnogoterih okoljšinah in do mnogoterih ljudi. VII. Od zaderkanja do neumne kivine. — Pač prav bi bilo, de bi te bukvice vsak hišni gospodar sloven-skiga naroda v svoji hiši imel ter otroci in družina iz njih pobožniga življenja, pa tudi lepiga zaderžanju med seboj in do drugih ljudi se vadili! (29.) Teržaška asikurancija, (3) ki zavarvuje polje in nograde proti škodi toče, da na znanje, de bo ko j koj po precenjeni škodi zavar-vancam deseti del škode v denarjih povernlla. To je nova očitna priča skerbniga ravnanja imenovane družbe, kmetovavcam nadloge po toči ne u tega m a polajšati. Jokef Karinger 9 vclki opravnik te družbe za Krajnsko deželo v Ljubljani. (26.) (3) Priporočenja vredne bukve za mladost. Pri Edvardu Honu, bukvovezu in s popirjem kupčevavcu na starim tergu v Ljubljani Nr. 157, so ravno zdej v starim pravopisu na svitlo prišle: v Gosp. Krištofa Smida korarja Avgustanskiga Zgodbe s. Pisma za mlade ljudi. Okrajšane iz nemškiga prestavljene. Drugi zlep-šani natis iz gosp. J. Blaznikove tiskarnice. Veljajo 20 kr. srebra. Teh bukvie, ki jih tukej Slovenski mladosti oznanimo in vživo častitljivim duhovnim gospodam, staršam in vsim prijatlam mladosti priporočimo, je ni davnej v Gradcu deseti natis v nemškim jeziku na dan prišel, kjer se v predgovoru tole bere: Ko-mej ste dve leti pretekle, kar je bil deveti natis od 4000 iztisov na svitlo prišel, je bilo že dese-tiga treba. Bukev tedej, kterih se v kratkim času ------------------- " ¦¦¦¦—i^-MJMB toliko speča, ni treba posebno priporočevati; dobra reč se nar bolj sama priporočuje. Mi tedej dru-ziga ne želimo, kakor de bi se Slovenska mladost tudi teh bukvic z veseljem poprijela, od kterih so milostljivi rajnki Teržaški škof Ravnikar, takole pisali: Ljubi mladenči in deklice! Vem, de je ni skorej reči, nad ktero bi toliko veselja imeli, kakor nad lepimi povestmi. Nate jih polne bukvice! Ena je lepši od druge. Vse so res, in po versti, kakor so se godile, gredo ena za drugo. Zgodbe jim pravimo. Od teh zgodeb se sme reči, de so vsiga sveta nar lepši. Zakaj poglejte, sam ljubi Bog jih je rekel nam k pridu v posebne bukve popisati. Pravi se jim sveto pismo; zgodbam pa — svetopisemske zgodbe. Kar se jih je od stvarjenja sveta do Je-zusoviga prihoda zgodilo, jim pravimo zgodbe sta-riga zakona; kar jih je pa po Jezusovim rojstvi, jim pravimo zgodbe s. pisma noviga zakona. Pa vsih zgodeb, kar jih je v svetim pismu, ne boste v teh bukvah našli, ampak le tiste, ktere, se vam bolj primerijo, kar jih je bolj umevnih, bolj lepih in podučnih za mlade ljudi. Prav lepo in očitno boste v teh bukvah vidili, kako dober in prijazen je bil Bog že od začetka sveta do ljudi, in kako je iz ljubezni do nas zadnjič clo svojigaSina Jezusa Kristusa na svet poslal. Iz vsake povesti skorej boste božjo vsigamo-gočnost, dobrotljivost, modrost, vsigavednost, svetost, pravičnost in previdnost spoznavali, pa nikoli nikjer ne lepše in čistejše, kakor nad Jezu-sam Kristusam in v tistim kar je on učil, delal in terpel. Po njem se veličastvo, prijaznost in vsa ljubeznivost božja odkrije. Tako vam bodo zgodbe s. pisma nar lepši nauk od Boga, nar lepši od vere. V teh bukvah boste od mnogoterih otrok brali, postavim od Abelna, Sema, Jafeta, Izaka, Joiefa, Samuela, Davida, Tobija. Nad temi boste veselje imeli. — Pa tudi od hudobnih otrok, postavim od Kajna, Kama, Jožefovih bratov, Opna, Pineza, Absolona boste v njih brali. Njih življenje vam ne bo nikakor všeč. Nad njimi se boste učili hudobijo studiti in druzih grehi vas bodo varovali v enake zabresti. Takole vas bodo zgodbe s. pisma v samočistih zgledih pobožnosti učile. Berite tedej ljubi mladenči in deklice! radi in pridno te bukvice in kakor dobri otroci v njih, zlasti pa kakor mladenič Jezus, taki si vsi biti pri-zadenite. Imenovane bukve se dobe tudi pri L. Krem-karji v Ljubljani; v Celji pa pri ,/. Gajgerji. Kdor jih 12 skupej vzame, dobi ene za pri-klado. (2 5.) (3) Pri L. Kremiarjij bukvovezu v Ljubljani , so naslednje bukve v starim pravopisu na prodaj: v Sest nedelj pobožnosti v čast s. Alojzja Goncaga. S. Alojzja življenje, premišljevanje njegoviga življenja, litanije in pesem. Molitev jutrejna, večerna, pri s. maši, za spoved in s. obhajilo, iz nemškiga prestavljene. Drugi natis Veljajo terdo vezane in pozlačene 18 kr. srebra