GozdVestn 76 (2018) 10 419 Gozdarstvo v času in prostoru Slika 1: Organizatorji (foto: arhiv Š. Planinšek) Oktobra 2017 smo na pobudo Skupine Gozd eksperimentov na Gozdarskem inštitutu Slo- venije organizirali seminar Po sledeh živali in znanja za širšo javnost. Po uspešno izvedenem seminarju gozdno-lovske pedagogike smo bili s strani avstrijskega gozdno lovskega pedagoga in na evropskem nivoju priznanega komunikatorja na področju gozdarstva Thomasa Baschnya povabljeni na obisk njihovega najbolj obiskanega centra za izobraževanje za lovsko in gozdarsko tematiko na avstrijsko Gradiščansko. Glede na število predprijav smo organizatorji hitro ugotovili, da bo iz Slovenije na strokovno izobraževanje potoval kar cel avtobus gozdarjev, lovcev in zaposlenih v vzgoji in izobraževanju. Ob prihodu v Avstrijo sta nas pričakala gostite- Gozdni in lovski pedagogi na ogledu avstrijskega lovsko izobraževalnega centra Werkstatt Natur GDK 945.35(436):945.3+156(045)163.6 lja Thomas Baschny (na Sliki 1 skrajno levo) in Roman Bunyai (na Sliki 1 drugi z desne, vodja centra) in nam slikovito razkazala svoj center, ki je zrasel na mestu nekdanje gozdne drevesnice. Prvi del je obsegala predstavitev centra, gozdarske hiše z množico razstavnih eksponatov (dermopla- stičnih preparatov) in gozdne učilnice, sledilo pa je povsem praktično izvajanje aktivnosti gozdne pedagogike. Njihova prednost je ta, da se je dober glas o izvedbi njihovih izobraževanj in drugih aktiv- nosti širil po načelu snežne kepe (od ust do ust) in na tak način je število obiskovalcev naraslo iz prvotnih 700 na 10.000 letno na 2,2 ha izobraže- valnih površin. Najboljša dota centra je gotovo ta, da ponujajo pristno izkušnjo učenja in igre v GozdVestn 76 (2018) 10 420 Gozdarstvo v času in prostoru Slika 2: Skok v daljino (foto: Š. Planinšek) naravi s čim manj pripomočki. Ob obisku skupin, ki ponavadi trajajo 3 ure (lahko pa tudi 8), se naj- prej uskladijo z zahtevami šolskega kurikuluma, redno pa predstavijo tudi bližnji gozd in gozdarske aktivnosti ter lovsko tradicijo. Center ponuja 3 glavne sklope: gozd, vrt in gozdarsko hišo. Najbolj so nas zanimale zunanje interpretacijske točke (narejene iz lesa), na kate- rih smo tudi mi lahko preizkusili sposobnosti. Začetek je bil skrivnosten - s sprehodom skozi rastlinski labirint iz tise, potem smo se mimo manjšega ribnika lahko splazili skozi »umetni rov«, ki predstavlja domovanje lisice in jazbeca in spoznavali sledove divjadi, odtisnjene na lesenih podstavkih. Z dolžino skoka v daljino smo se primerjali z veverico, zajcem, lisico …; Premagati je bilo potrebno nekaj, otrokom vedno privlačnih, naravnih ovir iz lesa, zain- teresirani so se lahko povzpeli na lično izdelano visoko prežo. Zaključno navdušenje pa so zanetile aktivnosti gozdne pedagogike v zavetju gozda, ki so nas popeljale v otroštvo, ko smo znanje sprejemali prek igre in z navdušenjem. Zaključek srečanja je minil v prijetni izmenjavi mnenj in tudi znanj, za katere upamo, da jih bomo čimprej oz. čim večkrat uporabili tudi v Sloveniji. IZJAVe UD eLeŽeNCe V: »P r e d s t a v l jen e m o t i v a ci js k e v a je s o m i o b u d i l e s p o m i n n a o t r o š k a l e t a – k a k o en o s t a v n o i n u či n- k o v i t o je m ogo č e m o t i v i r a t i s p r e p r o s t o , i s k r en o i n s p r o š č en o l og i k o .« Štefan Vesel, LZS »G o z d n a p e d a gog i k a n a z e l o en o s t a v en i n p r e p r o s t n a či n o d s t r n e z e l o v e l i k d e l go z d a. Z n a n ja b o d o d o b r o d o š l a z a n as, k i p o u ču jem o i n v go z d u, d a n a r e d i m o u r e b o l j p o l n e, z a n i m i v e i n a t r a k t i v n e.« M a t eja K i š e k, S r e d n ja l e s a r s k a i n go z d a r s k a š o l a M a r i b o r S u p er p r o s t o r z a izv e d b o i n t o o b go z d u – go z d a r s k a h i š a, l a b i r i n t , p r e ž a i n o s t a l o . Ž e l e l a b i, d a b i i m e l i n e k a j p o d o b n e ga v L j u b l ja n i. »M a r i ja n a T a v č a r , Z GS« Sodelovanje slovenskih in avstrijskih gozdno lovskih pedagogov se bo nadaljevalo tudi v naslednjem letu 2019, o čemer vas bomo obvestili prek družabnih omrežij in spletne strani Gozd eksperimentov. GozdVestn 76 (2018) 10 421 Slika 3: Pajkova mreža (foto: Š. Planinšek) Slika 4: Skupinska slika (foto: L. Avsenik) Gozdarstvo v času in prostoru S kolegom Markom Malijem, predsednikom Komisije mladi in lovstvo pri LZS, s katerim sva skrbela za organizacijo ekskurzije, se iskreno zahvaljujeva vsem udeležencem za kreativno in prijetno druženje ter hkrati upava, da bodo vsebine, ki smo jih imeli priložnost spoznati v Burgenlandu, v bodoče večkrat našle mesto tudi v našem domačem okolju. mag. Špela Planinšek