GLASNIK LJUBLJANA, 20. JUNIJA 1958 OKRAJNEGA LJUDSKEGA ODBORA LJUBLJANA LETO V., ŠTEV. 48 OKRAJNI LJUDSKI ODBOR Poročilo o delu Sveta za obrt za leto 1957 X Svet za obrt sc je v letu 1957 ukvarjal s politiko razvoja in usmerjanja obrtne dejavnosti na območju okraja. Do aprila je imel Svet deset klanov. Z imenovanjem novih svetov D. aprila 1957 je Stel 14 članov. Db priključitvi okraja Kočevje je bil v Svet imenovan en nov član. 8. novembra 1957, po izvolitvi no-vcga 01,0 Ljubljana, je bil imenovan nov Svet z 12 člani, od katerih i® 7 zaposlenih v obrtništvu. V letu 1957 je Svet imel 11 sej. Povprečna udeležba na sejah je bila fo,5»/.. Svet si je program svojega dela Postavil v smislu smernic okrajnega družbenega plana za leto 1957, ki Predvideva povečanje vrednosti obrt-niSke proizvodnosti v družbenem ••‘ktorju z l2*/o, v zasebnem pa za ”*/«, nadalje razširitev m reže obrtnih obratov, pravilno politiko obdavčenja in določanja družbenih obveznosti ter smotrno uporabo razpoložljivih investicijskih sredstev. V zvezi s 'tein je Svet razpravljal o predlogu okrajnega družbenega plana in o rebalansu, o uporabi Sredstev okrajnega investicijskega #kladu, o davčni problematiki, o občinskih dokladah, o finančnih problemih nekaterih obrtnih podjetij 'n o polletni realizaciji plana obrti *®r o vplivu planskih instrumentov *a leto 1957 na obrtna podjetja ^ r®dnim obračunom. Svet je razpravljal tudi o osnutku uredbe o Nabavno prodajnih zadrugah, oured-“j o ureditvi in o opravljanju dim-"ikarske službe in o zadevah, ki sl>«dajo v njegovo pristojnost po jbstoječih predpisih. V zvezi s tem 1® Svet poleg navedenih načelnih ,Qdev v svoji pristojnosti obravnaval 48 pritožb proti odločbam obeskih ljudskih odborov, od kate- ,di je II pritožnikom ugodil, 57 pri-°*h pa je zavrnil. Svet je obravnaval več prošenj izdajo garancijskih izjav, od kadrih je obema zboroma okraja pri-P°ročil izdajo 6 garancij. Dalje je Svet n svoji pristoj-potrdil gospodarskim organi-aeijam 15 investicijskih programov, j Občinski ljudski odbori so pred-agalj pritrditve za prenehanje ne- katerih obrtnih obratov. Svet je k takim odločbam dal pritrditev v 4 primerih, odklonil pa v 2 primerili, in sicer za prenehanje pekarne v Domžalah in za prenehanje šivalnice v Kamniku. Svet je pri razpravljanju glede takih predlogov ugotavljal, da sprejemajo občinski ljudski odliori sklepe o prenehanju obrtnih delavnic brez temeljitejšo analize in da niso vedno iskati možnosti, da se nerentabilne delavnice sanirajo in se niso ozirali na potrebe prebivalstva. V takih primerih, kjer je Svet ugotovil, da ni zadosti upravičenih razlogov za prenehanje obrtne delavnice, je predlog odklonil. Za razvoj obrtništva v okraju Ljubljana je Svet določil smernice na svoji I. seji v letu 1957. Po teh smernicah naj bi sc predvsem zagotovil nadaljnji obstoj obrtništva s tem, da se občinskim ljudskim odborom priporoči izdajanje obrtnih dovoljenj vsem prosilcem, ki izpolnjujejo predpisane pogoje, da občinski ljudski odbori izvajajo glede obrtništva pravilno davčno politiko in da se investicijska sredstva iz občinskih oz. okrajnih investicijskih skladov smotrno uporabljajo za razvoj obrtništva ne glede na sektor. Pri izvajanju svoje politike je Svet svoje delo koordiniral z Okrajno obrtno zbornico. Razvoj obrtništva v letu 1957 Svet je ponovno ugotovil, da obrt še vedno zaostaja za razvojem ostalih gospodarskih panog. Svet je zato nadaljeval s politiko preteklega leta, da je treba razvoju obrti posvetiti posebno skrb in pozornost. Skrb za nadaljnji razvoj obrti je bila poverjena občinskim ljudskim odborom. Obrtna dovoljenja naj bi se izdajala vsem prosilcem, ki za to izpolnjujejo pogoje, in to tudi v tistih strokah, kjer se obrtna dovoljenja izdajajo po prostem preudarku. Kako se je politika Sveta oz. občinskih ljudskih odborov odražala v razvoju obrtništva v letu 1957, je razvidno iz naslednjih podatkov: Občin* Občin* Obrati — Sektor družbeni zasebni Skupaj V I-jubljona-Bežigrad J1 Ljubljana-Center Ljubijana-Crnuče Ljubijana-Mostc Ljubi jana-Pol je f' Ljubi jana-Rudnik o' Ljubijana-Sentvid i,' Ljubijuna-Sišku 1(1 !ji"bljana-Vič ll' Borovnica '2 ;<(frknien Ij Dobrepolje Dob rova IOT6 1*17 W6 IW IWi IW 28 40 205 218 245 258 184 188 941 951 1125 1159 6 6 71 71 77 77 26 24 165 186 191 210 25 25 129 140 154 165 5 6 151 158 156 144 24 - 26 251 227 255 255 54 59 505 520 557 579 40 46 541 565 581 409 26 22 59 59 65 61 54 58 106 99 140 157 1 3 51 45 52 48 5 4 76 68 81 72 Obrili — Sektor družbeni ' zasebni Skupni - i« mr 1V$6 mr to% mr 14. Domžale 29 25 279 290 508 515 15. Grosuplje 12 14 81 79 95 95 16 Ivančna gorica 17 19 145 125 162 144 17. Kamnik 52 55 294 276 526 511 18. Kočevje 45 57 89 119 154 156 19. Lašče 1 1 74 Ti 75 76 20. Litija 55 54 101 105 154 157 21. Logatec 15 16 72 75 87 89 22. Loška dolina 11 14 25 24 56 18 25. Medvode 15 12 65 57 76 *> 24. Mengeš 5 5 97 97 102 102 25. Moravče 7 8 49 52 60 26. Ribnica 8 8 105 99 m 107 27. Sodražica 15 12 66 66 79 78 28. Vrhnika 29 29 104 96 155 125 Skupaj 728 ’ 754 4451 4496 5159 5250 Iz navedene primerjave vidimo, da se jo število obrtnih obratov v družbenem sektorju povečalo v letu 1957 za 26, v zasebnem sektorju pa za 65, ali skupno za 91 obratov. Razlika med podatki, objavljenimi v poročilu sveta za leto 1956, je nastala zaradi priključitve bivšega okraja Kočevje k okraju Ljubljana. Kako se je v letu 1957 širila mreža obrtnih obratov, kaže naslednja primerjava: Občina Sektor Porast oz. zrn* n j. družbeni zasebni Sektor 1. Ljubijana-Bežigrad Prijave Odjave Prijave Odjave družb. zasebni 12 30 17 + 12 + 13 2. Ljubljana-Center 4 — 74 64 + 4 4- 10 5. Ljubljuna-Crnuče — — 3 3 — 4. Ljubi juna-Mosle 2 4 29 8 — 2 + 21 5. Ljubi jana-Pol jc 8 8 19 8 — + 11 6. Ljubi jana-Rudnik 1 — 17 10 + 1 + 7 7. Ljubi jana-Sentvid 2 — II (5 + 2 - 4 8. Ljubljana-Siška 6 1 38 21 4* 5 + 17 9. Ljubljana-ViČ 7 1 40 18 + 6 + 22 10. Borovnica 1 5 2 2 4 1 L Cerknica 9 5 4 11 "t" 4 7 12. Dobrepolje 2 — 1 7 + 2 - 6 11. Dobrova n 8 1 — 8 14. Domžale 2 8 30 19 6 + 11 15. Grosuplje 2 — 2 4 + 2 + 2 16. Ivančna gorica 2 — 2 22 d- 2 -20 17. Kamnik 3 — 6 24 + 3 — 18 18. Kočevje — 8 32 2 8 + 30 19. Lašče . n— — 5 4 + 1 20. Lilija 2 1 9 7 + 1 + 2 21. Logatec 1 — 2 1 4- t 4- 1 22. l oška dolina 3 3 4 + 3 — i 25. Medvode t 4 10 1 — 6 24. Mengeš 4 -4 25. Moravče 2 4 1 4* 1 + 3 26. Ribnica 1 1 1 5 — 4 27. Sodražica 1 t 1 1 28. Vrhnika 1 1 6 14 - 8 Skupaj 73 47 379 314 + 26 + 63 V preteklem letu ni bilo mnogo zanimanja za izdajanje obrtnih dovoljenj za redno obrt, za katero se zahteva strokovna kvalifikacija. Prošnje zn nova obrtna dovoljenja so sc predvsem nanašale na obrti podobne dejavnosti, ki nimajo usluž-noslnega značaja, ker se v glavnem bnvijo s serijsko proizvodnjo. To so predvsem tekstilna galanterija, izdelovanje galanterijskih predmetov Iz plastičnih mas in podobno. Te stroke so spretno izrabljale ugodno konjunkturo in si zaradi pomanjkanja konkurence zelo hitro osvajajo trg. Največ novih prijav obrti ie bilo v družbenem sektorju v stroki pekarstva. v zasebnem sektorju pa od redne obrti v strokah: krojaštvo. Šivilje, mizarstvo in strojno pletilj-stvo, v obrti podobne dejavnosti pa: nrevažanje s konjsko vprego, izdelovanje drobne tekstilne galante- _ rije, izdelovanje galanterijskih predmetov iz polivinila in prevozi blaga 8 motornimi vozili. Odjav obrti je bilo v družbenem Sektorju največ v strokah: mizarstvo, krojaštvo, šivilje, čevljarstvo, mlinarstvo, brivnice m česalnice ter kovaštvo, v obrti podobni dejavnosti pa v stroki prevažanje s konjsko vprego in izdelovanje drobne tekstilne galanterije. Razlogi odjav obrti v letu 1957 se v družbenem sektorju navajajo večkrat zaradi likvidacije, pregru-aeije v druge stroke, pri|>ojitve drugemu podjetju, v zasebnem sektorju pa se razlogi odjav nanašajo no opustitev, preselitev, zu-oslitcv v družbenem sektorju, na olcz.cn, starost, nerentobilnost in smrt. V obrtništvu je bilo v letu 1957 zaposlenih v družbenem »lektorju 9091 delavcev, kur je zn 562 več kot v letu 1956. V zasebnem sektorju je število zaposlenih doseglo 7441 oseb in se tako zvišalo za 131 delavcev. Skupno je zaposlovalo obrtništvo obeh sektorjev v letu 1957 693 več oseb kakor v letu 1956. Kar sc tiče pomanjkanja obrtnih kapaitet, se situacija v primerjavi z letom 1956 ni bistveno spremenila. Pomanjkanje obrtnih kapacitel ie bilo še nadalje v sledečih strokah: v gradbeništvu (zidarji, krovci, pleskarji in slikarji), v kovinski stroki (mehaniki, avtomehaniki, kovinostrugarji, kleparji in inštalaterji), v elektrotehnični stroki (elektro-mehaniki. elektroinštalaterji, radio-melmniki. galvanizerji in avtoelck-tričnrji). Pomanjkanje obrtnih kapacitet v lesni stroki se je kazalo pri tesarjih, stavbnih mizarjih, parke-tarjih, sodarjih, kolarjih in leso-»frugnrjih. V uslužnostni obrti pa 8e najbolj primanjkuje pralnic, čistilnic, gospodinjskih servisov in re-paraturnih delavnic. Zlasti kritično se je pokazalo pomanjkanje obrtnih kapacitet pri novogradnjah družbenega standarda. S spremenjeno strukturo investicij v korist stanovanjskih zgradb ec je očitno povečala udeležba obrtnih del pri novogradnjah, saj znaša njihova vrednost od 53 do 60*/« celotne vrednosti objektov. Poleg tega pa so si hišni sveti ustvarili znatna sredstva za vzdrževanje in popravila, kar vse je imelo za posledico veliko povpraševanje po obrtnih storitvah. Hiter porast števila motornih vozil, povečana mehanizacija v kmetijstvu, uvajanje raznih gospodinjskih strojev zahtevajo tudi njihovo vzdrževanje. Obstoječe- slonje obrtne dejavnosti po ne krije teh potreb. Vedno bolj se čuti tudi pomanjkanje obratov za osebne storilve, t. j. pralnice, čistilnice in gospodinjski servisi, ki naj bi razbremenili zaposlene žene. Osnovna oviro pri ustanavljanju obrtnih podjetij in razširilvi obstoječih Kapacitet je pomanjkanje lokalov in kvalificirane delovne sile. Posamezni ljudski odbori, predvsem na območju mesta Ljubljane, so sicer skrbeli za to, da se v novih zgradbah zgradijo lokali tudi za obrtno dejavnost, vendar bodo ti vselijivi šele v prihodnjih letih. Povečanje števila obrtnih delavnic v letu 1957 ne predstavlja bistvenega izboljšanja za zadovoljitev potreb po—obrtniških uslugah, v čemer sc kaže še vedno nemajhna skrb občinskih ljudskih odborov za izboljšanje življenjskega standarda delovnih ljudi. Pri tem obstajajo tudi objektivni razlogi, kol n. pr. pomanjkanje lokalov ipd. Zasebniki in hišni sveti Se nadalje odpovedu- jejo lokale obrtnim podjetjem in jih oddajajo podjetjem, ki ponujajo in plačujejo visoko najemnino. Zato je pomanjkanje lokalov za obrt čutiti posebno v mestih, pa tudi v večjih industrijskih krajih. Nadaljnji objektivni razlog za prepočasen razvoj obrti je tudi pomanjkanje investicijskih sredstev za nabavo novih osnovnih sredstev, za zamenjavo obrabljenih strojev in orodja, delno pa tudi še nepravilna določitev pavšalnih obveznosti. Preureditev obstoječih prostorov včasih ovirajo tudi pretirane zahteve in.špekijskih organov, ki ne dovolijo skromnejše ureditve obratnih prostorov. Nu drugi strani pa so tudi najemnine lokalov, ki sc oddajajo v najem po ekonomskih cenah, za marsikatere obrtne delavnice, zlasti uslužnostnega značaja. previsoke. Pomanjkljivost v kapacitetah obrtnih podjetij in delavnic sc še nadalje odraža predvsem v pomanjkljivi mreži obrtnih obratov uslužne dejavnosti.. Vzrok za tako stanje je, da zlasti uslužnostne obrtne delavnice ne ustvarjajo dovolj sredstev, s katerimi bi lahko odplačevale anuitete zn najeta investicijska posojila. Da bi zagotovil uspešnejši razvoj obrtništva, je svet predlagal vsem občinskim ljudskim odborom, naj izdelajo za svoje območje perspektivni plan razvoju obrtništvu, da določijo pri odobravanju posojil iz svojih sredstev take pogoje, da bodo sprejemljivi za obstoječe obrtne obrate. V ta namen je dal svet občinam sugestijo, da priskrbijo potrebna sredstva zn obrt v svojih proračunih. Občinski ljudski odbori naj hi sprejeli tudi načelo, da se morajo v obrti ustvarjena sredstvu v celoti vrniti v obrt za ustanavljanje novih delavnic in podjetij in za tehnično izpopolnitev in razširitev obstoječih obrtnih obratov. Ob analizi stanja obrti je Svet ugotovil naslednje: v primerjavi s predvojnimi leti je obrt po kapaciteti sicer dosegla tedanje stanje. Upoštevati pa je treba, da se je istočasno povečalo povpraševanje po obrtniških uslugah, kar je posledica spremembe strukture in gostote prebivalstva zlasti v mestili In industrijskih središčih. Široka gradbena dejavnost, razvijajoča se melianizacija kmetijstva, krepitev prometa in naraščajoče potrebe prebivalstva zahtevajo vedno več obrtniških uslug. Važen faktor pri tem pa je tudi povečana stanovanjska iz.granja. ki zahteva zlasti povečanje gradbene obrtne dejavnosti. Da bi se zagotovili tudi ostali pogoji, ki bi omogočili nadaljnji razvoj obrti, je Svet sprejel načelo čim širšega pavšaliranja družbenih obveznosti v obrti. Občinski ljudski odbori so v glavnem načela Sveta za obrt pri okrajnem ljudskem odboru osvojili in jih pretežno tudi izvajali. To pravilno pojmovanje je našlo izraz predvsem v njihovih družbenih planih za leto 1957. V poedinlh občinah pa je kljub temu prišlo do nazadovanja družbenega sektorja obrti in do ukinitve nekaterih družbenih obratov, kar je predvsem posledica prepozne intervencije občine. Občinski ljudski odbori tudi niso storili vsega, kar je potrebno za razvoj obrti ter bi morali predvsem ustanavljati začasne delavnice ter napraviti analizo sedanjega stanja in programe za nadaljnji razvoj obrti. Pri občinskih ljudskih odborih je treba vzbuditi tudi interes, da občina in njena podjetja skupno rešujejo probleme obrti. Naloga občinskili ljudskih odborov in stanovanjskih skupnosti je ustanavljanje uslužnostnih obrti, predvsem pralnic, čistilnic, gospodinjskih servisov in reparaturnih delavnic za razbremenitev zaposlenih žena. Občinski ljudski odbori morajo iskali možnosti zn razširitev obrti, predvsem »služnostni-. V preteklem letu so tudi kmetijske zadruge opustile obrtno dejavnost, vendar se družbeni obrati iz teh niso ustanavljali. Tudi v teli primerih se kaže pomanjkljiva aktivnost občinskih ljudskih odborov. Svet je ugotovil, da so občinski ljudski odbori v preteklem letu upoštevali potrebe podjetij in delavnic za njihov bodoči razvoj. Pravilnost davčne politike poedinili pb-činskih ljudskih odborov sc odraža tudi v določanju občinskih doklad nu dohodek zasebnih obrtnikov. Po-edine občine so šc vedno hotele s tem reševati svoje finančno stanje, pri tem pa so zanemarjale pravilno stimuliranje za hitrejši razvoj obrti. S tako prakso občinski ljudski odbori rešujejo le trenutno finančno stanje, potrebe obrti pa pri tem povsem zanemarjajo, saj so se tako pridobljena sredstva ponekod uporabljala v povsem druge namene. Pomembna sprememba je nu področju obrtništva nastopila z likvidacijo obrtno nabavno-prodaj-nih zadrug v Ljubljani Te zadruge so v času distribucije odigrale pozitivno vlogo in so v času administrativnega gospodarstva posredovale vključitev zasebnih obrtnikov v plansko proizvodnjo. V sedanjem razvoju pa so ONPZ pokazale negativne tendenee in pomenile oviro za nadaljnji razvoj našega gospodarstva. Zato je bila likvidacija ONPZ nujna. Vlogo teh zadrug bodo glede oskrbe obrti s surovinami in distribucijo izdelkov prevzela že obstoječa trgovska podjetja. C.e ta način oskrbe ne bi zadostoval, naj bi se ustanovila tudi nova trgovska podjetin oz. trgovske agencije. Prostore, ki so jih uporabljale ONPZ. je treba tudi v bodoče izključno uporabljati za potrebe obrti. Izpolnjevanje obveznosti družbenega plana Vrednost celotne obrtniške proizvodnje in uslug v družbenem sektorju se je v primerjavi z letom 1956 povečala za t5*/o. Družbeni plan je bil prekoračen zn 8®/«. Vrednost proizvodnje se je povečala zlasti v sledečih strokah: predelava zemlje, kamna in stekla zn 27®/«, obrtno predelovanje tekstilnega blaga za 25®/«, predelovanje kovin zn 23®/«, stavbna obrt zn 21®/o, lesna Za 16*/« itd. V zasebnem sektorju pa se je vrednost proizvodnje povečala zn 9"/o. Na povečanje proizvodnje uslug je vplivalo zlasti povečanje stanovanjske izgradnje, številne rekonstrukcije v industrijskih podjetijh, ki so zaposlile razne obrtne stroke, predvsem kovinsko, gradbeno, lesno in elektroinštalatersko, povečanje mehanizacije in prometa z motornimi vozili, povečanje sortimenta, ugodne posledice pavšalizneije, povečanje potrošnih fondov itd. Pritegnitev delavcev k nadurnemu delu v lastnih delavnicah jo prav tako ugodno vplivalo na povečanje proizvodnje, po drugi strani pa tildi na zmanjšanje šušinnrstva. Negativno pa je na izpolnjevanje plana vplivalo pomanjkanje določenih materialov, predvsem Inštalacijskega mateirale, deloma slaba kvaliteta armatur, pomanjkanje deviznih sredstev za uvoz nadomestnih delov, orodja, strojev in specifičnih uvoznih materialov. Pavšalne obveznosti za pavšali-rana podjetja so v letu 1957 znašalo 308,652.000 din. Primerjava pavšalnih obveznosti v letu 1957 s preteklim letom ne bi bila realna, ket se je število pavšuliranih gospodarskih organizacij v tem letu povečalo in so bila med temi tudi obrtna podjetja z višjimi družbenim1 obveznostmi. Pač pa kažejo pavšalni zneski, preračunani na enega zaposlenega, dn je znašal pavšal v letu 1956 — 54.787 din, medtem ko je bil v letu 1957 — 53.576 din, kat predstavlja 2% manj kot v letu 1956. Občinski ljudski odbor! so posamezna podjetja tudi oproščali plačevanja družbenih obveznosti ali pa s0 jim določali plačevanje teh obveznosti v minimalnem znesku, da bi jim na ta način omogočili rentabilno poslovanje. Nekateri deloval kolektivi pa se kljub prejetim ugodnostim niso resno zavzeli zn večjo storilnost in zboljšanje poslovanja, kar dokazuje finančni rezultat. Pavšaliranjc V letu 1957 je bilo pavšali ranih 291 obrtnih gos|H)darskih organizacij, kar predstavlja 87®/e vseh obrtnih obratov (upoštevana so tudi likvidirana podjetja). Višina ustvarjenega celotnega dohodka pnvšali-stov je znašala 50®/« celotnega dohodka vseh obrtnih gospodarskih organizacij. Tz tega je razvidno, da so bile dejansko pavšalirane najmanjše obrtne gospodarske organizacije. večja podjetja so po delilfl celotni doliodek po rednem obračunu. Medtem ko so še v letu 1956 določali ljudski odbori višino pavšala po laslni presoji, se je v leta 1957 določala višina pavšala s p0". gpdbo. ki sta jo sklenila občinski ljudski odbor in gospodarskn organizacija. 7, novim načinom določa-nja pavšalnih obveznosti so se gospodarske organizacije kot pogodbene stranke prostovoljno obvezal6 na plačilo določenih obveznosti. T0 je imelo za posledico realnejšo določitev pavšalov, zaradi česar so izostale tudi pritožbe. S puvšaliranjem družbenih obveznosti se je omogočila gospodarskim organizacijam poenostavit®’ finančnega poslovanja, po druK1 strani pa je bila dana najboljša ***' mutacijo- za racionalnejše poslovanje in dvig storilnosti, ker so g6j spodarske organizacije s sredstvi, * so jim ostala po kritju stroškov družbenih obveznosti, lahko pro**® razpolagala. Z nižjimi obremenil*' mi so posamezni ljudski odbori dejali možnost nerentabilnim, vend6 družbeno potrebnim, predvsem uslu*' nostnim obrtem, da so lahko vskl*j juli svoje izdatke z dohodki, P\ tem pa izplačevali 100®/« plače r tarifnem pravilniku. Pri določanju pavšalov za b'*® 1957 so ljudski odbori predvs®6 upoštevali gospodarsko zmogljiv®* ’ višino pavšalov v letu 1956. števi1, zaposlenih, splošno povišanje P*6' podražitev električne energije in * # munulnih uslug ter obremenitev odplačevanjem anuitet. , Na splošno je pavšaliranjc ut'® * no vplivalo na povečanje °*,r |j-proizvodnje, kar je razvidno iz z*’8, j. zueije celotnega dohodka. Pavšfl.^ rana obrtna podjetja so P076,®,,) celoten dohodek v primeri z lfi.ij 1956 za tN®/o, plnn pa so prekorači, za 12®/«. Nepnvšnlirnnn obrtna t’^,, jetjn pa so povečala celoten dek v primerjavi "z letom 193® ?1) 13®/«, plan pn so prekoračila, b' , t«/«. Poleg iega so skoraj vsa t> , šalirann podjetja in delavnice 0*, pila svoj gospodarski položaj, 8 ! ] I I I I I I l 1 I t I i 1 t I C C l (I > i! D 6 t t <1 >. t t fc t I t t t h h D ii i' K t 7 d t! ti i« k tf i: •e G m 43.- ulasnih j'm bo služilo kot podlaga za nadaljnji razvoj. Svet je smatral, da je treba nu-«“lo pavšaliranja široko tolmačiti 111 ga razširiti na čim večje število delavnic in podjetij. Svet je zastopal načelo pavšali ra n j a tudi v zasebni obrti, in sicer na podlagi ”-urnega delavnika. Na tu način bi Sp oba sektorja približala glede »bremenitve enakim pogojem, v zasebnem sektorju obrti pa bi bila »ena stimulacija za večjo proizvodnjo ter priznanje za prekourno delo Osebnega obrtnika. Investicijska politika Za potreb obrti je bilo v letu *»57 koriščeno 32,750.000 dinarjev iz »krajnega sklada, iz občinskih skladov pu 120.4t2.000 dinarjev. Za območje bivšega okraja Kočevje je »ilo iz okrajnega investicijskega Kkbidn porabljenih 4,192.000 din. za »bfinp na območjn tega okraja pa '6,390.000 din. Svet je iz okrajnega investicijskega sklada odobril posojila v vi-jjoi 32.750.000 din 7 obrtnim podjetjem, in sicer za gradnje 1.788.000 dinarjev, za opremo 30.783.000 din i.n ostalo 179.000 din. Občinski ljudski odbori so dali posojila 62 podje-*jem. Največ sredstev je dala oliči-d'1 i.jnbl iana-Center. in sicer dvni-?elim podjef jem. Sredstva občinskih Investicijskih skladov so bila odo-®rpnn za potrebe obrti tnkole: Za gradnje 17.626.000 din. zn j »Premo 94.356.000 din in za ostalo ■•449.000 dinarjev. Investicijski sklad »kraja Kočevje je prispeval za dve »brtni podjetji zn gradnje 50.000 dolu Sveta ra »hrt ** Ra* ni* delovnega iiiohIii občine 1 ^ j 241 F)dink n imtinnvltvl odred« prod*0'11 j vFirojo občine Ribnica. 244 Odlok o ata nove n jaki Inrifi ter r«ahlj*11 | na temnim no »klade občine Lju Slika.