V šolskem centru Josip Jurčič jeseni gimnazija Kmalu bo minilo 10 let od prvih za- četkov uvajanja usmerjenega izobraže-vanja in šolske reforme, ki je v letih 1981 1984spremenilašolskomrežo in programe srednjega šolstva. V ŠC »Josip Jurčič« smo tako začeli namesio bivšega gimnazijskega pro-grama izobraževati učence v družbo-slovno-jezikovnem programu, v letih 1981 — 1989 pa sta bila že pridobljena dva programa: strojnišlvo in metalurgi-ja ter poslovno-finančni program. Spo-/nanje. da je šolstvo mogoče spreminja-li učinkoviio samo postopoma, je posiajalo vse bolj očitno. Projekt us-merjenega izobraževanja je bil vsebolj izpostavljen zaradi preglobokih spre-memb kritiki. tudi s strani prosvetnih delavcev. V omenjenem obdobju so skušale napravljene napake odpraviti z dclnimi popravki učnih programov. Strokovni svet SRS za vzgojo in iz-obraževanje je dne 26. januarja 1990 sprejel sklep za začetek druge faze pre-nove srednjega šolstva: 7 razpisom za šolsko leto 1990/91 se prične vpis v novo gimnazijo, v srednjem strokov-nem šolstvu pa vpis v 3 ali 4-letno smer. Gimnazija združuje dosedanje progra-me: naravoslovno-matematični, druž-boslovni in kulturni, pedagoški in računalniški. Tudi na Srednji šoli v Ivančni Gorici smo razpisali v oovi splošno-izobraže-valni program GIMNAZIJA, in sicer 60 učnih mest. Program gimnazija je primeren učencem, ki so motivirani za umsko napornejše učenje, tistim, ki so ustvarjalni, kreativni in pri delu samo-stojni z raziskovalnim pristopom. Gim-nazija je primeren program za učence, ki se radi učijo in želijo nadaljevati štu-dij na univerzi. Program gimnazija bo vseboval lemeljni in izbirni del. Vseka-kor bo poudarek na temeljnem, sploš-noizobraževalnem delu — na materi-nem jeziku. matematiki in tujem jeziku. Pouk bo potekal na lažjem in zahtev- nejšem nivoju. Izbirni del bo določila šola, n. pr. tuji jezik, vključene bodo tu-di določene vsebine v obliki seminarjev in tečajev, n. pr. teorija spoznanja in or-ganizacija učenja. V gimnaziji bi moral biti poudarek tudi na izvenšolskih de-javnostih, n. pr. športnih, umetniških in kulturnih. Kot pika na i bo po 4-letnem šolanju MATURA, ki bo pogoj za sprejem na univerzo. Znanje na maturi se bo oce-njevalo eksterno, po zgledu mature, ki jo izvajajo v večini razvitih driav. Naše okolje je gimnazijo sprejelo s posebnim zadovoljstvom, saj je splošni program še zlasti primeren za manjše šole, ker daje splošno znanje na dovolj visokem nivoju in omogoča nadaljeva-nje študija na vseh fakultetah. Ob izde-lavi gimnazijskih učnih načrtov mora-mo vztrajati, da izluščimo pomembno od nepomembnega, da število ur pouka znižamo in s tem razbremenimo učence ter šolo naredimo spet privlačno za na-šega srednješolca. Milena Vrenčur