O PAPIRNI PANOGI Papir za notranjost revije PAPIR je prispevala Papirnica Vevče; Biomatt 90 g/m 2 15 ¡ | Pomlad 2022 | 27 | L Iz teorije v prakso From theory to practice Univerza v Ljubljani, Naravoslovnotehniška fakulteta At the Chair of Information and Graphic Arts Technology, Department of Textiles, Graphic Arts and Design, Faculty of Natural Sciences and Engineering, University of Ljubljana we have been training staff for the graphic industry since 1996. We are the only such higher education institution in Slovenia, which formally includes subjects from the field of paper and packaging in its curriculum. Na Naravoslovnotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani, Oddelku za tekstilstvo, grafiko in oblikovanje, Katedri za informacijsko in grafično tehnologijo, že od leta 1996 izobražujemo kader za grafično industrijo, katere del akreditiranega izobraževalnega procesa je tudi poučevanje strokovnih predmetov iz področja papirne in papirno predelovalne industrije. Smo edina takšna izobraževalna visokošolska ustanova v Sloveniji, ki v svojem učnem programu formalno zajema predmete, ki izhajajo iz papirne in embalažne stroke. pripomogla pri vstopu na delovni trg?” sta študentki podali naslednje razmišljanje: Kaja Breskvar ”Leta 2020 sem zaključila magistrski študij na Naravoslovnotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani, smer Grafične in interaktivne komu- nikacije, in se po študiju zaposlila v grafično embalažnem podjetju Jamnik, d.o.o., kjer opravljam delo tehnologa. Od začetka študija sem imela ciljno usmer- jenost na tehnologijo grafičnih procesov, zato sem tudi izbirne predmete pretežno izbirala na tem področju, saj sem si želela pridobiti čim več znanja iz področja tehnologije, da bi bila moja želena poklicna pot lažje doseglji- va. Številni izbirni predmeti s področja papirniške stroke Grafični materiali so za študente tekom štu - dija obvezni predmet. Iz nabora izbirnih pred- metov imajo na voljo še številne druge, kot denimo Grafične preiskave, Embalaža 1 in 2, Oblikovanje embalaže, Dodelava grafičnih iz- delkov, Ekološko načrtovanje embalaže ter na 2. stopnji - magistrskem študijskem programu - Metode karakterizacije grafičnih izdelkov in na 3. stopnji – doktorski - Celostni vidiki pri proizvodnji in predelavi papirja ter embalaže, Embalažni in grafični materiali, Funkcionaliza - cija grafičnih materialov ter Starejši grafični materiali in tehnike izdelave. Nadgradnja s tehnološkimi vsebinami Študentje se v glavnem v največkrat odlo- čajo za oblikovalski steber študija, medtem ko se preostali enakomerno porazdelijo na nove medije in na konvencionalno tehnologijo. Za - nimanje za tehnologijo je po koroni nekoliko večje, kajti študentje imajo dovolj računalni- škega delovnega okolja in želijo svoja znanja nadgraditi tudi s tehnološkimi vsebinami. Takšni sta tudi magistrantki Kaja Breskvar in Tanja Sinkovič, obe zaposleni v embalažno– grafičnem podjetju Jamnik, d. o. o. Na vpraša - nje: ”Kako so vam osvojena teoretična znanja "Izbirne predmete sem pretežno izbirala s področja grafičnih procesov, saj sem si želela pridobiti čim več znanja iz področja tehnologije, da bi bila moja željena poklicna pot lažje dosegljiva," pove Kaja Breskvar. Kaja Breskvar je leta 2020 zaključila magistrski študij na Naravoslovnotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani, smer Grafične in interaktivne komunikacije, in se po študiju zaposlila v grafično embalažnem podjetju Jamnik, d.o.o., na delovnem mestu tehnologa. / In 2020, after studying graphic and interactive communications, Kaja Breskvar got a job in the graphic packaging company Jamnik, d.o.o., as a technologist. Izobraževanje O PAPIRNI PANOGI Papir za notranjost revije PAPIR je prispevala Papirnica Vevče; Biomatt 90 g/m 2 16 ¡ | Pomlad 2022 | 27 | L Ocenim lahko, da temeljna teoretična zna- nja iz naravoslovnega področja, ki sem jih pri- dobila med študijem, zgolj delno pripomorejo pri delovnih obveznostih, ki jih opravljamo. Začetki na delovni poti so bili definitivno lažji zaradi poznavanja teoretičnih in praktičnih osnov različnih grafičnih in tiskovnih procesov ter seznanjenostjo z značilnostmi tiskovnih materialov in njihovo odzivnostjo ob interakciji s tiskarskimi barvami in laki. Poznala sem po- stopek grafične priprave za tisk in koncept razvoja ter konstrukcije embalaže. Kljub znanjem, ki sem jih imela, pa so moji začetki na delovni poti polni vsakodnevnega učenja in pridobivanja novih znanj ter veščin, ki jih med študijem nisem osvojila. Pri tem pa bi izpostavila, da mi pri delu bolj kot teoretična znanja pomagajo osebnostne kompetence, ki sem jih razvila med študijem, kot so samoinicia- tivnost, kritična presoja, samorefleksija ter spo- sobnost samostojnega učenja in raziskovanja, Delo v grafični tehnologiji v podjetju, ki ves čas stremi k razvoju, namreč zahteva nenehno uče- nje in napredek, še posebej, če si na začetku ka- rierne poti, kot sem sama.” Tanja Sinkovič »Da so izkušnje brez teorije slepe, teorija pa je brez izkušenj zgolj intelektualna igra, je že v 18. stoletju povedal nemški filozof Kant. Sama sem se s tem dejstvom srečala ob prvi zaposlitvi, takoj, ko sem zapustila univerzitet- ne klopi. Ne, fakulteta te ne pripravi na realno življenje, to je delovno mesto, delovno okolje in kolektiv. Kako hitro boš osvojil delovno mesto, je odvisno od posameznika. Z zna- njem, ki ga prineseš iz fakultete, se lažje osredotočiš in prilagodiš na vse novo, kar ti de lovno mesto prinaša. Znanje iz fakultete je široko in zagotovo na svojem delovnem mestu ne potrebuješ vse snovi, ki jo obravnavaš na predavanjih. Niti ne boš potreboval vseh pred- metov. Vendar … Poznavanje osnov iz vseh teh raznolikih področij je ključ, da razumeš ce- lotno sliko, širši proces dela, katere informacije so pomembne za sodelavca ali poslovnega partnerja, s katerim sodeluješ. To razumevanje je pomembno za tekoč prenos informacij in proces dela, ki je osnova celotnega podjetja. Fakulteta ti da kompetence, da opravljaš svoj poklic, tekom dela nadgrajuješ svoje znanje in slediš tehnološkim spremembam, ki jih pri- naša čas. Poleg tega, ti študij da širino. Širino, ki je pomembna za razumevanje tvoje nalo- ge. Ta je delček sestavljanke, ki ji pravimo in- dustrija.« Osvojena znanja in veščine tekom študija so odlična podlaga za delo Posebnosti posameznega podjetja je nemo- goče zajeti v pedagoški proces. Lahko bi rekli, da je tovrstno razmišljanje utopično, vendar so osvojena znanja in veščine tekom študija odli- čna podlaga za nadgradnjo in osebnostni razvoj posameznika na strokovnem področju. Kaja Breskvar je za svojo raziskovalno delo, ki ga je opravila v okviru magistrske naloge z naslovom ”Pokanje premazov na specialnih grafičnih papirjih”, leta 2020 prejela nagrado za naj- boljše zaključeno delo s področja papirništva in sorodnih ved, kar ji je dalo veliko zagona za poslovno delovanje na področju tehnologije. Klemen Možina, Univerza v Ljubljani, Naravoslovnotehniška fakulteta "Fakulteta ti da kompetence, da opravljaš svoj poklic, tekom dela nadgrajuješ svoje znanje in slediš tehnološkim spremembam, ki jih prinaša čas. Poleg tega, ti študij da širino," pravi Tanja Sinkovič. Tanja Sinkovič pravi, da se z znanjem, ki ga prineseš iz fakultete, lažje osredotočiš in prilagodiš na vse novo, kar ti delovno mesto prinaša. / Tanja Sinkovič says that the knowledge you bring from the faculty makes it easier to focus and adapt to everything new that your job brings. Izobraževanje