P. DOMACIN: KajjeinkajmUJU? (Iz Prekmurja.) Ob vsaki priliki naglašamo, da je UJU nekaj nujno potrebnega in koristnega, ne le za učiteljstvo, še bolj za narod in državo. Seveda, ta trditev v polni meri tudi odgovarja, toda le takrat, 5e ne pride do splošne zmage na5elo, da na dnevnem redu naših zborovanj nimajo mesta »po šoli in po stroki dise5e stvari«. V pravilih UJU je izre5no povedano, da je stanovsko-strokovna organizacija. Žalibog, na isteni mestu pogrešamo natan5ne omejitve stanovskega in strokovnega delokroga, še bolje .povedano: ni povseni jasno povedano v pravilih. v kakšnem razn.eriu sta stanovski in strokovni del. In po mojem skromnem mnenju baš ta ne.iasnost spravi naše, organizaciji sicer vdane 51ane, na napa5na pota. Upam, v tem oziru soglašamo vsi, da je UJU nujna realna potreba; saj druga5e bi živela ta organizacija življenje muhe enodnevnice. Mi pa vidimo njeno zdravo evolucijo in napredek. In 5e stavimo vprašanje, v čem je tista realna podlaga, katera takoreko5 vzdržnje impozantno zgradbo UJU., potem bomo videli, da je troje mnenj. Eni bi rekli: strokovni interes; drngi bi trdili: stanovski interes. Še več bi pa bilo med nami takšnih, ki so mišljenja: stanovsko-strokovni interes je podlaga nastanku in evoluciji naše. od drugih stanov marsikaterikrat zavidane organizacije. Na prvi pogled se vi.di, da nas ne veže le stanovski interes, zlasti ne v onem navadnem tolma5enju. kadar se pravi — stanovski interes je dose5i samo čim boljše gmotno stanje. Učiteljstvo raznih pokrajin živi v tako različnih socialnih in gospodarskih razmerah, da baš ta razli5nost gospodarskih in socialnih razmer ne bi dovolila sestave enotne učiteljske fronte in okrepitve organizacije, le na podlagi gesla: za enako delo enako plaeilo! Še manj bi bilo v interesu naroda in države. da obstoja organizacija, ki ima namert okrepiti gmotno stanje samo enega dela duševnih delavcev. S.cer pa je tudi preteklost naŠe organizacije glasen protest proti takemu naziranju. Na etični podlagi stoji impozantna zgradba UJU in baš v tem je resničnost trditve, da je evolucija te organizacije v interesu naroda in države. Čutimo vsi, da nam v današnji družbi ne pripada upoštevano mesto, ki bi ga zaslužili po važnosti ueiteljskega dela. Naš slab gmotni položaj je le jasno govore5 zunanji efekt tega defakto ob- stoje5ega stanja. Živo čutimo naše slabosti in smo prepri5ani o tem, da mi, ne kot poedinci in tudi kot stan nismo krivi, da je naše delo kvalitativno in kvantitativno manj vredno — nego bi raoglo in moralo biti. Čutimo vsi, da je naša splošna, zlasti pa strokovna izobrazba nezadostna in vidimo tudi sile, ki delujejo na tem. naj se to stanje revolucionarno ne izpremeni. Moramo se pa tudi zavedati resnice: da nam le lastno delo pripomore do zmage in odpora proti tem našim škodljivcein! Toliko 5asa, dokler ne izboljšamo kvalitativno in kvantitativno vrednosti učiteljskega dela, ni upati na porast etionega in materialnega pla5ila. Borba se vodi na široki fronti, toda cilj ji je le eden: usposobitev jugoslovenskega učltelja za čim boljše šolsko in jzvenšolsko delo! Zlasti šolsko delo bodi mojstersko! Pri šolskem delu se moremo otresti zastarelih »metodiških o5al«! Torej: nikar se ne branimo tem, ki dišijo po izpopolnitvi naše stroke, ker sicer s tem zanikamo. da ima borba U.JU etiSno podlago in tajimo bistvo uSiteijskega dela. Imejmo vedno pred o5mi, da je naša organizacija udruženje, ki ho5e uresničiti neki eticni, narodu in državi koristen ideal! Bodimo edini vsi v tem, da je pot do zmage naših idealov jasno začrtana: samoizobrazba, nadaljna izobrazba s pomočjo kulturnega in gmotnegakapitala organizacije, to je strokovna poteza UJU, ki ji daje raočan, eti5no nacionalen pravec! In to deld se vrši v nekem obrambnem okviru, v okviru, ki kaže stanovski značaj učiteljske organizacije. Zato pa ne verujem, da nimajo mesta teme na dnevnem redu naših zborovanj, 5e so izrazito šolske narave. Baš tega potrebujemo, da dvignemo in utrdimo etični in nacionalni temelj naše organizacije. ker zavedati se moramo vsikdar. da smo sograditelji jugoslovanske nacije in naše nacionalne mlade države!