Katollšk cerkTen list« Danica izhaja vsak petek na celi poli, in veljA po poŠti za celo leto 4 gld. 20 kr., za po leta 2 gld. 20 kr.. za četert leta 1 gld. 15 ki. V tiskarnici s prej eman a na leto 3 gold. 60 kr., za pol leta 1 gold. 80 kr., za četert leta 90 kr., ako zadene na t« dan praznik, izide Danica dan poprej. Teta] XXIV. V7 Ljubljani 4. vel. serpana 1871. List 31. Egiptovski Jožef. Igra v petih dejanjih. Spisal Radoslav. (Dalje.) Tretji prizor. Nastopijo trije kupci z Jožefom. Sluga. • Kupec (priklonivši se). Pozdravljen bodi, gospod spoštovani? Po tvojem vkazu zdaj stoji pred tabo f Ta mtafli suženj, rojen v Kanaani; ' Spozn", da nismo govorili slabo, Da sporočili čisto smo resnico Po slugu tvojem; menimo, da upi Ti bodo spolnjeni nad to dušico, Zato naj milost tvoja ga odkupi. Putifar. Ak rds je vse, kar bilo je rečeno Po slugu prej, bil ž njim bi zadovoljen, Dobil prostost bi bolj neomejeno, (Jožefa). Si li, mladič, služiti meni voljen ? Jožef (priklonivsi se). Ak tvoja volja je, gospod, resnično, Me od nazočih kupcev prekupiti, Zvest6 bom služil, ravnal vse pravično, Pokoren tebi, bo dolžnost mi biti. Putifar. Boš spolnil to, kar zdaj si izgovoril, Ne bo ti treba toliko terpeti Kot drugim sužnjem, sebi prav boš storil. (Kupcem.) Pa kaj li hočete vi za-nj imeti? Kupec. Ne bomo ne, predrago ga cenili, Odštel nam bodeš le navadno ceno, Da se ne bomo ž njim zastonj trudili, Zato izrečem li besedo eno : Sto zlatov štej in ti ga izročimo, Ne boš kesal se za to pest denarja, Da ž njim boš srečen , te zagotovimo, Ker te bo zvesto ljubil, gospodaija. Putifar. Visoka edna res je, al ker rabim Mladenča tega, hočem ga imeti , Da le ne dal bi se zmotiti slabim , Da hotel pametno bi res živeti. (Sluga.) Prine«, sluga , mošnjo iz predala, Odštej kupcem zahtevane denarje ! (Odšteje) Kupec ( pravi denarje). Za tvoj denar, gospod, ti bodi hvala, Ostani zdrav in 15 jg naj te obvarje ! (K»pci odidejo.) Putifar (Jožefu). Cuj me toraj, človek mladi, Kar povedal bom, zapomni, In natančno vse dopolni, Kar ti bodem zdaj naročil. Glej, zdaj v moji si oblasti; Vse st'rim lahko, kar čem s tabo, Bodi priden in za rabo, In marljiv pri vsakem delu. Bodi tudi zvest, natančen; Vari se mi goljufije, Ker se kmalu vsa odkrije, Da te čislati bom mogel. Jožef. Vse, karkoli mi velevaš , Moj gospod, se bodem trudil Dopolniti ; nič zamudil Ne bom nikdar po lenobi. Putifar. Kakor si govoril, stori, In boš vstregel moji želji. (Slugu.) Hej, ti sluga pridi, pelji Zdaj mladenča tje na delo! (Odideta. Putifar (zakliče). Sluga, potlej pridi k meni! (Pride kmalu.) Cuj in pazi na-nj ti vedno, In njegovo delo sledno Mi naznani; zdaj odidi! (Odide.) Putifar (sam). Upam, da se nisem vkanil Nad mladenčem, al skusiti Moram ga, da izročiti Bodem mu nadzorstvo mogel. Nisem nadjal ne se tega, Da je takega značaja; Nič mu teže to ne daj a Pogovarjati se z mano, Kar zastonj od druzih sužnjev Bilo bi pričakovati; Zna po šegi se vklanjati, Vidim, da je bistre glave; In nedolžno sramožljivo Njega lica mi pričuje, Da vse napčno mu je tuje, In da ima dar modrosti. Toraj, ko se bom zvestobe Prav do dobrega prepričal, Koj ga bodem poveličal Nad vse druge v svoji hiši. Četerti prizor- Zagrinjalo sc premeni. Noč je. Jožef nekoliko odločen od drugih sužnjev v rčvni lopi ; vsi drugi spe, le on sam v kotu lope čuje. Jožef (za se). O, prememba grozovita ! Strah me reveža obhaja Zdaj v tesnobi tega kraja; Vendar pa naj bo častita Tvoja volja, Bog neskončni! Ti po bratih iz prostosti V tužni stan si me postavil; Daj mi milost, da v radosti Ti bom služil, Te poslavil Tudi v revnem svojem stanu. (Nekoliko obmolknivSi nadaljnje.) Oh, kaj vendar ljubi oče, In kaj Benjamin brat dela? Al po meni zdiha, joče. Ali smert ga že je vzčla; Bog odverni to poslednje! — Ljube zvezde vd v višavi, Ki doma sem rad vas gledal, Poprašajte, so li zdravi Moji ljubi, al povedal Kdo jim je, kje sadaj bivam? — Oj, ve tičice, ki spite , Usmiljenje z menoj imejte, Z naročilom odletite , V Kanaani ve povejte, Da jih Jožef serčno ljubi. Popevajte po goricah, Kjer vesel sem pasel cede, Da topim se zdaj v solzicah Da mi moje lica blede Že prihajajo od tuge. (Brise si solze.) O, življenja srečna doba, Bodeš še se kber-ammergau. Kje je ta kraj? Na zgornjem Bavarskem, in kar sem pred teduom zamudil, sem zdaj dosegel tako le: la Altottinga sem se vernil v Mouakovo, na fiotu sem imel dve družini, ktere ste se vernile z du-lovnih svatov, ker neka oseba z njunih rodovin je bila po monakovskein škofu za nuno preoblečena. Ljudje ti so prišli nad 30 ur daleč, in po dokončanem opravilu so šli na Božjo pot v Altotting. Ker se smo v enem vozu peljali, smo se soznanili, in vso pot od železno-cestne postaje v Neuottingu do Altottinga v navadnem poštuem oranibusu kake dobre pol ure so dekleta prepevale Marijine pesmi. Ker je bila noč pozna, jib povabim vse k sveti maši na zgodnje jutro, in potem se vernemo peš v Neuotting okoli i), ure zjutraj, da se po železnici peljemo v Monakovo. Po potu nazaj so vsi molili do železnocestue postaje, in po železnici pa so vso pot peli prelepe pesmi Matere Božje. Na kolodvoru v Monakovem je bila ločitev, v resnici bridka, ker duh serca in enaki občutki so nas tako tesno vezali, da so solze potekle; toda vse na zemlji potuje, in ločitev mora priti prej ali poznej. To je bilo v petek 7. julija. Med potjo sein pridobil mnogo druznikov , kteri so bili namenjeni v Ammergau, kot jaz, in med njimi iz vseh stanov, tudi duhovnov. Po kratkem mudeu|i v Monakovem se odpeljemo o 2\ popoldne kakih pet postaj do Starnberga, in tukaj se preselimo na enako, ali tudi Wiirmsee imenovano jezero, in sc peljemo na barki do Seehaupt*a; vožnja je terpela kake dve uri; vidil sem Posenhoien, kamor naša svitla cesarica kot rojstni kraj rada zahaja, in odtod se vidijo tirolski snežniki, kteri pogled in razgled vse potujoče zelo zanimiva. Od Seehaupta se po kakem polurnem inudeuji peljemo v omnibusu v Murnau, kamor dospejemo po triurni vožnji, in kjer prenočimo. Na jutro 8. obišemo v Murnauskem mestu cerkve, ktere bo proti drugim le zavolj tega imenitne, ker so Mariji v čast posvečene in z dokaj starimi podobami ozaljšane. Iz tega kraja se zopet v omnibusu o 7% odpeljemo , iz začetka po dosti ravnem , pa cesta se zavija in kerči in steguje, da na zadnje dospejemo na stermo kviško cesto, in vsak popotnik je naprošen, da stopi z voza in pes gre, ker cesta je res navpik in po moji presodbi dojema po 3 palce pri sežnji. — Vse to rad prenaša popotnik, kot jaz, ki sem vajen hoditi, in ne na tako tesnem sedeti in grozno vročino prestajati, ker na drugi strani hriba, ko se pelje navdol, ima po* stajo Kttal. Tukaj je nekdanji benediktinski samostan, zdaj farna cerkev; preobširna prelepa cerkev je ondi, v kteri je za tisuče prostora; tukaj vsak popotnik obstoji, ker nahaja podobo, ktero je Ludovik Bavarski prinesel iz Pize in jo je cerkvi daroval po ustmenem izročilu okoli 1. 1300. Tukaj se nahajajo orgije, ktere daleč slovijo, in umetniki ne gredo iz cerkve, ako jih ne slišijo. Tudi mene so zanimivale. Malarija v cerkvi se lepo hrani, in altarji predstavljajo veliko svetinj in trupel mučencev. Prav pokrepčani na duši se ločimo od te velikanske cerkve v višavi in se podamo naprej v Ammergau, kamor dospemo ravno o poldne. (Dalje prihodnjič.) li *t. Klavd-n v Ameriki 2. jul. 1871. (Pismo preč. g. mis. Jož. Buh-a.) Z veseljem je moje serce napolnjeno premišljevaje veliko slovesnost, ki smo jo danes tukaj v št. Klavdu imeli. Birmanih je bilo 173, ki ao darove sv. Duha prejeli, se poterdili zavojšake Kristusove in postali pervenci kraljestva Božjega. Preč. št. pavelski škof so sami jim razlagali besedo Božjo in na serce govorili, kako da prejmejo Duha resnice, Duha moči in Duha tolažbe in poterjenja. Celo drugoverci, protestanški pridigarji in pa doktorji pravde, kterih je veliko pričujočih bilo, so prav pazljivo poslušali. Med drugimi je bilo več kot 12odrašenih omo-ženih birmanih in nekaj spreobernjenih, kakor gospa \Vood, ki se je bila predlanskim pokatoličila, in ker je ona zelo učena, in zdaj veliko piše v zadevi svete cerkve in vere, je bila birmana. Celo naš indijanski pervi poglavar Ignacij Ilolinday je bil danes pri birmi in pri sv. Obhajilu. Pred včeranjem pa je bila birma pri sv. Jožefu, kjer je naseljenih veliko naših Kranjcev. Tudi tam je bilo 165 birmancev. Poprejšni dan pa, praznik ss. Petra in Pavla, smo v Minesoti imeli praznik, kakoršnega v Minesoti še nismo praznovali, Cahevsov praznik. Bila je posvečena nova cerkev, ki je iz kamnja zidana in tudi altar iz rezanega kamnja bil zložen, torej je cerkev bila konsekrirana (maziljena), perva v Minesoti. Slovesnost na tem kraji, kjer so pred ka-cimi 16 leti sami divjaki prebivali, je bila velika. Št. pavelski škof so cerkev slovesno posvetili in potem so opat benediktinski pervo daritev sv. maše darovali Bogu v čast in dušam v zveličanje. Prišli so bili ljudje po 10, celo 20 in še več (amerikanskih) milj deleč k tej slovesnosti. Prišli so mladenči in možje iz št. Klavda, iz Kičmonda, od sv. Avguština, sv. Vendelina — v procesijah z banderji na čelu. Tudi mladenči in možje iz št. Klavdija, ki so dobro izurjeni v petji in muziki, so slovesno prepevali v novi cerkv? in igrali 12. mašo Mozartovo. Tuui duhovnov je bilo veliko pričujočih, ker je „st. Johus Col-lege" samo kakih 4 milj od tam , in ako je bil ravno .-•» le pred kakimi 3 leti vstanovljeu, šteje zdaj okoli 1«*> učencev in veči del so njih učeuiki duhovni iz reda sv. Benedikta, in ker so se ravno počitnice pričele, toraj so imeli čas priti k cerkveni slovesnosti. Cerkev je 120 čevljev dolga in 50 čevljev Široka, stolp še ni dodelan. Kakšen razloček! Poprejšna cerkev lesena, v v podobi kake štacune; sedanja kamnita, velikanska, pa gotiško sozidana. Tudi v št. Klavdiju, kjer so bili preč. gosp. Pire pred kakimi 15 leti med Indijani misijonski križ postavili, so oo. benediktini veliko, in prostorno cerkev sozidali, in poprejšna lesena še tudi stoji. Tako se tukaj spreminja. Med Indijani ali divjaki je revšina in glad, kjer se pa beli naselijo, se pa prične premožnost in blagoaerčnoat, ki si jo ljudje pridobijo s pridnostjo svojih rčk. Zemlje je tukaj še veliko prazne, in se lahko dobi, samo obdelovati jo je treba, da rodi. Tudi so jeli bogatini železno cesto primerjati in delati sem do naših Indijanov in še celo naprej tje noter do »mirnega morja" so jo osnovali; in ta železnica, ki gre od gorejnega jezera nad Krow-Wingam, Otter-tail om, Rudečim otokom proti mirnemu morju, ima biti naj krajši pot okoli sveta. Potem takem, mislim, bomo vedno bliže in pripravniše sklenjeni s svojimi domorodci. Marsikteri bi še tukaj lahko vstanovil ■voje domovanje, ki mu v stari domačiji ni mogoče, ako ga pridnost ne zapusti. Pa tudi marsikterega vnetega misijonarja bi bilo tukaj potreba, da se raztreseni naseljenci ne pogubijo, ker veliko jih je deleč preč od duhovna in cerkve ali tudi v svojem jeziku le redko kdaj besedo Božjo razlagati slišijo; toraj veliko dušne podpore ali molitve potrebujejo. Priporočim ,ti toraj v molitev raztresene ovčice naših misij ono v. Če« kakih par tednov so mi ravno obljubili preč. škof, da pridejo tudi birmovat v moje gorenje misijone, Belle-Prairijo (Little-Falls), se vč, da tam ne bomo mogli imeti tako slovesno, kakor tukaj pri oo. benediktinih; ljudje novo naseljenci so še revni, in cerkvice majhne in lesene. Pa da le darove sv. Duha prejamejo, bomo močni, srečni in zadovoljni. Ziail lesniki ali srečkanje ia celo leto. (Nabral F. K.) (Dalje.) 210. Skoz življenje gre od tod v sveti raj le dvojni pot, pervi nedolžnosti, drugi je spokornosti; ako pervega zgubiš, glej, da druj ga ne zgrešiš. 211. V vsih skušnjavah in težavah stanovitni bodimo ; če nas ravno svet zaverže, nam odperto je nebo. 212. Kdor govori, kar hoče, mora slišati, kar noče. 213. Nesreča hitro pride, po malem le odide. 214. Kjer je sreča, tam je tud' nesreča. 215. Bog dal nam je življenje v svoji milosti, nas bo tudi varoval nevarnosti. 216. Več ljudi je pomerlo od jedi in pitja, kakor od glada in žeje. 217. Voda vse opere, samo sramote re. 218. Dva terda kamna dobre moke ne zmeljeta. 219. Brada ne stori modrega, očali re dohtarja. 220. Bolje je s pametnim jokati, kakor z bedakom peti. 221. Bolje je krivico terpeti, kakor jo delati. 222. Boljši je libra pameti, kakor cent moči. 223. Toliko samo velj&š, kolikor si pred Bogom cenjen. 224. Pridne roke pa veselo serce ima Bog rad in pa ljudjč. 225. Brada mu je zrastla, al pameti mu ni prinesla 226. Ce pomagati ne moreš, iz serca pomoli k Bogu za ternečega prijatelja. ^Češ. Mar. za vse prijatelje.) 227. Ako zdaj sam za se ne skerbiš, kdo bo na unem svetu za-te skerbelV 228. Kar ti veselje kličeš, je morebit ogenj, ki večno žge. 229. Vsak'mu je ubogim pomagati mogoče, kdor le iz dobrega serca hoče. 230. Kdor si dobrega ključa ne pripravi, ne pride v paraiiž. 231. Kakoršno življenje, takošna je smert. Hudo ne umerje, kdor je čedno živel; pa tud' srečno ne more umreti, kdor je dihtel hudobno živeti. 232. Pred premisli, kar storiš, da se kje ne pregreaifi. 233. Le svete reči za mlade ljudi! 234. Oče nebeški daruje nam vse; darujmo za to mu hvaležno serce. 235. Na polji, v cerkvi in domd imej pred očmi Boga! To hoče On, ki vid' in ve človekovo djanje in serce. 236. Boljši je zdaj zgodaj se preskerbeti, in kaj dobrega na uni svet pred saboj poslati, kakor na drugih ljudi pomoč po smerti se zanašati. 237. Te v lice hvali kdo, te zadi praskal bo: IIoš-jana dans pojo, pa križ ti tešejo. 238. Veiiko denarjev in časnih dobrot st'ri malo prav srečnih, veliko pa srot. 239. Mladeneč iz groba: »Bil mladeneč sem čverst, prevzeten, vžival svetno sem sladkost; pa čeravuo rala-doletin, skusil smertno sem britkčst. 240. Ošabna obleka gizdača goljfa, namesto človeka se ona štimd. 241. O dolga ti je v vicah ura! ne da popisat' se pokora; za vse zdaj duša tam terpi, karkoli tukaj zamudi ! Strah'vati mora se krivica, da Čistijo se ko zlatč, ker z grehom se ne gre v nebo. 242. Če slepec slepca pelja, v jamo padeta obd. 243. Gori gori le v nebo naj obrača se oko! t*eUnoree. Pesjarija sestra opičarije. Laibaherica, ni davno tega, je v nekem spisu ovračala opičarijo kakor nauk, ki je že pod klopjo. Vidila pa je tedni nektere »učene pasje glave," in — kdo bi mislil? — zopet se ji »dar-vinstvo" ali opico-človeštvo prav »applausibel" zdi! —• Gospodič »pes-Milord" znd kaj dobro številiti: nič ne mara, da ga »Laibaherica" na kako slovensko gimnazijo priporoči, da bo našim fantom »dvojke" zapisoval. »Psica-Lidija-goapojica" je mojstrinja na glasoviru: morda jo priporoči za »pevovodkinjo" na kaki novi ženski »konfasionslozni pedagogiji." »Pesjarija" je kakor nalaš za ,,kontesion3lozno dobo," — toliko veči »pasji naprej ek," kolikor veči »človeški nazaj e k." Razgled po mrehi. XXI veliki shod katoliških družb bo to leto v Moguncu od 11 — 14. kimovca. Predsednik mu bo znani kanonik dr. Mufang. Ta shod v tako posebnih časih bode gotovo znamenit in ne bo mu žal, kdor se ga more vdeležiti. Belgija se v rimski zadevi moško obnaša; poslanec v Florencu ima sporočilo le takrat v Rim se podati, ako neogibljive opravila to tirjajo, nič pa ne početi, kar bi rimski rop poterjevalo. Belgija ve skerbeti za svojo čast. — Na Francoskem se reč nekoliko k otenju nagiba, če bo dospela, je še vprašanje. Jules Favre utegne odstopiti; to je dobro znamnje. Kakor zdaj reči stojč, je edino otenje Francije v tem, ako se dosti naglo k Cerkvi poverne. Avstrija je v enakem stanu, ako smemo sklepati iz tega, kar je bilo, na to, kar pride. Perva potreba je, da noben mož, ki deržavno veslo prime, ni izmed mavtarjev. — Mavtarska svoboda. V Rimu imajo navado, da se pred cerkvijo zelenje potrese in se ob vratih olepša, kadar je cerkveni praznik. Undan so bili tako naredili pri cerkvi sv. Kamila; kmal pa nride mesten služe v sakristijo in zapove fajmoštru to odpraviti, češ, da tč zanikamo zeliša ceste mažejo in so konjem nevarne. Celo vencev ob vratih služabnik »svobodubarjev" ni pri miru pustil in jih je z vrdt potergal. — Se vidi, kako ti »šurki" sovražijo vse cerkveno. V Rimu se godč obilne morije, samomori, tatvine, roparstva itd. itd., odkar so ondi roparji gospodarji. O mraku se zgubč straže in narodni varhi miru; ako kvesturini podnevi kak nepokoj zvohajo, skerbno peto une8ejo, da bi sami ne bili tepeni; kadar je morivec čas dobil pobegniti, priteko k merliču in tarnajo. — Undan so porotniki nedolžnega spoznali nekoga, ki je bil 8 mescev zarad morije v preiskavi; sorodniki umorjenega pa so se sami maševali, vstane čitava vojska s nožmi ter so bili 3 ubiti in veliko ranjenih, ker so se tudi drugi pretepa vdeležili. V kratkem ima začeti izhajati nov list »Ateist", pri kterem že napis kaže, da bo nejevero učil. Vredoval ga bo iz Pariza iztiran liberalen nejevernik. — Pri nekakih »evangeliških posvetih" bodo kričali zoper kerat, spoved, vice, av. Obhajilo; in vendar bode vstop celo otrokom dopusen zastonj, tudi obetajo zastonj proteatanških biblij poslušavcem, in taki, ki pridejo s celimi deržinami, ima jo celo denara dobiti. — V Rione Monti so se bili mesarji tako sklali, da so na treh vozeh ranjene odpeljali. (G. K.) — Pri vsem tem pa imajo naši liberaluhi vzrokov dosti: rim a ki rop opravičevati! V novem Jorku je bila proteatanška vlada za 12. julija luteranskim Ircem dovolila nekako procesijo, s ktero dražijo in sramote katoliške Irce, ki jih je v novem Jorku do 100.000. S temi procesijami lutcrauarji dražijo katoličane, odkar je bil Vilem Oranski s svojimi luteranskimi dcrhalmi proti koncu 17. stoletja premagal katoliške Irce in pravemu kralju deželo in krono poropal. Zgodovina ne pozna veliko o*tudniših mesar-jenj, kakor je bilo pokončevanje ubozih katoliških Ircev po Angličanih. Ob času luteranske reformacije je bilo po Irskem vse nasejano z raerliči. Znano jc svetu, ka-košne neznanske krivice so terpeli in terpe ubogi Irci od protestanško-angleške goropadnosti, in da jim meč do dna serca zasadijo, jih pa še s tacimi komedijami dražijo, ki jih je sicer poslednji čas angleška vlada pre povedala, preselile pa so se v »svobodno" Ameriko, kjer je luteranska vlada jih pod zavetje vzela ter je 3 polke vojašine dala v brambo tej procesiji, to je, ka-cih 50 parov z 12 godci. Rajši naj bi se s pepelom potresli in žalovali zavoljo neusmiljenosti svojih tolovajskih prednikov. Razkačeni Irci, kar se ve, da je vsega obžalovanja vredno, so jeli sera ter tje v derhal streljati in vnel se je bil kervav boj, 31 jc bilo pobitih, 175 ranjenih, 200 zapertih. »Orangisti," ki so ta spomin obhajali, so veči del mlajši angleških deržin, ki so se bile takrat na Irsko preselile in se obogatile s ccrkvenirai posestvi in zemljo Ircev, ki so jih bili trinogi za izdajavce razglasili, ker so bili svojemu kralju in svoji cerkvi zvesti ostali. Sovraštvo med Irci in temi »Orangisti" se je z njimi vred preselilo v Ameriko, in ne more se poterditi, pa lahko je zapopasti, kakor pravi »Kiirnt. BI." Tudi v novem Jorku je veliko mlaj šev ubozih oropanih in zapušenih Ircev. Pri puljavi je bila na obeh strančh gotovo le derhal zastopana. In k vsemu temu je katoliško duhovstvo v nedeljo poprej s prižnice opominjalo svoje vernike, da naj se varujejo vsacoga nepokoja. »Kt. BI." praša poslednjič: »Ali ni saj enako zadolženje pri draživcih »Orangistib," če ne še vede ?" — In kako so zarad tega judeži ger-dili katoličane, pa duhovne obrekovali! \o\a Italija v Rimu nima ravno preveč prijatlov; d< kaz tega je 27.6<>0 podpisanih polnoletnih in meščanskih Riml janov ali pa v Rimu stanujočih, ki so 24. jul. sv. Očetu izročili svoje vošila za srečno obletnico 16. jun. in pa gnjus zoper napad, ki se je zgodil na Rim 20. sept. 1x7«», pa ob enem zaterjenje svoje nepretresljive zvesto be do papeža naznanili. Vsi podpisi so lastnoročni. Ali se hoče še kaj več za ljudsko glasovanji, ako se pomisli, da je veliko zvestih tudi na tujem, in veliko tacih, ki ne znajo pisati in so s podpisovalci ene misli. li Ljubljane. V nedeljo, 6. avg., ob 6 zvečer bo 4. mesečni shod katoliško političnega društva, k kteremu so vsi udje in tudi drugi, polnoletni moški ko gosti, vljudno vabljeni. Ravnateljstvo. Zakrament »v. birme bodo delili mil. knez in škot avg. v Radečah, 10. avg. v Boštanju, 13. avg. v Smartnem pri Kranju. „Jiižni Sokol'1 se bo imenoval nov list, ki ga, bode izdajal po 2krat na mesec g. J. Z. Vesely (Spit. ulice) in vredoval g. A. Kremžar. Pečati se ima s telovadnimi Članki in z beletristiko. Perva štev. pride 5. avg. Naročnina je 2 gl. Iti kr. — Začenjali so že beletriški listi zopet in zopet izhajati, pa so le utonili, ker večkrat so bili premalo postavni in jih toraj Slovenci niso podpirali. Zanašajmo se, da bode „Južni Sokol" moško, solidno vreaovan, da bode beletristika v mejah spodobnosti se obravnavala, kakor tekne res v oliko, v korist narodu in zlasti mladini, posebno da se bo ogibal kužljive mesenosti, ki je druge liste pokopavala: tako bode tudi dostojno podporo našel in se ohranil, ohranil tudi poštenje Sokolov slovenskih. Svarilo. Nova knjiga, polna neslanega babe-zevanja, pod mičnim naslovom, se vriva Slovencem. Nobeni previdni starši in redniki ne morejo želeti, da bi se mladina s takimi muhami pasla; noben pravi domorodec ne privoši, da bi se naš narod s tako literaturo v mehkužnost in meseno nasladnost vabil. Toraj pozor! Pred nekaj časom je bil eden naših pervih domorodcev in znajdenec v beletristiki prav modro besedo spregovoril v ,»Novicah" o teh zadevah in kaže, da ni bilo brez sadu; pa sem ter tje se zopet pod pot zavija, ali vendar tako srove mesenosti nismo kmali naleteli, kakor je v omenjeni knjigi. Iz lireznice. 28. avg., v praznik sv. Avguština, bode 50 let, kar je bila blagoslovljena naša farna cerkev, ktero še mnogi le „novo cerkev" imenujejo. 50letnica se namerjava slovesno obhajati. Deklice napravljajo za ta dan nov kinč za vse altarje, fantje pa bodo skerbeli, da bo tudi strel poviševal slovesnost. Iz Konjic, 1. avg. — Osmo nedeljo po binkoštih smo na novo streho našega zvonika zvezdo poBtavili. V kroglo smo shranili več slovenskih in nemških časnikov. Tudi Vaše „Zg. Danice" 26. list bode, če Bog da, čez kakih poldrugi sto let našim potomcem pričeval, kako slovesno so verni Slovenci Pijevo 25letnico obha- I'ali. Streha je krita s kuprom. Kakih 36 centov starih krajcarjev pojde na naš zvonik. Fabrika je 80 let porok za streho. Stala pa bo kuprasta streha nad 3000 gl. Naše kat. pol. društvo krepko napreduje. V nedeljo ima že svoj 7. zbor. Iz Gorice. Kjerkoli se po svetu uči resnica, tam se trosi tudi laž. Posebno sedanji čas ima glavar laži toliko delavcev in pomočnikov, da se ne strašijo nobene oblasti, n<»bene noči. Vsaki resnici se stavijo v bran in naj bo tudi jasna ko solnce in spričana do zadnje pike. Tudi v zadnjem vesoljnem cerkvenem zboru razglašeni verski resnici o nezmotljivosti namestnika Kristusovega se je ta druhal s posebno serditostjo in strastjo ustavila. Ker je tudi v naše mesto poslal glavar laži svoje povelje, da naj se razglaša laž in taji verska resnica, zato je treba, da se laži nasprot razioži in pojasni tudi resnica. Laž se je javno prodajala v mestni dvorani, njej nasproti se tudi javno pojasnila resnica, če tudi ji niso skerbni mestni očetje dovolili svoje dvorane. To se je godilo, kakor je znano, pred Veliko nočjo. Da bi se pa laži tudi korenine, ktere je pognala po mestu, kolikor mogoče, iztrebile in udušile, je začel „canonicus theologua" Mnsg. Castellani pervo nedeljo tega meseca nezmotljivost rimskih papežev obširno razlagati; in bo menda še nekaj nedelj (v veliki oerkvi popoldan namesto razlaganja keršanskega nauka,) nadaljeval svoje govore. Kakor zelo je ono razlaganje potrebno, mora vendar govorniku seree upasti, ko vidi, da ravno onih, kterim so prav za prav oni govori namenjeni, še blizo ni. Preroki laži so pač povsod enaki: ušesa maše pred resnico, zato slepci ostanejo, in krivi so sami svoje pogube. Tako je čudno, ko učeni govornik ogovarja svoje poalušavce: „0 signori miei!" „Signori" pa kdo vč, kje tisti čas nove naklepe kujejo zoper resnico. Taki so tedaj naši nasprotniki, svojo trobijo, nasprotnega glasu se pa boje, ko stekel pes vode. *) Teržaski mil. škof bodo delili sv. birmo: 27. avg. v Draguču (tudi za otroke iz Grimolde in RaČic); — 28. v Gologorici (tudi za Novačane in Kerbunce); — 29. v Pasu (tudi Sušnjevičane); — 30. v Vranji (tudi za Boljunce in Dolenjovaščane); — 31. v Ker-šanu (tudi za Kozlijačane, Cepičane in Bernce); — 1. sept. v Šumbergu. Duhorshe spremembe. V ljubljansk škofii. G. Henr. Sparovic, sedaj v pokoju v Ljubljani, pride za kapi. v Kranjsko goro. V lavantinski skolii. C. g. JožeTombah je postal provizor v Sevnici; č. g. Jože Roztaher, no-vomašnik, gre v Sevnico za kaplana; č. g. Fr. Burja, župnik v Sevnici, je 27. julija umeri. R. I. P. — Župnija Sevniška je do 11. septembra t. 1. razpisana. V teržaski škofii. C- g. Mat. Rebolj, duh. pom. v Sovinjaku, bode opravnik te duhovni je. Č. g. A nt. Kuhn, dozdaj v pok., gre za duh. pom. v Boljunec. V pokoj Be podasta preč. g. Jož. Brusič, župn. v Sovinjaku, inč. g. Šim. Karolnik, pom. v Sovinjaku. Dobrotni tiarori• Za sv. Očeta. Iz Prežgan j: Mladeneč 2 gl. 50 kr. v sr., prosi blagosl. sa posebno milost, da bi ne umeri brez ss. zakramentov; — več oseb 1 dvajs. star. d. in 90 kr., za srečno zadnjo uro; — več farmanov, ki želč sv. Očeta v Rimu obiskati, ker jim to zdaj ni mogoče, da bi se pa v nebesih vidili, 11 gl.; — družina 1 gld. (3 dvajs. star. d.) — Iz Lesc 1 gld. — G. k. Frid. pl. Premeratein 1 ces. cek. — Iz Kranja po g. Fr. T. 3 st. dvaj8. — M. Ž. 2 gl. — Iz Šentjerneja na Dolen-skem 6 križavcev po 2 gld. 20 sold. J. V. f. — Jera Merše 1 gld. ; proai blagoslova za se in svojo družino 1 gl, _ Fara v Hrenovicah sv. Očetu k petindvajsetletnim 36 gl. — Iz Ovšisa 5 gl. Za g. m i s. Čebul j a. J. B. H. 5 gl. Za pogorelce v Belskem. J. B. v H. 2 gl. — ff5gl. - Nekdo 2 gl. - L. 1 gl. Iz Cerkljan 1 gl. Za pogorelce v Petelinah. Iz Lesc 1 gld. — J. B. v H. 2 gl. *) Kar tire prepir zastran mervice slovenšine, ki jo reveži Slovenci imajo v semen, kapeli, se Dan. ne more spuščati v raz-prave, je pa silo žalostno, ako bratje italij. jezika, ki imajo ▼ obilnosti službe Božje po vsem mestu, se to mervico zavidajo Slovencem. Ali se ne bojite Boga, ki odvračate ljudstvu lomiti kruh besede Božje V Vr. Odgovorni vrednik: Luka Jeran. — Natiskar in založnik: Jožel Blazilik v Ljubljani.