KRALJEVINA SRBA, HRVATA I SLOVENACA UPRAVA ZA ZAŠTITU RAZRED 47 (7) INDUSTRIJSKE SVOJINE IZDAN 1. DECEMBRA 1925. PATENTNI SPIS ŠTEV. 3349. Worthington Pump and Machinery Corporation, New-York Izboljšava pri avt >matičnili pločovnih zaklopkah. Prijava z dne 13. marta 1922. Velja od 1. januarja 1925. Pričujoča iznajdba se nanaša na avtomatične pločovne zaklopke prirejene za uporabo visokobrzinskih plinovnih in zračnih kompresorjev in podobno, zlasti pa na avtomatične pločovne zaklopke one vrste, ki delujejo z vpogibanjem in so proste lokaliziranega vpo-gibanja in iz tega izvirajoče kristalizacije kovine in ranega preloma Pri tem je posebni namen iznajdbe podati izboljšano zaklopko te vrste, pri kateri naj se zaklopka drži pri merno v legi ter vodi pri svojim odpiralnih in zapiralnih gibanjih z najmanjšim trenjem in obrabo na zaklopkinem sedežu in zaklopki Iznajdba sestoji v izoblikovanju in postav ljenju koncev zaklopke tako da se izogne sprijemu ostrih robov z zaklopkinim sedežem in poskrbi lahko in gladko gibanje ter učin • kovito vodenje zaklopke pri od iran u in za pirunju. Konstrukcija podaje najboljše tudi vzmetno oporo zaklopkinih koncev, tako da se konci gibljejo pod odjeljivim pritiskom in se pri odpiranju zaklopka poleg svojega vpogi-bnega najbol.še s celim tel som dvigne. Na r sbah je: Sl 1 počezni prorez popolne zaklopkine strukture, ki vtelesuje iznajdbo v njeni najpopolnejši in najboljši tbliki, počezno k propustom in zaklopkinim ploč m; Sl. 2 je prorez črti 2—2 sl 1 Sl 3 je prorezni navid sl 1 po črti 3 — 3, pri čemur je zaklopkin sedež deloma odtrgan, da se pokaže konstrukcija; Sl 4 do 9 so detaljni prorezi slični sl 2, kažoč inačice, in tek tekovine se vrši v sl 5, 6, 8 in 9 v smeri, ki je nasprotna oni ostalih slik Glede na risbe zlasti na sl 1 do 3 je A zaklopkin sedež, ki je predočen, v okrogli obliki ter ima vrsto naravnostnih propustov o, kojih vsakega kontrolira pločovna f li trakovna zaklopka b, ki se odpira zoper oporni trkelj C, koji ima vrsto propustov d izven vrste s propusti u in zaklopkami b. Trkelj C ima najboljše obročasti podaljšek D, kakor prikazivano, ki obdaja zaklopkin sedež A in ima nad zaklopkinim sedežem vijakove zavoje za vzprejem držalnega trklja E, ki je prikazivan, da obstoji iz pajka, ki ima vidom 10 ob glavi i za vzprejem običajnega držalnega vijaka za pritrjenje zaklopke na mestu Vseka od zaklopk n obstoji iz tankega traka iz kovine, prosta da se enakomerno vpo-giba, da se izogne lokaliziranemu vpogibanju, pri čemur so te zaklopke bistveno iste konstrukcije in funkcije kakor je sedaj dobro poznano, izv emši znake, ki tvorijo pričujočo iznajdbo. V soglasju s pričujočo iznajdbo, kakor je kazano v sl 1 do 3, so zaklopka b in odgo-varajoči oporni trakovi c narejeni z vpognje-nimi konci 1, 2, ki mole v vklene 3 v opornem trklju C in zaklopke ter oporni trakovi so blizu svojih koncev in najboljše ob vpo-gibih vzmetno posajeni po zvitkastih vzmeteh e posejanih v držalnih vklonih v opornem trklju C, tako da je na ta način narejena odjenljiva opora za konce zaklopk b. Stranske stene vklonov 3 tvorijo učinkovite vodiče 4, Din. 15. ki drže zaklopke b in trakove c primerno v legi in jih vodijo med odpiralnim in zapiralnim gibanjem zaklopk. Vpognjeni konci zaklopk b in trakov c so krivuljasti, da dovolijo koncem zaklopk, da se prosto kotalijo na konceh opornih trakov ko se zaklopke obod piranju in zapiranju vpogibajo, pri čemur je premer krivulje ob kontaktu najboljše pri bližno isti, čeravno se lahko zasigura učinkovito delo, ako je premer krivulje zaklopkinih koncev nekoliko večji kot premer krivulje opornih trakov Oporni trakovi c so najboljše prožni, da se naredi prožno, oporo za zaklopke b pri njihovem odpiralnem gibanju, lahko pa se tudi tako debeli ali iz take tvarine, da so trdni. Ob taki konstrukciji se zmanjša drseče gibanje zaklopkinih koncev na zaklopkinem sedežu ali opori pri delovanju zaklopke na minimum, in pri tem se zaklopkini konci kotalijo na opornem traku bistveno brez potezanja in daje vzmetno posajeni oporni trak rahel dvig in takajoče gibanje zaklopkinih koncev na zaklopkinem sedežu brez bistvenega potezanja ali pritiska nanj. Isporaba zaklopke in zaklopkinega sedeža je steni zmanjšana in zaklopkin sedež drži ob zaklopkinih konceh snažen. Konstrukcija, kakor jo kaže sl. 4 je ista, kakor prikazivana v sl. 1 do 3, izvzemši da je oporni trak opuščen in zaklopkin konci ne takajo direktno na opori ali vzmeti, temveč na nosilnih trkljih