Krpanov glas Krpanov glas Glasilo območnih obrtno-podjetniških zbornic Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana Aktualno maj 2021 leto XI, štev. 2 maj 2021 1 Cerknica Logatec Postojna Vrhnika I. Klančar: na svet glejmo z optimizmom Bili so zraven pri prvem cepivu - Opikar d.o.o. 30 let MFM Intarzija d.o.o. V letu jubilejev Krpanov glas Stiki Območna obrtno-podjetniška zbornica Cerknica Tabor 5 b, 1380 Cerknica spletna stran: www.oozc.si e-naslov: silva.sivec@ozs.si tel.: (01) 709 62 90 gsm: (051) 642 540 uradne ure: pon, pet 8.00 – 14.00, sre 8.00 – 16.00 Predsednik: Anton Cvetko Sekretarka: Silva Šivec predsednik Anton Cvetko sekretarka Silva Šivec predsednik Bogdan Oblak direktor mag. Dejan Šraml predsednik Franci Šemrl sekretarka Irena Dolgan predsednik Simon Hlebec sekretarka Adela Cankar Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec Tržaška c. 11, 1370 Logatec spletna stran: www.ooz-logatec.si e-naslov: info@ooz-logatec.si, dejan.sraml@ozs.si tel.: (01) 750 90 80 gsm: (051) 651 538 uradne ure: pon, sre, pet 9.00 – 12.00, sre 14.00 – 16.00 Predsednik: Bogdan Oblak Direktor: mag. Dejan Šraml Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna Jenkova ul. 1, 6230 Postojna e-naslov: irena.dolgan@ozs.si tel.: (05) 726 17 20 gsm: (051) 307 349 uradne ure: vsak delavnik 7.00 – 11.00, ter 13.00 – 15.00 Predsednik: Franci Šemrl Sekretarka: Irena Dolgan Območna obrtno-podjetniška zbornica Vrhnika Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika spletna stran: www.ooz-vrhnika.si e-naslov: adela.cankar@ozs.si tel.: (01) 755 77 40 gsm: (051) 619 215 uradne ure: pon, sre, pet 8.00 – 13.00, sre 15.00 – 19.00 Predsednik: Simon Hlebec Sekretarka: Adela Cankar maj 2021 Krpanov glas Obvestila OOZ 2 Cerknica, Logatec, Postojna in Vrhnika OOZ Logatec Silva Šivec (OOZ Cerknica), Dejan Šraml (OOZ Logatec), Irena Dolgan (OOZ Postojna), Adela Cankar (OOZ Vrhnika, prispevki), Janez Gostiša (urednik) Izhaja enkrat mesečno. Naklada: 2000 izvodov Prelom in tisk: Grafika 3000 d.o.o. Oblikovanje naslovnice: Oblikovalnica Sokler, Urška Sokler ISSN številka: 2232-3104 (tiskana izdaja), 2670-580X (spletna izdaja) Fotografija na naslovnici: Bo drevo slovenskega malega gospodarstva spet zacvetelo po dolgi kovidni zimi? Foto: splet Izdajatelj: Uredniški odbor: Obvestila prejemajo člani OOZ sodelujočih zbornic brezplačno. Cenik oglaševanja v Krpanovem glasu: velikost cena 1/1 stran (A4) 200 € ½ strani (A5) 150 € ¼ strani (A6) 100 € manjše od ¼ A4 (vizitke, pasice ipd.) 75 € Križanka 100 € Oglas na zadnji strani: + 40 % Oglas na predzadnji strani: + 20 % za člane 40 % popusta 120 € 90 € 60 € 45 € 60 € Naročilo 3 oglasov ali več: dodaten 10 % popust. Vse cene veljajo za vnaprej oblikovane oglase, sicer se oblikovanje zaračuna posebej. Objavo naročite na svoji območni zbornici ali neposredno pri OOZ Logatec. Kontaktne številke so objavljene na tej strani Krpanovega glasu. Krpanov glas Aktualno Razpis za podelitev priznanj OZS Zaupajmo vase Obveščamo vas, da je Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije objavila razpise za podelitev priznanja »Obrtnik leta« in »Podjetnik leta« ter »Najstarejši obrtnik leta 2021«. Zdi se, da čas med korona krizo vendarle hitro teče. Letošnja druga številka KG je že – majska. In junijska obenem. Naslednja bo poletna. Ukrepi in odločitve se skoraj po bliskovo spreminjajo, omejitve še kar vztrajajo, a primež le popušča. Upajmo, da bo precepljenost do poletja dovoljšnja za odpravo večine prepovedi. Nekaj obveznosti pa bo ostalo. Rok za prijavo je 31. avgust 2021. Uredba o embalaži in odpadni embalaži Dne 8. aprila 2021 je bila sprejeta nova Uredba o embalaži in odpadni embalaži. Nova uredba nalaga obveznost ravnanja z embalažo vsem podjetjem, ki na trg Republike Slovenije dajejo izdelke v embalaži. To med drugim pomeni, da se morajo ta podjetja vključiti v shemo ravnanja z odpadno embalažo. Z navedeno uredbo se ukinja doslej postavljen količinski prag za nastanek obveznosti plačila stroškov ravnanja z odpadno embalažo, ki je znašal 15 ton embalaže letno dane na trg v Sloveniji. Kaj to pomeni? Obveznost velja, če ste pravna oseba ali samostojni podjetnik s sedežem v RS ali tuje podjetje, ki daje na trg RS embalažo in ste: • • • • embaler, pridobitelj embaliranega blaga, proizvajalec embalaže, ki ni namenjena embaliranju blaga ali pridobitelj embalaže, ki ni namenjena embaliranju blaga. V tem primeru morate od uveljavitve uredbe, to je v obdobju od 24. 4. 2021 pa najkasneje do 24. 5. 2021 (do konca leta 2021) skleniti pogodbo z družbo za ravnanje z odpadno embalažo (DROE), čemur bodo sledila plačila stroškov embalažnine. Obveznost velja za vso embalažo, ne glede na uporabljeni embalažni material in ne glede na količino. Seznam DROE je dostopen na povezavi: https://www.gov.si/assets/organi-v-sestavi/ARSO/Odpadki/Podatki/ Odpadna-embalaza.pdf Za letne količine embalaže do 1000 kg se lahko plača pavšalni znesek. Krpanov glas maj 2021 Izobešanje zastav Kazalo Izobešanje zastav bodi častno opravilo naše zavesti. Stiki ..................................................... 2 Aktualno .......................................... 3 OOZ Cerknica........................... 4 OOZ Logatec .......................... 6 OOZ Postojna ........................ 8 OOZ Vrhnika ........................ 10 Napotila in sekcije .................. 12 Prispevki in dajatve .............. 14 Oglasna sporočila ................... 16 Kartica Mozaik podjetnih po novem tudi plačilna Leta 2018 je zaživel portal Izobesi-zastavo.si. Na njem so napotila o pravilnem izobešanju zastav. Temeljno pravilo: zastava mora viseti na drogu in plapolati. Barve (z vrha navzdol) bela, modra, rdeča. Grb ne sme ležati vodoravno! Navpično izoobešanje ni dovoljeno. vse informacije o popustih in ugodnostih mozaikpodjetnih.si Država je s proti koronskimi ukrepi stiske gospodarstva omilila. Ne pa vseh. Gostinstvo in turizem, denimo, pogrešata več posluha. Zbornica terja odpiranje vseh dejavnosti, predvsem malih gospodarskih subjektov, saj niso v enakopravnem položaju z velikimi. Upajmo, da se bo situacija umirila. Da bodo tudi ljudje začutili olajšanje v medsebojnih odnosih. A kar za zaustavitev širjenja epidemije lahko storimo sami, kot posamezniki, to vendar storimo! Moja pravica se konča tam, kjer se začenja pravica drugega. Preprosto razumljivo, dokler smo sami. Ko pa je ob nas še drugi, tretji … pa? Še vedno velja zgolj moja pravica? Bližnje mesece bodo zaznamovale obletnice. Najpomembnejša bo 30. obletnica razglasitve slovenske samostojnosti. Dve od naših zbornic bosta dočakali 45-letnico: vrhniška in logaška. In prazniki. Dan upora proti okupatorju, pa praznik dela. Se bomo letošnjega dneva državnosti spomnili tudi na zunaj in izobesili slovenske zastave? Bomo znali pokazati domoljubje in ponosno zavest, da imamo svojo državo? Ni malo narodov, ki bi si tudi želeli imeti svojo, pa je nimajo! Saj nam ni padla z neba, terjala je žrtve. Velike. Tudi človeške. Stopimo spet skupaj, kot smo takrat, karkoli si je že kdo mislil in kar si misli danes. Ta dar je neprecenljiv. V imenu uredništva vsem čestitam ob dnevu državnosti. V tokratnem KG predstavljamo petero obrtnikov in podjetnikov. Štirim med njimi se letos napolni trideset let poslovanja, peti, ki je že vstopil v tridesetletje samostojne poslovne poti, pa se je znašel v kovidnih kleščah. Iz pričevanj vseh veje optimizem in podjetniška upornost. In zaupanje v jutrišnji dan. Urednik maj 2021 Več o razpisih si lahko preberete v aprilski številki revije Obrtnik podjetnik ali na spletni strani OZS: https://www.ozs.si/o-zbornici/razpisi. 3 Krpanov glas Na svet glejmo z optimizmom V času korona krize, ki se vleče že dobro leto, se je urednik pogovarjal z Iztokom Klančarjem, nosilcem dejavnosti Zidarstvo Iztok Klančar s.p. iz Loške doline, ki je izkusil tudi kovidno bolezen. Začniva pogovor drugače, kot ga običajno začenjamo z obrtniki in podjetniki. Skoraj boste do vrha napolnili število let svoje delovne dobe. Kako je videti zadnjih triindvajset let, kar ste samostojni obrtnik? maj 2021 Samostojno pot sem leta 1998 začel kot zidar. Sprva sam, potem sem začel zaposlovati. Do kriznega leta Foto: J. G. 2008 sem dajal delo že de- Iztok Klančar setim redno zaposlenim delavcem in imel občasno še dve pogodbeni skupini veščih zidarjev. Prevzemali in kakovostno smo opravljali kar velika gradbena dela, tako zidarska kot fasaderka in zaključna, vključno z zemeljskimi deli. S stečajem več gradbenih podjetij, s katerimi sem sodeloval, pa sem potegnil »ta kratko« in ostal dolžan dobaviteljem ter brez plačila za pošteno opravljeno delo. Uspel sem ohraniti zaupanje dobaviteljev, pa tudi nekaj zaposlenih in sčasoma ob popolnem odpovedovanju lastnim investicijam poplačati svoje dolgove do njih, države in zaposlenih. 4 Zaposlitev sem lahko zagotavljal le še trem delavcem. A sem čez čas spet začel zaposlovati. Pred štirimi leti nas je bilo že osem. Tedaj pa sem doživel težko nesrečo pri delu. Veste, kaj pravijo naši južni bratje – »Ima Boga«. Malo pred nesrečo smo opravljali fasaderska dela na cerkvi sv. Petra. Posel sem sprejel kljub predvidenemu negativnemu izkupičku, saj sem sam krščen za Petra, misleč: bom dal roko sv. Petru in se me bo spomnil, kadar bo treba. No, pa se me je res spomnil – že čez tri mesece, ko sem preživel skoraj štirimetrski padec brez zlomov, a s hudo poškodbo tkiv. Pol leta rehabilitacije, ko nisem mogel delati. Odprta dela in moje zaposlene je prevzel drug izvajalec; delavci so se pod njegovim vodstvom med seboj sprli, kar je pomenilo krah dejavnosti. Po okrevanju sem moral ponovno postaviti firmo na noge. Rešitev se je pokazala s preusmeritvijo v prevozništvo, pri tem pa mi je pomagalo podjetje GO-RO LIV. Že prej smo imeli tovorna vozila za lastne prevoze, zato smo lahko začeli takoj sodelovati v smislu prevozov njihovih izdelkov. Z lastniki podjetja GO-RO LIV smo namreč v preteklosti uspešno sodelovali, saj so me najeli za postavitev in urejanje objekta, če lahko rečem, od A do Ž. V lanskem letu sem ponovno začel z gradbeništvom. Ne morem iz tega. Že moj oče je bil zidar, stari oče krovec (še s slamo) in cimperman ... to mi je v krvi. Poleg gradbenih del Obvestila OOZ Cerknica za posameznike in podjetja občasno opravljam tudi gradbena dela spomeniško zaščitenih objektov. Zaenkrat imam le enega zaposlenega, a potrebujem še kakšnega … Veste za koga? Pred dobrim mesecem ste pa izkusili tudi bolezen, ki nas že leto dni na vseh koncih omejuje in utesnjuje in nam grozi tudi z najhujšimi posledicami? Zbolel sem v začetku marca. Začelo se je ponoči, s trganjem po mišicah, slabim počutjem in povišano telesno temperaturo. Testiranje je pokazalo okužbo s kovidom, kot rečemo. Takoj sem o tem obvestil vse, s katerimi sem bil v stiku. Nihče od stikov se od mene ni okužil. Okužila se je le žena. Že pred tem sem namreč dosledno upošteval navodila, uporabljal masko, ohranjal priporočeno razdaljo do drugih – razen enkrat; takrat sem jo skupil sam. Prvi dan po zaznavi simptomov je bilo še znosno, tretji dan pa je postalo neznosno. Občutek, kot da trgajo meso z mene, imel sem neznosen glavobol, izgubil sem okus in vonj, zaspati ni bilo mogoče. Peti in šesti dan so se bolečine za spoznanje polegle, potem pa ob povišanju temperature z za spoznanje zmanjšano močjo udarile znova. Medtem so se znaki okužbe v še hujši obliki pokazali pri ženi. Bilo je tako hudo, da je začela že izgubljati zavest. V bolnišnici je zaradi močne okužbe pljuč prebila devet dni, na kisiku. Ves čas, kar sva bila doma v karanteni, zares nisva imela nobenega neposrednega stika z nikomer, niti s hčerjo, ki živi v isti hiši. Nismo prijeli za isto kljuko, pogovarjali smo se skozi zaprto okno ali po telefonu. Hči se ni okužila. Okrevanje po kovidu se na žalost za nikogar od naju še ni zaključilo, a sva optimistična, da bo kmalu bolje in da bova v prihodnjem mesecu lahko začela počasi opravljati svojo službo. Ste zdaj v bolniškem staležu? Kako pa posel v naslednjem bližnjem obdobju? Saj veste, kako je obrtnik na bolniški. Formalno že, nadomestila pa ni. Razen za 10 dni. Ker sem lani zaposlil delavca – trenutno je zaposlen za polovični čas – sem presegel določeni limit, ki bi dovoljeval državno pomoč. Vendar: delo je, jaz trmast, prebila se bova in če bo prav, bom, kot sem že dejal, še zaposloval. Se po vaši oceni situacija umirja? Ljudje pogosto ravnajo neodgovorno. Če bi se večina držala priporočil, bi se verjetno okužbe ne širile kot so se. K sreči se trenutno kaže upadanje števila okužb, žal pa še raste število hujših obolenj. Prepričan sem, da so starejše generacije odraščale z zavedanjem dolžnosti spoštovanja pravil, mlajše generacije pa preveč govorijo le o pravicah, dolžnosti pa zanemarjajo. Pravice in dolžnosti so še kako prepletene in medsebojno soodvisne. Vse to se kaže tudi preko okužb posamezniki raje mislijo le nase in na svoje pravice in s tem pozabljajo, kaj sami lahko pripomorejo za dobrobit družbe. Z odgovornim ravnanjem lahko namreč preprečimo obolenja mnogih, saj bolezen resnično ni enostavna. Krpanov glas Obvestila OOZ Cerknica Hči je službeno potovala na Kitajsko, kjer se je epidemija začela. Ne vprašajte, kakšna je bila pot tja. Testiranje pred izdajo vizuma, pred odhodom iz Slovenije, na vmesnem pristanku dvojni test, enodnevna karantena v Nemčiji, ob prihodu v Šanghaj dvojno testiranje, štirinajstdnevna karantena, in nato ponovno testiranje. Šele po vsem tem je bilo izdano dovoljenje za gibanje po državi. Tam ni nikakršne debate o upoštevanju ukrepov! Kar se mora, se mora. Drži pa dejstvo da na Kitajskem ljudje še vedno nosijo maske, a zaradi onesnaženega zraka. Bolezen so ukrotili. Vse imajo odprto. Očitno ukrepi le delujejo. Odzivi zbornice na dogajanja med epidemijo in ukrepe vlade? Zbornica je članom stala ob strani. Trudi se. Koliko ji uspe, najbrž ni odvisno samo od nje. Pričakujemo, da bomo v tem času usposabljanje lahko izvedli, na podoben način kot lani. Prijavite se čim prej. Termini usposabljanj za »zamudnike«, ki se usposabljanj v preteklih letih niste udeležili, so objavljeni na strani OOZ Postojna. Več informacij: Jana Golić, tel. št.: 01 58 30 553, e-naslov: jana.golic@ozs.si Foto: zasebni arhiv Zborničnih dosežkov pa so deležni vsi, ne le člani. Menim, da bi bilo prav, da bi se mali gospodarski subjekti zbornično povezali. Tudi številčnost nekaj pomeni: več nas je, močnejši smo lahko. Skupaj bi lahko dosegli še več. Misel za konec pogovora? Navadimo se živeti s »korono« in ukrepi. Bodimo potrpežljivi in upajmo, da se bomo zbudili v boljši jutri. Želim si, da bi delo opravljali nemoteno ter bili za svoje delo primerno nagrajeni. Prav je, da je obrtnik za svoje delo plačan, vendar da je tudi sam pošten plačnik. Bodimo pošteni, imejmo vest, da bomo mirno spali in vsem ljudem gledali v oči. G. Klančar, še veliko optimizma in poslovne uspešnosti vam želim. Najlepša hvala. Vse dobro tudi vam. Usposabljanje voznikov po programu za leto 2021 bo potekalo 19. junija 2021 v Kulturnem domu v Cerknici s pričetkom ob 7.00. Pripravlja Silva Šivec Kartica COVID upravičenj na eDavkih Na eDavkih je na voljo Kartica COVID upravičenj s podatki o proti koronskih ukrepih. Prejemniki protikoronske pomoči, za katere je pristojen FURS, imajo v eDavkih na vpogled novo Kartico COVID upravičenj. Na njej so trenutno prikazana izvedena izplačila posameznih upravičenj (mesečni temeljni dohodek, povračilo nekritih fiksnih stroškov, povračilo izgubljenega dohodka zaradi karantene ali varstva otrok, povračilo kriznega dodatka delodajalcem in drugo). Prav tako so prikazana tudi vračila na podlagi sistemsko izdanih odločb (trenutno le vračila mesečnega temeljnega dohodka). maj 2021 Zunanjščina objektov izpod rok Zidarstva Klančar Usposabljanje voznikov 2021 5 Krpanov glas Obvestila OOZ Logatec in znanjem po celi Evropi znani kot discipliniran, zanesljiv in zelo prilagodljiv partner. Podjetje OPIKAR kljub zaostrenim razmeram na trgu prepoznava nove poslovne priložnosti. »Še posebej smo se specializirali za montažo sten in stropov čistih prostorov, pandemija nalezljive bolezni covid-19 pa nas je spodbudila k lastnemu razvoju in proizvodnji steklenih modularnih operacijskih dvoran, ki zagotavljajo najvišjo stopnjo čistosti. Povpraševanje po tovrstnih dvoranah dobivamo z vseh koncev sveta«, je v oddaji Podjetno naprej izpostavil 29-letni direktor Luka Puntarić. OPIKAR d.o.o. - zraven pri prvem cepivu covid-19 Logaško podjetje OPIKAR d.o.o. je izvedlo projekt čistih prostorov za podjetje BioNTech, kjer so razvili prvo cepivo proti bolezni covid-19. OPIKAR je inovativno družinsko podjetje, ki na svojem področju spada med vodilne v svetovnem merilu ter ustvarja visoko dodano vrednost, zato so jih konec marca predstavili v podjetniški oddaji Prava ideja – Podjetno naprej na TV Slovenija. Prispevek je na ogled na https://4d.rtvslo.si/arhiv/podjetno-naprej/174764562. V podjetju že vrsto let skrbijo za čiste prostore, zrak in vodo. Njihove glavne dejavnosti so projektiranje in izgradnja čistih prostorov, klimatizacijske tehnike hvac – strojnih inštalacij ter proizvodnja steklenih operacijskih dvoran. Storitve so primerne za absolutno čiste prostore v farmacevtski in medicinski industriji, biotehnologiji, kemični, prehrambeni in avtomobilski industriji ter drugih proizvodnih obratih s posebnimi zahtevami po absolutno čistem zraku. Njihovi naročniki so svetovno znane farmacevtske in biotehnološke korporacije, kot so Sandoz, Novartis, Roche, GSK in Bayer Pharma. Že od svoje ustanovitve so člani obrtno-podjetniške zbornice, zaposlujejo 50 ljudi ter imajo ves razvoj v Logatcu, od koder so s svojimi storitvami Izrez zaslona RTV SLO Bodite videni na kreativen način 6 Želite biti tudi vi slišani, želite biti videni? Na drugačen, kreativen način? Potem je portal IZ PRVE ROKE pravi naslov za vas, saj združuje podjetnike s potrošnikom. Na ljudem prijazen, domač način približa storitve in proizvode podjetij uporabnikom. V naši družini, ki vsakodnevno raste, je že preko 150.000 potencialnih potrošnikov, ki čakajo na informacijo o vaših storitvah oz. proizvodih. Za vse nadaljnje informacije nas kontaktirajte na tel. št. 041 703 741 ali preko e-pošte info@izprveroke.com. In ne pozabite: Ko podpirate mikro podjetja, podpirate ljubezen, strast in majhne družine ter s tem njihove velike sanje. Oglasno sporočilo maj 2021 Dobrodošli v svet kreativnega marketinga, s katerim vam pomagamo do večjih prodajnih rezultatov in širšega kroga potrošnikov. 30-letne izkušnje, 20 let razprodanih koncertov in več kot 1.000.000 prodanih plošč so dovolj zgovoren podatek o uspešni strategiji naših tržnih prijemov. Tako kot se spreminja svet, se spreminjajo tudi pravila v svetu marketinga. In za take situacije ni napisanih knjig niti stavkov, štejejo zgolj izkušnje. Krpanov glas Obvestila OOZ Logatec Brezplačne zaščitne maske REPUBLIKA SLOVENIJA Revizija ocene tveganj in covid-19 Naloga delodajalcev je, da zagotovijo varnost in zdravje delavcev v zvezi z delom ter izvedejo oceno tveganja. To jim nalaga Zakon o varnosti in zdravju pri delu. Vsak delodajalec je ne glede na dejavnost in število zaposlenih dolžan izdelati oceno tveganja, samozaposlene osebe pa le v primeru, ko pri delu obstajajo nevarnosti za nastanek poškodb in poklicnih bolezni. Zaradi pojava novega koronavirusa je treba obstoječe ocene tveganja dopolniti, saj ukrepi, ki jih delodajalec zagotavlja na podlagi obstoječe ocene tveganja delovnih mest, praviloma ne zadostujejo. Delodajalcem v dani situaciji svetujemo, da pregledajo in po potrebi dopolnijo obstoječo dokumentacijo ter interne akte na področju varnosti pri delu. Podjetja z 1 do 4 zaposlenimi se lahko še vedno prijavijo za prejem brezplačnih zaščitnih mask. Ponovno se lahko prijavijo tudi podjetja, ki so v letu 2020 ali 2021 maske že prejela. Vsako podjetje lahko zaprosi največ za 5-kratnik mask na zaposlenega (5x150 mask na zaposlenega). Razpis je podaljšan do razdelitve vseh mask. Prijave oddate na www.ozs.si/maske. O možnosti prevzema mask boste obveščeni po 15. 5. 2021. Koda 95 za 2021 Redno usposabljanje voznikov po predpisanem programu za leto 2021, t. i. »koda 95«, bo v soboto, 5. junija, ob 7. uri, letos zaradi novega koronavirusa izjemoma v Narodnem domu Logatec (Tržaška c. 44). Več informacij in prijavnica na www.ooz-logatec.si. Vnaprejšnja prijava je obvezna. Vsebina delavnice: • Ocena tveganja - kdo jo mora imeti, kdo jo lahko izdela • Zakaj potrebujemo revizijo ocene tveganja zaradi epidemije • Identifikacija nevarnosti v zvezi s SARS CoV-2, ki so prisotne pri izvajanju del • Ocenitev tveganja za okvaro zdravja delavcev zaradi nevarnosti za okužbo in širjenje okužbe • Ali je tveganje za okužbo in za širjenje okužbe sprejemljivo • Uvedba ukrepov za zmanjšanje nesprejemljivega tveganja za okužbo in za širjenje okužbe • Določitev potrebnih ukrepov in odgovornih oseb (vrste ukrepov; hitra testiranja, organizacijski idr.) • Obveščanje delavcev Predavateljica: mag. Katarina Železnik Logar, dipl. san. inž., mag. znanosti o okolju, vodja IVD Ljubljana Delavnica bo v četrtek, 27. maja, med 9.00 in 11.00 prek spleta. Delavnica je brezplačna. Prijave in dodatne informacije na 051 417 778, anja.zagar@ozs.si. Aktivnosti v okviru projekta SPOT Svetovanje so sofinancirane s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija. Kartica Mozaik podjetnih po novem tudi plačilna vse informacije o popustih in ugodnostih mozaikpodjetnih.si 12. Festival inovativnosti FestINNO Fakulteta za management Univerze na Primorskem skupaj s partnerji tudi letos pripravlja podjetniški dogodek FestINNO. Dogodek se bo odvijal prek spleta in sicer v sredo, 26. maja 2021. Zvrstile se bodo številne podjetniške vsebine. Bogat program obsega več kot 20 delavnic, okroglih miz, predavanj, razprav ali predstavitev z domačimi in tujimi predavatelji, izkušenimi podjetniki, kreativnimi študenti in drugi praktiki. Namenjen je vsem, ki jih zanimajo sodobne teme in izzivi povezani s podjetništvom in inovativnostjo. Podrobnejši program je dosegljiv na spletni strani www. inno.si/festinno. Udeležba na vseh dogodkih je brezplačna. Potrebna je predhodna prijava. Eden od soorganizatorjev je tudi OOZ Logatec, ki organizira dva dogodka: • Tržnica podpornega podjetniškega okolja /11.00–12.30/ • Okrogla miza Proaktivna podjetniška podpora v času koronakrize /11.00–12.30/ Pripravljata Dejan Šraml in Anja Žagar maj 2021 • Nova tveganja na delovnem mestu (identifikacija delovnih mest s povečanim tveganjem za okužbo, definicija drugih morebitnih kritičnih točk v podjetju …) 7 Krpanov glas Obvestila OOZ Postojna S čim se pretežno ukvarjate, kaj je osrednja dejavnost? Družinska sestavljanka MFM INTARZIJA d.o.o. se v največji možni meri posveča prodaji gradbenega in drugega materiala, orodja, barv, fasad, instalacij ... in drugih pripomočkov za dom za končnega kupca, podjetja in obrtnike. Že od zgodnjih začetkov naše prodaje, ko smo vozili material še z malim kamiončkom, po želji kupcem pripeljemo s tovornjakom z dvigalom gradbeni material na dom. To je bila naša prva prednost pred konkurenčnimi trgovinami. Tudi dandanes, ko se kupci o želenih izdelkih vse bolj informirajo preko spleta, želimo ohranjati osebni stik in prisluhniti željam kupca, če le čas in razmere to dopuščajo. V delovanje mnogih podjetij so vključene družine. Družinsko podjetništvo imenujemo prepletanje lastniških in zaposlitvenih poslovnih in podjetniških povezav. Veliko modrosti, vztrajnosti in pretehtanih odločitev je potrebnih, da se dobre zamisli tudi uresničujejo skozi daljše časovno obdobje. Urednik se je o eni od takšnih firm pogovarjal s prokuristko podjetja MFM Intarzija d.o.o. Andrejo Slavec. Podjetje v sedanji podobi obeležuje tridesetletnico delovanja. Kakšna je bila zgodovina dejavnosti, iz katere se je podjetje izoblikovalo? Kaj pomeni naziv MFM INTARZIJA d.o.o.? Naša firma MFM INTARZIJA d.o.o. je firma mojih dveh bratov Mirana, Ernesta in mene. Kratica pomeni Malneršič (naš priimek), Franc (očetovo ime), Miran (ime njegovega sina in mojega brata). Intarzija je slika, sestavljena iz koščkov furnirja – umetnost, ki jo je moja mama Pavla, ki je doma spajala furnir za Javor in druge naročnike, v prostem času, z velikim veseljem gojila. In ker sta moj oče in brat Miran leta 1990 mislila začeti podjetniško zgodbo v lesni branži. Junija 1991 se je začela vojna za Slovenijo. Takrat, seveda, nihče ni mislil na gradnjo. Podjetje je zato prodalo komaj kakšno vrečo cementa. Marsikdo bi ob tem upravičeno obupal. A ne moj oče. On je verjel, da bodo prišli boljši časi ... in vztrajal. In ... Res so prišli za posel boljši časi. maj 2021 Če je prav razumeti, gre torej za družinsko podjetje? 8 Dejavnost je, kot sem že dejala, začel oče. Leta 2000 je vodenje podjetja prepustil trem otrokom. Miran je postal direktor, z bratom Ernestom pa sva prokurista. Pa ne gre samo za formalnosti. Oče je na maminem pogrebu l. 2002 zahteval, da si nad mamino krsto podamo roke in si obljubimo, da bomo za vedno ostali prijatelji in se nikoli kregali zaradi materialnih ali drugih stvari. Tudi sicer nam je bil oče vedno zgled, tako pri delu kot v življenju. Kadar je le vreme dopuščalo, smo se skupaj podali na Nanos. Z mamo Pavlo in novo ženo Marijo je potoval po svetu in nam razjasnil čare spoznavanja novega sveta in novih ljudi. Bil je – in je še vedno – vizionar našega podjetja. Foto: zasebni arhiv Oče Franc Malneršič je pustil dobro službo komercialista za prodajo lesno obdelovalnih strojev za jugoslovanski trg pri firmi Slovenijales v Ljubljani in v Matenji vasi začel z dejavnostjo. Leta 1991, v začetku Andreja Slavec meseca maja, je v mali stari garaži odprl trgovino z gradbenim materialom. Kmalu se mu je pridružil sin, moj brat Miran - jaz sem bila takrat še v službi v Istrabenzovem skladišču goriv, maziv in avtomateriala v Postojni. Kmalu sta se pridružila tudi moj mlajši brat Ernest in sestrična Lucija. Je podjetje usmerjeno zgolj na domači trg? Podjetje je še vedno usmerjeno bolj na lokalno, medobčinsko raven. Prodajamo pretežno na območju sedanje Primorsko – notranjske regije. A, novi časi, digitalizacija poslovanja … , nas lahko popelje še dlje. Pustimo se presenetiti. Lansko poslovno leto je bilo zares nenavadno. Kakšno bo letošnje, še ne vemo. S čim vsem ste se morali spopasti, kako je zdaj? Kot vedno, je bilo v začetku težko. Z nezaupanjem smo opazovali, kako bo. Toda že kmalu smo skupaj s sodelavci vzpostavili varen sistem: prodajo pred trgovinskimi vrati. Resda nam je tovrstna prodaja, ko smo kupcem nosili blago na pult pred trgovino, povzročila veliko več dela. Kot vodja financ naše firme moram reči, da so se nam prihodki poslovanja resda zmanjšali, obenem so se malo zmanjšali tudi stroški poslovanja in tako imamo pozitiven rezultat poslovanja. To je v današnjih časih zelo razveseljujoče in hvaležni smo zato. V sklopu naše firme imamo tudi naš CEGU BAR, dodatno dopolnitev naše ponudbe. Od začetka delovanja lokala, torej že 15 let, vse od dneva selitve na novo lokacijo, za nemoteno delovanje lokala vzorno skrbi natakarica Katarina. Kot da bi ga vodila zase. Za ohranitev njenega delovnega mesta nismo mogli prejeti državne pomoči, oziroma jo bomo morali vračati, saj spada pod našo skupno firmo MFM Intarzija. Firmi kot celoti namreč, hvala Bogu! promet ni upadel toliko, da bi lahko sprejela pomoč. Ampak, na Zavod za zaposlovanje je nismo napotili, saj se zavedamo, da so prav ljudje - zaposleni največji kapital firme, ne glede na trenutni malo večji ali manjši dobiček. Kot se zavedamo, da današnjega intervjuja in naše tridesetletne zgodbe ne bi bilo brez vseh zaposlenih, ki so v teh desetletjih zgradili našo MFM INTARZIJO. Prav vsem smo hvaležni za to, ne glede na čas, ki so ga preživeli pri nas. Menite, da so sprejeti državni ukrepi lajšali stiske gospodarstva? Menim, da je bila dodeljena pomoč potrebna. Zavedam pa se tudi stisk, ki jih preživljajo lastniki ali upravljalci hotelskih, gostinskih in drugih nastanitev, veliki in manjši ponudniki hrane in pijače. Imeli so zaposlenih veliko dobrih kuharjev, strežnega in drugega nujno potrebnega osebja. A morajo ne glede na promet financirati ne majhne fiksne stroške poslovanja. Zanje, mislim, je bila pomoč premajhna. Krpanov glas Foto: V. Leban Obvestila OOZ Postojna Se je, po vaši oceni, obrtno-zbornični sistem primerno odzival in članom nudil podporo v kriznih razmerah? Menim, da. Za razne informacije se vedno obrnem na Ireno Dolgan v OOZ Postojna. Bolj komplicirana vprašanja nam rešuje Alenka Penko Volk iz Ilirske Bistrice, ki nam je v teh posebnih časih preko SPOT-a ponudila niz najrazličnejših koristnih brezplačnih izobraževanj, kar je v današnjih časih velika redkost. Ugotovila sem, da v pomanjkanju časa sploh ni slabo imeti predavanj preko modernega zooma. Res pa, da tudi jaz komaj čakam, da bomo imeli predavanja spet v živo in bomo lahko po njih na kratko poklepetali, izmenjali koristna mnenja in izkušnje. Kaj pričakujete v bližnji in malo manj bližnji gospodarski prihodnosti? Ne morem reči, da pričakujem kaj posebnega. Lahko pa rečem, da smo v tridesetih letih preživeli že marsikaj: od največje rasti podjetij do gospodarskih kriz. Menjali smo že več plačilnih valut, več vrst davkov… Čeprav smo bili vsakokrat na začetku razburjeni ali v strahu, kaj se bo zgodilo, se je na koncu vedno vse uredilo. In tudi za današnje, marsikomu res težko obdobje vem, da bo prineslo marsikaj dobrega. Mogoče spoštovanje temeljnih človeških vrednot: poštenja do sebe in drugih, spoštovanja do vseh ljudi in žive ali nežive narave, hvaležnosti za vse, kar nam je dano od naših prednikov in kar nam prinaša vsak dan, ljubezni do vsega…. Ja, tako malo je potrebno, da nekomu v poslovnih ali pa tudi čisto osebnih, privatnih odnosih polepšamo dan. Morda zgolj nasmeh ali drobna gesta nekomu, ki preživlja težke čase, pomeni vse. Usposabljanje voznikov Za usposabljanje voznikov po programu za leto 2021 smo v Postojni rezervirali dva datuma, in sicer 5. in 12. junij 2021. Usposabljanje bomo izvedli, če bodo odpravljene omejitve zbiranja do 10 ljudi. O tem boste obveščeni po e-pošti. Vozniki, katerim veljavnost kode 95 poteče v letošnjem letu (2021), morajo imeti opravljena usposabljanja po programu za leto 2021, 2020, 2019, 2018 in 2017. Objavljamo termine usposabljanj na OZS: • Program usposabljanja za leto 2019 v nedeljo, 9. 5. 2021, od 7.00 do 13.00 • Program usposabljanja za leto 2020 v nedeljo, 16. 5. 2021, od 7.00 do 13.00 • Program usposabljanja za leto 2017 v nedeljo, 23. 5. 2021, od 7.00 do 13.00 • Program usposabljanja za leto 2018 v nedeljo, 6. 6. 2021, od 7.00 do 13.00 Usposabljanje bo izvedeno ob zadostnem številu prijav. O morebitni odpovedi termina boste pravočasno obveščeni. Na usposabljanje se lahko prijavite preko spletne prijavnice https://www.svetovanje.si/svetovanje/izobrazevanje/ Pomembno: • Kaj želite sporočiti bralcem Krpanovega glasa? Naj rečem v poslovnem tonu: poštenje do sebe in vseh drugih, pogum, drznost, vztrajnost, strast in ljubezen do dela, in še enkrat: vztrajnost, spoštovanje zaposlenih, kupcev, dobaviteljev, blaga … vedno obrodi sadove. In morda to pripelje do 30-letne zgodbe, kot je nas, in za katero vem, da bo še trajala. Srečno vsem! Ga. Andreja Slavec, hvala za vaše iskrene odgovore. • • Udeležba pri izvajanju dejavnosti na področju voznikov in vozil je dovoljena le tistim, ki opravijo testiranje na prisotnost SARS-CoV-2 (COVID-19) po HAGT ali PCR metodi in predložijo negativni izvid testa, opravljen v Republiki Sloveniji, ki ni starejši od 7 dni. Testiranja ni potrebno opraviti tistim, ki imajo dokazilo o cepljenju zoper COVID-19, s katerim dokazujejo, da je od prejema drugega odmerka cepiva proizvajalca Biontech/Pfizer preteklo najmanj sedem dni ali proizvajalca Moderna najmanj 14 dni, oziroma od prejema prvega odmerka cepiva proizvajalca AstraZeneca najmanj 21 dni. Kandidati in učitelj nosijo maske FFP2. Upošteva se razdalja vsaj 2 metra v vse smeri. Za dodatne informacije in pojasnila: Jana Golić, tel. št.: 01 58 30 553, e-naslov: jana.golic@ozs.si Pripravlja Irena Dolgan maj 2021 Kolektiv MFM Intarzije d.o.o. 2021: v sredini Miran, levo od njega Andreja, oče Franc, njegov sin Ernest in Miranov sin Žiga, desno od Mirana njegov sin Luka. Vsi Malneršiči in ostali zaposleni, tudi tisti, ki niso na fotografiji, pa so v zadnjih 30 letih delali v podjetju, so zaslužni, da je podjetje MFM INTARZIJA d.o.o. Prestranek tudi v teh posebnih časih dobro stoječe podjetje – so zapisali ob poslani fotografiji. 9 Krpanov glas Obvestila OOZ Vrhnika Jezeršek: v Švici sem delal predvsem kuhinjske pulte. Rodil se mi je prvi sin, pa sem želel biti več doma. Dejavnost sem, zahvaljujoč tudi spodbudam referentke Cvetkovićeve na občini, registriral 1. julija! Prvi posel doma sem dobil pri sv. Pavlu na Vrhniki; položil sem nov cerkveni tlak. Še sem hodil v Švico, po rojstvu drugega otroka, hčere pa sem se posvetil delu v Sloveniji. V letu jubilejev Bliža se 30-letnica slovenske osamosvojitve. Vrhniški zbornici se bo junija nateklo 45 let delovanja. Kar 12 njenih članov bo obeležilo tridesetletnico delovanja, eden celo štirideseto. Na straneh Krpanovega glasa bomo, seveda, o tem poročali. Tokrat predstavljamo prve tri izmed »tridesetletnikov«, ki so ob tem že več kot dve desetletji vpeti tudi v delo območne zbornice: predsednika OOZ Simona Hlebca, podpredsednika Matjaža Jereba in člana upravnega odbora Marka Jezerška, poleg tega pa dejavne tudi pri delu Obrtne zbornice Slovenije in Združenja delodajalcev obrti in podjetništva. Vsi trije ste dejavni pri delu območne zbornice. In zavzeti za njeno dobro poslovanje. Vas k temu veže tudi medsebojno razumevanje? Ko smo začeli, smo bili mladi člani, polni navdušenja in želje po povezovanju obrtnikov. Tako smo se počutili. Kar precej časa smo bili »mladi člani«. Leta so tekla, mi pa … Ko je predsedovanje prevzel Simon, je sestavo zborničnih organov pomladil, sami pa smo stopili v zrele vrste. Želja in prizadevanje za delovanje zbornice v prid njenim članom pa je ostalo enako kot v času, ko smo imeli še več, temnejših las. Nekaj podatkov o njihovih firmah. Vrtnarstvo Hlebec Simon Hlebec s.p., Ob Potoku 20, Vrhnika; drevesnica Frtica, Drenov grič; 6 zaposlenih. V zbornici je bil spočetka član skupščine, nato član nadzornega in upravnega odbora, zdaj že v drugo predsednik OOZ. Obenem je podpredsednik sekcije cvetličarjev in vrtnarjev pri OZS, zadolžen za vrtnarstvo. Pa delovanje v sekcijah pri OZS in ZDOPS? Gradbeništvo Jereb, Matjaž Jereb s.p., Idrijska c. 34, Vrhnika; 8 zaposlenih. Bil je član nadzornega, poslanec v skupščini, član upravnega odbora, zdaj je podpredsednik OOZ. Je član upravnega odbora sekcije gradbincev pri OZS. Jereb: Zadnje leto se je delovanje sekcije gradbincev OZS prilagajalo situaciji, nastali ob pandemiji. Sekcija je prek svojih organov, predsednika Zorana Simčiča in sekretarja Janka Rozmana nudila kar največ pomoči članom, ki jo je lahko. Člani so jo res potrebovali. Kamnoseštvo »Marmor« Marko Jezeršek s.p., Verd 225; 5 zaposlenih. Najprej član skupščine, nato nadzornega in zdaj upravnega odbora. Poslanec v skupščini združenja delodajalcev obrti in podjetništva Slovenije. Prej pa je sekcija dejavno sodelovala pri sprejemanju novega gradbenega zakona. Uspela je obrtnikom znova zagotoviti pravico do naziva odgovornega vodje del, kar so poprej že bili, potem pa je zakon zaukazal drugače. Začeli ste v letu slovenske osamosvojitvene vojne. Kaj vas je spodbudilo, da ste stopili na samostojno podjetniško pot? Jezeršek: ZDOPS je že pred leti postal partner v socialnih pogajanjih zaradi tega, ker je bil prostovoljna organizacija; tako kot, denimo, sindikati. Učinkovitost pa je v zadnjem času – morda tudi zaradi splošne stiske, ki jo je povzročila pandemija, nekako uplahnila. Uspešnost pa je odvisna tudi od strokovnih služb, ki pripravljajo gradiva za pogajanja in socialni dialog. Jereb: obrt sem od očeta, ki je bil ustanovni član vrhniške zbornice in sodelavec pri gradnji obrtnega doma, prevzel po njegovi upokojitvi, v začetku leta 1991. Takrat še ni kazalo na razvoj dogodkov čez nekaj mesecev. Hlebec: stara mama in stric sta imela dobro uveljavljeno vrtnarijo »Pr Primc«. Deset let, preden sem začel s samostojno dejavnostjo, pa ni več delovala. Sam sem se tako marca 1991 odločil za urejanje okolice hiš, parkov, atrijev. Kasneje sem obnovil tudi vrtnarijo in ji dodal še drevesnico, urejanje okolice pa ohranil in razvijal. maj 2021 Hlebec: v sekciji cvetličarjev in vrtnarjev sta združeni dve različni dejavnosti. Cvetličarstvo je po vsebini trgovska dejavnost, vrtnarstvo pa kmetijska. Trudimo se proizvodnjo vrniti nazaj v Slovenijo. Lani in letos smo si močno prizadevali, da bi bila dejavnost čim bolj odprta, da bi lahko poslovali. Lani smo odprtje dosegli, sicer bi bila katastrofa. Vrtnarstvo terja čas: vzgojo cvetja za 1. november je treba načrtovati aprila, maja. Če se zgodi, kot se je dogajalo, smo blizu katastrofe. Kako zrete v prihodnost? Vsi trije imamo za seboj naslednike, ki lahko prevzamejo našo dejavnost. To je blagoslov. 10 Foto: J. G. Kriza zaradi pandemije je nekaterim malim podjetnikom omogočila nekaj več dela, saj so se ljudje odločali za urejevalna dela, za katera se sicer ne bi, ker bi denar usmerili v večje investicije. Morda se bo tak trend nadaljeval ali vsaj obdržal. Marko Jezeršek, Simon Hlebec in Matjaž Jereb Je pa ta kriza pokazala tudi temnejše plati svetovne globalizacije in soodvisnosti. Kakšne posledice lahko povzroči zaprtje Sueškega prekopa zaradi nasedle ladje! Neverjetno, Krpanov glas Hlebec: že dolgo poudarjam, da bi zbornica morala imeti svojo javno izobraževalno ustanovo. Izučenih delavcev primanjkuje, hkrati primanjkuje zavedanja o pripadnosti obrtnikov in podjetnikov obrtniški organizaciji. Sedanji izobraževalni sistem je splošen in ne pripomore k zavedanju mladih o pomenu obrtništva in malega podjetništva. Pa je to zavedanje še kako pomembno. Sklepna misel? Jereb: ostanimo »pozitivno negativni«. Stvari tehtajmo preudarno in s kančkom zdravega dvoma. Jezeršek: trenutna situacija naj nas utrdi, da gledamo naprej, v nov dan. Hlebec: krize so lahko tudi priložnosti. Iz preizkušenj poganja zdrava rast. Nobena stvar, tudi noben ukrep, pa ne vpliva enako na vse. Posledice krize ne bodo minile čez noč. Vsem trem hvala za pogovor. Testiranje za COVID-19 V sodelovanju z ZD Vrhnika poteka v prostorih OOZ Vrhnika ob četrtkih za gospodarske subjekte in zaposlene hitro testiranje na COVID-19. Da bi testiranje potekalo nemoteno in brez odvečnega čakanja, prosimo prijavljene, da pridejo na testiranje ob vnaprej dogovorjeni uri. Če se to ne upošteva, se poruši vrstni red, nastanejo čakalne vrste, med kandidati pa nastaja slaba volja in negodovanje. Osebje ZD Vrhnika svoje delo opravlja profesionalno in hitro, kot se le da, izvid testa udeleženci prejmejo na telefon. Če ste za testiranje zainteresirani, se lahko na testiranje prijavite na mail naslov adela.cankar@ozs.si, da vas uvrstimo na seznam in določimo uro. Zaščitne maske Na podlagi dveh javnih pozivov (oktobra 2020 in januarja 2021) za brezplačno dodelitev zaščitnih mask samozaposlenim in mikro podjetjem z 1 do 4 zaposlenimi, smo na OOZ Vrhnika razdelili in še razdeljujemo veliko število zaščitnih mask. Naročnik in financer javnega poziva je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, OZS s svojimi OOZ pa je izvajalec javnega poziva. Priporočilo V tokratni številki naj vas ne zanimajo samo skupne strani in strani vaše zbornice, preberite tudi obvestila ostalih OOZ, kjer najdete razne zanimivosti Varstvo pri delu petek, 14. maja in 18. junija Situacija v zvezi z epidemijo in COVID-19 se počasi umirja in stabilizira. Šole so odprte, dovoljeni so posamezni izobraževalni dogodki, zato tudi na naši zbornici ponovno organiziramo usposabljanje. Za člane, pri njih zaposlene delavce in zunanje udeležence razpisujemo usposabljanje in izpit iz varstva pri delu in požarnega varstva in sicer za delodajalce in delavce v petek, 14. maja 2021, in v petek, 18. junija 2021, z začetkom ob 7.30 uri. Usposabljanje s preizkusom znanja traja do cca 9.30. Cena usposabljanj in izpita je za člane in pri njih zaposlene delavce 25 €, za ostale udeležence je cena 35 €. Prijavite se po tel. 01 755 77 40, 051 619 215 ali po e-pošti: adela.cankar@ozs.si Udeleženci usposabljanja, ki vplačujete prispevek v Sklad za izobraževanje pri OOZ Vrhnika, imate možnost, da z vlogo za povračilo stroškov izobraževanja, te dobite (za namen VPD in VPP) povrnjene v celoti. Poskrbeli bomo za vašo varnost v skladu z navodili NIJZ (razkužilo, varnostna razdalja, število udeležencev, pleksi pregrada za predavatelja…), vi poskrbite, da pridete zdravi in z masko. Naslednje usposabljanje bo v septembru 2021. Koda 95 Na straneh OOZ Postojna ne spreglejte terminov usposabljanja za KODO 95, ki bo na OZS v Ljubljani za pretekla leta, in v Postojni za tekoče leto. maj 2021 kako hitro se začuti pomanjkanje surovin, denimo kamna s Kitajske in požene cene prevoza kvišku. Zato moramo biti na pretrese pripravljeni. Obvestila OOZ Vrhnika Ker je nekaj mask še na voljo, je MGRT poziv pustil odprt do razdelitve mask. Tudi če ste bili prejemnik mask po obeh pozivih, se lahko ponovno prijavite. Prijavite se na spletni strani www.ozs.si, pod zavihkom maske. Po oddaji prijave prejmete na mail še obvestilo, ki ga potrdite, da ste res oddali prijavo. Prevzem bo v prostorih OOZ Vrhnika, ko prejmete obvestilo o času prevzema. S seboj imejte potrdilo o prevzemu. 11 Hitro testiranje tudi v prostorih OOZ Vrhnika. Pripravlja Adela Cankar Foto: A. C. Krpanov glas Spremembe zakona o tujcih in zaposlovanju V Uradnem listu Republike Slovenije številka 57 so bile objavljene spremembe in dopolnitve Zakona o tujcih (ZTuj-2F) in Zakona o zaposlovanju, samozaposlovanju in delu tujcev (ZZSDT-C). Zakonske določbe začnejo vejati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu, uporabljati se pričnejo trideseti dan po uveljavitvi. Naj še opozorimo, da se zakonske določbe (ZTuj-2F), ki se nanašajo na znanje slovenskega jezika, začnejo uporabljati po preteku dveh let od uveljavitve spremenjenega in dopolnjenega zakona. Spremenjene zakonske določbe petega odstavka 17. člena zakona ZZSDT-C in novi odstavek tretjega odstavka 38. člena ZZSDT-C pa se začneta uporabljati eno leto po uveljavitvi zakonskih določil. maj 2021 največ 30 dni pred 1. aprilom 2021 do vključno 11. aprila 2021, se podaljša do 9. maja 2021. Republika Slovenija se je za podaljšanje veljavnosti dokumentov torej za uporabo določb 3. in 5. člena Uredbe 2021/267 odločila na področju temeljnih kvalifikacij, kar pomeni, da se na podlagi omenjene Uredbe podaljšuje veljavnost kode 95 vpisane v vozniško dovoljenje ali izdano izkaznico, in sicer za vse kar je poteklo: • od 1. 9. 2020 do 30. 6. 2021, za 10 mesecev od poteka veljavnost. • Podaljšuje se tudi veljavnost kode 95 vpisane v vozniško dovoljenje ali izdano izkaznico o vozniški kvalifikaciji, ki je potekla v t. i. prvem valu za vse, kar je poteklo v obdobju od 1. 2. 2020 do 31. 8. 2020, in sicer za dodatnih 6. mesecev od poteka veljavnosti oziroma do 1. 7. 2021. Poleg zaostrenih pogojev bivanja za tujce v Sloveniji ter kompleksne krize na področju migracij, se je v slovenski pravni red uvedla tudi nova Direktiva 2016/208/EU. Ta določa pogoje za vstop in prebivanje državljanov tretjih držav za namene raziskovanja, študija, opravljanja pripravništva, prostovoljskega dela, programov izmenjave učencev ali izobraževalnih projektov in dela varušk au pair. Poleg navedenega se z enako dinamiko podaljšujejo tudi potrdila o rednem usposabljanju za podaljšanje veljavnosti temeljne kvalifikacije. Vir: OZS Po novem se uvaja tudi dvoletno bivanja tujca v Republiki Sloveniji za združitev družine in ne več eno leto, kot je veljalo do zdaj. Po novem se bo torej dovoljenje za prebivanje zaradi združitve družine tujca podaljšalo pod enakimi pogoji, kot je bilo izdano, a pod pogojem po zahtevi znanja slovenskega jezika za polnoletne družinske člane na vstopni ravni (A1 Skupnega evropskega jezikovnega okvira). Prizadevanja Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije za spremembo izračuna upada prihodkov so končno obrodila sadove. V UL RS št. 58/2021 z dne 14. 4. 2021 je bil objavljen Pravilnik o dopolnitvah Pravilnika o merilih sorazmernosti pri pogoju ugotavljanja znižanja prihodkov. Ta prinaša nova kriterija za ugotavljanje upada prihodkov in sicer izračun upada glede na povprečno število zaposlenih in upad prihodkov glede na vrednost osnovnih sredstev, brez zemljišč. Prav tako se bo zahtevalo znanje slovenskega jezika za tujce, ki v Sloveniji prebivajo dalj časa (A2 Skupni evropski jezikovni okvir). Po novem pa se spreminja tudi način dokazovanja prejemanja potrebnih sredstev za preživljanje. 12 Napotila in sekcije Tujci, ki se bodo v Republiki Sloveniji želeli usposabljati, izpopolnjevati ali opravljati pripravništvo, bodo morali predhodno pridobiti enotno dovoljenje. Zavod RS za zaposlovanje bo na zahtevo UE izdal soglasje k enotnemu dovoljenju na podlagi določenih dokazil. Eno od takih dokazil je tudi mnenje gospodarskega združenja ali zbornice, ki ga bo moral delodajalec pridobiti. Tovrstno usposabljanje pa bo tujec lahko opravljal eno leto z možnostjo podaljšanja za šest mesecev. Vir: OZS, Zdenka Bedekovič PREVOZNIKI Veljavnosti Kode 95 po novem Veljavnost prometnih dovoljenj, vključno z zavarovanjem motornih vozil in certifikatov ADR o brezhibnosti vozil za prevoz nevarnega blaga, ki so zaradi začasne prepovedi iz 1. člena Odloka o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev neposredno potrošnikom na področju voznikov in vozil v Republiki Sloveniji potekla v obdobju KORONA POMOČI: Spremembe pravilnika o sorazmernosti Najpomembnejši sklopi novega pravilnika: • Pravilnik velja le za ukrep čakanja na delo in temeljni dohodek po PKP3, PKP4 in PKP5. • Nova kriterija se NE uporabljata za izračun upada prihodkov po PKP 2 (obdobje 13. 3. do 31. 5. 2020) za ukrep čakanja na delo in oprostitev plačila prispevkov v zvezi s čakanjem na delo ter ukrep temeljnega dohodka in oprostitev plačila prispevkov za samozaposlene. Zahtevan upad prihodkov v tem obdobju je več kot 10%, pri čemer primerjamo prihodke podjetja v letu 2020 napram 2019; • Nova kriterija se ne uporabljata za izračun upada prihodkov po PKP 8 (čakanje na delo od 1. 2. 2021 dalje). Za čakanje na delo od 1. 2. 2021 do 31. 5. 2021 (če ukrep ne bo podaljšan) velja več kot 20 % upad prihodkov v letu 2021 primerjaje z letom 2020 ali 2019 (kar je za zavezanca ugodneje). Če zavezanec na podlagi spremenjenega pravilnika ugotovi, da prejetih pomoči (povračila nadomestila plač na začasnem čakanju na delo) ni dolžan vrniti, zavezanec že vloženo izjavo umakne na način, da preko portala eDavki odda prazno izjavo. Izjave za vračilo mesečnega temeljnega dohodka upravičenec ne more umakniti prek portala eDavki, ampak mora o tem obvestiti FURS Krpanov glas Napotila in sekcije AKTUALNI RAZPISI • PROGRAMI SID BANKE • SLOVENSKI PODJETNIŠKI SKLAD Neposredno financiranje podjetij (SDMKV) Podjetja, ki vas je prizadela epidemija covid-19, lahko pridobite brezobrestni kredit v višini od 5.000 do 100.000 EUR na podjetje. Glavne značilnosti: doba financiranja: 1-7 let, možnost koriščenja moratorija, nižje zahteve po zavarovanju, brez stroškov vodenja in odobritve kredita. Upravičenci: mikro, mala in srednje velika podjetja (tudi s.p., ki vodi poslovne knjige po sistemu dvostavnega knjigovodstva in predloži letno poročilo na AJPES). Osnovni pogoji za prijavo: podjetje ima na zadnji dan meseca pred mesecem oddaje vloge vsaj 1 zaposlenega za polni delovni čas; podjetje je utrpelo posledice COVID-19. Upravičeni stroški: naložbe v opredmetena osnovna sredstva (nakup nove opreme); naložbe v neopredmetena osnovna sredstva (nakup patentiranih pravic, licenc); stroški materiala in trgovskega blaga; stroški storitev; stroški dela (neto plača, dohodnina, prispevki iz in na plačo, povračilo stroškov prevoza na delo in z dela, stroški prehrane med delom). Prijavni rok: 20. 5. in 10. 6. 2021 oz. do porabe sredstev. P1 plus 2021 - Garancije za bančne kredite Gre za razpis, s katerim lahko mikro, mala in srednje velika podjetja (najmanj 1 zaposlen za polni delovni čas) lažje, hitreje in ceneje pridobijo bančni kredit, pod ugodnimi pogoji in z znižano obrestno mero. Upravičeni stroški: materialne investicije (nakup novih strojev, opreme, nakup zemljišč, stroški gradnje, …); nematerialne investicije (nakup patentiranih pravic, licenc); obratna sredstva (izdatki za nakup materiala in trgovskega blaga, izdatki za opravljene storitve, izdatki za plače,..). Upravičeni stroški morajo nastati v obdobju od 1. 1. 2021 do 31. 12. 2022. Odobravanje garancij poteka dvostopenjsko: 1. stopnja se odvija na nivoju poslovne banke (seznam sodelujočih bank in kontaktnih oseb najdete na spletni strani SPS). Podjetje zaprosi za ugodni kredit, ki bo zavarovan z garancijo Sklada, v primeru pozitivne ocene banke pridobi podjetje pozitivni bančni sklep s kreditnimi pogoji. 2. stopnja se odvija na SPS. Podjetje pridobi 60 ali 80 odstotno garancijo za zavarovanje bančnega kredita z znižano obrestno mero in ostalim ugodnimi pogoji. Javni razpis bo odprt do 20. 10. 2021 oz. do porabe sredstev. Še odprte prijave Še vedno so odprte tudi prijave na vavčerje Slovenskega podjetniškega sklada in razpis P4L 2020 - Spodbude za MSP za razvoj in uvajanje novih produktov v lesarstvu 4.0, o katerih smo pisali v prejšnji številki KG. Več informacij na www.podjetniskisklad.si/sl/razpisi Kartica Mozaik podjetnih po novem tudi plačilna vse informacije o popustih in ugodnostih mozaikpodjetnih.si Kredit za kritje nabavne vrednosti opredmetenih in neopredmetenih sredstev, materiala, storitev, drobnega inventarja in trgovskega blaga ter tudi stroškov dela. Za podjetja na katerih poslovanje je vplival izbruh virusa COVID-19. Kredit od 100 tisoč € do 7 milijonov €. LES 1 Financiranje naložb v gozdno - lesno predelovalno verigo. Želite zgraditi nove obrate za predelavo lesa ali tehnološko posodobiti obstoječe obrate za predelavo lesa, razviti izdelke z visoko dodano vrednostjo? Kredit v višini od 100.000 € do 5.000.000 € lahko pridobijo podjetja z najmanj 2 zaposlenima, ki posluje najmanj 2 polni poslovni leti. Posredno financiranje Programi posrednega financiranja preko poslovnih bank. Za vsa podjetja. Brez omejitve najnižje in najvišje vrednosti kredita. Dolge ročnosti. Obrestne mere, ki so ugodnejše od siceršnje ponudbe bank. Na voljo pri: Addiko Bank, Gorenjski banki, NKBM in Sberbank. Več informacij: https://www.sid.si/banke Več informacij na www.sid.si/mala-srednja-podjetja/financiranje • SKLAD SKLADOV Mikroposojila za MSP iz Sklada skladov COVID-19 Za podjetja, na katerih poslovanje je vplival izbruh epidemije COVID-19. Za: nabavno vrednost opredmetenih osnovnih sredstev in neopredmetenih sredstev, plačila za nakup materiala, drobnega inventarja in trgovskega blaga, plačila za storitve, zakup opredmetenih osnovnih sredstev, plačilo stroškov dela. Za s.p., MSP, zadruge. Kredit v višini od 5 tisoč € do 25 tisoč €. Ročnost 2 do 5 let. Moratorij na odplačilo glavnice največ ½ ročnosti kredita. Na voljo pri Primorski hranilnici Vipava. Krediti za MSP kriti z jamstvom SID banke Za naložbe v opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva ali kritje stroškov materiala, storitev, drobnega inventarja, trgovskega blaga in dela; Za podjetja, ki poslujejo z isto davčno številko vsaj 2 leti in ima vsaj enega zaposlenega za polni delovni čas. Kredit v višini od 30.000 € do 10.000.000 €. Doba kreditiranja od 3 do 10 let. Brezplačno, brezpogojno ter prvovrstno jamstvo, ki krije 62,5 % glavnice kredita. Na voljo preko NLB, Delavski hranilnici in Primorski hranilnici Vipava. Več informacij na www.skladskladov.si/mala-in-srednja-podjetja. Pripravila: Anja Žagar maj 2021 P7C 2021 - Blažitev posledic epidemije 13 Krpanov glas Prispevki in dajatve PRISPEVKI ZA »POPOLDANCE« Če delavec ne želi, da se mu pri izračunu upošteva povečana splošna olajšava, se upošteva le splošna olajšava v višini 291,67 €. Vsi, ki opravljate dejavnost kot postranski poklic – »popoldanci«, ste obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti. Mesečno morate plačevati določene obveznosti: prispevke za PIZ, ZZ in članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem. Prispevke plačate najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec, obračun prispevkov vam na predizpolnjenem obrazcu (POPSV) do 10. v mesecu za pretekli mesec pripravi FURS in ga potrdite preko aplikacije e-davki najpozneje do 15. v mesecu za pretekli mesec. Višina članarina je po sklepu skupščine 10, 20 ali 30 €, odvisno od dejavnosti in tega ali zaposlujete delavce ali ne (podatek zbornici posreduje ZZZS). Plačuje se ena članarina. Članarino plačate po prejetem plačilnem nalogu na račun pri Deželni banki Slovenije št.: SI56 1910 0001 0141 210, referenca je sestavljena iz davčne številke, številke zbornice in kontrolne številke. Pri plačilu preko elektronskega bančnega poslovanja morate navesti model 12 in nato referenco. za otroke letna olajšava mesečna olajšava 1 otrok 2.436,92 203,08 2 otroka 5.086,16 423,85 3 otroci 9.504,70 792,06 LESTVICA ZA DOHODNINO (mesečni izračun) – ZA IZPLAČILA V LETU 2021 Od 1. 1. 2021 do 31. 12. 2021 znaša prispevek za ZZ 0,53 % od povprečne bruto plače za oktober 2020 oz. 0,53 % od 1.821,44 €, kar znaša 9,65 €. Poleg tega, plačate še 6,36 % od 25 % povprečne bruto plače za oktober 2020 oz. 6,36 % od 455,36 €, kar znaša 28,96 €. Plačilo do 20. v mesecu za pretekli mesec. Od 1. 4. 2021 je pavšalni prispevek za PIZ za zavarovanje invalidnosti in smrti, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni povišan na 38,68 € (Ur. list RS, št. 18/2020). Obračun obveznosti PIZ in ZZ za marec 2021: 1. položnica: prispevki za PIZ zavarovanje za osebe, ki so zavarovane za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni TRR: 0110 0888 2000 003, Sklic na št.: 19 DŠ – 44008 38,68 € 2. položnica: prispevki za ZZ za poškodbo pri delu in poklicno bolezen 0,53 % od PP oktober 2020 – 1.821,44 € 6,36 % od 25 % PP oktober 2020 – 455,36 € 9,65 € 28,96 € TRR: 0110 0888 3000 073, Sklic na št.: 19 DŠ – 45004 38,61 € 3. položnica: članarina OZS in OOZ Sklic na št.: 12 davčna številka + oznaka članarine Ohranja se delna upokojitev za minimalen obseg zavarovanja – 10 ur na teden in prejemanje 75 % pokojnine. Za nove delno upokojene, ki bodo zavarovani za najmanj 20 ur tedensko in prejemali 50 % pokojnine, se bo k pokojnini prištelo še 20 % in bo upokojenec prejemal 70 % pokojnine. Več o tem lahko preberete v Obrtniku januar 2020. Zavarovanju za 10 ur/teden oz. 2 uri/dan sledi plačilo prispevkov od najmanj ¼ minimalne osnove za plačilo prispevkov. Za 2 uri – za april, maj, junij 21 je izračun naslednji: PIZ 67,80 €, ZZ 37,45 €, zaposlovanje in starševsko varstvo 1,11 €, skupaj torej 106,36 € prispevkov. Lestvica za polno zavarovanje s.p. – 8 ur, je objavljena na naslednji strani v tabeli. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE DELAVCE maj 2021 ŠT. DELOVNIH UR: april 2021: redno delo: 20 dni: 160 ur, praznik: 2 dni: 16 ur; SKUPAJ: 22 dni, 176 ur; maj 2021: redno delo: 21 dni: 168 ur, praznik: 0 dni: 0 ur; SKUPAJ: 21 dni, 168 ur, junij 2021: redno delo: 21 sin: 168 ur, praznik: 1 dan: 8 ur; SKUPAJ: 22 dni, 176 ur. 14 IZRAČUN DOHODNINE V LETU 2021 – lestvica se ni spremenila in velja za vsa izplačila v letu 2021!!! Olajšave pri izračunu dohodnine v letu 2021 so fiksni zneski in se med letom ne spreminjajo. Splošna olajšava (mesečni izračun): višina skupne splošne olajšave je odvisna od višine skupnega dohodka. Pri izračunu akontacije dohodnine od mesečnega dohodka iz delovnega razmerja se upošteva naslednja lestvica: če znaša mesečni bruto dohodek iz delovnega razmerja v evrih nad do 1.109,74 1.109,74 znaša splošna olajšava v evrih 291,67 + (1.558,37 – 1,40427 x bruto dohodek) 291,67 Posebne olajšave Nad Do 708,33 2.083,33 4.166,66 6.000,00 € + % nad € 16 % 708,33 113,33 + 26 % nad 708,33 2.083,33 470,83 + 33 % nad 2.083,33 4.166,66 1.158,33 + 39 % nad 4.166,66 6.000,00 1.873,33 + 50 % nad 6.000,00 Prispevke za socialno varnost za zaposlene delavce morate obračunati od zneska, ki v letu 2021 ne more biti manjši od 60 % zadnje znane povprečne plače. Od 1. 1. 2021 do 28. 2. 2021 se uporablja povprečna plača za leto 2019 (1.753,84 €; 60 % znaša 1.052,30 €), po 1. 3. 2021 se uporablja povprečna plača za leto 2020 (1.856,20 €; 60 % znaša 1.113,72 €). Če je obračunana osnovna plača zaposlenega v višini minimalne plače, brez vključenih predpisanih dodatkov, v višini 1.024,24 eur (zaradi obračunanih dodatkov je lahko višja), vam do 30. 6. 2021 pripada tudi 50 eur mesečne subvencije. POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM: KPOP je z 31. 12. 2018 prenehala veljati, z 31. 12. 2019 se preneha uporabljati, ker ni bila sklenjena nova oz. ni bila obstoječa podaljšana. Delodajalci morate preveriti, katera kolektivna pogodba ali katere kolektivne pogodbe vas zavezujejo glede na vašo glavno dejavnost, vpisano v Poslovnem registru. Če vas zavezuje več KP, morate uporabljati tisto, ki je ugodnejša za delavce. Če ni nobene za vas zavezujoče kolektivne pogodbe, se lahko odločite za uporabo tiste, ki je po dejavnosti podobna vaši, vendar ne smete uporabljati določb, ki so manj ugodne za delavca, kot so urejene v zakonu. Ravnati morate po zakonu o delovnih razmerjih (ZDR-1), čeprav vsa določila niso urejena. Najbolje, da sprejmete interni akt, v katerem uredite določene pravice in obveznosti, ki jih zakon ne ureja. Take zadeve so: - število dni letnega dopusta dodatek na delovno dobo dodatek na nočno delo, nadurno delo, delov nedeljo, praznik, drug dela prost dan povračilo stroškov v zvezi z delom – prevoz, prehrana dodatek na delovno uspešnost jubilejna nagrada Navajamo višine nekaterih povračil, ki so do višine Uredbe o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja. Če te višine presežete, so povračila obdavčena. Prehrana: 6,12 € na dan za najmanj 4 ure prisotnosti na delu Prevoz na delo: strošek javnega prevoza oz. 0,18 € za vsak dopolnjen km, če javnega prevoza ni. Kilometrina na službenem potovanju za uporabo lastnega vozila: 0,37 € za vsak prevožen km Regres za letni dopust: do 100 % povprečne mesečne plače zaposlenih v RS MINIMALNA BRUTO PLAČA za plačilo dela od 1. 1. 2021 – 31. 12. 2021 znaša 1.024,24 € (Ur. list RS, št. 83/2018) – za izplačilo za januar 2021. STOPNJE PRISPEVKOV: Vrsta prispevka Pokojninsko in invalidsko zavarovanje Zav. za primer bolezni in pošk. pri delu Zav. za pošk. pri delu in poklicne bolezni Za zaposlovanje Za starševsko varstvo SKUPAJ Davek od osebnih prejemkov - dohodnina Delavec 15,50 6,36 0,14 0,10 22,10 Po lestvici Delodajalec 8,85 6,56 0,53 0,06 0,10 16,10 Krpanov glas Prispevki in dajatve VPLAČILNI RAČUNI: Samostojni podjetniki ali podjetja, ki imate v skladu z Zakonom o preprečevanju dela in zaposlovanju na črno (Ur. list RS, št. 32/2014) zavarovane družinske člane, morate zanje od 01.01. 2021 mesečno plačevati prispevek za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni v višini 5,46 € oz. 0,30 % od povprečne plače oktober 2020 (0,30 % od 1.821,44 €). Njihovo delo pa je brezplačno in se lahko opravlja maksimalno 40 ur/mesečno. Prispevek se nakaže na TRR za ZZ: 0110 0888 3000 073, sklic na št. 19 DŠ - 45004 PRISPEVKI ZA DRUŽBENIKE ZASEBNIH DRUŽB – POSLOVODNE OSEBE Zavarovanci z zavarovalno podlago 040 - družbeniki, obračunate prispevke od osnove, določene v predpisih o pokojninskem in invalidskem zavarovanju. Za leto 2021 so prispevki najmanj 90 % od povprečne plače. (1.753,84 €; 90 % je 1.578,46 €), za obračun prispevkov od 1. 3. 2021 dalje boste uporabljali povprečno plačo 2020 oz. 1.856,20 €, najmanj 90 % povprečne plače za leto 2020 znaša 1.670,58 €. Prispevki za socialno varnost družbenikov (zav. podlaga 040) – APRIL, MAJ, JUNIJ 2021 Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR Prisp. zavarovanca za PIZ Prisp. delodajalca za PIZ Skupaj prispevki za PIZ Prisp. zavarovanca za ZZ Prisp. delodajalca za ZZ Prisp. za poškodbe pri delu Skupaj prispevki za ZZ Prisp. zavarovanca za starš. var. Prisp. delodajalca za starš. var. Skupaj prispevki za starš. var. Prisp. zavarovanca za zaposl. Prisp. delodajalca za zaposl. Skupaj prispevki za zaposl. Skupaj drugi prisp. PRISPEVKI SKUPAJ 1.856,20 Prehodni davčni podračun Referenca 15,50 % 8,85 % SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 6,36 % 6,56 % 0,53 % 0,10 % 0,10 % 0,14 % 0,06 % 90 % PP** 1.670,58 258,94 147,85 406,79 106,25 109,59 8,85 224,69 1,67 1,67 3,34 2,34 1,00 3,34 6,68 638,16 3,5 PP*** 6.496,70 1.006,99 574,96 1.581,95 413,19 426,18 34,43 873,80 6,50 6,50 13,00 9,10 3,90 13,00 26,00 2.481,75 PRISPEVKI SAMOSTOJNIH PODJETNIKOV Za samostojne podjetnike velja individualni obračun prispevkov (osnova je dobiček za preteklo leto + obračunani prispevki za socialno varnost, zmanjšani za 25 %, preračunano na mesec). Najnižja osnova je 60 % zadnje znane povprečne plače. Za januar 2021 ste uporabili povprečno plačo 2019 oz. 1.753,84 €, od tega 60 % znaša 1.052,30 €, za februar 2021 in naprej pa uporabite povprečno plačo 2020, ki znaša 1.856,20 €. Osnova oz. 60 % povprečne plače znaša 1.113,72 €. Za ZPIZ: 01100-8882000003; sklic 19 DŠ-44008 Za ZZZS: 01100-8883000073, sklic 19 DŠ-45004 Za PRORAČUN: 01100-8881000030 (akontacija dohodnine + starševsko varstvo + zaposlovanje) Prispevke lahko plačujete posamično ali zbirno. Od tega je odvisen tudi sklic na številko. Za zbirnik vedno velja: 19 dav. št. plačnika – 99996; za posamezne vrste davkov poglejte spletno stran DURS: www.durs.si DURS zaradi pravilnega knjiženja in prikazovanja stanja na karticah svetuje, da se pri plačilu na račun 011008881000030 ne uporablja sklic zbirnika 19 DŠ - 99996, temveč se plača vsak prispevek posebej: 19 DŠ – 40002 akontacija dohodnine 19 DŠ – 43001 za prispevke za starševsko varstvo 19 DŠ – 42005 za plačilo prispevkov za zaposlovanje. Če vplačujete obveznosti po upravnih aktih DURS (izvršba, odločba o odlogu, obročnem plačilu, plačilo globe…se uporablja model 21. Plačilo prispevkov lahko poenostavite in jih plačate z enim e-računom. Ta poenostavitev velja za družbenike, samozaposlene, kmete, prostovoljce in popoldance. Za ostale FURS sistem še pripravlja. Pri svoji spletni banki se morate prijaviti na prejem e-računa. Več na povezavi: https://www.fu.gov.si/ placevanje_in_izvrsba/podrocja/placevanje_davkov_in_drugih_dajatev/novica/placila_vseh_mesecnih_prispevkov_za_socialno_varnost_z_enim_e_racunom_9245/. En račun velja za plačilo prispevkov (PIZ, ZZ, starš. Varstvo in zaposlovanje), akontacijo dohodnine bo potrebno plačati s svojim nalogom, ker ima rok plačila drugačen, kakor prispevki. Članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem plačate v enem znesku, ki ga OZS razdeli na članarino za OOZ in OZS. Članarino plačate na račun pri Deželni banki Slovenije št. SI56 1910 0001 0141 210. Plačilni nalog člani prejmete skupaj z revijo Obrtnik podjetnik po pošti. Na računu je naveden tudi morebitni dolg oz. znesek neplačane članarine, ki ga plačajte na isti račun, sklic pa je vaša davčna številka. Za morebitna pojasnila in uskladitve salda lahko pokličete svojo območno zbornico. Višino članarine je določila skupščina OZS in je za posamezno podjetje ali s.p. odvisna od dejavnosti (domača in umetnostna obrt) in tega ali zaposlujete delavce ali dejavnost opravljate brez zaposlenih. Če potrebujete v zvezi z obračunom članarine dodatne informacije pokličite svojo OOZ. Davčni organ za vas sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in vam ga vroči elektronsko prek portala eDavki najkasneje do 10. v mesecu za pretekli mesec. Prispevki za socialno varnost samozaposlenih – APRIL, MAJ, JUNIJ 2021 Če podatki v POPSV, ki ga je pripravil davčni or60 % PP** Bruto zavarovalna osnova gan, niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV 1.856,20 Prehodni davčni podračun Referenca (BZO) v EUR 1.113,72 davčni organ v sistem eDavki ni odložil, morate Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50 % 172,63 sami predložiti OPSVZ obrazec najpozneje do 15. Prisp. delodajalca za PIZ 8,85 % 98,56 dne v mesecu za pretekli mesec. Kot zavezanec Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 271,19 morate sami v OPSVZ obrazcu posredovati tudi morebitne spremembe osnov, ki so posledica Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36 % 70,83 uveljavljanja določenih pravic (bolniški stalež, Prisp. delodajalca za ZZ 6,56 % 73,06 starševski dopust) ali če se odločite za sprememPrisp. za poškodbe pri delu 0,53 % 5,90 bo (povišanje, znižanje) zavarovalne osnove. Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 149,79 Za zavezance, za katere so predizpolnjeni podatki Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10 % 1,11 v POPSV pravilni in popolni, se dodatna aktivnost Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10 % 1,11 v zvezi z obračunom prispevkov ne zahteva. Po Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 2,22 določbi šestega odstavka 353.a člena Zakona o Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14 % 1,56 davčnem postopku - ZDavP-2 bo v tem primeru Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06 % 0,67 POPSV postal obračun prispevkov, ki bo tudi izSkupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 2,23 vršilni naslov v skladu z drugim odstavkom 145. Skupaj drugi prisp. 4,45 člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2. PRISPEVKI SKUPAJ 425,43 Prispevke pa je potrebno plačati do 20. v mesecu. 3,5 PP*** 6.496,70 1.006,99 574,96 1.581,95 413,19 426,18 34,43 873,80 6,50 6,50 13,00 9,10 3,90 13,00 26,00 2.481,75 maj 2021 PRISPEVEK ZA DELO OŽJIH DRUŽINSKIH ČLANOV 15 Krpanov glas Oglasna sporočila SALON BRILLANT PONUJAMO: - nego obraza za problematično kožo, suho kožo, občutljivo kožo, kožo z gubicami - medicinsko pedikuro - masaže - anticelulitne tretmaje - depilacije KOZMETIČNI SALON BRILLANT 051 244 109 Tržaška c. 80a, 1370 Logatec kozmeticni.salon.logatec salon_brillant maj 2021 BORN TO BUILD 16 -1O% Na www.kapriol.si in v boljših gradbenih, tehničnih in kmetijskih trgovinah. NA SPLETNI NAKUP S KODO: OOZ10 POPUST VELJA DO 31.5.2021 www.kapriol.si