•f X<- ^ ^ a * PRILOGA JANUAR 1975 S1ČUPMOST gfcslCcr szdC ^uGrtjaviG. twosba-|tf>gfe wvwwwwwooooo xVWVWVVOvOC' ■ SS&iVč ■EH $*«**» IZ VSEBINE: • DELO SKUPŠČINE OBČINE MOSTE-POLJE V LETU 1974 IN IZHODIŠČA ZA DELO V LETU 1975 S SKLEPI 18. SEJE IZVRŠNEGA SVETA SKUPŠČINE OBČINE LJUBLJANA MOSTE-POLJE • SKLEPI 19. SEJE IZVRŠNEGA SVETA SKUPŠČINE OBČINE LJUBLJANA MOSTE-POLJE • SKLEPI 20. SEJE IZVRŠNEGA SVETA SKUPŠČINE OBČINE LJUBLJANA MOSTE-POLJE • VPRAŠANJA DELEGATOV r DELO SKUPŠČINEOBČINE MOSTE-POLJE V LETU 1974 IN IZHODIŠČA ZA DELO V LETU 1975 I. UVOD V minulem letu oziroma 21. februarja 1974 je bila sprejeta nova ustava SFRJ in 28. februarja 1974 nova ustava SRS, ki sta prinesli bistvene novosti v družbenoekonomsko ureditev Jugoslavije in Slovenije. Z novim ustavnim sistemom postaja samoupravljanje ne le prevladujoča oblika odločanja v družbi, temveč temeljni družbenoekonomski odnos. Samoupravljanje kot pravica in dolžnost delavca in delovnega človeka pomeni odločanje o pogojih in rezultatih svojega dela, kakor tudi odločanje o zadevah v širši družbeni skupnosti. Odločanje delovnih ljudi in občanov organiziranih v TOZD oziroma v krajevnih skupnostih ter 'družbenopolitičnih organizacijah in samoupravnih interesnih skupnostih, o svojih in družbenih zadevah pomeni uresničevanje samoupravnih socialističnih družbenih odnosov ter revolucionarno preobrazbo dosedanje prakse. Z izvolitvijo delegacij ter konstituiranjem skupščin družbenopolitičnih skupnosti smo sprožili proces uresničevanja z ustavo določenega delegatskega skupščinskega sistema. Z uveljavljanjem novih družbenoekonomskih odnosov na podlagi samoupravljanja in njegovega delovanja po delegatskem sistemu vzpostavljajo delovni ljudje tak svoj položaj, za katerega se je boril delavski razred od svojega nastanka. V procesu od proklamacij ustavnih načel do njihovih dejanskih uresničitev bomo prehodili dolgo in naporno pot. Na tej poti bodo stalno prisotne najrazličnejše tendence odmikov za ohranjevanje možnosti odločanja v imenu in za račun delavca ter delovnih ljudi. Za pravočasno odstranjevanje ovir in nevarnosti bodo morali delovni ljudje organizirani v družbenopolitičnih organizacijah pod idejnim vodstvom ZK, nenehno spremljati realizacijo z ustavo začrtane poti ter odločno nastopiti proti vsem, ki bi na kakršenkoli način zavirali razvoj naših samoupravnih socialističnih družbenih odnosov. Ob tem gre tudi za spoznanje, da se bomo morali za dosego postavljenih ciljev resnično sistemu primerno politično, ekonomsko in delegatsko obnašati. Vse nastajajoče probleme bomo morali reševati z medsebojnim sodelovanjem in dogovarjanjem ob uveljavljanju polne odgovornosti za izvajanje sprejetih odločitev. Nova delegatska skupščina občine dobiva svojo podobo, formira nove delegatske odnose in se pri tem srečuje še s starimi metodami, ki jih bo potrebno postopoma odstranjevati. Delo- vanje skupščine občine se je v minulem letu odvijalo v skladu z določili statuta občine, ki ga je sprejela skupščina občine prejšnjega sestava dne 28. februarja 1974. Dosedanja praksa in formiranje samoupravnih interesnih skupnosti, katerih skupščine bodo pri odločanju o posameznih vprašanjih nastopale kot zbori v skupščini občine pa narekujejo potrebo po spremembi in dopolnitvah statuta občine, v katerem bomo morali bolj natančno opredeliti zlasti pristojnosti in uskladiti nekatere njegove dosedanje določbe z besedilom ustave ter zakonov, s katerimi se realizirajo ustavna načela. Preteklo leto je prineslo veliko sprememb v naš skupščinski sistem, ki jih bomo morali v bodočem letu vsebinsko uveljaviti v delu občinske skupščine in njenih teles. II. ORGANIZACIJA SKUPŠČINE OBČINE Nova delegatska skupščina občine ima tri zbore, in sicer: - zbor združenega dela, - zbor krajevnih skupnosti, - družbenopolitični zbor. Zbor združenega dela in zbor krajevnih skupnosti sestavljajo delegati, delegiraniza vsako zasedanje posebej, družbenopolitični zbor pa sestavlja 25 stalnih delegatov, ki so bili izvoljeni na splošnih volitvah s štiriletno mandatno dobo. Zbor združenega dela im 35 delegatskih mest, za katere delegirajo delegate konference delegacij, v katere se združujejo delegacije TOZD oziroma OZD v skladu s sklenjenimi samoupravnimi sporazumi. Zbor krajevnih skupnosti ima 25 delegatskih mest, za katere delegirajo delegate delegacije krajevnih skupnosti. Skupščina občine ima tudi naslednje stalne komisije kot družbene organe: V 2 — komisijo za družbeno nadzorstvo; — komisijo za prošnje in pritožbe; — komisijo za zadeve borcev in invalidov NOB, — svet za ljudsko obrambo; — komisijo za volitve, imenovanja in kadrovske zadeve; ~~ komisijo za odlikovanja; — statutarno pravno komisijo; — komisijo za verska vprašanja; — komisijo za ugotavljanje izvora premoženja; — komisijo za preventivo in vzgojo v cestnem prometu; — stalno volilno komisijo. Vsak zbor skupščine občine ima lahko svoje komisije kot delovna telesa. Zbor krajevnih skuphosti je imenoval v minulem letu naslednje komisije: ~ komisijo za izdelavo srednjeročnih programov in spremljanje dejavnosti krajevnih skupnosti; — komisijo za povezovanje krajevnih skupnosti in organizacij združenega dela. Ob "kupščini občine delujejo tudi skupine delegatov za mestno in republiško skupščino. Organizacija skupščine občine in njenih teles je razvidna iz naslednje sheme, s katero želimo prikazati delovanje delegatskega sistema v občini in iz občine v druge družbenopolitične skupnosti. Glej shemo V navedeni shemi niso prikazane že ustanovljene samoupravne interesne skupnosti, in sicer: ~ samoupravna stanovanjska interesna skupnost; ~ samoupravna telesnokulturna interesna skupnost; — samoupravna interesna skupnost otroškega varstva; — samoupravna interesna skupnost vzgoje in izobraževanja; ~ samoupravna interesna skupnost socialnega skrbstva; — samoupravna interesna skupnost kulture; ~ samoupravna interesna skupnost zaposlovanja; ~ samoupravna interesna skupnost invalidsko-pokojninskega Zavarovanja; ~~ samoupravna interesna skupnost zdravstva, in njihovi °rgani, v katere delegirajo delegate, izvoljene splošne delegacije za samoupravne interesne skupnosti v krajevnih skupnostih in °rganizacijah združenega dela. Iz navedenega izhaja, da bo v bodoče delovanje skupščine in njenih teles zelo heterogeno. Delegacije se praviloma morajo v zvezi z obravnavanimi vprašanji dogovoriti za stališča in jih Preko delegatov posredovati na zasedanju zborov skupščine °bčine, na zasedanju skupščine in njenih zborih, kjer se bodo ta stališča usklajevala s stališči drugih delegacij, konferenc dele-Sacij, zborov in skupščinami samoupravnih interesnih skupnosti. Seveda delegatski sitem tudi v naši občini še ne deluje tako, k°t bi želeli. Na to vplivajo subjektivni in objektivni faktorji. Marsikaj bo potrebno dograditi, zlasti pa nas čaka odgovorno delo pri izdelavi dopolnitev statuta mesta Ljubljane, statuta občine in statutov krajevnih skupnosti ter organizacij združenega dela. V samoupravnih interesnih skupnostih pa bodo morali izdelati statute. V statutih bo potrebno natančno opredeliti pristojnosti in medsebojna razmerja v procesu dogovarjanja in o odločanju glede posameznih vprašanj. Verjetno izgradnja delegatskega sistema in njegovega delo-Vanja zahteva svoj čas, določeno znanje in izkušnje, da lahko Poiščemo najprimernejše rešitve. Poseben prgbletn predstavlja, kako v ustaljenem formalizmu priti do resnično vsebinskega dogovarjanja pred sprejemanjem odločitev. Zaradi pretiranega formalizma se nam dogaja, da formalno dovoljujemo družbene ekscese, družbeno sprejemljiva in koristna delovanja pa včasih težko uveljavljamo. Skozi delovanje delegatskega skupščinskega sistema bo v delu samoupravnih in skupščinskih organov vnesti Več idejnopolitičnih, humanističnih in socialističnih prvin ter zaostriti odgovornost za napačno ravnanje in za samoupravljanje nesprejemljivo obnašanje. Odpraviti je samoupravnemu s°cializum tuje ali celo reakcionarne, včasih celo sovražne, buržuazno demokratične ali državne centralistične tendence, pa zahteva večje idejnopolitično usposabljanje kadrov za izvrševanje delegatskih dolžnosti v skladu z že opredeljenimi načeli in sprejeto politiko na najvišjih samoupravnih ter političnih forumih. Mnogo govorimo o informiranju njegovih medijih in metodah, ob vsem pa zanemarjamo neposredni razgovor, ki resnično omogoča obojestransko izmenjavo informacij ter sklenitev dogovora. Ob tem pa morajo imeti samoupravno dogovrjene zadeve, če naj imajo neko vrednost, določeno stabilnost skozi katero se med drugim formira tudi naše obnašanje. Ob tem ko uveljavljamo z ustavo določene družbenoekonomske naloge ter iščemo delegatskemu sistemu primerne metode dela, gre tudi zd to, da se usposobimo resnično sistemu primerno politično, ekonomsko ter v samoupravljanju delegatsko obravnavati zadeve in jih izvrševati. III. DELO SKUPŠČINE IN NJENIH TELES V MINULEM LETU Na volitvah dne 28. 3. 1974 so delavci izvolili delegate v delegacije TOZD, na splošnih volitvah dne 31.3. 1974 pa so delovni ljudje in občani izvolili delegate v delegacije krajevnih skupnosti, delegate družbenopolitičnega zbora skupščine občine ter delegate v druge skupščine družbenopolitičnih skupnosti. V minulem letu je imela skupščina občine: pet zasedanj zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora; eno skupno zasedanje zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti; dve seji družbenopolitičnega zbora; eno sejo zbora združenega dela; eno sejo zbora krajevnih skupnosti. Na skupnih zasedanjih je bila udeležba delegatov naslednja: zbor združenega dela poprečno navzočih 85,7 % delegatov; zbor krajevnih skupnosti poprečno navzočih 98,6%.delegatov; družbenopolitični zbor poprečno navzočih 72,8 % delegatov. Pri obravnavanju udeležbe delegatov na skupnih zasedanjih smo za zbor združenega dela in zbor krajevnih skupnosti upoštevali prisotnost delegatov po izročenih pooblastilih. Pri tem opozarjamo, da se še vedno dogaja, da prihajajo posamezni delegati na zasedanje zbora združenega dela ali zbora krajevnih skupnosti brez pooblastil in zato jih verifikacijske komisije ne morejo šteti kot prisotne in tudi ne morejo taki delegati odločati o zadevah, ki so na dnevnem redu. Iz pregleda udeležbe delegatov na sejah je razvidno, da je najslabša udeležba na zasedanju družbenopolitičnega zbora, katerega delegati imajo stalni mandat. Skupščina občine novega delegatskega sestava se je sestala prvič na skupnem zasedanju zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti, družbenopolitičnega zbora dne 19. 4. 1974 in se konstituirala. Na tej prvi seji je izvolila predsednika in podpredsednika skupščine, predsednika in člane izvršnega sveta ter imenovala sekretarja skupščine. Na istem zasedanju so posamezni zbori izvolili predsednike zborov. V minulem letu je skupščina občine na skupnih zasedanjih zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora obravnavala in sprejela: — odlok o zaključnem računu o izvršitvi proračuna občine Ljubljana Moste-Polje za leto 1973 in njenih skladov; — odlok o osnovah in merilih za določanje mesečnih nadomestil osebnih dohodkov in drugih povračil in stroškov delegatov ter voljenih in imenovanih funkcionarjev; — odlok o imenovanju stalnih komisij in sveta za ljudsko obrambo pri skupščini občine Ljubljana Moste-Polje; — odlok o spremembi odloka o delegiranju delegatov v zbore občinske skupščine Ljubljana Moste-Polje; — odlok o organizaciji, pristojnosti in delu izvršnega sveta skupščine občine Ljubljana Moste-Polje; — odlok o organizaciji in področju dela upravnih organov skupščine občine Ljubljana Moste-Polje; — odlok o ustanovitvi sklada za štipendije občine Ljubljana Moste-Polje; — odlok o nadaljnji uporabi nekaterih odlokov mesta Ljubljane na območju občine Ljubljana Moste-Polje; — odlok o spremembi in dopolnitvi odloka o proračunu občine Ljubljana Moste-Polje za leto 1974 (rebalans proračuna); — odlok o začasnem financiranju,proračuna občine Ljubljana Moste-Polje v prvem tromesečju 1975; — odlok o spremembi zazidalnega načrta za Nove Jarše MS 12/1; — zaključni račun davkov in prispevkov občine Ljubljana Moste-Polje za leto 1973; — zaključni račun sklada ljubljanskih občin za gradnjo osnovnih šol in vzgojno-varstvenih zavodov pri TIS Ljubljana za leto 1973; — družbeni dogovor o štipendiranju; — družbeni dogovor o financiranju sanacij, povečanju zmogljivosti, vzdrževanju in gradnji visokogorskih planinskih postojank in izdelavi planinskih potov; — zavrnila sprejem družbenega dogovora o izhodiščih za politiko in financiranje vseh vrst in oblik družbenih denarnih pomoči; — aneks o pristopu k posebnemu družbenemu dogovoru o višini splošne porabe v občinah v SRS v letu 1974; — družbeni dogovor o organizaciji kmetijske pospeševalne službe; — predlog 10-letnega programa za izgradnjo cest na območju mesta Ljubljane s pripombami; — poročilo Soseske o izvršitvi programa urejanja stavbnih zemljišč za leto 1973 in program urejanja stavbnih zemljišč na območju občine Ljubljana Moste-Polje; — pravilnik o pogojih in merilih za dodeljevanje najemnih stanovanj, zgrajenih iz sredstev solidarnostnega stanovanjskega sklada s pripombami; — odločbo o ustanovitvi osnovne šole Zalog in njenem imenovanju po prvoborcu Adolfu Jakhlu; — podelitev domicila aktivistom OF Litijskega okrožja; — sklep o najetju posojila za nakup stanovanj za delavce PM in uprave skupščine občine Ljubljana Moste-Polje v znesku 703.000 din; — sklep o imenovanju predsednikov, namestnikov predsednikov in članov stalnih komisij ter sveta za ljudsko obrambo skupščine občine Ljubljana Moste-Polje; — sklep o najetju premostitvenega kredita za štipendije v znesku 30.000 din in sklep o razpisu štipendij v znesku 30.000 din; — obravnavala oceno uresničevanja srednjeročnega programa in program stanovanjske izgradnje v naslednjem srednjeročnem obdobju ter informacije o ustanovitvi samoupravne stanovanjske interesne skupnosti, s smernicami; — imenovala upravne odbore: cestnega sklada, sklada za pospeševanje kmetijske proizvodnje, sklada za pospeševanje gostinstva, obrti in trgovine sklada za nakup in oddajo stavbnih zemljišč, — imenovala Cirila BERGLEZA za ravnatelja osnovne šole Zalog; — obravnavala analizo poslovanja organizacij združenega dela, in formiranje samoupravne gospodarske razvojne skupnosti v občini, in sprejela smernice; — obravnavala ustanavljanje samoupravnih interesnih skupnosti v občini; — sklep za prenehanje veljavnosti odločbe o ustanovitvi zavoda za pravno pomoč; — obravnavala poročilo delegata skupščine solidarnostnega sklada o realizaciji stanovanjskega solidarnostnega sklada in pooblastila izvršni svet za izpeljavo preselitve stanovalcev v nova stanovanja; — sklep o uvedbi postopka za spremembo in dopolnitev statuta občine Ljubljana Moste-Polje in statuta mesta Ljubljane; — sklep za odpravo posledic poplav; — obravnavala osnutek odloka o prispevku za uporabo mestnega zemljišča na ureditvenem območju mesta Ljubljane; — vsebinsko usmeritev Naše skupnosti; — potrdila statut zemljiške skupnosti; — ugotovila splošni dmžbeni interes na nekaterih zemljiščih; ter reševala najrazličnejša kadrovska vprašanja. Večina prej navedenih dokumentov in sklepov je bila izvršenih, nekateri pa so glede na njihovo dolgoročnost v teku izvrševanja. Družbenopolitični zbor, zbor krajevnih skupnosti in zbor združenega dela pa so na,ločenih sejah obravnavali in sprejeli naslednje sklepe: — sklep o zagotovitvi finančnih sredstev za zdravstveno varstvo kmetov in njihovih družinskih članov v letu 1974; — sklep o ugotovitvi splošnega družbenega interesa za razlastitev zemljišč v k. o. Bizoviku; — sklep o pristopu k izdelavi programov srednjeročnega razvoja krajevnih skupnosti; — sklep o imenovanju v komisijo za proučitev možnosti sodelovanja med krajevnimi skupnostmi in organizacijami združenega dela; — sklep o imenovanju v komisijo za izdelavo srednjeročnih programov krajevnih skupnosti; — sklep o imenovanju predstavnika zbora krajevnih skupnosti v izdajateljski svet Naše skupnosti. Za bodoče bolj uspešno delo skupščine in njenih teles bo potrebno sprejeti programe za njihovo delo, ki bodo usklajeni s programi skupščine mesta Ljubljane in skupščino SRS. IV. IZHODIŠČA ZA PROGRAM DELA občinske skupščine in njeni organov 1. Delovanje občinske skupščine in njenih organov bo treba v letošnjem letu usmeriti predvsem v nekaj osnovnih skupin nalog. Najvažnejša naloga je: — utrjevanje in dosledno uveljavljanje delegatskega sistema. Formalno smo delegatski sistem uveljavili, vendar pa iz vrste objektivnih a tudi subjektivnih razlogov ni formiran tako, kot bi želeli oziroma bolje, kot bi moral, če hočemo dosledno uveljaviti določila nove ustave. Z usposabljanjem delegatov in delegacij ter skrbnim organiziranjem mu bomo zagotovili učinkovitost in funkcionalnost. S tem pa bomo delegacijam zagotovili tudi dosledno odločanje na vseh področjih. To je tisto, kar od nas pričakujejo delegacije, delegati, vsi delovni ljudje in nam nalaga ustava. — Leto 1975 naj bo leto učinkovitih akcij in racionalizacije časa na vseh področjih, tudi v samoupravnem delovanju. Vseh družbenih problemov, akcij in nalog, katere bomo razreševali, se moramo lotiti organizirano, odgovorno in jih moramo čim konkretneje razrešiti. Na pol razrešeni problemi niso razrešeni in nam v kasnejšem obdobji bolj škodujejo kot koristijo. Zato je število nerazrešenih problemov vedno širše. Pretirano dolgotrajno in neodločno dogovarjanje ni vedno dokaz naše demokratičnosti in samoupravljanja, temveč velikokrat tudi izraz naše nemoči in nesposobnosti za učinkovit dogovor. — Na številnih področjih moramo postaviti osnove za dolgoročnejšo politiko, ki bo usmerjala vse konkretne akcije in konkretna razreševanja. Te usmeritve smo v občini imeli, iz razumljivih razlogov ob razpravah in uveljavljanju novega družbenopolitičnega sistema zanemarili. Treba jih je obnoviti, prilagoditi novemu sistemu, dopolniti oziroma kolikor niso več ustrezne, postaviti na novo. To je ob pripravah za srednjeročne programe še posebej potrebno, saj bo ta dolgoročna politična usmeritev važen instrument pri konkretnem oblikovanju srednjeročnega programa J v 4 razvoja. Politična izhodišča za pripravo srednjeročnega razvoja pa bodo osnova za te razprave. - Vse sile družbenopolitičnih dejavnikov bomo morali usmeriti v organizacijo in razvoj samoupravnih interesnih skupnosti. S tem, da smo jih ustanovili, naloga ni končana, temveč se šele začenja. Pomoč je potrebna tako pri vsebinskih, kakor tudi kadrovskih in organizacijskih vprašanjih. 2. Programiranje nalog, dela tako občinske skupščine in njenih organov, kakor tudi ostalih družbenopolitičnih subjektov, je nujno. Le tako se bomo lahko organizirano lotevali razreševanju nalog in problemov. Programiranje je še posebej potrebno in pomembno v delegatskem sistemu, ki zahteva visoko stopnjo organiziranosti in predhodnih priprav (organizacijskih), kako posamezna vprašanja razreševati. Programiranje in izvajanje programov je eno izmed temeljnih načel, ki jih moramo upoštevati pri uveljavljanju delegatskega sistema. Pri programiranju je pomembno predvsem naslednje: - doseči moramo uskladitev nalog, tako vsebinsko, kot časovno med ljubljanskimi občinami in mestom, obsegati mora zahteve in potrebe krajevnih skupnosti in IOZD, zato moraio pri njegovem končnem oblikovanju te tudi sodelovati, nosilci sestave programa in kasneje njegovi izvajalci so (poleg KS in TOZD), občinski izvršni sveti, izvršni odbori SIS, skupščinske komisije, upravni organi in strokovne službe ter organizacije, ki opravljajo upravne naloge iz pristojnosti občin, programi naj bodo dvojni. Okvirni, ki naj opredelijo naloge širše in podrobni (konkretni) za izvršitev posameznih nalog, tako da bodo v njih točno navedeni roki in odgovorne službe za pripravo posameznih faz. Ob tolikih zahtevah in razpravah o odgovornosti je prav, da tudi v samoupravnem in družbenopolitičnem delovanju zagotovimo ali bolje opredelimo odgovornost. To pa lahko storimo samo s konkretnimi programi. Te programe moramo mesečno in tromesečno ter letno preverjati in ugotavljati vzroke neizpolnjevanja, - vsak akcijski program, ki naj podrobneje opredeli naloge, mora vsebovati naslednje: - grobo skico vsebine naloge z izhodišči za pripravo gradiva m ciljem, ki ga želimo doseči, način priprave gradiva (nosilci naloge ali nalog ter roki Priprave), način ocene gradiva in razprave, način dokončne obravnave in sprejema ustreznih zaključkov, sklepov ali ukrepov. 3. Konkretna normativna in oblastna deja\noit tako skupščine, kakor tudi IS in ostalih organov bo morala biti usmerjena Predvsem v uresničevanje smernic gospodarskega in družbenega razvoja občine za leto 1975. Z.ato je treba pripravi smernic občine, ki naj bojo čimbolj konkretne in sinteza republiške resolucije, smernic mesta Ljubljane in programov KS ter TOZD, posvetiti vso pozornost. Vse delovanje naj bo usmerjeno v uresničevanje smernic tako, da te ne bodo zgolj deklarativni akt. 4. Nekatere csnovne naloge, ki jih bomo morali obravnavati v I. polletju 1975, so: 1 UTRJEVANJE DELEGATSKEGA SISTEMA IN SAMOUPRAVLJANJA: 1. Posvetovanja s nredsedniki delegacij in konferenc delegacij: pregled in ocena te a skupščine od maja 1974 do konca leta, analiza dela delegacij v KS in TOZD ter konferenc dele- gacij, pregled dela skupin delegatov za delegiranje v SML in skupščino SRS, — ocena delovanja skupščin komisij, - delovanje sekretariata skupščine. Na podlagi razprav in zaključkov bo treba izdelati priporočila in sklepe: kako pravočasno in popolno informirati delegate ter zagotoviti obojestranski pretok informacij, — zagotoviti vsebinsko in organizacijsko pomoč pri usposabljanju delegacij, — sprejeti zaključke za metode dela delegacij, — reorganizirati delovanje skupin delegatov (organizacijsko in kadrovsko), — usposobiti delovanje strokovnih služb. Gradivo in posvetovanja pripravi: — predsedstvo skupščin — sekretariat skupščine Rok: februar Zaključke: isti, obravnavata jih tudi OK SZDL in OZZS. 2. IZOBRAŽEVANJE IN USPOSABLJANJE DELEGACIJ - Sklicati posvete delegatov (skupšinskih delegacij, delegacij SIS in predstavnikov samoupravnih organov ter družbenopolitičnih organizacij v KS in TOZD (po konferencah delegacij): - obravnavati zaključke posvetovanj (pod 1.) in analizo stanja KS oziroma TOZD; - dogovor o sistemu stalnega izobraževanja (seminarji); Nosilci: družbenopolitične organizacije in predsedstvo ter predsedniki delegacij. Rok: marec, april. 3. DOPOLNITVE STATUTA OBČINE IN MESTA — V sodelovanju z ostalimi ljubljanskimi občinami in mestom je treba pripraviti potrebne dopolnitve in spremembe statuta občine in mesta. Nosilec: statutarno pravna komisija enotne delovne skupine pripravijo osnutke sprememb. Rok: februar, marec. — Javna razprava. Rok: april — Sprejem Rok: maj—junij — Obenem s spremembami statuta je treba pripraviti tudi dokončne predloge poslovnika skupščine in napraviti predloge za dopolnitev statutov KS. Nosilci in roki: Jtot za statut. 4. SAMOUPAVNE INTERESNE SKUPNOSTI — sodelovanje pri ustanavljanju SIS, — sodelovanje in pomoč pri organiziranju in začetku delovanja SIS, — potrditev samoupravnih aktov SIS (družbeni sporazumi, statuti). Nosilci: pristojni organi skupščine in IS ter družbenopolitične organizacije. Roki: prvo polletje — po programu, ki ga pripravijo samoupravni organi SIS. 5. URESNIČEVANJE USTAVNIH DOLOČIL V ZDRUŽENEM DELU - ocena in analiza, zlasti vsebinskega uresničevanja ustavnih določb v združenem delu. Nosilci: Posebna delovna skupina (skupščina in družbenopolitične organizacije). Rok: maj 6. RAZVOJ SAMOUPRAVE V KRAJEVNI SKUPNOSTI — ugotoviti, kako se v KS uresničuje ustavna določila, . - statuti KS in njihovo uresničevanje, __________________________________________J f — povezava in sodelovanje med KS in TOZD, — problemi financiranja KS Nosilci: delovna skupina skupščine in družbenopolitične organizacije pripravi gradivo. Rok: marec — april - maj. 7. DELOVANJE SAMOUPRAVNE STANOVANJSKE INTERESNE SKUPNOSTI IN PROBLEMATIKE STANOVANJSKEGA GOSPODARSTVA — Analiza in stanje stanovanjske..interesnc skupnosti in stanovanjskega gospodarstva v občini ter problemi povezovanja v Ljubljani, — vprašanja stanovanjske graditve, — solidarnostno stanovanje, — gospodarjenje s stanovanjskim fondom in problemi samoupravljanja (HS). Nosilci: samoupravna interesna stanovanjska skupnost in strokovne službe občine. Rok: junij 8. GOSPODARSTVO - DRUŽBENI NAČRTI RAZVOJA — Smernice razvoja in' družbeni plan občine za leto 1975 (splošna in družbena potrošnja), — proračun občine za leto 1975, — izhodišča za srednjeročni načrt občine. Nosilci: izvršni svet Roki: dogovorjeni roki z mestom in ljubljanskimi občinami. 9. USTANOVITEV RAZVOJNE GOSPODARSKE SKUPNOSTI — nadaljevanje in zaključek že začete akcije za ustanovitev skupnosti. 10. STANJE IN RAZVOJ OBRTI V OBČINI — prikaz stanja obrtne dejavnosti v občini in davčno politiko ter problematika, — predlog ukrepov za pospeševanje deficitarne obrti. KOMUNALA IN URBANIZEM 11. Izhodišča za dolgoročnejšo urbanistično politiko — poročilo o stanju in izhodišča za bodoči razvoj in usmeritve urbanizma v občini. 12. POROČILO O DELU IN PROGRAMU DELA 13. KOMUNALNE INTERESNE SKUPNOSTI 14. ODLOK O PRISPEVKU ZA UPORABO MESTNEGA ZEMLJIŠČA V III. CONI FINANCE 15 POROČILO O DAVČNI POLITIKI IN PROBLEMATIKI DAVČNE SLUŽBE DRUŽBENE SLUŽBE 16. POROČILO O POSLOVANJU SKLADA ZA GRADNJO ŠOL IN VVZ (SAMOPRISPEVEK) 17. PROGRAMI DELA IN NALOGE SIS. 18. POROČILO O DELU IN PROBLEMATIKI IZVRŠNEGA SVETA IN UPRAVE OBČINSKE SKUPŠČINE PRIPOMBE: - Seje zborov občinske skupščine bodo po dogovoru med mestno in občinskimi skupščinami v Ljubljani v času od 15. do 20. v mesecu, seje mestne skupščine pa od 25. do 30. v mesecu. Ta ritem naj bi ujeli v marcu 1975. - Taka razporeditev sej zahteva, da je gradivo za seje skupščine pripravljeno do 15. v preteklem mesecu. V nasprotnem primeru ga nismo sposobni pravočasno posredovati delegatom. Postopek obravnave v delegacijah zahteva, da prejmejo delegati gradivo najmanj 20 dni pred sejo, - vseh sej bo v 1. polletju (če ne upoštevamo januarske seje, ki je sklicana) še 5 oziroma po potrebi 6 in sicer tako, da bi bile v juniju dve (v sredini in konec meseca), - napraviti je treba točen postopek in rokovnik priprav in način obravnave skupščinskega gradiva, kar je tudi naloga razprav na posvetovanjih s predsedniki delegacij, - programe dela morajo pripraviti tudi vse komisije in upravni organi. Ljubljana, dne 15. 1. 1975 Prosimo vse delovne ljudi in občane, ter delegacije, družbenopolitične organizacije, da svoje pripombe in predloge posredujejo sekretariatu skupščine občine Moste-Polje. J V 6 Sklepi 18. seje izvršnega sveta skupščine občine Ljiiiljana Moste-Polje kije bila v četrtek, dne 19. decembra 1974 z dnevnim redom: 1. Pregled sklepov 16. in 17. seje izvršnega sveta in potrditev zapisnikov. 2. Oblikovanje stališč izvršnega sveta do predloga odloka o prispevku za mestno zemljišče (dopolnitev stališč glede na razpravo na seji skupščine dne 12. 12. 1974). 3. Izhodišča za splošno porabo v letu 1975. 4. Obravnava elaborata o sanaciji Ljubljanskega gradu. 5. Financiranje adaptacije Ljubljanskega gradu iz dodatnih davkov. 6. Obravnava predloga notranje organizacije in sistemizacije delovnih mest upravnih organov. 7. Pregled dnevnega reda 6. seje občinske skupščine dne 23. 12. 1974 in določitev poročevalcev. 8. Podražitve pri zunanji ureditvi osnovne šole Zalog. 9. Razno. a) Informacija o izdaji uporabnega dovoljenja za blok BO 1 v Stepanjskem naselju. b) Informacije o zadevi VIDEN1Č — črnograditelj na območju Štepanjskega naselja. c) Okrasitev centra občine ob praznovanju DEDKA mraza. d) Izplačila iz tekoče proračunske rezerve. e) Obravnava zahteve Stanka VUKOSAV in Angelce KONČINA za izdajo obrtnega dovoljenja za bife. Ad/1 Pregled sklepov 16. in 17. seje in potrditev zapisnikov. Na zapisnika 16. in 17. seje izvršni svet ni imel pripomb. Sprejeti sklepi so bili izvršeni oz. posredovani v izvršitev Pristojnim organom. Ad/2 Oblikovanje stališč izvršnega sveta do predloga odloka o Prispevku za mestno zemljišče (dopolnitev stališč glede na razpravo na seji skupščine dne 12. 12. 1974). Poročevalec: Bogo BRATINA) Izvršni svet je ponovno preučil svoja stališča do Predloga odloka o prispevku za mestno zemljišče in je na osnovi stališč V delegacij, ki so jih le-te posredovale v razpravi na seji skupščine dne 12. 12. 1974 dopolnil tako, da se v celoti glasijo: 1. Izvršni svet predlaga, da v 13. členu Predloga odloka ostane 1. in 2. odstavek, namesto ostalega besedila v 3. in 4. odstavku pa predlaga naslednji tekst: ,,Za programe in financiranje objektov skupnega mestnega pomena se občine in KS konkretno, dogovarjajo in zagotavljajo združevanje potrebnih sredstev iz tega naslova.11 2. Zadnji odstavek 13. člena je nesprejemljiv h naj se črta. 3. Glede posebno pridobitnih oz. atraktivnih ec n izvršni svet smatra, da v občini Ljubljana Moste-Polje za enkrat ne obstajajo. Zato naj se v opisu con ta tekst črta. 4. V 3. odstavku 9. člena Predloga odloka naj se izpustijo besede: „Po predhodri odobritvi izvršnega sveta11, ker ni potrebno niti racionalno, c'a bi upravni organ izdajal odločbe po predhodni odobritvi izvršnega sveta, temveč naj tako odločbo izda v soglasju s krajevno skupnostjo. 5. Izvršni svet predlaga, da sc v odloku določi le povišanje prispevka za leto 1975 v višini kot je predlagano. Ad/3 Izhodišča za splošno porabo v letu 1975. (Poročevalec: Mira ŠKERJANC) Sklep: Izvršni svet sprejema izhodišča za financiranje splošnih družbenih potreb v Ljubljani v letu 1975, ki so predložena v gradivu za današnjo sejo z dvema dopolnitvama in sicer: - v točki 5 izhodišča je potrebno določila glede gibanja osebnih dohodkov oz. vrednosti točke uskladiti s stališči resolucije o družbenoekonomski politiki in razvoju SR Slovenije ter neposrednih nalogah v letu 1975, - v točki 6 pod rimsko II je treba spremeniti vrstni red področji skupne porabe in sicer tako, da je na prvem mestu socialno skrbstvo in zdravstveno varstvo. Ad/4 Obravnava elaborata o sanaciji Ljubljanskega gradu. (Poročevalec: Julijan ŽNIDARŠIČ) y 7 llltlillllllllllllfinilll!lllimilll!lllll!llllllllllllllllll!llllllllli;tll!lli!ll!llll||l!IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIH 11111:1111111 n = svet za ljudsko obrambo 4 statutarno pravno komisijo 4 komisijo za družbeno nadzorstvo 4 komisijo za prošnje in pritožbe 4 komisijo za zadeve borcev NOB in invalide <1 4 komisija za volitve,imenovanja in kadrovske zadeve ||||||||||||||tllllllllllllllll!lllllllllllllllll|||||l|||||||||!l!llllllllllllll|||||||||||||!lllll!lli#lll,IIMllllllllllllllllH O --------------------------------------------4 ■> 4 komisijo za ugotavljanje izvora premoženja > ^ 2del.in 2nam.s podr.obrtnih in< ^t' v sk.29članov iz21 občin iz Ij. gorenjske in dolenjske regije versko komisijo ^ Idelegata in 1 namestnika s pod^^clejavnosti v skupino20članov iz17občin Ij. in gorenjski regije ^ i> komisijo za odlikovanja 4 komisijo za preventivo in vzgojo v cestnem prometu imenuje 8delegatov 3delegate Idelegata Idelegata zaZZD SM 7Tx za ZZD SRS 7fx zaZZD SM 7\ za ZZD SM 7x ldel.mlnam.s podr. ODoroženir^skupino delegatov z vsemi slovenskimi občinami ^ Idelegata in 1 namestnika s pod1 ^.n'^skupnosti,državnih organov, družb, pol.org. in društev ter oblikuje skupno skupino deU^J^Ocl. iz 21občin ljubljanske,gorenjske in dolenjske regije ) Idelegata in 1 namestnika s p<^! Idelegata v ZZD SRS > "4 2 de legata v ZZD SRS > -J) 2delegata v ZZD 5 RS p> ------------------------- 4 2delegata v ZZD SRS ^ Idelegata in 1 namestnika iz zob ^kupino 19 članov iz 12 občin s področja zasocialno varstvo ^ 4 4detegate v ZZD S RS w^j^dture v skupino 27 članov iz12občins kul turno prosvetnega področja ^------- -£) Sdelegatov v Z ZD SRS o 'nT S N gospodarsko področje 25stalnih delegatov /f\ zdravstveno prosvetno in področje kulturno podr. 10 delegatov 10delegatov NI/ področje obrtnikov 15 delegatov kmetijsko področje ISdelegatov \/ o 'i? cn cg CJ ^7 Idelegata delegate zaZZD SM zaZZD SM nz javna uprava obči n: j bežigrad, šiška, I vič-rudnik o p' .b CT) eg delegacijo N delegacije .4'- zs: § o "y' TOZD nad 30 delavcev lll!llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll 3cani v KS Ull/11^IIIIIIIHll|llllllllllllllllll|||||||||||||||^ r Sklep: Izvršni svet smatra, da v prihodnjih nekaj letih ni računati z združenjem znatnejših sredstev za sanacijo Ljubljanskega gradu. Zato se izvršni svet zavzema, da se izdela 5-letni program izvedbe najnujnejših zaščitnih del ter temu programu ustrezen finančni načrt, računajoč pri tem na sredstva, ki jih bomo v teh letih realno lahko zbrali v ta namen. Izvršni svet smatra, da revitalizacija Ljubljanskega gradu, glede na njegov pomen, ni izključno zadeva Ljubljane, zato bi morale pri njegovi obnovi s svojimi sredstvi sodelovati ljubljanska in republiška kulturna skupnost. Izvedba celotnega sanacijskega programa, kot je predložen, pa bo potrebno odložiti za daljše obdobje. Ad/S Financiranje adaptacije Ljubljanskega gradu iz dodatnih davkov. (Poročevalec: Mira ŠKERJANC) Sklep: Izvršni svet soglaša, da se sredstva iz dodatnega davka iz osebnega dohodka občanov in dodatnega davka na posest osebnih avtomobilov, ki za občino Moste znašajo skupaj 356.281 din, namenijo za financiranje adaptacije Ljubljanskega gradu, toda le v primeru, če ni treba izpolniti obveznosti občine Ljubljana Moste-Polje do izgradnje Spomenika revolucije v Ljubljani, določene za to leto. Ad/6 Obravnava predloga notranje organizacije in sistemizacije delovnih mest upravnih organov. (Poročevalec: Franci BRICELJ) Sklep: Izvršni svet daje soglasje k notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest, ki mu je bila predložena v gradivu za današnjo sejo pogojno s tem, da svet delovne skupnosti, ki sprejema pravilnik o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v upravnih organih, upošteva dopolnitve oz. spremembe predlogov, kot so navedene v zapisniku. Ad/7 Pregled dnevnega reda 6. seje občinske skupščine dne 23. 12. 1974 in določitev poročevalcev. Sklep: Glede zadev, ki so na dnevnem redu 6. seje vseh zborov skupščine dne 23. 12. 1974, izvršni svet ni zavzel dopolnilnih in drugih stališč in predlogov, razen v zadevi iz 2. točke današnje seje izvršnega sveta. Za poročevalce na seji vseh zborov skupščine so bili določeni: — BRATINA Bogo — Odlok o prispevku za uporabo mestnega zemljišča; — ŠKERJANC Mira — Odlok o spremembi in dopolnitvi odloka o proračunu občine; — Sklep o pristopu k aneksu posebnega družbenega dogovora; — Odlok o začasnem financiranju proračuna; — KERŽAN Slavka - Družbeni dogovor o organizaciji kmetijske pospeševalne službe; — PUGELJ inž. Blažena - Problematika kmetijske zemljiške skupnosti; — ŽNIDARŠIČ Julijan — Ugotovitve splošnega dmžbenega interesa; Ad/8 Podražitve pri zunanji ureditvi osnovne šole Zalog. (Poročevalec: Mira ŠKERJANC) Sklep: Izvršni svet sprejme informacijo o poteku del zunanje ureditve pri osnovni šoli in utemeljitev za izkazane podražitve pri zunanji ureditvi te šole in odobrava kritje teh podražitev po predloženi finančni konstrukciji kot je prikazana v gradivu za današnjo sejo. Ad/9-a Informacija o izdaji uporabnega dovoljenja za blok BO 1 v Štepanjskem naselju. Sklep: Izvršni svet sprejme na znanje informacijo o problemih v zvezi z izdajo uporabnega dovoljenja za blok BO 1 v Štepanjskem naselju. Ad/9-b Inforamcija o zadevi VIDENIČ — črnograditelj na območju Štepanjskega naselja. Sklep: Izvršni svet je ponovno obravnaval zadevo VIDENIČ (črna gradnja v okviru Štepanjskega naselja) in glede na zahteve prizadetega črnograditelja izvršni svet smatra, da mu je potrebno zagotoviti dvoinpol sobno stanovanje za preselitev, ker je to zaradi izgradnje druge faze Štepanjskega naselja nujno. Ad/9-c Okrasitev centra občine ob praznovanju DEDKA MRAZA. Sklep: Za okrasitev centra občine po predloženem programu se iz sredstev tekoče proračunske rezerve odobri znesek 15.700 din. Ad/9-d Izplačila iz tekoče proračunske rezerve. Sklep: rz tekoče proračunske rezerve za leto 1974 se glede na prošnje posameznih prosilcev odobrijo naslednji zneski* 1. OBČINSKI ZVEZI PRIJATELJEV MLADINE - za po-krivanje povišanih, stroškov prehrane 20.000 din. 2. MESTNI ZVEZI ORGANIZACIJE ZA TEHNIČNO KULTURO - za financiranje programa dejavnosti za leto 1974 -10.000 din. 3. ZVEZI REZERVNIH VOJAŠKIH STAREŠIN OBČINE -za organizacijo razstave vojne tehnike ob dnevu JLA in izvedbo ankete članstva 15.000 din. 4. ZAVODU ZA DELOVNO USPOSABLJANJE MLADINE V ČRNI NA KOROŠKEM - za nujna sanacijska dela 20.000 din. 5. Zahtevku DOMA ZA DECU I OMLADINU „PETAR RADOVANOVIČ" v Titovih Užicah se ne ugodi. Ad/9-e Obravnava zahteve VUKOSAV Stanka in KONČINA Angelce za izdajo obrtnega dovoljenja za bife. Sklep: Izvršni svet naroča oddelku za gospodarstvo, da do prihodnje seje izvršnega sveta pripravi dopolnitve odloka o ureditvi nekaterih vprašanj s področja obrtnega zakona pri čemer naj upošteva stališča, da sc opravljanje gostinske dejavnosti v bifejih dovoljuje tudi posameznim zasebnim obrtnikom, toda le v tistih lokalih, v katerih se je ta dejavnosti neprekinjeno opravlja. X. 10 J Sklepi 19. seje izvršnega sveta skupščine občine Ljubljana Moste-Polje kije bila v četrtek, dne 26. 12. 1974 z dnevnim redom: 1. Pregled sklepov 18. seje in potrditev zapisnika. 2. Razporeditev proračunske rezerve za leto 1974. 3. Rebelans sredstev prispevka za mestno zemljišče za leto 1974. 4. Predlog odloka o dopolnitvi odloka o ureditvi nekaterih vprašanj s področja obrtnega zakona. 5. Obravnava predloga za povišanje cen pogrebnih storitev in najemnin za grobove za pokopališča na območju Ljubljane. 6. Obravava osnutka odloka o javni pogrebni svečanosti. 7. Izgradnja doma borcev v Mojstrani — sodelovanje pri financiranju investicije. 8. Predlog za evidenco vodilnega kadra v občini. 9. Odpis plačil zdravstvenih storitev za nepremožne občane. 10. Razno. a) Imenovanje iniciativnega odbora za ustanovitev samoupravne skupnosti za razvoj družbenega standarda v občini. h) Pooblastilo komisiji za volitve imenovanja pri skupščini 'nesla Ljubljane za razpis delovnih mest sodnikov sodišč zdru-ženega dela. c) Prenos namenskih sredstev za nakup telefonske centrale na sklad opreme upravnega organa. Ad/1 Pregled sklepov 18. seje in potrditev zapisnika. Na zapisnik 18. seje izvršni svet ni imel pripomb. Sprejeti sklepi so bili izvršeni oz. posredovani v izvršitev pristojnim organom. ^d/2 Razporeditev proračunske rezerve za leto 1974. (Poročevalec: ŠKERJANC Mira) Sklep: Prosta sredstva tekoče proračunske rezerve, ki znašajo na dan 26. 12. 1974 353.707 din se razporedijo: — 70.000 din občinski konferenci SZDL namensko za reševanje stanovanjskih vprašanj zaposlenih delavcev; - Celotni ostanek proračunske rezerve pa se prenese na stanovanjski sklad upravnega organa namensko za nakup stanovanj za pridobitev poslovnih prostorov v zgradbi Proletarska c. 1. ' . 1 Ad/3 Rebelans sredstev prispevka za mestno zemljišče za leto 1974. (Poročevalec: ŠKERJANC Mira) Sklep: Predlog rebalansa prispevka za uporabo mestnega zemljišča se sprejme takq kot je predlagan. Dohodki po rebelansu znašajo 2.943.859 in izdatki po vrstah kot so navedeni v predlogu v skupnem znesku 2.943.859 din. Ad/4 Predlog odloka o dopolnitvi odloka o ureditvi nekaterih vprašanj s področja obrtnega zakona. (Poročevalec: KERŽAN Slavka) S k 1 e p : Osnutek očk ki c dopolnitvi odloka o ureditvi nekaterih vprašanj s področji obrtnega zakona, kot je predložen za današnjo sejo se v novem 3 a členu dopolni tako, da se namesto besed: i,obstoječe bifeje41 nadomestijo z besedami: ,,za ' . bifeje, Ki obratujejo." 1 S to dopolnitvijo se kot predlog odloka posreduje v sprejem skupščini na prihodnji seji. Ad/5 Obravnava predloge za povišanje cen pogrebnih storitev in najemnin za grobove za pokopališča na območju Ljubljane. (Poročevalec: KERŽAN Slavka) ,5 k 1 e p : K predlogu sklepa o soglasju k cenam pogrebnih storitev in najemninam za grobove za pokopališča na območju Ljubljane, izvršni svet nima pripomb in soglaša v navadnem sklepu. Ad/6 Obravnava osnutka odloka o javni pogrebni svečanosti. (Poročevalec: DOLINŠEK Ludvik) y Sklep: Izvršni svet soglaša z osnutkom odloka o javni pogrebni svečanosti in predlaga, da se ga čimprej predloži mestni skupščini v sprejem. Ad/7 Izgradnja doma borcev y Mojstrani - sodelovanje pri financiranju investicije. (Poročevalec: DOLINŠEK Ludvik) Sklep: člana izvršnega sveta DOLINŠEK Ludvik in GORŠE Leopold se zadolžita, da skupaj z občinskim odborom ZZB NOV Ljubljana Moste-Polje pripravita za izvršni svet podrobnejšo informacijo o navedeni zadevi in jo predložita izvršnemu svetu na eni izmed sej v januarju 1975, ko bo izvršni svet sklepal o svojem stališču do tega vprašanja. Ad/8 Predlog za evidenco vodilnega kadra v občini. (Poročevalec: DOLINŠEK Ludvik) Sklep: Izvršni svet podpira predlog za enotno evidenco vodilnega in visoko strokovnega kadra v Ljubljani. Kadrovska služba naj v nadaljnji izdelavi koncepta ter tehnični pripravi potrebnih evidenc upošteva pripombe dane na današnji seji. O celotnem konceptu te evidence naj se izjasnijo tudi družbenopolitične organizacije v občini. V vseh ljubljanskih občinah naj se pripravi tudi enoten pristop k izvedbi akcije popisa kadrov. Ad/9 Odpis plačil zdravstvenih storitev za nepremožne občane. (Poročevalec: DOLINŠEK Ludvik) Sklep: 1. Odpiše se neizterljivi del stroškov zdravstvenih storitev za osebe brez premoženja v skupnem znesku 120.996,65 din, kot je predlagal odbor izvršnega sveta za zdravstveno in socialno varstvo. Odpisi se nanašajo na leto 1972, 1973 in 1974 in sicer na osebe (priložen seznam) od katerih kljub večkratnim poskusom ni bilo mogoče izterjati plačanega zneska. 2. Odobri se plačilo stroškov nabave očal za ŠPOL.JAR Marijo, uživalko družbene denarne pomoči in sicer tisti del stroškov, ki jih mora prispevati zavarovanec. 3. Odobri se plačilo zobotehnični del za HRIBAR Franca, ki prejema začasno družbeno pomoč, v znesku 150,— din, kar mora prispevati vsak zavarovanec. Ad/10-a Imenovanje iniciativnega odbora za ustanovitev samoupravne skupnosti za razvoj družbenega standarda v občini. S k 1 e p : V iniciativni odbor za ustanovitev samoupravne skupnosti za razvoj družbenega standarda v občini, se imenujejo: za predsednika: VENGUST Albin, Združene papirnice Vevče za člane: 1. ROŽANC Marjan, TTKS 2. ZLOBKO Vlado, Javna skladišča 3. GIRONDON Alojž, KS Zadobrova 4. KOPINIČ Drago, OK ZKS Ljubljana Moste-Polje 5. ŽVAN Jaka, predsednik KS Nove Jarše 6. BRICELJ Franci, izvršni svet skupščine občine Lj. Moste-Polje Ad/10-b Pooblastilo komisiji za volitve in imenovanja pri skupščini mesta Ljubljane za razpis delovnih mest sodnikov sodišč združenega dela. Sklep: Komisiji za volilve, imenovanja pri skupščini mesta Ljubljane se daje pooblastilo za razpis delovnih mest sodnikov sodišča združenega dela. Ad/10-c Prenos namenskih sredstev za nakup telefonske centrale na sklad opreme upravnega organa. Sklep: Znesek din 250.000, namenjen v proračunu občine za leto 1974, za nakup t.c. se prenese iz proračuna na sklad opreme upravnega organa. ‘ V zvezi z delegatskimi vprašanji danimi na sejah občinske skupščine, izvršni svet apelira na sekretariat skupščine, da jih po vsaki seji nemudoma dostavi izvršnemu svetu, ker bo le tako mogoče pravočasno in temeljito pripraviti odgovore do naslednje seje oz. objave v „Delegatski tribuni11. v______________________________________________________________________________________________V z -----------------—---------x Sklepi 20. seje izvršnega sveta skupščine občine LjiAljana Moste-Polje kije bila v petek, dne 17. januarja 1975 z dnevnim redom: 1- Pregled sklepov 19. seje in potrditev zapisnika. ^2^ Priprave za izdelavo predloga plana in proračuna za leto 3- Obravnava družbenih dogovorov in samoupravnega spo-razuma za financiranje 10-lctnega programa izgradnje cest. 1^4. Poročilo o realizaciji proračuna občine po stanju 31. 12. 5. Obravnava predloga aktov za ustanovitev sodišča združe-nega dela v Ljubljani. 6. Predlog kadrovskega sestava iniciativnega odbora za ustanovitev skupnosti socialnega varstva v občini. 7- Stališče izvršnega sveta do organizacije strokovne službe Za Ovajanje družbenega dogovora o štipendiranju. Soglasje k notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v upravnih organih. 9- Obravnava predloga družbenega dogovora o pospeševanju razvoja malega gospodarstva v obdobju od leta 1975—1980. 10. Razno. ^d/I Pregled sklepov 19. seje in potrditev zapisnika. ^a zapisnik 19. seje izvršni svet ni imel pripomob. Sprejeti sklepi so bili izvršeni oz. posredovani v izvršitev " lstojnim organom. ^d/2 Priprave za izdelavo predloga plana in proračuna za leto (Poročevalec: Slavka KERŽAN) 3. Izvršni svet soglaša, da se glede na kratek rok pristopi k izdelavi predloga gospodarskega in družbenega razvoja občine in proračuna občine za leto 1975 brez predhodne obravnave izhodišč za ta dva dokumenta. Ad/3 Obravnava družbenih dogovorov in samoupravnega sporazuma za financiranja 10-letnega programa izgradnje cest. (Poročevalec: GORŠE Leopold) Sklep: Ker so v predlogu družbenega dogovora o združevanju sredstev za financiranje programa izgradnje cestnega omrežja z dre 8. januarja 1975 in v predlogu samoupravnega sporazuma o združevanju sredstev temeljnih organizacij združenega dela s področja gospodarstva z dne 9. 1. 1975, upoštevane pripombe izvršnega sveta dane na osnutek teh dve dokumentov. Izvršni svet soglača s predlogom obeh dokumentov in predlaga občinski skuo.č ni, da družbeni dogovor o združevanju sredstev podpiše, temeljnim organizacijam združenega dela s področja gospodarstva pa predlaga podpis samoupravnega sporazuma o združevanju sredstev. Ad/4 Poročilo o realizaciji proračuna občine po stanju 31. 12. 1974. (Poročevalec: Mira ŠKERJANC) Sklep: Potrdi se predlog rebalansa dohodkov proračuna občine za leto 1974, ki znašajo din 40,709.236,00 in izdatkov proračuna za leto 1974 v enakem znesku. Sklep: 1. Izvršni svet sprejme predlog izhodišč za izde-av° gospodarskega in družbenega razvoja občine v letu 1975 z ^predeljeno vsebino in zadolžitvami kot so navedeni v gradivu Za današnjo sejo, s tem, da se v IV. delu za točko 3 doda nova l°čka4 v besedilu: »Usmeritev na področju splošnega ljudskega odpora, družbi? samozaščite in notranjih zadev. izr?a t0 področje so odgovorni tov. Bogdan ŠTURM, Anton KOVAČIČ in tov. KURNIK.“ -• Sprejeti dokument je potrebno do naslednje seje izvršnega SVcta strokovno opredeliti in pri tem upoštevati skrajni rok za sPrejem družbenega plana in proračuna občine za leto 1975. Ad/5 Obravnava predloga aktov za ustanovitev sodišča združenega dela v Ljubljani. (Poročevalec: Franci BRICELJ) Sklep: 1. Izvršni svet soglaša s predlogom odloka o določitvi števila sodnikov pri sodišču združenega dela v Ljubljani in predlogom družbenega dogovora o sofinanciranju sodišča združenega dela z dodatnim predlogom, da se obveznosti • ljubljanskih občin iz 2. člena predloga družbenega dogovora obravnavajo kot skupna obveznost Ljubljane in potrebna sredstva zagotovijo v proračunu mesta Ljubljane. 2. V sedanji situaciji, ko izvršni svet ne more zagotoviti nujno potrebnih sredstev za rešitev prostorskih problemov skupščine in njenih organov ter samoupravnih interesnih skup- y nosti v občini, ne more prevzeti nikakršne obveznosti v zvezi z zagotovitvijo potrebnih sredstev za nakup novih prostorov za navedeno sodišče. Izvršni svet smatra, da je potrebno v Ljubljani poiskati možnosti, da se poslovni prostori za delovanje sodišča zagotovijo v obstoječem poslovnem fondu Ljubljane. Ad/6 Predlog kadrovskega sestava iniciativnega odbora za ustanovitev skupnosti socialnega varstva v občini (Poročevalec: Ludvik DOLINŠEK) Sklep: V skladu s 16. členom zakona o skupnosti socialnega varstva, iniciativni odbor za ustanovitev občinske skupnosti socialnega varstva sestavljajo po trije delegati občinskih samoupravnih skupnosti, ki se združujejo v skupnosti socialnega varstva, to pa so interesne skupnosti: socialnega skrbstva, otroškega varstva, pokojninskega in invalidskega zavarovanja, zaposlovanja ter stanovanjske skupnosti. V skladu s tem izvršni svet predlaga, da se v iniciativni odbor za ustanovitev skupnosti socialnega varstva v občini imenujejo: SIS SOCIALNO SKRBSTVO: 1. LOZINŠEK Franc, Zavod za socialno delo Ljubljana Moste-Polje 2. STRITIH Bernard, Višja šola za socialne delavce 3. CAF Milica, Zavod za socialno delo SIS OTROŠKO VARSTVO 1. FAJON Bogdan, Novo Polje. c. VII/31 a 2. GOLJA Aleš, Zaloška c. 81, Ljubljana 3. BALOH Nasta, Rožičeva 7, Ljubljana SIS POKOJNINSKO-INVALIDSKEGA ZAVAROVANJA 1. ROZMAN Dušan, Kosovelova 55, Ljubljana 2. MEHLE Franc, Cilenškova 9, Ljubljana. 3. BERČIČ Tončka, Cesta II. grupe odredov 75 SIS ZAPOSLOVANJE 1. NOVAK Karla, Saturnus 2. VIDMAR Franc, Komunalna energetika 3. PETRIČ Bogdan, Ob Ljubljanici 44 SIS STANOVANJSKE SKUPNOSTI 1. GIRANDON Alojz, predsednik 10 SSS 2. GOSTINČAR Marjan, predsednik skupnosti 3. BAJEC Primož, predsednik odbora za družb, pomoč. Ad/7 Stališča izvršnega sveta do organizacije strokovne službe za izvajanje družbenega dogovora o štipendiranju. (Poročevalec: Ludvik DOLINŠEK) x Sklep: Glede dogovorov, da se strokovna služba za izvajanje nalog v zvezi z podeljevanjem štipendij po družbenem dogovoru o štipendiranju, organizira za celotno ljubljansko regijo pri Zavodu za zaposlovanje delavcev Ljubljana, je izvršni svet, upoštevajoč tudi stališča večine drugih občin, mnenje, da se te naloge opravljajo v strokovnih službah upravnih organov občine. Tako odločitev utemeljujejo tako strokovno organizacijski kot finančni razlogi. Ad/8 Soglasje k notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v upravnih organih. (Poročevalec: Ludvik DOLINŠEK) Sklep: Izvršni svet soglaša in potijuje vse sklepe sveta delovne skupnosti glede notranje organizacije in sistemizacije delovnih mest z dodatkom, da: 1. se sistemizacija oddelka za splošne zadeve in skupne službe dopolni z novim delovnim mestom referent za zdravstvo, ker se to področje v letu 1975 ne prenaša na samoupravno interesno skupnosti in 2. se o številu delovnih mest v sekretariatu skupščine pridobi mnenje predsedstva skupščine, glede sklepa sveta delovne skupnosti o sistemizaciji mest v tej službi. Ad/9 Obravnava predloga družbenega dogovora o pospeševanju razvoja malega gospodarstva v obdobju od leta 1975-1980. (Poročevalec: Slavka KERŽAN) Sklep: Izvršni svet nima pripomb na predlog dmžbenega dogovora o pospeševanju razvoja male g t gospodarstva v obdobju od leta 1975 do 1980 (pripombe izvršnega sveta dane na osnutek, so bile pri izdelavi predloga upoštevane) in predlaga občinski skupščini, da k družbenemu dogovoru pristopi. z "\ Vprašanja delegatov Tovariš Leopold Kos, delegat družbenopolitičnega zbora skupščine občine Ljubljana Moste-Polje, je postavil med dru-tudi naslednji dve vprašanji, na kateri odgovarja SDK — uentrala za SRS v Ljubljani. ,1 • Vprašanje: S kakšnimi finančnimi sredstvi (lastnimi in poštenimi) je RTV Ljubljana šla v investicijsko gradnjo novih prostorov in nakup tehnične opreme. V čigavem imenu in kdo je dal garancijo za vračila posojil? Ad 1.) Investicija v novi center RTV v Ljubljani: Investicija je bila prijavljena SDK - podružnici Ljubljana dne 8. 1970. Gradnja centra naj bi potekala v dveh etapah po Predračunski vrednosti, kot sledi: j-etapa s pripravljalnimi deli din 131.379.789 ll'-etapa 41.690.000 Zaradi pomanjkanja sredstev investitorja je svet zavoda na seji im6!5" ‘^2 odložil gradnjo zadnjih treh faz (vsaka etapa je el a po načrtu štiri faze) in gradi le prvih pet faz, ki so naj-I ujnejše in so med seboj funkcionalno povezane. Po rebalansu J znašala predračunska vrednost investicije: ripravjalna dela 2‘ £aza; studii in tehnika V faza: energetska centrala in del. • faza: redakcije • faza: oddajni stolp ■ faza: fotofilmski objekt Skupaj 20.557.600,00 82.600.000,00 31.500.000. 00 48.200.000. 00 5.850.000,00 25.700.000. 00 214.407.600,00 ^Prerna, serijska - uvoz Prema, serijska - domača 107kUpaj " garancija, plačana do 30. 9. 1973 p Skupaj rekoračitve, ugotovljene 30. 9. 1974 uPaj potrebna sredstva 119.793.936.35 1.815.400.00 336.016.936.35 7.649.642.00 343.666.578.35 10.150.000,00 353.816.578.35 Zagotovitev sredstev: Lastna sredstva: - garancija LB na bodoči priliv din - izločena sredstva - garancija 10% Komercialni krediti Krediti po pogodbah LB Skupaj zagotovljena sredstva Nezagotovljena sredstva za prekoračitve 25.700.000,00 1.815.000,00 7.649.642,00 35.164.642,00 119.793.936,35 188.708.000,00 308.501.936,35 343.666.578,35 10.150.000,00 O garancijah za odplačevanje kreditov SDK nima podatkov, ker jih investitor ni dolžan predložiti SDK ob zagotovitvi sredstev za investicijo. 2. Vprašanje: Služba družbenega knjigovodstva naj objavi, ali se RTV Ljubljana drži družbenega dogovora o izplačilu OD oziroma za koliko odstotkov gaje v letu 1974 presegla? Ad 2.) Podatki o osebnih dohodkih RTV: Iz obr. DRD - podatki za primerjanje doseženih razmerij v delitvi dohodka z dogovorjenimi merili — izhaja, da je RTV Ljubljana v razdobju prvih devetih mesecev 1974. leta, z razporejenim delom dohodka za osebno in skupno porabo dosegla 98,5 % s samoupravnim sporazumom dogovorjenega zneska v te namene. Dokončni podatki za leto 1974 bodo na razpolago konec februarja 1975. leta. Samoupravno dogovorjena sredstva za osebno in skupno porabo RTV Ljubljana v višini 93.967 tisoč dinarjev so bila za 35 % višja kot v isti dobi predhodnega leta, medtem ko so bila v te namene razporejena sredstva v višini 92i511 tisoč dinarjev višja za 38 %. Neto razporejeni del dohodka za osebne dohodke na delavca na mesec je znašal 2921 dinarjev in se je povečal za 29 %. Najvišji osebni dohodek po merilih samoupravnega sporazuma je po podatkih za devet mesecev 1974. leta znašal 11.762, kar pomeni za 57 % več kot v devetih mesecih predhodnega leta, medtem ko je dejansko izplačani najvišji poprečni mesečni osebni dohodek v istem času znašal 9.942 dinarjev, kar pomeni za 51 % več kot leto pred tem.