IZ OBSEŽNEGA DELA UPRAVE ZA NOTRANJE ZADEVE SKUPŠČINE MESTA UUBUANE Več Ljubljančanov -več problemov Uprava za notranje zadeve Skupščine mesta Ljubljana je imela leta 1966 70 zaposlenih, leta 1970 90, lani pa 105. S temi podatki, ki jih bomo dopolnili z nekaterimi drugimi, bi radi pokazali, v kolikšni meri se je povečal obseg delovanja UNZ. Tako je imela leta 1966 Ljubljana na ožjem območju mesta 189.500 prebivalcev, leta 1970 260.498, lani pa že 283.930. Pred desetimi leti je sedem-,deset delavcev UNZ sprejelo 220.000 strank in za njih opravilo 550.000 upravnih opravii in upravnih postopkov, 1970 so delavci sprejeli 466-297 strank in zanje opravOi 881.599 prej omenjenih opravii, lani pa so sprejeli že 531.275 strank in opravili kar 1,205.000 upravnih opravil in upravnih postopkov. Jasno je torej, da se je v UNZ v desetih letih povečai obseg dela za 119 odstotkov, prihod strank za 14 odstotkov, medtem, ko se je število zapo-slenih povečalo (skupaj z de-lavcd službe za avtomatsko ob-delavo podatkov) le za 50 od-stotkov. Kljub takšnemu, rekli bi izrednemu povečanju števi-la strank ta števila storitev pa je bila večina, ozirama 60 od-stobkov zadev opravlijanrih ta-koj. Da bi občanom nudili mož-nost ureddtve čim yeč zadev na enem mestu, je UNZ orga-nizirala blagajniško službo za sprejem vplačii cestne takse, obveznega zavarovanja motor-ndh vozil, pristojbin pri pola-ganju izpitov za voznike mo-tornih vozll, prispevkov pri sklepanju zakonskih zvez, pro-dajo upravnih taks in tisko-vin. Denarni promet UNZ je bil lani 90.742.671 din, kar je za 22 odstotkov več kot leto poprej. Od tega znaša cestoi-na za osebne avtomobile v za-sebni lasti 32.463.655 din. Po oboinah: Bežigrad 5.973.851, Cen-ter 4.619.080, Moste 5.512.530, Šiška 8.732.205 in Vič 7.625.989 din. UNZ je larai 100 občanom od-klonila prijavo naselitve v ba-rakarskih naseljih, predvsem pa tistim občanom, kd niso imeli izkaza o zaposlitvi. Pri občasni konfcroli pa je UNZ ugotovila, da so se nekateri občani kljub temu naselili v barakarska naselja, tako da je število neevidentirandh ob-čanov v Ljubljani naraslo. Več vozil... Veldko dela so imeli tudd na oddelku za promet UNZ, saj so lani registrirali 4.369 vozil in jih je v LjubJjand danes tako skupaj 79.031. V Centru je 10.439 osebnih in 3.165 osta-lih vossil. Pred enajstimi letd je imela Ljubljana 26.000, leta 1970 pa 58.183 motornih voail, kar potirjuje nekatere optamistične napovedd, da bomo že v tem srednjeročnem obdobju razvo-ja presegM »magi&no mejo« 100.000 motomih voail. Vendar pa podatki govorijo drtigače, število registracij no-vih motornih vozil namreč ka-že, da se v zadnjih letih zmanj-šuje. Leta 1970 je bilo namreč 12.646 na novo regfetniranih motornih vozil, leta 1971 14.407, leta 1972 9.800, leta 1973 11.418, leta 1974 11.462 in lani 10.735 na novo registriTanih motornih voail. Na oddelku za promet pravijo, da so v preteklih letih občanri registrirali veliko števi-lo uvožeaih vozil, zadnja leta pa registrirajo predvsem vozi-la domače proizvodnje. Manj vozniških izpitov Zanimivi so tudi podatki o številu vozniških dovodjenj v mestu. Po uradnih podatkih ima 95.078 Ljubljančanov voz-niška dovoljenja ali 6.104 več kpt leta 1974. Vozniška dovo-ljenja ima 72.580 mošlcih in 22.498 žensk. Največ voznikov ¦ima voaniško dovoljenje za motoimo vozilo B kategorrije (osebni avtamobili), in sicer kar 76.109. Lani je bik) v Ljub-ljand opravljenih 29.232 vozni-škdh izpitov ali 6.201 več kot leto paprej. Poleg občanov lju-bljanskih obdin opravljajo vo-zniškd izpit pri izpitni komisiji UNZ še občani občine Grosup-Ije, Vrhnika in Logatec. Lani je izpit uspešno opravi-lo 6.519 kandidatov ali le 22,3 odstotka. Rezultati vozniških izpitov so slabi tako pri teore-tičnem delu kot piti vožnji. Do-kaz za to je, da 57,5 odstotka kandidatov ni opravilo teore-bičnega izpita, 42,5 odstotka pa praktičnega dela. Kandidatoon delajo težave pri izpitih pred-vsem novi prometni predpisi, povečana gostota prometa v mestu in veldk pritisk na avto šole, kar povzroča, da so tečaji slabše pripravljeni. Lani je UNZ odvzela 4.437 vcMsnikora vozniška dovoljenja, ker so bdli kaznovani od sodnikov za pre-krške ali cxi sodiiSč. Večina jih je vozila pod vpdivom alko-hola. Dvakrat več potnih listov Tudd oddedek za potne liste in tujce pii UNZ je knel podne roke dela, saj se je število no-vih izdanih potnih listov land v primerjavi z letom 1974 po-večaLo 100-odstotno. Leta 1974 so iadali 8.154 novšh potnih li-stov, lani pa 16.774, več so izdald skupinskdh potnih ldstov (1974 — 477, laoi 527), leta 1974 so podaljšali veljavnost 54.333 potnih listov, lani le 40.503, lani so izdald tudi manj vizumov našim državljanom (1974 — 2.596, land 2.141), izdali pa so tudi manj odločb o od-vzemu potndb. listov — 1.078 Ueto poprej 1.135). Na oddelku za matačne zade-ve so imeli pribldžno toliko de-la kot leta 1974. V rojsfao ma-tično knjigo so vpisali 7.729 novah Ljubljančanav (leta 74 — 7.390), v poročno matično knjigo so vpisali 3.820 ljudi (74 — 3.783), v mrliško knjigo so vpisaM 2.927 ljudl (74 — 2.954), v državljansko knjigo so vpisali 1.923 ljudi (74 — 3.618), land se je razvezalo 462 parov (74—537), 992 Ljubljančanom pa so ugotovdli držaivljainisiki status (74—783). Oddelek za požarno vamost UNZ tama predvsem zaradd problema preskrbe z zadostni-mi količinamd vode ob poža-rih. Za povečan.je amogljivosti vode ob požarih je Gasilska brigada Ljubljana že določila lokacije za drče ob Ljubljami-ci in Gniibarjevem kanalu, kjer bo mogoče postavatd gasilske črpalke. Ob požarih se pojavlja vprašanje dostopov do objek-fcov. V Centru je to vprašanje še posebej pereče, ker so uli-ce zatrpane s parkiraniini av-toraobili, ob promebnih koni-cah pa je kolona avtomobdlov tolikšna, da je prehod za inter-vencijska vozUa zelo otežko-čen. Lani je bilo 295 požarov, po-žama škoda pa je znašala 106.798.450,00 dinarjev ali 20 od-st»tkov več kot 1974. S. D.