O odpravljanju barak Dne 19/12-1984 je Komite za urbanizem, gradbene zadeve, komunalno in stanovanjsko go-spodarstvo Skupščine občine Ljubljana-Bežigrad sklical po-svet v zvezi s problematiko bara-karskega naselja Koželjeva 8/a in Tomačevska 11/a. Posvetu so prisostvovali člani Občinskega odbora za odpravo nedovoljenih gradenj, predstavniki Občmske-ga sveta Zveze sindikatov, Občinske konterence SZDL, Občinske konference ZSMS, ZIL-a (Urejanje, LUZ), predstavniki Mestnih komitejev (stanovanjsko gospodarstvo; urbanizem in var-stvo okolja; komunalno gospo-darstvo, promet in zveze), MUIS-a (urbanistična in sanitarna inš-pekcija), SSS-a (Ljubljana, Ljub-Ijana-Bežigrad), Postaje milice Bežigrad. KS Savsko naselje I, Center za socialno delo Ljublja-na-Bežigrad in Staninvest. Po-svetu je prisostvoval tudi pred-sednik Skupšfiine občine in predstavniki občinskega komile* ja za urbanizem. Problematiko odpravljanja ba-rak v Ljubljani je SML obravna-vala na 23. seji zbora občin in 57. seji zbora združenega dela dne 30/3-1982 in tedaj sprejela naslednje sklepe: 1. Pri reševanju problema ba-rakarskih naselij je potrebno do-sledno uresničevati pristop k ce-lotnemu reševanju barak tako, da se istočasno izprazni in po-ruši vse barake enega območja. Le na ta način se bo preprečilo nadaljnje narašftanje Stevila pri-čakovalcev v barakah. 2. Organizacije združenega dela in štabi za odpravo stano-vanj VI. in VII. kategorije ter ba-rakarskih naselij pri Izvršnih sve-tlh občin morajo izdelati časov-ne načrte in določiti rok reševa- nja posameznih barak. 3. Problem barakarskih naseiij moramo reševati tudi s preseli-tvijo samskih delavcev iz barak v samske domove. 4. Služba za AOP v občinah in mestu Ljubljana morajo takoj obdelatl ves popisni material in obdelati ter preko občinskih šta-bov in mestnega koordinacijske-ga odbora dostaviti OZD poi-menski seznam njihovih delav-cev, ki prebivajo v barakah. 5. Kadrovsko socialne službe v OZD morajo preveriti došle sezname in ugotoviti načine in možnosli razreševanja proble-mov znotraj OZD ter navezati sti-ke z OZD delavcev, ki živijo v skupnem gospodinjstvu. 6 Kadrovsko socialne službe so dolžne mformirati delavske svete o problematiki njihovih de-lavcev, ki prebivajo v barakah, jim predlagati način razrešitve ter jih obvestiti o pravicah, ki jih imajo na osnovi samoupravnega sporazuma o temeljih plana SSS občin in mesta Ljubljane seveda, Ce so pnstopili k sporazumu. 7. Kadrovsko socialne službe v OZD so dolžne o stališčih de-lavskega sveta obvestiti občin-ske štabe in mestni koordinacij-ski odbor za odpravo barak. 8 Strokovne službe pri izvrš-nih svetih SOb so dolžne stališča OZD posredovati uslreznim slu2-bam AOP, da na osnovi vektor-skega modela izdela strokovno podlago prioritetnega vrstnega reda odprave barak na osnovi načinov predloga in pripravlje-nosti OZD. 9. Občlnski štabi in mestni koordinacijskl odbor za odpravo barak so dolžni tekoče usmerjati aktivnost in zagotoviti vključitev tistih OZD zasebnih delodajalcev ali SPIZ, ki bi onemogočalo izva- janje prioritetnega vrstnega reda. 10. Občinska In mestna SSS so dolžne za dogovorjen priori-tetni vrstni red prioritetno zago-toviti potrebno število stanovanj in sredstva na osnovi samo-upravnega sporazuma o temeljih plana. LB - Stanovanjsko komunal-na banka se zavezuje, da bo na osnovi pismenega soglasja občinskega štaba za odpravo ba-rak prioritetno kreditirala OZD za sodelovanje pri razrešitvi teh sta-novanj. 11. SSS obfiin in mesta so dolžne po samoupravni potl spremeniti vrstni red pridobitve .solidarnostnega stanovanja za ti-ste družine, ki bi s predhodno preselitvijo omogočile rušenje barake. 12. Občinski štabi in mestni koordincijski odbot so dolžni ob tekočem spremljanju svojega de-lovanja ugotoviti ovire pri ra-zreševanju tega problema ter predlagati izvršnim svetom občin in mesta pripravo in izdajo ustreznih normativnih aktov, ki bi pospe&evali in zagotovili od-pravo barak (že sedaj se kaže potreba po odloku o obvezni preselitvi v boljie stanovanje). 13. IzvrSni sveti SOb in mesta se zavezujejo, da bodo predlaga-ne normativne akle predlagali m sprejeli po hitrem postopku. 14. Zbor združenega dela za-vezuje delavske svete v organi-zacijah združenega dela da obravnavajo probletnatiko od-pravl/anja stanovanj VI. VII. kate-gorije ter barak. Predvsem naj obravnavajo stanovanjske ra-zmere svojih delavcev in predla-gajo rešitve za izboljSanje bival-nih pogojev tistih delavcev, ki ži-vijo v stanovanjih VI. VII. katego- rije in barakah in preverijo izpol-njevanje že sprejetih planov s te-ga področja. 15. Zbor združenega dela za-dolžuje uprave organe in inšpek-cijske službe, da iz svoje pnstoj-nosti dosledno ukrepajo pri pre-prečevanju nastajanja novih barak. 16. Zbor združenega dela za-dolžuje strokovne službe v OZD, da dosledno in operativno pre-verjajo stanovanjske pogoje de-lavca pred sprejemom v delovno razmerje. 17. Zbor združenega dela SML zavezuje vse organizacije združenega dela, da ustrezno rešijo stanovanjski problem svo-jih delavcev, ki prebivajo v sta-novanjih VI. VII. kategorije in ba-rakah, predno se upokojijo. Če jim to ne uspe pred upokojitvijo morajo sodelovati pri reševanju njihovega stanovanjskega pro-biema tudi po upoko/itvi de-lavca. 18. Zbor združenega dela SML podpira pobudo za spre-membo zakona o evidenci nasta-nitve občanov in o registru pre-bivalstva. Sprememba zakona omogoča boljšo organizacijo prijavno odjavne službe in na-tančnejšo evidenco nastanitve občanov. Na posvetu )e bilo ugolovlja-no, da večina tefTsklepov zaradi različnih omejitev (finančne, ka-drovske. zakonodajne in druge) ni bila realizirana in da proces odpravljanja barak v Ljubljani ni zaživel. Posvet je soglasno sprejel po-budo, da se ta problematika za-radi enotnega in vsklajenega prl-stopa k odpravi barakarskih na-selij ponovno prenese v skupšti-no mesla na seje zborov. V zvezi s tem je nujno izdelati analizo (ne) realizacije sklepov iz leta 1982, na osnovi te analize pa pri-stopiti k realnemu, a dosledne-mu programu odprave barakar-skih naselij v Ljubljani.