PETEGA NOVEMBRA NA SREDNJI ŠOLI ZA RAČUNALNIŠTVO Predstavili so novo izobraževalno opremo Vodja strokovno-tehničnega razvoja na šoli je Edo Srernad, je ob predstavitvi dejal takole: »Na naši šoli se že leta trudimo, da izboljšamo materi-alno osnovo za delo. Vsako leto nam uspeva v sodelova-nju z Izobraževalno skupnostjo in predvsem tudi na podlagi svobodne menjave dela zagotoviti novo opremo in tako imamo tudi letos predstavitev računalnikov SO-KOL, COMCORDERJA HITACHI, fotokopirnega stroja NASHUA in računalniške učilnice DIALOG. - Kako ste do nove opreme prišli, kdo vam je po-magal? Računalniško učilnico SOKOL sestavljala dva računal-nika, SOKOL 2 s trdim diskom in pa 6 računalnikov, SOKOL 1 z gibldm diskom. Prav tako imamo v učilnici printer in še nekaj ostale, periferne opreme. To učilnico smo postavili po zaslugi Zveze orgamzacij za tehnično kulturo Slovenije, ki je to opremo posodila za izvajanje pouka, raziskovalnega dela in razvoj programske opreme zase in za njih, terza vodenje in izvajanje tečajev. Sola je ob tej opremi dokupila še dva računalnika in pa tiskalnik ter ploter, tako, da je tudi nekaj lastne opreme, katere skupna vrednost je več kot 6 starih miljard. CAMCOR-DER HITACHI nam je podarila EMONA, izvozna TOZD GLOBUS. Že nekaj časa se na šoli ukvarjamo z vzpostavljanjem lastnega video-programa. Že 3 leta snemamo svoje razisksovalne naloge, ki jih predstavlja-" mo doma in v tujini. Do zdaj smo vse to počeli z izposoje-no opremo, od letos dalje pa lahko po zaslugi Emone snemamo in predvajamo z lastno opremo. Morda je čudno, da predstavljamo tudi tazmnoževalni stroj NASHUA, ker bi bolj sodil v čisto administracijo, vendar pa, ker se v novcm programu računalništva pro-stor namenjen strokovnim predmetom delno oži na račun splošne izobrazbe, želimo ta prostor čim bolj izkoristiti. To pa lahko storimo le tako, da pouk čim bolj izpopolni-mo. Ena od modernejših oblik je tudi uporaba grafosko-pa in folrj, prav te folije pa bomo lahko izelovali zdaj kar na šoli sami. Pridobitev je tudi računalniška učilnica Dialogov, katere pa smo dobili že lani. To je 8 računalni-kov, ki zagotavljajo v kombinaciji z računalniško učilnico Partner nemoten pouk predmetov na programski opremi. - Mojca Vergar, dijaldnja 4. letnika je v imenu dija-kov dejala: - Mislim, da je to za nas velika pridobitev, za šolo in dijake, ki bodo zdaj že v prvem letniku spoznali tehnolo-gijo, se začeli ukvarjati z računaJniSlvom in tako kmalu spoznali, ali jim lo leži, ali so se pravilno odločili. Prido-bili bodo tudi splošno izobrazbo iz ratunalništva, za katero se mi zdi, da je in bo potrebna za nadaljnji študij ali službo. * Iz pozdravnega govora ravnatelja StaneU Virtiča: »Zelo srao hvaJežni Gorenju, njeni TOZU Računalni-ška oprema, ki nam je pod ugodnimi pogoji omogočila nabavo osmih Dialogov. Šola v razvoju napreduje, v zad-njem času smo v sodelovanju z Zvezo organizacij za tehnifno kulturo Slovenije in Emono veliko dosegli. Lahko sicer ugotovimo, da smo še precej daleč od tiste-ga, kar želimo, vseeno pa bi mladim radi midili boljSe pogoje za učenje. Mislim, da smo od pričetka usmerjene-ga izobraževanja, dosegli nek nivo in da v neki meri zadovoljujemo potrebe dijakov in učiteljev. Naši načfti so precej povezani z željo po pridobitvi novih prostorov. Želimo zgraditi prizidek k šoli, saj sodelujemo z Iskro-Delto in bi skupaj s proizvajalcem računalniSke opreme ustanovili na tem območju nekak-šen izobraževalni center, ki bi služil tako mladini, kot tudi izobraževanju kadrov, katere potrebuje Iskra-Delta. Kot pa vemo, so moterialni pogoji vedno slabšh zato se ta ideja tudi nekoliko odmika, vendar pa vseeno upamo, da bomo, če ne v tem, pa vsaj v naslednjem srednjeroč-nem obdobju to zamisel tudi realizirali in podprli ustvar-jalnost mladih. Premaloje konkretnih akcij in resničnega spoznanja, da je podpiranje ustvarjalnosti in napredek tehnologije pot, ki nas lahko pripelje in iz vsestranske krize. Računalništvo je specifičen program, saj na eni strani lahko ugotovirao, da se mladi lahko delno izobra-žujejo že doma, saj imajo nekateri že opremo in pridejo že z nekim znanjem v šolo. Če bi iraeli več prostora, bi tem učencem lahko nudili več in stimulirali njihovo ustvarjalnost že na šoli. Naša šola se aktivno vključuje v vsa repuhliška in druga tekmovanja in smo dosegli že vrsto dobrih rezulta-tov. Vse to pa pomeni, da imamo dobre mentorje, in dobre dijake. Želimo, da družba prisluhne preprostim stvarem okoli izobraževanja in okoli nekega fiotenja, ki obstaja in živi v bazi, med ljudmi, med učitelji, mladino. da bi stvari poenostavili in spremenili, saj brez izobraže-vanja ni znanja, ni znanosti in tehnologije.« BOJAN PRESTOR