1 . Tovariši in tovarišice'* staro šolsko pisavo , k a 1 i g r a ficno pisavo, moramo zameni ti z n o v o . To spremenilo zahtevajo: zdravstveni, estetični, praktični in seveda tudi pedagoški razlogi« Kaligrafična pisava je ležeča ,nova pisava je sestavlje¬ na, iz stoječih črk, ker je dokazano,da, stoječe oblike od¬ govarjajo zdravstvenim zahtevam. /Ovo^n i (xv-c/n Oj Ci ■>-! . l/j '.>1X1X1, Kaligrafiena. pisava ima ovalne, senčene in z okraski obložene črke, -črke n o v e "brez okraskov, tedaj estetični učinek, so tedaj v skladu te v pisave so okrogle, brez senčenja in najbolj preprostimi sredstvi hočejo doseči sodobnim pojmovanjem lepo- n t P C /u. L J :Ja 3 K, J, njJT\xx, Kova pisava lian neki viden ritem in tekočo vezavo,radi tega s to pisave dosežemo viden prihranek na času in pri potrošnji de¬ lovnih energij * n. o-ova > j_'U; i. -o JD OJ(- O KJLCJL Uova pisav ■ . je enako uporabna za lepo,krasilno in tekočo pi- tedaj vsestransko uporabna. Kali graf i čila pisava je pretežka za otroka, n o v a pisava je lahka,zato jo otrok če n a ele men tarni st opnji hitro in popol¬ noma prisvoji. Ilova pisava je nastala iz angleških osnovnih oblik, katere je preuredil gimnazijski ravnatelj g L u t t o r in so do¬ bile na deš ki ljudski šol i v -Studencih, pri Mar iboru nekaj sloven¬ ske b arvit o s ti . Ilovo pisavo smo vsestransko preizkusili na. naši šoli in je dala, ob najbolj neugodnih razmerah več kot o d 1 i č n e uspe¬ he. Seveda , proden bomo imeli priznano slovensko novo pisavo, bomo morali nabrati veliko izkušenj.Osnove za tako opravi¬ lo prinaša slovenskemu učiteljstvu to v naglici sestavljeno navg- dilce, CjJjcA 9 ^o J J Slovenci pišemo lažji od onega., ki ga Francozi,Oni mora .xrocuT\jO zon m o j o e t i eno, zato je naš pisalni pouk rajo uporabljati na, pr. Angleži in biti globalisti , oni morajo iz - včasih ha j ati iz besednih slik in čakat i, da otrok iz teh poca.si šele na, koncu II- šolskega leta - izlušči posamezne Črke.Hi ta pro¬ ces igraje skrajšamo,Ki z risa lnimi in pisa lni mi p redvajami pri¬ pravimo osnovno pisalno tehnikokatera je potrebna"za gladko izo¬ blikovanje besednih slik.Ki obrnemo proces globalistov.Oni pridejo preko napornega obliicovanja besednih ..slik do pisalne tehni¬ ke,mi pa igraje izoblikujemo pisalno tehniko za. ustvarjanje lepih besednih slik. Globalna metoda je v Sloveniji deloma nepotrebna, deloma ne¬ izvedljiva. Dokler bomo imeli prenatrpane razrede, veliko nižje or¬ ganiziranih šol, nereden obisk, pomanjkanj e samoučil, kakor tudi po¬ manjkljivo učiteljsko izobrazbo,da toliko časa w globalisti " pri nas ne bodo imeli ru -h ioJL ŠXx3Mj>KXiXlA f ZjJzJU iKO , 7 joA X> jj2 fUCl/D pKM jJz risalne in pisalne prečiva j e ? j"V.0.4?. jrrujD-tA, ijnruoubo Eo hočem napisati besedo NOVA PISAVA, pride dražljaj iz po¬ menskega centra /pom,c./v zvoko- tvorni center /z.c./kjer beseda razpa.de na glasnike : n o v a itd. Vsak glasnik t.r. slišim v zvo- kotvornem centru in ga istočasno avto¬ matično fiksiram,ITe mislim na to - kak¬ šno ofriiko imajo črke N,0,V, A itd. Dražljaj" ‘teče iz zvokotvornega centra v pisalni center / p.c,/ tam zgiblje motoriko , roka pa napiše ; NOVA PISAVA.Ker je končni smoter vsa¬ kega pisalnega pouka ta,da bi znal o- trok napisati lastne misli, to je vse¬ bino,ki izhaja iz pomenskega centra in ker to opravilo ne teče gladko brez na- vežbanosti živčne proge z.c,- p,c, in motorike p,c,- , zato je potrebno,da se delovanje teh prog navežba.Otrok mora obvladati grafično sliko glasnika, to je - čr¬ ko, nadalje mora imeti navežbano motoriko, ker drugače ni av¬ tomatičnega fiksiranja, Iravilno grafično sliko , črko navežbamo , ko delamo risalne predvaje, avtomatično delovanje motorike pa , ko imamo pisalne predvaje. Vsak učitelj, ki skopo odmerja čas za risalne in pi¬ salne predvaje , m o t i dozorevanje dobre pisalne tehnike. Primer : Risalne predvaje : risalne predvaje : YYY WW VAVA UUUO, O-LTUO, vino, U-UTUO, vino. UH/1 u-mx>. tMjn Opozoriti moram še na neko veliko težavo, katero komaj , ali sploh ne more premagati Če vidimo odrasli podnormalno obliko razvit elementarcek. a, risbi označene ta razdalja od živčne proge glasnika 'a 1 m do črko črke takoj začnejo delovati na gorenji prečitamo , pravimo - n a n .Otroku je a vprašal razdaljo rajno premostiti Če otroku obrazek z desno o' pravi prepad.On bi nas lahke? ’.ii "i"?" Prepad, ali če hočete obratno - med črko in glasnikom mo- . Pri tem opravilu nam pomaga’t.z, f o n o m i m i k a . pripovedujem,da je bil Dobrinko zaspan,da je podprl roko takole : "Zakaj "a", zakaj pa ne med glasnikom in črko in o a a.cua.a. a. in vedno rekel : a..a..a..., no, potem je razdalja med glasnikom in Črko igraje odpravljena, kajti ni treba drugega, le pozabim narisati dele zaspanega obraza in imam otroku razumljivo obliko črke -a. Istočasno sem med glasnik ih črko včlenil mimično kazalo/ zaspanček podpre glavico z desni¬ co!/ katero kazalo mi odlično služi kot spominska opora pri deci mo¬ toričnega tipa, je pa tudi zanesljivo sredstvo za kontrolo, ko zborno čitamo. Izkušnje pravi j o, da so otroci, ki "znajo"' cele strani na pamet, dejansko pa ne sne. j o prečitati nobene besede, če učitelj pravo¬ časno ne odkrije te napake,tak otrok potem navadno obsedi v elemen - tarnem razredu. , ;v „ , , , v v , _mimicna kaza la takoj izdajo otroka, ce cita na pamet. r 1 j 2 ruxr rum, ruuuD (i Pisanje v vsakdanjem življenju ni n amen dela,nego sred¬ stvo za dosego gotovega smotra.Isto mora veljati za pisanje tudi na elementarni stopnji, Hišne p r e d v a j e so prijetna igra, pisne pred vaje so okras za razredno kroniko, za delovnik:, za nastenski časopis, so presenečenje in darilo domačim.Pisanje samo pa že sredstvo za fiksiranje lepih, pri jetnih,zanimivih , sme snih itd. misli, izrekov in besed. Pisanje je tedaj vedno vključeno v življenje elementarčka, pisalni pouk je sestavni_ del s t r_ n j_ e_n e - ga ^ šolskega dela. K j er "Te vključitve" "ni', to je - kjer je " pisarije' Tr ~ le* učni predmet, tam vsiljujemo otroku. Cankarjevo tujo učen ost, tam na pisalni uri ni sreče in zadovoljnosti doma. TPr>n JLru, ju/Mi h *Jr(\SL vt.jl Isutu, Za učitelja obvezna sistema.tika dela je tročlenska: izoblika j e tiskano veliko , tiskano m a 1 o in končno pisano malo in veliko abecedo.Ker so nekatere povečane male oblike uporabne tudi za veliko začetnico,iz¬ pel java velike pisane abecede je deloma vspcredna, deloma zaporedna. ln,a. m, xx. n. Ker prinaša mladina različne sposobnosti v elementarni ra- c , bi utegnili misliti,da mora biti pisalni pouk - z ozirom na •-?:: čne sposobnosti otrok individuale n.Praksa pa je po- - Ir,da temu ni tako.Če opravlja večja delovna zajednica istočasno in isto opravilo,je med deco več zbranosti in so uspehi tudi boljši. S tem pa ni rečeno,da ne sme imeti vsak otrok svoj delovni tempo.le¬ popis ja no. taktiranje 11 ' novo. pisava tedaj ne prenese. "učitelj z zdravim estetičnim čutom takoj opazi,da lepota izdelka ni toliko odvisna od pravilno napisanih črk, kakor od este¬ tične izpolnitve prostora.To stran pouka smo doslej vidno zanemarjali, estetično izoblikovanje vaje so uvirali črtani lepopisni zvezki,zato nova. pisava načeloma odklanja vsako utesnitev v obliki črt. Res je sicer , da uporabljamo za risalne in pisalne predvaje, kakor tudi za iivodne pisalne vaje k a r i r a n e zvezke, ali karirane pole, toda pošteno se potrudimo,da čim prej nadomestimo kariran papir s čisto po¬ vršino s kariranim podkladnikom. I-oleg mehkega s vi je to izvedljivo - p c 1 res - pa navadna peresa z kov p olne pisalne ure ! nčnika uporabljamo za pisanje povsod ,kjer n i 1 n o p e r o,kjer nimajo nalivnih pe- o k r o g 1 o konico. Bre z barvic ni užit- pj j~xJ r JLO^n pxMJukxi /Risalne in pisalne predvaje k izoblikovanju velike tiskane abecede/ Kjer nam dovoljuje čas /višje orga¬ nizirane šole!/ in kjer imamo na razpo- lago delovna sredstva,začnemo risne pred- Orl i. dx> 30. vaje z ročnim delom. "j" ,) H e pozabimo, da j e ojač it i in nave žbati OtOfOPajP Jn'W [9O0CI vsair' s1clep pišoče roke ! Pr oi/ure-fu v ,cru aox CJxX : 3 . lobrinko naredi iz plasteline veliko kroglo. / jz velike krogle klobaso. Iz vsake klobase naredi kroglico• klobaso razdeli za zajutrek,ko- silo in večerjo : C ___ J ( . > O blizu navpično: o O O Kroglice polaga. : daleč: Cj) O '-3 CG bližje : vodoravno : O o G O C) . P p-. O o Kroglice veže z vžigalico: poševno : ■'-O V O—-o 1<1 ! n.,Hi ■ /Konec svinčnika namaka v barvo !/ O O O O O O O O O O Oq o ° ° ° 0 o .»G C$0 C0O Q Karedil je zvezdice. 'TG* /itrujj, G G ;a c 'il : lV> O KJ3- Ko 1>GnOli vil rruopu a : GO O ( -P O Po ( roa. ! j 00.1 . wvxb-d v x <.n.. '0-1/:.( : © o # O O €> O O O i 11 'o x3 ! n>OJt*^axjCrL0 r n ki urv fGviJGu, • p. 'i&jl, in fjuo &&UL, oiololo, II o &O^}HPjnjkj0 >CJMJL ' i 1 R FR M J \ \ FF UT N / N /'~ v \ /'""'S /—N / { J ( J ( h / ' /" '1 U U U PJyf u ilU U 1 L ,4 U 1 U U U U d Lu m L_ l 0 - 0 * 6 le. CJfjRjo- zJiJp-Ojf, : 1 X 1 i! 111 ! Milil, 0 It F, FIFI Fl, F T R H L r I El IT! •J 3 - B H R. H H. HI Hi HI. HEHE R—Jj^R, ( fRl_j FF | Ra ■ i L . 1 ■_ / i 1 1 -’j I S /RKX£: ( j'R/>G, rua, cFo-tuo ) R, O o c, DO CO.CO.cv, op [t)irD| r 0{ , BiD . pp p RPj Fa : cp o^TP^a' o-D-o '' J ; " ^ 11 w TXoRF uiJFo 'tj-Ml ■ U w i ji '3 F^O 1 Rf /pR ffiaffia /Ota. afejtjDJh •• P t Po IT o (To rf h o FVi o F h o CIO ao . TO oto ( CD, CD! CDI aoi FoFo a o J J jjMj ! i J o ) J j CJ 7 FF j c F ( ,M ' ( / J- J i ( j / 1 ‘ s ' ilM- a A a ‘AAAAAAAVwV /; AAAAAA/\AAA,A/vW r! \NN i\ x -f VM MJ1M >} + 3 'fajLJ\ho iJj..-ksZ.jC ZlZlZlZtZiZlZ vi nII NIN M VAVA W#W V z_ Z i 11. Z! 1 , l C Hi C • ; i i m ■lOUUiiOHl i i I 5 D 0 Sl Sl Sl S! 51 Jx>f 2 uXj>a. ui- Unotncltu oZ-e-OooU.: —-i-r— t>r C Xr m )aj < I H dno GfJ?-a „m" r M ,"g j (ha : jf\C (J i r i m OTO ! i It. N! sr m F lami v ^ ■* ( v /j POM pO rvG TT 'i . i ] i ! ! ! ! ! r ■n s m i, n. * i?* \J " ' / V 'v x o . v v X X / \ / v V \ r~\ IL J vino V » 7 t V ior N K /gg ! IUVU / s km r'\ i...,. i \ V' > 1 . I* ( 1 w >*• r~L k—«-—-] j ■ i ~ lE.. 1.1 /i f ,v v -v i L-! C ->P /~s ! ‘I i o/o vino = v omaRi. 'CG gjna he ve. SL A S I- d n G r 0 > \ f r~-\\r \ /''N M" v n/(J H J i i; v i 0 il f,. i! cjz-a. j: 0=0 L.] 1 i f L-J i i i|r j 7-/ {_i/ f i i i# 1 J r I S __ v F on e fonE nima rrvjrnE O i 0, , |"; f Y~~y*~Y~\ L X X. 7. J ' iar™ ccco o b Q j O D O O I 1 o g lQi 10 gg G- g \ / 1 WJ, V iami i£ TEma. 7 / /\ / - • :) / :V JI v i~ : I v ' 1 -i v V f \f V' V V V '/ <* .1 j' s V ’•? V v v? '•* v* v ! v —... y 7 " L '•> vA* OcJ^lo- U" ML.JUL.!!! •• Ml 'I ii ut mr m l umcc «• 11 * 1 »* sn” ( o > g /-"N r~--M 1 I HO Ml v LUi IU. L. , Luno, bno, lunica, j OTU. ovimo. Al 0 ^f/xx [p po t.Aj-^yy»xa. akjnJuM.. mun. vancvo e tol o um. C- hJom - „ R 11 : ir ^|! 'Vl il -I i v * c LETOlo. Pv! RJ, PvURIRO! r r /f- -Rt ( \ R:/ U t/ ( a j, „ m K ’ <*> * * ^ 'Tl * * v v ^ A I_En ort e na vriu. J n rgT" r . I.i. CD in lit CJka ., 0 " /—\ /vA/ Z A/« , 'i 77 _R /" 'N KD II jp J U ' ' tfvj? tvC fn lf^. V C/ Cehe Xj Hoče o 1 Gruča RjT Hiuca 10.0 \ ^ vy tj A rMa. C C J CII O flf A 0/ C IRIL maLinovc Q rvi RijEjC na vrtuCCGv v E CIT a /"'71 /"V GE CIT o OcA-t „ L. -mo, / - - l V * i / v A T ' ' / 7/ v v : ZEOE živino no TRovniK. ,.D" iCTlilCNijiG j.... J ii L_yH i— Ho") lii feni / : i \ / i I f 1CMI OR jE DEro? , DEEIOR JE DIHOR .Do _* L "I VI i h i ! M MIT ^ -L.. , / 7 li i j s / ' i / ! I i l U V h ' i V'f / I / -/ / , / ' * I j i D D D D, DE Z. DEŽUJE, DEZflKI, D D D D D UOOrT* i i IT M i--.- ¥ \ , U Z7 _ * TEJ i— 1 J i I !- X ) /( h: • '"p r^Mh, ■ A. i. i ‘ * " " ‘ '-- * V * ( » ^ { * \ { j-1 r •a o •• prp )/.'i no vlcik ! ooo | i i pl I Pl i Pl I pl I PI i PI! Pl i Pl I Pl«| 0\ j O ! i P! I P j t p 11 P! I Pl I p) I Pl I Pl POROT Tit / { i k*“V _ 7 v 1 RIDEiTl r "frJko. ( H"-. ijfT P < j - I! i i I!I j 11 «i i IJ \ i I ” I i '• to ..Wx p tKr-MHI H#H* lx rnau GGRD,5T - t, rv P v f tvO-A •]_ y o o *0 .. RO. , p nrnr^Rn / ^ i '. OBCCDEFGHIjiK _rn m o riNopp 5 štuvzž J'0 I CJO j U 0 ' r \*"0 T ‘ '"Plep i );}o T), . r LoJ i u d s '' -• '* -.yj o j = remno . V TEmt = tqt 0 o ! T 1 T SCIT! iCIT Gl' J. JU 3U3 J J J JoJ'' JO. f gljoli so : # Cm , cm, cm ! ooaciooogo ^TUDEna pri n, 22. 12. 1Q39.00QQ i^aeKOR Bopn i rozr. J Qclo Odo COo (^) oo(^cjo OV;j oC^Jao (^)ao C J y J O 5 L a v Držimo se načela : "Halo , toda - lepo !' 1 Dosedanje vaje so udi le mladini nekaj ročne spretnosti in nekaj smisla za estetično izpopolnitev za pisanje določene površine. Toliko vsekakor zadostu¬ je za sledeči ^korale, za pisanje male tiskane aDecede. Otrok "bo "e le takrat s srcem pri delu,Č e ima na razpolago "barvice! 12 . M. OA.a XVC\£X O M Z Z Z. L VOZ. Z Mnmm noi, mo i. y NH >- CID-<= VI, viuca, Vili m vi ica.v Milili! ololloilo i i )--d AA A G a 'AP Anico © O (D C c Čč muca. mamica, \ iOC o n ad -O p . p l c o, p A-A ..J ! ') a ! | E Bb dododb b.b.b, bob, bob. bo, A r i 1 map a, A O si> 6 silo, r k pip o e, gi ipi f a nhli J j ') i ! Kr r : i i i £? /Z" ; J (o T 1 v -_-> / j 31 12 . i L h O O iobolko, 0 miško. 'M> lunica, GO r mo O ^ m o\ ni jrnh r~ Ti - 1 i oui it.Ck.tr. T J uu nruskaj z' /-v h >-' r *v /^*N O! C cl> en o, b! 5 mo / J Koiedar j i N / ko eoar, Ni maska. ■ CIOO! 5010. J. I ( smreke, bori, ax> f f \^' J revesa.co r on* o/sn a T___ 1 15 j li id c j fj s -■ y J i 1 v s / ji * N A v O 0 - o j G O 5 1 Q V i! G !° ° ° ! Gorenje vaje imamo v živih -; "barvah na veliki poli kur-tom.,. Po tem vzorcu izbira deca sama, ali izdeluje po naročilu učitelja svoje domače i naloge. Vaje so primerne tudi za utrjevanje oblile male tiskane abecede. *_ k __ML' *r\ 1 . A T / {•-; HJ i { u IA L J ' 1 ! t t t t ti, U, t 2 ! ? i I •i ! t_JI v_/, K^A U U ( A i .4 j 1 ‘ j , ti . uXl . v ; IM , oj. , m T Tl i "" S I f ! L-_i ' • v. - (V.-/ f /Vr^K N A N A /M . p | v/ ; j , / 'V * f 'v ■Ki '»{t J I ‘. ,’ . J ? l /A J . vl ; J ~ , A A /i j J h O , MJO ;-<'l, I i 'J V AAtAKA , ''.'.O/'', „\y_r U Cj ii-ouT^a. o. 1A ' L/ l/v. v V y« kT ■" n 'TJ"'rvTU-a,iA ! i 9» -i- -z?* e .i 4 = L. L_ / \ .....5 L. ■■--J k y 1 j i V../--' ,* l c zjl. eu 4 . CKa.AI.Ax, Uru.,(fj. / A/l v„ V\0 > i Ki // r t JU>i 1 > 'Ti/kATT , f / \ f U Z’ V ...,K ) O u a v ^_ .> /> ? ,K^j A A A A .O v J A\ /~\ aa ,/a (.Jja / 1 . auo- ouguai . /J. . -0,-XX v .TX . CDOCOOCDOCOOCOOCDOG i j- i i x ! i -t- 4 15 i n ! /u m; p )0Q A s b ,.^omaca . t 'u» ! AAZ\ Sn ret« r ^ smrgkfc' oojgoo Ji 3 / \ /\ bori, J Ul L. ! M /1J r 4 bor i, ji- Ti OUJU (ir, O Ct> ~ JI ' " .> <-y drevesa drevesa ‘drevesa drevesa qq o ///'// a v\w\ o /w>v rjVevesa 'jcj ažArijjx~ drevesa , A/X I .1 . i I . 1 C\ ! t-A A. I ( J ' [ 1 dopisnica oo j \ .s i dopisnico oo _j oz/y2cr^<^cy^yxy/^yyyx^^j D- •--" fO-O ooooao-oo-ooooooooo 0000000000000000000000000000000000000000000000 p eno s t a v e n, 000000000000000000000000000000000 Pred prehodom na tekočo pisavo povemo deci,da ho nasled¬ nje dni zanimivo v Soli. ..črke pravijo,da so se naveličale postaja¬ nja v^ v r s t i , prosijOjda hi smele zaplesati . ,.Drugi dan, ko od¬ pre ničitekj-ialska.'psata-vidi ,da se malčki nekam pritajeno smehlja¬ jo /fse čaka - kako bodo zaplesale črke. Učitelj vzame iz šolsl^e stoomice črke u in t ce; te črke so najbolj nemirne, te 'bi rade najprej zaplesale.Ce so stisnjene, kakor ribe v sodu, ples ni prijeten,zato jih razpostavi¬ mo tako,da je med plesalci... prostora za širino male črke "o".Ple¬ salci se morajo prijeti za roke in noge .., • • : ; • • "ITimajo rok l kimajo nog ! n vpada de ca. \ 1 \ IX \X , '"bič ne de., jih bomo pač naredili Skupaj se držijo, tako jih napišem * Sedaj eno poskočno pesem...pa bodo začele ples ,. »Hočejo^Š- orda jih je sram.,.če napišete plesalce v svoje zvezke, bodo najbrž pričeli s plesom*.. Toda -skupaj pisat, svinčnik / pero / ne sme s papirja, dokler niso napisani ple^ salci,.. loskusi s prstom po moji h Črkah ...Bo prav ? poskusi¬ te na moji tabli,na nastenslcih tablah ,na klopi s t o j e , na papi¬ rju sede. Seveda, črke tudi v zvezku ne plešejo. ‘UTajbrž niso zadovoljne z nami 11 , pravim } “ ker pisava še ni lepo. .Toda ko bomo prav napisali, kaj ne da dečki,takrat nam zaplešejo črke,da bo veselje gledati... Drugi dan pravi deca,da je lepo napisala ti,tu,iti,ti-ti itd, črke vendar ne plešejo. "morda, ne znajo, morda potrebujejo plesnega učitelja.Javila se je nova črka, črka "m", katera bi tudi rada plesala.Dajmo ji ro¬ ke, noge ...plesalke ...Tak ton ne bo dolgočasen teden dni.ned tem deca že doseže začetne uspehe,zato ne bo potrebovala umetnih gonil¬ nih sil, imela bo prirodno gonilno silo -uspešno delo. ru <■ ■kJjJj.jO r' A l m. , rrtm. m-1 iru. rn-u., rvj-i. 1 I ! i r n i 1 t U rra. I Q : Q i < , h ; On • V .m (3 ! ■■ 1 1 ;» 1 1 i O ! j 3sii8inB ' ^ ° ; i ' mšnišU 3,! \ I O | Q | 'UH 1 ! ie. ) r\ s lj V ; \! -■ >/ *• t : ^ V ■;l -7 ' J s~V TuQ . O- O O. ■■i H , J • /v ’ _.Aw/- KoJJ'i '\, O-a-dai _ J-O .ru/-O. 3 d lojCUJaCUt, j X i j ' '• i! 1 l A J, J/ l J JA. 3 Or '0-3 / i i L a J/r^i, Q/-< 1, qjo-a. Lrvuu«,. a. V-v~\ ! 1 1 J / 3 n,_o -da, -r O !U U Ta LV, a o. rraaoooa, /•o z. 7 ~u / .a' O r. -O . Z 7 d' AL ■a odda, /n ' rv? rruod j 9 \ i o n. f Š u~-? ! i( i \ d d, 1 Aa> OOC J Jao, P P hlLut,, D PfcUO, ! 1 i m /'”' N z'~' N ‘ 'O ^ f \ ajaud. c CaC cr L i f f. v> 7 v /V d •fa-r/uL., taauiajoci, o/rujj-ua. o, 1 I ! UaouuoaorruD. '3-e CJ'd-3.2 orr i • ■ - - ;■ 3,-( =:5. Vzore le popi onih vaj iz Beško ljudske šole v Studencih pri Mar ih o ru v o ls kem letu 1939 / 4 o. A Ji £1 'N \ / J j g g t o o j* F i ! i H i' > i i ■H H h h J h H h f ) r’ • v f . * ■ rt n h , n j jxax , n j /zaaaj hj_.rxjj, , h as) ~a , fJjJjLc-a ( h j m, \ i <* i ; i 1 n. n. n m, 's> u U K i, t i, d L k\J ^,/ 3 - t){jj.MAJ'U2A. 3 - m /. ^ 9^0 nJ> 3 ojc f 4 JI - v/ s O . t~i *M * H * M •M * r-l j—i • H " H ■ M * H • H To je delo v eni učni uri? N e ! Vsak otrok ima poleg lastnega okusa,tudi svoj lastni delovni tempu.Pustimo o- "bo j e, da se razvi je in uveljavil i » K. AjO le. ipAjučoJk. Yfin)x pjJis Lepota izdelka ni odvisna samo od lepote črk,- skoro "bolj vazno je, kako smo iz¬ polnili za pisa¬ nje določeno po¬ vršino c Brez pastelk e- lementarčki ne poznajo vesele lepopisne ure ! 'HAud..Lncx 5 . 4 . 9 «D. 1 o-i jjpoa 3 op i u od ii t cd h aom ao i i cd 11 ( >-i T JU J A ?- o rr uO J 'Tl/') I • ^ /1 OJ\XJ/X \ v/ f i> O- o 4 /) -n jo. rr^ol-^JT-J.ibi glcuh . ooo odo odd god ooo dne lE.moia dopoldan obd h. n o aa -1 "ooL^oaLa. on .00 ./ 'T^ (Or\ > v ./N v x*\ ,* •- _ -- \_/ 88 83 83 83 86 89 88 83 bd V. J M.rboiA vr\ ha-ruLth, o T n i T' r o ! To-nJ.iU^ 1 'jljn/jk, 1 . Uyr \2 i.JLojdjpj^t j?b■ ;+. ^ddo* 3-8' o V.-O' fe, Merilo za odlično oceno v elementarnem razredu /Normalna pisava / j\ r "J i 4. ,r* j jp i"i / \ - 9 P r\ ) a v', w jun_o .op. a a,- n k A oojJnjdju nini ojj.cP.va cuc mj-o O / ! (\ Kjo a- ; j oa .. j t j Oj^a BlIao: a j d oop , aruoa - fu, jj-c^ool o-oo fe.xo.jo ‘oo-oi j\!o^oJoto , '/ja....D'i j j » po. t)fxaj>€. i fhot fe-o^ ° o-fea. £ot.x iPO- Wo.a2^c iKjaUjvjaJ.i/- foa.i/ fXuj;Jp a- Cetrtinska * * ^ pisava ! Haua-l^vCu jOjp/jOL. Pi-O-op a fpp jJ../ ' i., >|G.Jo.3 i>^oO-Či2. f 5a0> t-uoc./o i.o -I. ! Oblika lepopisnih vaj na pisalnih polah ooooooooooooooooooo spodaj ! Površina papi rj a je vedno - gladka ! J j . > j . 4 #, A jl rn/ui ~ 7 '_soJ h A yj- ‘ a^cl [jUAO o / " o r ^ #0 (S ^ #■# ^ Krogi pokažejo dimenzije črk ter prazne prostore med besedami. Razdalja od črke do črke znaša širino črke ir o Ti . OlHOlIlOHlOHlOiHOmOiM 4 •jov oon coo outoiM Oiiioui oni oni om 000000 00000 ih ry;YO <'*>O o OO " OdO o o ‘ 0o 0 O In sedaj ? Vzami,prijatelj, barvaste svinčnike in pobarvaj vse 0 - blike teh navodil po svojem okusu,- potem vzami kariran zvezek in predelaj vse vaje sam.Ko prideš do konca, boš obvladal novo pisa¬ vo in boš razumel d u ha teh navodil ,V duhu bodimo edini,podrob na izvedba pa bodi 'individualna. 'Tako bo zglajena pot do nove slo venske pisave, V Studencih pri M. dne 18.VII.194o. J ) .••V.,7 Ls r r' L ' ' Univerzitetna knjižnica Maribor S 24950 000514395