KOMENTAR 15. junija začnemo vpisovati posojilo za ceste Lovimo zadnji vlak Cisto na kratko: prišel je trenutek, ko si moramo natočiti čistega vina. Naša cestna zagata je namreč tolikšna, da je z denarjem, ki ga zbiramo z dosedaj znanimi in uporab-ljanimi načini, ne moremo razvozljati. Tem-po, s katerim narašča prompt, preprosto po-vedano nekajkrat prekaša tistega, s katerim gradimo in moderniziramo naše ceste. In javno posojilo za ceste v SR Sloveniji, kot se uradno imenuje akcija, ki je že (ali pa pone-kod še bo) stekla, je v tem trenutku resnično edina možnost, da morda še ujamemo zadnji vlak... Izvršni svet občine Ljubljana-Šiška je ime-noval občinski štab za izvedbo razpisa ome-njenega posojila in ta je že izdelal akcijski program, v katerem je vsebinsko in časovno opredelil potek celotne akcije v organizacijah združenega dela in skupnostih. Če si čisto na kratko ogledamo te naloge, potem moramo seveda začeti pri vprašanju, koliko denarja pravzaprav sploh potrebuje-mo. Srednjeročni plan vzdrževanja in izgrad-nje magistralnih in regionalnih cest v Slove-niji predvideva pod postavko »javno poso-jilo« 900,000.000 dinarjev. Od tega naj _bi Ši-škarji odrinili najmanj 41,571.000 dinarjev — če kot kriterij upoštevamo število zaposlenih v družbenem in zasebnem sektorju. Kakorkoli že obračamo te številke, vedno se ustavimo pri ugotovitvi, da bo ta akcija uspela le v primeru, če se bomo v njej res-nično angažirali vsi, ki nas tare problem cestnih lukenj in kolon. Tudi s te plati je štab že ukrepal: organiziral je razgovore s predstavniki OZD in KS, na katerih so se temeljito pogovorili o poteku akcije, stalno p_a bo nadzoroval tudi konkreten potek ak-cije. In kako bomo vpisovali posojilo? Občani, ki združujejo delo, bodo prispevali 50 odstot-kov mesečnega osebnega dohodka za redni delovni čas v največ 24 obrokih (ki bodo od-plačani v petih letnih anuitetah z 10 odstotno letno obrestno mero) na vpisnih mestih na sedežih TOZD. Občani pa, ki ne združujejo dela (kot tudi OZD in druge skupnosti, v ka-terih zaradi majhnega števila zaposlenih ne bodo formirali vpisnih mest) vpisujejo poso-jilo na sedežu svoje krajevne skupnosti (za kmetovalce naj bi ob tem veljal kriterij 50 odstotkov katastrskega dohodka). Uporabniki družbenih sredstev (za katere predvidevajo, da bodo vpisali kar eno četrtino skupne ob-veze občine) bodo vpisovali posojilo pri eno-tah SDK. Po usklajevanju s službo družbenega knji-govodstva so znani tudi možni viri za vpis posojila: sklad skupne porabe, rezervni sklad, poslovni sklad. In kaj si pravzaprav lahko obetamo od akcije, ki bo v Šiški stekla s 15. junijem? Če prelistamo srednjeročni plan SR Slovenije, lahko tam vidimo naslednje številke: do leta 1980 bo v naši republiki moderniziranih 728 km makadamskih cest, rekonstruiranih 216 km, na novo zgrajenih 117 km (od tega 36 km avtomobilskih cest), zgrajenih 22 cestnih mo-stov in več podpornih zidov, počivališč, zava-rovanj železniških prehodov itd. Tako: sedaj je usoda naših amortizerjev in pločevine ter seveda številnih življenj v naših rokah. Od uspeha te akcije je odvisno, ali nam bo v tako kratkem času uspelo vse te kilometre tudi v resnici prenesti s papirja na luknje in razpoke pod- našimi avtomo-bili... Z. Š.