8. FEBRUAR-SLOVENSKI KULTURNI PRAZNIK Kulturo mladim Ponavadi mislimo alipa smo celo prepričani, da so naši osnovnoiolski progrumi naravnuni tako, da v njih odseva celostna skrb za vse oblike kultur-nega razvoja, ustvarjanja in doiivljanja. Najbrž bi ob skrbnem spremljanju iivljenja in dela na šoli lahko marsikje to misel tudi potrdili. Zadovoljno bi celo rekli, da imamo številne dejav-nosti in aktivnosti, ki nudijo mlademu človeku dovolj moinosti, spodbud in skrbi za kvalitetno kulturno življenje. Vendar pa moramo biti ob rastoči agresivnosti med šoloobvezno mladino do-volj kritični in zaskrbljeni tersposobni iskati vzroke temu pojavu kot tudi iskati poti, ki bodo mlade generacije peljale v trdnejšo prihodnost. Te poti so gotovo lahko tudi na kulturnem področju, ki naj pripomorejo k cilju, da si vsak učenec glede na svoje interese razvije sposobnosti in nagnjenje za izrabo prostega časa. V preteklosti je bilo več priloinosti predvsem v osnovnih šolah za predstavitev dosežkov na kulturnem področju. Ze v okviru šolskega kole-darja so bile predvidene številne prireditve in sreča-nja, kjer je bilo mladim pevcem, plesalcem, recita-torjem in drugim dana možnostza nastopanje pred javnostjo. Ne gre za to, da bi obnavljali otroške organizacije, ki so v svojih programih predvidele te aktivnosti, pač pa, da iščemo nove možnosti in oblike kulturnega delovanja. Javne prireditve, pro-slave in nastopi so v mnogem povezovale šolo s krajem, s starši in z zunanjimi sodelavci. V tem trenutku pa lahko ugotavljamo, da je tega sodelo-vanja vedno manj. Da bi zastavili to upadanje kulturnega delovanja mladih, bi bilo potrebno v vseh šolskih programih med prioritetno nalogo napisati skrb za kulturo mladih. lz te osnovne ideje je treba izpeljati vse misli in dejanja, ki bi prispevali k uresničevanju tega cilja. 2. letnim programom kulturnih priredi-lev, zc katere ni nujno, da so vczane na obletnicc, temveč pripravljene in prirejene zoto, da se mladi predstavijo v plesu, pesmi, likovnem ustvarjanju, folklori, novinarstvu, dramatiki..., drugipa hkroti . z njimi doiivljajo nekaj prijetnega, lepega, kar bogati, zadovoljuje in pomirja. Dajmo moinost vsem mladim, da prosti čas preživijo v športu, kulturi, tehniki, znanosti in drugih koristnih dejavnostih. S tem bo manj intere-sa za tisle oblike združevanja mladih, ki nas skrbi-jo in žalostijo. hkoristimo tudi letošnji kulturni praznik 8. fe-bruar, da ob njem razmišljamo o skupnem priza-devanju in boju za kulturnejši jutri. FRANCI MALOVRH