Vf'Z 9^6 Serafinski ali frančiškanski rožni venec. 1. ) Na čast veselja, ki ga je Marija čutila, ko je spočela Je¬ zusa: 10 češčenamarij, 1 očenaš. 2. ) Na čast veselja, ki gaje Marija čutila, ko je šla obiskat teto Elizabeto: 10 češčenamarij, 1 očenaŠ. 3. ) Na čast veselja, ki ga je Marija čutila, ko je porodila J e- zusa: 10 češčenamarij, 1 očenaš. 4. ) Na čast veselja, ki gaje Marija čutila, ko so p r i š 1 i m o d r i Jezusa molit: 10 češčenamarij. 1 očenaš. 5. ) N a č a s t ve s el j a, ki ga je Marija čutila, k o j e Jezusa v tempeljnu našla: češčenamarij, 1 očenaš. 6. ) Na čast veselja, ki ga je Marijačutila, ko jeJezus častit¬ ljiv od sme rti vstal: 10 češčenama¬ rij, 1 očenaš. 7. ) Na čast veselja, ki gaje M a r i j a č u t i 1 a, k o j e b i 1 a v nebe¬ sa vzeta: 10 češčenamarij, 1 očenaš. V d o p o 1 n j e n j e š t e v i 1 a 7 2 1 e t M a r i j i n e g a ž i v 1 j e n j a n a z e m 1 j i : 2 češčenamariji. Za svetega očeta papeža:! očencis in češčenamarija. Napovedi pred vsakimi desetimi češče- namarijami niso bistvene in je zadosti, zla¬ sti, ko moliš sam zase, na dotično veselje Marijino le misliti. Ali pa se lehko napoved spremeni v nagovor na Marijo, n. pr.: „N a čast veselja, ki si ga Marija ču¬ tila, kosi spočela Jezusa" itd. More se pa tudi, kaker je na Nemškem in večinoma tudi po naših krajih navada, v vsako češčenamarijo vložiti za imenom J e- z u s spomin dotičnega veselja Marijinega in sicer v odstavku 1. „ki si ga Devica vesela spočela" ; 2. „ki si ga Devica k Elizabeti gre¬ doč vesela nosila 11 ; 3. „ki si ga Devica vesela rodila" ; 4. „ki si ga Devica vesela pokazala modrim, da so ga molili 11 ; 5. „ki si ga Devica vesela v tempeljnu našla 11 : 6. „ki si ga Devica vesela videla, ko je častitljiv od smerti vstal"; 7. „ki te je Devico veselo v nebesa vzel". 03oorrC&£> Dostavek dveh češčenamarij, s keteri- mi \n se za sedemdesetimi, ki se molijo v sedmih odstavkih, dopolnilo število 72, to Je število let, kijih je Marija na zemlji pre¬ živela, — ni bistveno potreben, vender sko¬ raj sploh v navadi. Tako je tudi vže od papeža Leona X. v navadi očenaš in češče- namarija za svetega očeta, in to v zahvalo za popolni odpustek, ki ga je podelil Leon X. in so ga v novic podelili ali poterdili drugi papeži vsem udom treh redov svetega Frančiška za molitev seralinskega rožnega venca. Kolikerkrat ga ud keterega koli reda sv. Frančiška, ki je v milosti božji, v res¬ nici pobožno moli, toliko krat more dobiti popolnoma odpustek, in sicer brez spovedi in svetega obhajila in tudi večkrat na dan. In k temu ni potrebno, da bi imel poseben rožni venec iz zern na niti ali verižici: moli se lehko na navadni rožni venec ali na perste ali na pamet, in ako imaš pose¬ ben rožni venec se sedmimi odstavki, ni treba, da bi bil blagoslovljen v zadobljenje odpustka.