KRALJEVINA SRBA, HRVATA 1 SLOVENACA UPRAVA ZA ZAŠTITU RAZRED 47 (3) INDUSTRIJSKE SVOJINE IZDAN Ib APRILA 1925. PATENTNI SPIS ST. 2778. Oesterreichische Siemens-Schukert-Werke, Beč- Vzvodno gonilo z menjajočo prestavo. Prijava z dne 10. oktobra 1922. Pri mnogih pripravah, n pr. zavorah, stiskalnicah, stopah in pod Se želi, da se premaga pred pravo vršilvijo dela vršeči se prazni tek z veliko brzino in majhno silovno prestavo v drogovju, dočim mora pri pojavi delovnega upora priti obratno velika prestava do učinkovanja. Znade so uredbe za posebne namene, pri kojih se taka spremena pri prestavi izvrši s samotvorno preložitvijo vrtišča enega vzvoda, ako se je dosegel gotov delovni tlak. Te uredbe zahtevajo sprožilni organ, ki odgovarja prekoračenju onega gotovega tlaka. Doslej poznane sprožilne priprave so imale prazni tek, ki je škodoval s svojim zadrževalnim vplivom načinu učinkovanja gonila. Nadaljnje pomanjkljivosti poznanih priprav je imelo ustanovljenje vrtišča za veliko prestavo. To vrtišče ne sme zaradi oprabljanja delovnih ploč in iz tega sledečih sprememb lege drogovja trdno ležati v prostoru, temveč se mora vsakokrat prj početku delovnega tlaka iznova prinesti v potrebno lego. Znana izvedba s kljuko in zobčanjem ne pripušča potrebne finostopnjate vstavitve ter povzroča zamašno izgubo pri prijemališču goneče sile. Predmet iznajdba je posvem nasplošno vzvodno gonilo z menjajočo prestavo, pri kojem se tvori zgoraj omenjeni sprožilni organ s pomočjo tlakovnega člena, ki spremeni pri početku delovnega tlaka svoio obliko, Najboljše se pri tem uporabljajo take izvedbene oblike sproženja, ki pridejo brez praznega teka do učinkovanja. Razven tega se nadomesti kljuka in zobčanje s trenjsko zaporno ustanovilno pripravo. Slika kaže en izvedbeni primer iznajdbe za zavoro s samopadno utežjo. S kljuko 1 Velja od 1. aprila 1924. sprožena utež 2 pritegne s pomočjo vzvodnega sistema 3, 7 zavorno čeljust 4 Med praznim tekom je vzvod 3 spojen po z utežjo obteženem podgibalnem zgibu 5. 6 z vzvodom 7 v togi sistem, ki se vrti okrog točke 8. Pri priložitvi zavorine čeljusti deluje na drogovje z deformecijsko potjo rastoči proti-tlak nazaj, ki protisne ob prekoračenju gotove po uteži 9 določene vrednote podgibalni zgib 5, 6. S tem se sproži vzvodni sistem 3, 7. Dočim sta se doslej vrtila oba vzvoda skupno okoli točke 8. se vrli sedaj vzvod 7 z opirališčem 10 ne izmakne pod naležajnim tlakom vzvoda 3, se je med dosedanjim postopkom vodil klin 11 z majhnim gibanjem za vzvodom 7, tako da dobi le—ta pri sproženju vzvodnega sistema takoj potrebni protiležaj. To prevajanje klina 11 se zgodi od točke 12 s pomočjo drogovja 13, 14, 15, Važno je, da se proizvaja krmarenje klina od take točke gonila, ki izvršuje med celim delovim postopkom enosmerno dihanje; samo tedaj se da izogniti zamašnim in prestavnim izgubam. Dobro je privzeti kojokoli točka prenosa med zgibom 12 in zavorno čeljustio 4 za pogon poprovodnega drogovja. Da se preprečijo masovna učinkovanja padajoče uteži, se lahko poskrbi primerna gu-šilna priprava, ki pa je pri ročnem pogonu in drugih pogonskih načinih seveda nepotrebna. Bres vsega drugega je mogoče nadomestiti z utežjo obteženi podgibalnim zgibom, ki je obtežen z vzmetjo, ali poljubno sprožilno pripravo, ki odgovarja prekoračenju gotovega tlaka. Kot taka torej tudi lahko služi tekočin ski katarakt, ki je pod označbo začrtan na Din. 10*— sliko, ali po potrebi tudi navadna pritisne vzmet. Ni potrebno, da prijema podgibatni zgbi 5 6 na dvoroki vzvod 7, tudi je brez vsega drugega mogoče narediti desno roko tega vzvoda 7 enako ničli. V tem slučaju se pod-gibai.ni zgib opira neposredno na trdno točko 8, dočim postane leva roka vzvoda 7 zgolj vodič. Osnovni učinkovalni način priprave se s tem na izpremeni. Da se kompenzira trejne opornika in vztrajnost mase ali da se sploh podpira pospešujoče učinkovanje samopadne uteži 2 med praznim tekom, se more uporabljavati pospeševalna vzmet 17, ki je črtovano začrtana v sliko. Le-ta se med sproženjem zavore napenja s stiskanjem ter začne delovati hkratu s sa-mopadno utežjo 2 pri njeni sprožitvi. Lahko se tudi namesti na vsakem drugem primernem mestu drugovja. Patentne lastitve: 1) Vzvodno gonilo z menjajočo prestavo, označeno s tlakovnim členom, ki kot spro-žilni organ povzroči preložitev vzvodovega vrtišča in ki spremeni svojo obliko pri početku delovnega tlaka. 2) Izvedbena oblika po lastitvi 1), ozna čena po z utežjo obteženem podgibalnem zgibu kot tlakovnem členu. 3) Izvedbena oblika po lastitvi 1), označena po tekočinskem kataraktu kot tlakovnem členu. 4) Izvedbena oblika po lastitvah 1)—3), označena s tem, da se izvrši podpora vzvodovega vrtišča za veliko prestavo s pomočjo trenjsko zaporne ustanovilne priprave. 5) Izvedbena oblika po lastitvi 4) označena s tem, da se podpora vzvodovega vrtišča izvrši s pomočjo klina. 6) Izvedbena oblika po lastitvi 5). označena s tem, da se klin provaja med praznim tekom za gonilnim delom, ki se ima podpirati. 7) Izvedbena oblika po lastitvi 6), označena s tem, da se provajanje klina proizvaja prisilnoutirjero od gibanja ene točke drogovja. 8) Izvedbena oblika po lastitvi 7), označena s tem, da se izvrši proizvajanje prevajalnega gibanja od ene točke drogovja, ki vrši med celim delovnim postopkom enosmerno gibanje. 9) Izvedbena oblika po lastitvi 1]—8), označena z vzmetjo, ki podpira pospešu joče učinkovanje pogonske sile med praznim tekom in ki se pri sproženju zavore napne. /icfpdfen/- bno/ Z778. 0\_ft