Socialne razmere učiteljstva.*> Poroča A. P e s e k. I. Štajersfei deželni zbor je sklenil, da se Ijudskošolskemu učiteljstvu vštejeta dre provizorični leti pred izkušnjo spo-4 sobnosti. O tem še poročam natančneje, ker mi je obljubil neki štaj. deželni poslanec, da mi 7 kratkem pošlje podatke. — Vae druge prošnje za regulacijo plač, za pomaknitey šol 7 7išje plačilne razrede, je štajerski deželni zbor principialno odklonil. Učiteljstvo se naj uči iz tega, da je treba, da tudi odo nprincipialno'< postopa posebno pri 7olit?ah in kandidaturo tega ali onega Bprinc i p i al n o o d k 1 on i.u II. Šolski sluge na Dunaju dobe po 351etnem službovanju polno pokojnino in tudi 7 8 0 stanarioo, učitelj na Dunaju pa mora služiti 40 let, in ker se d7e pro^izorični leti pred izkušnjo sposobnosti ne vštejeta — celo torej 42 let, da dubi polno pokojnino in p o 1 o 7 i e o atanarine. Ker mora s e d e m let dlje služiti nego šolski sluga dobi le p o 1 o 7 i c o stauarine ! Oj. ti ljuba krščanskosocialna pravičnost in nakloujenost napram učiteljstvu ! III. V S7ojem roferatu na skupščini ,,Zavezeu 7 Gorici sem primerjal plače, predizobrazbo in delo učiteljstva in č a s t n i k o v ter prišel do zaključkoy, ki z bengalično lučjo os^etljujejo *) Pod tem naslovom bom poročal o dogodkih in sluoajih, ki so v kakršnikoli zvezi z regulacijo učiteljskih plač ali ki osvetljujejo naše bedno stanje in kažejo veliko krivieo, ki jo dela človšeka družba ueiteljstvu 8 tem, da ne upošteva dela ueiteljevega tako, kakor bi morala. Upam, da s tem, da take dugodke in služaje zberem in objavim, koristim Bašim upravičenim zahtevam, ker kamen do kamena . . . Predvsem pa hožem 8 temi članki podati tovarišem gradiva, ki ga naj na shodih in dmgod uporabljajo, ko bo treba naše zahteve utemeIjiti. če mogoee tudi ne bo vse uporabno, vendar pa menim, da bo vmes marsikatero dobro zrnee. 7nebo7pijočo kriyieo, ki se godi učiteljstvu. Ne le častniki, temveč celo p o d častniki so na boljem nego učitelj, kar kaže naslednji slučaj. Učitelj Tomaž Baimuud, ki je služboval nazadnje v Godingu na Moravskem, je izstopil iz ljudskošolske službe in vstopil 7 vojaško kot podčastnik. Služil je že prej štiri leta kot podčastnik ter pravi, da lažje izhaja kot podčastnik nego kot učitelj. Vrnil 8e je 7 7ojaško službo, ker ima tam upauje ua izbol.jšanje plače, ker ee 7lada poteguje z 7aemi močmi, da izposluje regulacijo plač 7ojašt7u, regulacijo uditeljskih plač pa vlada na vse mogoče načine — oyira. Lepa perspekti^a : u č i t e I j postane podčastnik, da si izboljša gmotno stanje! Iatoseni zgodila y Galieiji ali na Tirolakem ali — Kranjskem, teamč na Morayakem ! Ta slučaj bolje osvetljuje naše bedno atanje nego vse peticije.