Leto 1900. Državni zakonik za kraljevine in dežele, zastopane v državnem zboru. Kos LXXIX. — Izdan in razposlan dne 8. novembra 1900. Vsebiua: Št. 183. Razglas o dopustilu več z električno silo obratovanih malih železniških prog s pravilnim tirom v Gradcu in okolici. 1§3. Razglas ministrstva za železnice z dne 25. oktobra 1900.1. o dopustilu več z električno silo obratovanih malih železniških prog s pravilnim tirom v Gradcu in okolici. G. kr. ministrstvo za železnice jc na podstavi 'n po določilih zakona o železnicah nižega reda 2 dne 31. decembra 1894. 1. (drž. zak št. 2 iz I- 1895.) v porazumu z udeleženimi e. kr. ministrstvi in s c. in kr. državnim vojnim ministrstvom Po pogojih in načinih, ustanovljenih bliže v nastopnih §§. 1 do vštevši 6, graški družbi za pocestne Železnice v Gradcu dodelilo zaprošeno dopustilo *a gradnjo in obrat več z električno silo obratova-n>h malih železničnih prog s pravilnim tirom v Gradcu in okolici, in to 1. od vojašnice za jezdece skozi Leonhardovo Cßsto do cestninskega urada: 2. od centralnega pokopališča v Puntingam; 3. odAnske ceste poleg južnega kolodvora skozi fdlgenburško cesto in Jurjevo ulico do zdraviliške v Eggenbergu s krilom od Jurjeve ceste v ^etzclsdorf' in 4. od Londplatza v Gösting. (Slovenlioh.) Nadalje se daje graški družbi za pocestne železnice pravica, ako bi bil izid komisijske preskuš-nje, ki jo je gledé tega opraviti po obstoječih pravilih, brez zadržka, zgraditi in obratovati z električno silo obratovane malo železniško progo od VVicken-burške ulice skozi Körösijevo cesto ali po kakem drugem pripravnem potu v Andritz po pogojih in načinih, ustanovljenih v naslednjih §§. 1 do vštevši 6. §• 1. Za dopuščene proge male železnice se dovoljujejo družbi finančne ugodnosti, navedene v členu V začetkom omenjenega zakona. Doba v členu V., lit. d) zgoranjega zakona omenjenih oprostil od davka se ustanavlja na 15 let, računaje od današnjega dne. Gledč kolka od voznic za osebe naj velja določilo v členu XX., odstavku drugem spredaj navedenega zakona. §• 2. Družba je dolžna, dokončati gradnjo v začetku pod številko 1 do 4 oznamenjenih malih železničnih prog najdaljc v enem letu računaje od današnjega dne, ter izročiti dodelane železnične proge javnemu prometu. Rok za gradnjo male želežniške proge v Andritz ustanovi svoječasno c. kr. ministrstvo za železnice, in družba se mora pokoriti določilom, ki se izdado gledč tega. 117 Vse v uvodu oznamenjene male železniške proge je ves čas, dokler bo trajalo dopustilo do 31. dne decembra 1948. 1., vzdrževati v nepretrganem obratu. Da se bo držala spredaj stoječih rokov za gradnjo, in pa da izvrši in opremi dopuščene male železniške proge, kakor zahteva dopustilo, naj dâ družba zagotovilo, položivši 10.000 K varščine v vrednostnih papirjih, v katerih se smejo nalagati novci varovancev. Ako se ne bi izpolnjevala zgoranja dolžnost, se sme izreči, da je zapala ta varščina. §• 3. Da izdela dopuščene male železnične proge, se dodeljuje družbi pravica razlastitve po določilih dotičnih zakonitih predpisov. Isto pravico je družbi dodeliti tudi zastran tistih dovlačnic, ki bi se imele narediti, in o katerih bi državna uprava spoznala, da je njih naprava v javni koristi. §. 4. V kolikor bi se v napravo dopuščenih malih železničnih prog rabile javne ceste, naj družba dobi privolilo tistih, ki so dolžni vzdrževati té ceste, oziroma tistih oblastev ali organov, ki imajo po veljajočih zakonih pravico dajati privolilo v rabo ceste. §. 5. Družbi se je ob gradnji in obratu dopuščenih malih železničnih prog ravnati po vsebini te dopu-stilnice in po tehniških dopusti Inih pogojih, ki jih postavi ministrstvo za železnice, in pa po semkaj merečih zakonih in ukazih, zlasti po zakonu o dopuščanju železnic z dne 14. septembra 1854. 1. (drž. zak. št. 238) in po redu za obrat železnic z dne 16. novembra 1851. 1. (drž. zak. št. 1 iz 1. 1852.), kolikor veljajo po določilih v oddelku B zakona z dne 31. decembra 1894. 1. (drž. zak. št. 2 iz 1. 1895.) za male železnice, potem po zakonih in ukazih, ki se morebiti dadö v bodoče, končno po tem, kar odredi ministrstvo za železnice ali sicer poklicana oblastva. §. 6. V ostalem pa je v uvodu oznamenjene male železnične proge smatrati za celokupne sestavine mreže z električno silo obratovanih malih železničnih prog v Gradcu, ki je predmet razglasa c. kr. ministrstva za železnice z dne 22. oktobra 1897. 1. (drž. zak. št. 256). Potemtakem naj določila §§. 6 do vštevši 14 v omenjenem razglasu veljajo odslej za celo podjetje malih železnic Graške družbe za pocestne železnice z merilom, da je družba dolžna: a) na zahtevo c. kr. ministrstva za železnice podati pravočasno statistične podatke, potrebne za sestavo letne železniške statistike, in b) plačati stroške z zgradbo in obratom prog, oznamenjenih v uvodu predloženega razglasa, in pa razglasa c. kr. ministrstva za železnice z dne 22. oktobra 1897. 1. (drž. zak. št. 256) zavisnih naprav, da se zavaruje nemoteni obral državnih telegrafskih in telefonskih vodov, obstoječih že v času dopustila teh prog, zlasti tudi stroške za eventualno preložitev teh vodov. Wittek s. r.