DRAGO HUDE: K šoiskim tiskovinam. Dobil sem od več strani glasove, da naj se k tvojemu spisu »Šolske tiskovine" v ,,Učit. Tovarišu" št. 25. glede tretje rubrike dnevnika natančneje izrazim. Zato naj omenim še to-le: Pripomnjeno bodi, da ne mislim, da bi se ta rubrika pisala za nadzornika, ne, nego pišeš jo zase, ker bo le tebi koristila. Ta rubrika naj se izpolni po dovršenem pouku zato, da da natančno sliko metodičnega predavanja. Ako jo že izpopolnim pred poukom pri pripravi za pouk, mi ne bo odgovarjala temu, česar jaz želim, zakaj med predavanjem vplivajo malenkosti, ki niso malenkosti, kakor razpoloženje otrok, trenutna nejasnost o že vzeti tvarini, vreme, slab šolski obisk itd., itd. na tebe, da se ne držiš natančno programa, ki si si ga za to uro začrtal pri svoji pripravi. Nehote si primoran, da zagrabiš drugo metodo, oziroma ti šine v glavo primeren primer, na katerega prej nisi pomislil, pa ki ti je v vladajočem momentu koristen, da ga vporabiš. Meni se ravno v računstvu, pa tudi v prirodosiovju prigodi, da mi "kar med predavanjem pride na misel, ako se smem tako izrazi.i, kakšna metodična finesa, katera mi, kj jo uporabim, mnogo pripomore k uspehu. Teh med predavanjem prihajajočih misii ne moreš imeti še pri pripravi za puuk, zakaj te zavise od slučajnosti v pouku. Zato piši to rubriko po pouku, pouc.aii pa ravno te finese, da se jih med ktom tako nabere več. Med predavanjem se opazi tudi, kateri učni pripomoček, oziroma učni postopek je največ izdal. Jaz sem letos konstatiral, da mi je pri predavanju o decimalnih številih v 4. šolskem letu najbolj koristil ta-le učni pripomoček: Po različnih drugih primerih sem vzel v roko tudi nekoliko (5 ali več) enako dolgih palic. Te veljajo za cele; eno palico potem razrežeš na desetine, desetino na stotine in stotino na tisočine. Sedaj pa postopaš kakor y 1. šolskem letu, ko sestavljaš s črkami iz lepenke posamezne besede. Položiš na mizo nekaj celih palic in nekaj delov, a otroci to čitajo, kasneje tudi sami sestavijajo To sem navedel samo kot primer; in ta prirner pride seveda takoj v 3. rubriki dnevnika z besedami: Rezanje palic. Prugo leto se že spomniš na ves postopek. Tako pisanje dnevnika bi nadomesiovalo v prihodnjem Jetu pismeno pri- prayo, samo da porabi mnogo manj časa. Pogledati je treba samo lanski ali pa še starejsi dnevnik, pa si izbereš k predavajoči tvarini oni postopek, ki upaš, da ti bo najbolj pomagal k uspehu. Kar se ti ne zdi umestno več, izpustiš, prideneš pa ono, kar si se naučil v zadnjem letu. Ako boš opisoval na ta nač'_ svoj dnevnik, postal boš sam svoj učitelj, in sicer najboljši, zakaj le praksa izda več kot vsa teorija, a preden odideš v pokoj, vzemi poslednji dnevnik v roko in reci: »To je sad dela mojega življenja!«