Vprašanje evidence zamud poletnih oproščencev (Na članek v »Učit. tov.« št. 26 z dne 6. marca 1941.) Z odlokom kralj. banske uprave IV. št. 14469/1 z dne 26. julija 1938 jc bilo urejeno poslovanjc pri izračunanju šolskega obiska in izostankov. Odstotek izostankov sc izračuna iz razmerja med številom obveznih obiskov in številom izostankov. Število obveznih obiskov dobimo, ako pomnožimo število šolskih dni v mescu s številom učencev. Primer: Razred ima 50 učencev, šolskih dni je bilo v februarju 22; obveznih obiskov 50 X 22 = 1100. Vseh izostankov v mescu je bilo 55. Pri 1100 obvcznih obiskih znaša 1 %i 11 obiskov. Odstotek izostankov v mescu je torej 53 : 11 = 5%, obisk pa 95%. . Popolnoma isti postopek velja tudi v primeru evidence zamud poletnih oproščencev. Vsekakor pa se morajo oproščenci držati določenih dni, nc da bi prihajali poljubno v šolo katera koli dva dni v tednu. Tak je tudi smisel normalije V/16, kjer sta kot primerna dneva označena ponedeljek in četrtek ali pa torek in petek. Določeno jc tudi, da se ta dva dni obravnava izbrana, najvažnejša učna snov. Zato sc učencem ne more dovoliti nobeno menjanje v tem oziru, sicer mora nastati kaos. Primer za izračunainje odstotka izostankov in obiska bi bil za mesec april naslednji. Razred ima vseh učencev 50. Od teh ima pravico do olajšav 20 učencev. Oproščenci prihajajo v šolo ob ponedeljkih in četrtkih. V teh dneh bomo vpisali torej v rubriko »VSEH« vse učence, t. j. 50. Ostalc štiri dni pa pišemo samo redne učence, t. j. 30, ker le-ti so bili dolžni pri-ti v šolo. Ob koncu mesca ugotovimo: vseh šolskih dni je bilo 20; od teh je bilo ponedeljkov in četrtkov šest, ostalih dni 14. Obveznih obiskov je bilo torej (6 X 50) + (14 X 30) = 720. Nadalje računamo popolnoma tako kakor preje. Ob tej priliki naj opozorimo na pomoto, ki se dogaja pri izračunavanju povprečnega letnega šolskega obsika zavoljo tega, ker se vsota mesečnih odstotkov kratko in malo deli z 10. Ta primer bi bil veljaven le tedaj, če bi imeli vsi mesci enako število šolskih dni. Tudi pri izračunanju povprečja za šolo ne smemo vsote odstotkov v vseh oddelkih deliti s številom oddelkov, ker nimajo vsi oddelki enakega števila učencev. Isto velja za izračunanje odstotka izostankov za srez ali banovino. Morda je ravno zaradi tega odstotek za šolskii obisk v banovini le 89,3 odstoten, ker se upoštevajo šole z majhnim številom učencev vn< s slabim obiskom kot enakovredni faktorji z večjimi šolamii z velikim številom učencev, a z niizkim številom izostankov. Ako hočemo dobiti točen odstotek izostankov ali obiska, moramo vedno upoštevati samo razmerje med številom obveznih obiskov in številom izostankov. Za razred bomo torej ob koncu šolskega leta sešteli vse obvezne obiske in vse izostanke po pasameznih mescih in iz tega dobili povprečje. Za šolo bomo scšteli vse obvezne obiskc in vse izostankc posameznih razredov in iz tega razmerja izračunali odstotek izostankov in obiska za vso šolo. Na isti način bi se moralo izračunavati tudi povprečje za sreze in za banovino. Potrebno je torej, da razredni učitelj sproti mesečno vpisuje tudi število obveznih obiskov, kar lahko vnese pod mesečno rubriko »Šolski obisk v %«, dokler bi se tiskovine v tem smislu ne preuredile. V polletnih poročilih bi morala vsaka šola poleg svojega % obiska navesti tudi vsoto obveznih obiskov in vsoto izostankov, ker le iz teh činiteljev je mogoče izračunati obisk za sreze in banovino.